Loading...
nl

De gouden dolfijn

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '05
Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag had ik een hele rare droom. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat voor een gevoel je hierbij krijgt:

Ik bevond me in een hele donkere ruimte, en zag dus niets maar ik wist dat er iets om me heen draaide. Eigenlijk wist ik dat het een geest was. Ik was daar niet zo gecharmeerd van, dus heb ik mijn krachten gebruikt om de geest weg te jagen. Ik was totaal niet bang voor het wezen, en voor het donker, maar mijn gevoel zei me dat het een kwade geest was. Het koste mij heel veel energie, maar het effect was dat het wat lichter om mij heen werd. Ik kreeg een soort van beeld van de geest, en het leek op een soort dolfijn van energie. Hij was geel en het leek wel op een soort van gouden wolk of daar leek het op, het kon in ieder geval zweven. Ik had het blijkbaar laten schrikken, want het ging meteen achteruit. Ik gebruikte al mijn energie en kracht om te zeggen dat ie weg moest blijven. Ik zag dus alleen dat wezen, en de rest was eigenlijk nog steeds zwart.

Wat ik me nog kan herinneren is dat ik helemaal geen lichaam had waarmee ik daar kon zijn. Ik zag dus geen armen of benen van mezelf.

Ik duwde het wezen wat verder weg, zodat deze een soort van tunneltje inging. Op de één of andere manier, kreeg ik het voor elkaar om een soort van glazen plaatje / plexiglas / ervoor te doen, zodat het niet meer bij me kon komen.

Op dat moment besefte ik me, dat ik eigenlijk gewoon aan het dromen was en ik wilde zien waar ik was. Dus ik dacht bij mezelf, maar wacht eens even, ik heb mijn ogen dicht, dus daarom is het donker. Ik doe mijn ogen open, en begin heel hard te lachen en roep, nou laat maar eens zien wat je nu echt bent. Ik kijk om me heen, en het lijkt op mijn slaapkamer, maar die is volledig verlicht in een soort van witte mist alsof het me beschermd. Ik zie alles heel onduidelijk en moet me echt concentreren wat ik nu precies zie. Ik weet dus ook niet of ik wakker ben, of dat ik slaap, maar zo zag het eruit.

Op dat moment zie ik dat het wezen door het plexiglas probeert heen te komen door er heel snel op af te "zwemmen". Ik jaag hem met al mijn kracht weg.

Op dat moment lijkt alles weer op een normale droom, en ben ik in een soort van gebouwtje. Het is een soort van chinees huisje, maar ik denk dat het een dolfinarium is. Ik loop dat huisje uit, en daar zit een vrouw achter de kassa, die ik gedag zeg. Volgens mij ben ik dan in een soort van jungle, en loop een stenen pad af. Ik kom bij een grasveld, en bedenk me ineens dat ik naar links moet. Ik kijk naar links en zie dat ik daar heen moet? Ik loop daar naartoe, en kom op een strand uit. Daar zijn veel meer mensen die allemaal staan. Ik zie ik mijn moeder die met een stunt vlieger aan het vliegeren is. Het gaat heel goed, totdat ie tegen de wind in gaat en in zee valt. Toen werd ik wakker. Dit alles gebeurde tussen 8:20 en 8:29 in de ochtend, zeg maar tijdens de snooze periode van mijn wekker.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 28 '05
Om wat meer duidelijkheid te krijgen heb ik wat ja/nee kaarten getrokken. Dit zijn de vragen met antwoorden:

Was de gouden dolfijn slecht:
-Ja, het is tijd voor verandering

Werd ik beschermd door het witte licht:
-Ja, het zal je genezen

Beschermde het witte licht mij tegen de gouden dolfijn:
-Ja, maar hou zelf het initiatief

Is het goed dat ik de dolfijn heb weggejaagd:
-Nee je zal je vrijheid verliezen

Moet ik de dolfijn toelaten:
-Ja, het zal je rust geven

Toen wist ik het niet meer dus voor de zekerheid nog maar een keer:
Is de dolfijn slecht:
-Ja, het is tijd voor verandering

Exact dezelfde kaart op dezelfde vraag. Iemand een idee?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 28 '05
Nog meer kaarten getrokken, want het blijft tegenstrijdig.

Stelt de dolfijn mijn eigen gevoel voor:
-Nee, het is niet je diepste verlangen

Zal de dolfijn mij uiteidelijk goedheid brengen:
-Nee, het gaat ten koste van je gezondheid

Is het witte licht een persoon die dichtbij me staat:
-ja, maar alleen als je echt op succes bent voorbereid

En toen ging ik specifiek vragen, want ik had een bepaald persoon in mijn hoofd die misschien wel de dolfijn of het witte licht zou kunnen zijn.

Is (de persoon in mijn gedachte) de dolfijn:
-Ja, het is tijd voor verandering

Is (dezelfde persoon in mijn gedachte) het witte licht:
-Ja, maar doe het met een glimlach

(Allebei?)

Is (dezelfde persoon) de dolfijn en de mist?
-Nee, het is niet je diepste verlangen

Is (dezelfde persoon) de dolfijn of de mist
-Ja, maar alleen als je je kunt verweren

Is (dezelfde persoon) de witte mist:
-Ja, het betekent een nieuwe frisse start

Is (dezelfde persoon) de dolfijn:
Nee, dit is niet het moment.

Toen nog een keer
Is (dezelfde persoon) de dolfijn:
-Ja maar alleen als je je kunt verweren


Mijn conclusie:
Ik droomde over een bepaald persoon die op dit moment het witte licht is. Deze persoon kan de dolfijn worden, maar is dat op dit moment nog niet.
Ik zal er nog een nachtje over slapen.
Charlie
Charlie nov 20 '06
Wat ik uit het eerste vragenstukje bedenk, is dat de dolfijn geen goeds brengt, maar dat je het ook niet weg moet jagen. Met andere woorden, laat het los en concentreer je op het witte licht, zonder je druk te maken over die dolfijn.
Charlie
Charlie nov 20 '06
Ik ben zelf niet zo heel ver, maar ik doe mijn best om dingen ook te begrijpen en hier dus ook dingen te leren. Dus als ik er helemaal naast zit, zeg het dan.
Charlie
Charlie nov 20 '06
Schijnbaar als ik terug kijk, mag je de dolfijn wel toelaten, maar ook niet te veel, anders gaat het niet goed. Neem alleen het stukje van de dolfijn, waar jij voor jezelf van weet dat je het nodig hebt.
LPChip
LPChip nov 20 '06
Wat ik opmaak uit dit stuk is juist dat je de dolfijn moet toelaten om een levensles te leren. Dat betekend, in het begin baal je ervan dat je het gedaan hebt, maar als alles achter de rug is, snap je pas wat voor waarde het aan je leven geeft.

Voorbeeld:
Je wordt bevriend met iemand die altijd ruzie zoekt, en daardoor kom je in een gevecht terecht waarbij je moet vluchten. Zo kom je op een plek waar je nog niet eerder geweest bent en ontmoet je het meisje van je dromen.

Conclusie van het voorbeeld: de ruzies en gevechten zijn niet plezant, maar zonder dat persoon had jij je liefde niet leren kennen.

Voor alle duidelijkheid nogmaals: dit is een voorbeeld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 20 '06
Misschien een belangrijkere vraag, wat is nou eigenlijk die dolfijn? Jullie hebben het over toelaten, en dan weer niet, enfin, wat ik dan zou moeten toelaten of niet, lees ik niet uit jullie reacties.
Debiorah
Debiorah nov 25 '06
Aparte droom Nims! ik kon er eerst geen verklaring bij bedenken maar heb ff wat info opgezocht.
Ik denk dat de dolfijn zelf niet slecht is maar dat de boodschap die hij komt brengen misschien minder prettig is. Ik denk dat hij jou iets wilde duidelijk maken over je verborgen kant en je eigen rol in je transformatieproces.

Zoals chip al opmerkte is het waarschijnlijk dat je de dolfijn niet moet wegjagen maar moet toelaten. Kan het niet zijn dat je bepaalde onbewuste factoren nog moet verwerken of ontdekken om voor een transformatie/verandering te zorgen? Misschien dat de dolfijn, mist en het licht onlosmakelijk verbonden zijn en dat er een balans moet worden gemaakt om jezelf te kunnen verweren. Pas wanneer dit gebeurd is kan je het in zijn geheel zien en begrijpen.
Ik heb hierbij geen rekening gehouden met de persoon die je noemde, omdat ik die niet ken.

Hier een droom over dolfijnen en mooie verklaring
Dit was mijn interpretatie, ik ben benieuwd wat jij ervan denkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 25 '06
Bedankt deboriah. Ik wil wel graag aangeven dat in mijn droom het geen echte dolfijn was, maar een energie-stroom in de vorm van een dolfijn. Ik wacht wel af of er iets duidelijk wordt dus wie weet ga ik binnenkort mijn eigen verklaring wel geven haha.
Debiorah
Debiorah nov 25 '06
Ja Nims, ik heb verder geen info kunnen vinden over een energie-stroom in de vorm van een dolfijn! ;)Je hebt ff extra info om de betekenis daarvan zelf in te vullen. Ik vind het iig wel een hele interessante droom.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki