Loading...
nl

Alles is 'nep'

NgamerN
NgamerN dec 31 '10
Hoi,

De laatste tijd heb ik steeds vaker het gevoel dat alles om mij heen nep is. Dat het niet bestaat of dat het een illusie is. Het is echt zo vreemd.
Het lijkt heel erg op het gevoel dat je droomt en ook de herinering aan mijn dromen zijn 'grijskleurig' en als ik nu in mijn kamer kijk is het ook dat 'grijskleurig' tintje.

Weet iemand hoe dit komt of heeft dezelfde ervaring reageer dan alstublieft ^^

Alvast bedankt,

NgamerN
Delen:
Takhihiii
Takhihiii jan 1 '11
Iedereen die met spirituele ontwikkeling bezig is, zal in deze fase terechtkomen. Wat is echt en wat is schijn? Heel veel spirituele paden hebben deze vraag onderzocht. Misschien is het zelfs een normale menselijke ervaring die niets met spiritualiteit te maken heeft, want ook in de populaire cultuur komt deze vraag terug (o.a. matrix films). Ik zou me daarom geen zorgen maken, je bevindt je in goed gezelschap.

Als je er echt vanaf wilt, adviseer ik je om te gaan sporten.
Lena
Lena jan 1 '11
alles is nep...

toen ik dit las moest ik echt lachen, want wie weet is dit ook zo wink

maar zelf denk ik dat je een groeifase doormaakt...
en dat wat grijs is....tot het verleden gaat behoren..zoiets..
Marenubium
Marenubium jan 1 '11
Ziet er naar uit dat je een soort van 'waas' om je heen ziet?
Kan hoor... er schijnen meer mensen deze waas te gaan zien, een sluier tussen hier en 'daar'.
Maar als je het altijd ziet, of vaker ziet, is het misschien niet verkeerd om eens bij de opticien een gratis oogmeting te laten verrichten smileWeet je in ieder geval dat het daar niet aan kan liggen.
NgamerN
NgamerN jan 1 '11
Bedankt voor de reacties wink

Marenubium: Ja klopt het is een soort van 'waas' maar het is niet dat ik onscherp kan zien. Ik zie het duidelijk alleen dan met die 'waas' Beetje moeilijk uit te leggen.

Lena: Ja idd miss is alles ook nep XD Gaan we 'dood' en dan beging het leven pas wink

Maar ik wil er niet vanaf. Ik vind het wel leerzaam eigenlijk op een of andere manier. Het voelt nep aan maar ook weer natuurlijk.

Edit: Ik weet nu hoe ik het beter kan omschrijven. Stel je zit in je huiskamer of zoiets maar dan 'zie' je wat er buiten je huis ligt. Alleen dat heb ik ook door de grond, lucht, objecten en mensen/dieren. Het lijkt wel of ik overal 'doorheen' kijk en dan op een zwarte/grijze achtergrond vast zit. Beetje vergezocht misschien maar dit zou de ruimte kunnen zijn denk ik.
Marenubium
Marenubium jan 1 '11
Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt, NgamerN.
Het is een 'waas', en geen waas waarbij je onscherp ziet, nee.
M.i. heeft dit te maken met 'het je bewust worden' van de wereld om je heen. Onze zintuigen worden steeds sterker, ontwikkelen zich steeds meer. De ene zit lekker in zijn of haar huiskamertje, ziet en voelt alleen de vier muren om zich heen, de ander is zich meer bewust van het hele huis om zich heen, en weer een ander zich bewust van alles wat zich om het huis bevindt....und so weiter!
Mooie ontwikkeling, toch wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki