Loading...
nl

Drie Wijzen

Cialara
Cialara dec 24 '10
Mijn kleine verhaal over de drie wijzen uit het oosten die naar Jezus reisden

Lang geleden waren er drie wijze mannen, elk begiftigd met geestelijke talenten. Ieder op hun eigen manier wisten ze over de komende geboorte van een nieuwe koning. Ze wisten ook dat het niet een koning in het aardse termen, maar een koning van het licht zou zijn, en dat deze koning het licht en de onvoorwaardelijke liefde naar de aarde zou brengen.

De drie wijze mannen waren niet samen tijdens het begin van hun reis. Ze begonnen afzonderlijk, zonder elkaar te kennen. Om te reizen, hadden ze veel nodig. Kamelen, tenten, voorraden, mensen die hen hielpen met het verzorgen van de kamelen en het opzetten van de tenten enzovoort. Iedere wijze verzamelde daarom een kleine groep jonge mannen om zich heen om met hen mee te reizen.

De tenten die ze gebruikten waren groot en wit. Ze zagen eruit als de nomadententen van de mensen uit de woestijn. Daarin hadden ze grote tapijten, kussens en een soort lampen die aan het plafond hingen. Buiten zag je de bruine lederen waterkruiken tegen de tentwand liggen, gevuld met water, klaar voor gebruik.

Buiten voor de tent staat een goed geklede, rijkelijk versierde man, te kijken in de verte, over de heuvels ... Zijn medereizigers zijn bezig met de voorbereiding van de tenten en het voeden van de dieren. Hij staat daar geduldig te wachten, op de anderen. Hij kent de anderen nog niet, maar weet dat hij ze hier zal ontmoeten. Zoals ze elkaar hadden beloofd voordat ze geboren werden. Een belofte die hij niet was vergeten tijdens zijn hele leven. En nu vraagt hij zich af, deze belofte ... zal die ook worden voldaan door de anderen...?

Dan ruikt hij iets, een lichte sensatie van wierook komt naar hem toe en ver weg, van achter een heuvel ziet hij ze komen. Een kleine groep van drie man. Rijdend op kamelen, volgepakt met tenten en andere reizigersbenodigdheden. Langzaam komen ze dichterbij, in de buurt van de man die er op hen staat te wachten. Hoe zou de ander eruit? Zullen ze elkaar herkennen?

De bijeenkomst is verbazingwekkend, de twee leiders kijken in elkaars ogen en voelen zo veel vertrouwen en wederzijdse erkenning, het is onbeschrijflijk, bijna onaards. Een zielsverband is direct voelbaar. Het wordt niet alleen gevoeld door de twee leiders, ook de anderen, de jonge mannen van de reisgezelschappen, voelen de speciale relatie tussen deze mensen. Ze zijn als broers.

Ze lopen gezamenlijk de tent in en gaan daar samen zitten, praten over deze grote ziel, die geboren zal worden in een plaats ver van hun huis. Zijn liefde en wijsheid, die Hij op aarde zal brengen. Deze Heer waar de mensheid lang op heeft gewacht. Samen blijven de twee groepen op deze plek in het midden van de woestijn voor een paar dagen. Ze praten en discussiëren en ze wachten, op de derde Wijze die nog zal komen.

De twee leiders weten allebei dat hij nog bij hen zal komen. Nog nooit hebben ze hem ontmoet in dit aardse leven, maar beide weten zonder twijfel dat deze derde man hen zal vergezellen.

En zo gebeurt het. De derde man met zijn reisgezelschap arriveert. Ook bij deze Wijze en zijn groep voelt iedereen de onderlinge band. Allen praten met elkaar over het herkennen van de pasgeboren koning. De profetie van oude geschriften hebben ze allemaal bestudeerd. De sterren die ze in de gaten hielden voor vele jaren en de inwijdingen die zij ieder ontvingen van hun spirituele gidsen. Alles leidde tot hun huidige kennis, waarna ze allen op deze plaats wilden zijn. Geleid door de bron van alles, kwamen ze hier om te verzamelen en het laatste deel van de route samen te reizen naar waar de ster hen brengt.

De nieuwe Koning.




Nu in deze dagen, aan het einde van 2010, kennen we nog steeds het verhaal van de reis van de drie wijze mannen, die kwamen om de nieuw geboren Jezus te aanbidden. Jezus is nog steeds bij ons, en ik ontmoette hem meerdere malen in het afgelopen jaar gedurende een aantal zielenreizen. Zijn boodschap is dat we allemaal gelijk zijn voor Hem, dat we allemaal kinderen van God zijn en dat Wij degenen zijn waarop we zo lang hebben gewacht. Hij vertelde me dat we allemaal Zijn Licht en Liefde in ons dragen en dat we zijn broeders en zusters zijn. Hij helpt ons onze innerlijke licht en schoonheid terug te vinden. De oneindige en onvoorwaardelijke liefde die wij allen zijn, zodat we in staat zullen zijn om deze wereld te veranderen in die prachtige nieuwe wereld waar we allemaal zo lang naar hebben uitgekeken…


Fijne feestdagen allemaal,
Jorine
Delen:
Cialara
Cialara dec 25 '10
schopje omhoog smile

Ik heb dit verhaal geschreven naar aanleiding van een aantal zielenreizen van het afgelopen jaar. Reizen waarin mij duidelijk werd gemaakt dat ik betrokken was bij de reis van de drie wijzen. Ook de ontmoetingen met Jezus waren een speciale ervaring. Alles samen in mijn gevoel, kwam dit verhaal eruit. Natuurlijk gedeeltelijk een bekend verhaal...

Liefs Jorine
Mimosa
Mimosa dec 26 '10
Ik blijf het heel mooi en bijzonder vinden. Schitterend om te lezen. Het roept zoveel herkenning en liefde op.
Heel erg bedankt voor het delen.
Cialara
Cialara dec 26 '10
Graag gedaan Mimosa smile
admin
admin feb 26 '11
daar was ik ook getuige van...
Tinne
Tinne feb 26 '11
Ik ook!
Wat Cialara er niet bij vertelde, is dat ik bij de zielereizen ivm de drie wijzen ook bij was!



als je wil zoek ik de reizen op in m'n bestanden voor je....
misschien heb je daar wat aan?
admin
admin feb 27 '11
Ja heel graag Tinne, ben daar wel benieuwd naar.

liefs Ajada
Tinne
Tinne feb 27 '11
ok, komt eraan!
admin
admin feb 27 '11
Heb hem ontvangen...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki