Loading...
nl

Foto lezen (hond)

Assepoester
Assepoester dec 25 '10
Hallo allemaal!

Ik wil graag de foto van mijn hond laten lezen, ik zal antwoord geven op jullie vragen.

Mijn enige twee vragen die ik hoop beantwoord te krijgen;

- Rond welke leeftijd is zij weggehaald bij de moeder?
- Heeft ze pijn?

Alle overige informatie is natuurlijk meer dan welkom!

Delen:
Assepoester
Assepoester dec 30 '10
Ik heb veel geduld, maar vraag me af waarom er geen reacties komen? Is mijn hond te gesloten?
Raida
Raida dec 31 '10
Ik denk dat je eens even moet kijken bij wanneer je foto's mag laten lezen en dergelijke, als ik mij niet vergis moet je minstens 25 posts hebben achtergelaten,je moet het maar eens bekijken,bij het topic fotolezen helemaal bovenaan...

Groetjes
karda
karda dec 31 '10
Ik heb nog nooit foto´s van dieren gelezen alleen bij mensen en bij dieren vind ik het lastiger want ze kunnen niet bevestigen of het klopt wat je voelt.

groetjes karda
Vraagbaak
Vraagbaak dec 31 '10
Met andere woorden : honden kennen geen zelfreflectie, zijn zich niet bewust van hun eigen ik...
Je kunt wel telepathisch en empathisch met ze communiceren als ze nog leven...
Heb er ervaring mee, dit is mijn 3 de Shih Tzu (hondje)....
Contact maken is me ook nog nooit gelukt (1 Shih is overleden van mij).
Marenubium
Marenubium dec 31 '10
Omdat het weer alle kanten uitgaat behalve de goeie (welkom terug Mirko, nog niets geleerd, blijkbaar?), hier een ontopic antwoord:

Beste Assepoester, wat een snoezig beestje smile
Ik heb een vermoeden waarom je de eerste vraag stelt. Dit hondje mist wat sociale en typische 'hondse' vaardigheden, correct?
Ik kan geen exact antwoord geven op je vraag, maar het heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met dat ze te vroeg bij de moeder is weggehaald. Het vertrouwen in de mens is ook een beetje een issue bij haar. Ze kan wat wantrouwend zijn, onzeker en angstig. Ze is heel gevoelig voor haar omgeving, en reageert ook direct op bijv. jouw 'state of mind'.

Ze begrijpt ook heel vaak dingen niet, ik zie haar gewoon in het wilde weg eens blaffen, nerveus om zich heenkijkend, en eigenlijk ook niet wetend waarom ze blaft. Ze heeft nu eenmaal die mogelijkheid om te blaffen, dus sjah, waarom niet gebruiken dan?

Ze kijkt veel weg. Ze is heel erg onderdanig (interpreteer ik zo), en heel erg onzeker. Aankijken (in de ogen) vindt ze eng, en zal ze zelf ook niet zo gauw doen bij een andere hond, of bij een mens. Dan verschuilt ze zich het liefste.
Het is zeker geen hondje wat de confrontatie opzoekt.

Ze probeert veel contact met je te zoeken. Alsof ze naar jou opkijkt en je graag wilt 'beschermen', je vriendje wil zijn. Maar ze denkt ook vaak onterecht dat ze iets 'verkeerds' doet. En daar komen die sociale vaardigheden bij kijken, die ze mist. Ze is/gedraagt zich eerder als een mens dan een hond, heb ik het idee. Maar dat verwart haar.
Ze is nerveus, ook in haar 'gedachten', ze zoekt...alsof ze de hele tijd zich afvraagt: Wie moet ik zijn, wat moet ik zijn, wat moet ik doen, wat wordt er bedoeld'. Grinn, het lijkt een beetje op ADHD.

Ik weet het, het is soms lastig om haar dan als een hond te behandelen, als ze zulke menselijke trekjes heeft of vertoont.
Maar probeer het toch maar, wees consequent, geef haar zekerheid en laat haar zien dat ze gewoon hond is en mag zijn.
Ze moet dus eigenlijk weer leren om hond te zijn. Met een mens als haar enige voorbeeld (jij in dit geval), snapt ze er niet veel van wink
Dus erm...ga zelf ook wat meer hond wezen... wordt de roedelleidster, want dat heeft ze nodig.

Jouw tweede vraag...
Ik ben niet zo goed in lichamelijke kwesties, en ik waag me er dan ook niet aan. Pas wanneer het erg duidelijk naar voren komt, en dat is in deze niet het geval. Misschien kan iemand anders daar nog meer over vertellen.

Als je je echt zorgen maakt, bezoek dan eens de dierenarts. Zelf kun je ook controleren of ze ergens pijn heeft, door haar regelmatig te masseren (met de nodige rust, anders vindt ze het maar niks...bouw het op), en haar hele lijfje te 'voelen'. Bij plekjes waar ze op reageert door om te kijken, te happen, te piepen, zich weg te drukken, kun je er vanuit gaan dat dat pijnlijke plekjes zijn. Een hond ontspant zich meestal door aaien/masseren, en wordt gespannen bij het aanraken van gevoelige plekjes. Trekken met de vacht behoort daar ook vaak onder.

Nu ja, dat was het wel voor zover! Heel veel plezier met deze kleine meid, en succes jullie beidjes.
Hopelijk heb je er wat aan gehad smile

Een heel goede jaarwisseling!
Assepoester
Assepoester dec 31 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Omdat het weer alle kanten uitgaat behalve de goeie (welkom terug Mirko, nog niets geleerd, blijkbaar?), hier een ontopic antwoord:

Beste Assepoester, wat een snoezig beestje smile
Ik heb een vermoeden waarom je de eerste vraag stelt. Dit hondje mist wat sociale en typische 'hondse' vaardigheden, correct?
Ik kan geen exact antwoord geven op je vraag, maar het heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met dat ze te vroeg bij de moeder is weggehaald. Het vertrouwen in de mens is ook een beetje een issue bij haar. Ze kan wat wantrouwend zijn, onzeker en angstig. Ze is heel gevoelig voor haar omgeving, en reageert ook direct op bijv. jouw 'state of mind'.

Ze begrijpt ook heel vaak dingen niet, ik zie haar gewoon in het wilde weg eens blaffen, nerveus om zich heenkijkend, en eigenlijk ook niet wetend waarom ze blaft. Ze heeft nu eenmaal die mogelijkheid om te blaffen, dus sjah, waarom niet gebruiken dan?

Ze kijkt veel weg. Ze is heel erg onderdanig (interpreteer ik zo), en heel erg onzeker. Aankijken (in de ogen) vindt ze eng, en zal ze zelf ook niet zo gauw doen bij een andere hond, of bij een mens. Dan verschuilt ze zich het liefste.
Het is zeker geen hondje wat de confrontatie opzoekt.

Ze probeert veel contact met je te zoeken. Alsof ze naar jou opkijkt en je graag wilt 'beschermen', je vriendje wil zijn. Maar ze denkt ook vaak onterecht dat ze iets 'verkeerds' doet. En daar komen die sociale vaardigheden bij kijken, die ze mist. Ze is/gedraagt zich eerder als een mens dan een hond, heb ik het idee. Maar dat verwart haar.
Ze is nerveus, ook in haar 'gedachten', ze zoekt...alsof ze de hele tijd zich afvraagt: Wie moet ik zijn, wat moet ik zijn, wat moet ik doen, wat wordt er bedoeld'. Grinn, het lijkt een beetje op ADHD.

Ik weet het, het is soms lastig om haar dan als een hond te behandelen, als ze zulke menselijke trekjes heeft of vertoont.
Maar probeer het toch maar, wees consequent, geef haar zekerheid en laat haar zien dat ze gewoon hond is en mag zijn.
Ze moet dus eigenlijk weer leren om hond te zijn. Met een mens als haar enige voorbeeld (jij in dit geval), snapt ze er niet veel van wink
Dus erm...ga zelf ook wat meer hond wezen... wordt de roedelleidster, want dat heeft ze nodig.

Jouw tweede vraag...
Ik ben niet zo goed in lichamelijke kwesties, en ik waag me er dan ook niet aan. Pas wanneer het erg duidelijk naar voren komt, en dat is in deze niet het geval. Misschien kan iemand anders daar nog meer over vertellen.

Als je je echt zorgen maakt, bezoek dan eens de dierenarts. Zelf kun je ook controleren of ze ergens pijn heeft, door haar regelmatig te masseren (met de nodige rust, anders vindt ze het maar niks...bouw het op), en haar hele lijfje te 'voelen'. Bij plekjes waar ze op reageert door om te kijken, te happen, te piepen, zich weg te drukken, kun je er vanuit gaan dat dat pijnlijke plekjes zijn. Een hond ontspant zich meestal door aaien/masseren, en wordt gespannen bij het aanraken van gevoelige plekjes. Trekken met de vacht behoort daar ook vaak onder.

Nu ja, dat was het wel voor zover! Heel veel plezier met deze kleine meid, en succes jullie beidjes.
Hopelijk heb je er wat aan gehad smile

Een heel goede jaarwisseling!


Hartstikke bedankt!! Ze is vaste klant bij de dierenarts, maar vroeg me af of jullie wat konden opvangen.

Ik herken een aantal kleine dingen terug in je verhaal, maar anderen ook totaal niet.

Ze is een zelfverzekerde hond, zeker niet onderdanig. Wel heeft zij altijd al een onzeker randje gehad, dat heb je helemaal goed, waarschijnlijk is dit een geestelijk litteken van het te vroeg weggehaald worden bij de moeder.
Maar, het is zeker geen gedragsprobleem, ze is vreselijk sociaal naar andere honden en mensen, en over andere honden is zij altijd de baas.

Het onzekere gedeelte daar word goed mee omgegaan. Ze word op de positieve manier opgevoed, en ik werk met kalmeringssignalen. Kan dus snel zien of zij last heeft van spanning etc. en hierin wat veranderen.

Ik vind haar geen menselijke trekken hebben, vanaf dag 1 is zij een hond, ook al zit ze in een klein lijfje ;-)

Blaffen doet ze bijna niet. Als ze blaft is dit alleen waaksheid, bijvoorbeeld als de deurbel gaat of als er ineens iemand binnenstapt die zij niet kent.

Ze krijgt over 3 weken een homeopatisch middel om die onzekerheid wat af te laten nemen, uiteraard door een klassiek homeopaat die is aangesloten bij een instituut of hoe je dat noemt, en deze homeopate is thuis geweest, het middel word dus helemaal aangepast aan mijn hond.

Voor de rest vraag ik me af wat ik verder aan die onrust in haar koppie kan doen, buiten het herkennen en de homeopathie.

Hartstikke bedankt, ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden/reactie op je lezing.
Assepoester
Assepoester dec 31 '10
Oja, even op je eerste zin;

Ze mist geen sociale of hondse vaardigheden, zij beheerst de hondentaal heel goed, hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki