Loading...
nl

Droom: Blauwe ogen

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 26 '06
Hoi allemaal,

Ik heb een hele vreemde droom gehad die ik niet kan thuis brengen. Graag zou ik jullie reacties willen hebben.


Ik liep buiten bij een soort keldertrap. Het was donker en het was op een soort plein met een klooster eromheen.
Iets of iemand schoof een deksel over het gat onder die trap. Er was nog een vriend naast me, dus
riep ik dat we weg moesten omdat het anders zou ontploffen. Ik rende de trap op, en zag een menigte mensen
om me heen rondlopen. Dus ik riep dat iedereen weg moest gaan. Ik bekeek de mensen van de groep goed en het viel me
op dat daar mannen tussen liepen die daar niet hoorden.

Ik keek zo'n man aan en die had hele felle blauwe onnatuurlijke ogen. Hij keek terug dus ik ging naar hem toe en
keep hem doordringend aan. Ik was niet bang voor hem, maar vroeg hem wat hij in hemelsnaam hier kwam doen en van plan was.
Hij gaf geen antwoord maar verdween weer in de menigte. Ik zag dat er nog meer van dat soort wezens rondliepen.

Toen was ik ineens in een ziekenhuis, het was binnen in een gang. Daar stond een iets kalende man met een baardje
en van die hel-blauwe doordringende ogen. Ik keek hem weer doordringend aan, maar hij leek afwezig. Ik sprak
hem aan, en vroeg aan hem wat ze nou achterhielden voor ons. "Wat willen jullie nou niet zeggen?" vroeg ik boos.
Hij keek me raar aan, met een soort van geniepige glimlach. "Ik meen het", zei ik en ik sloeg hem met mijn
vlakke hand tegen zijn wang. Toen had ik zijn aandacht en hij kwam naar mij toe.

We stonden nog geen 10 cm bij elkaar vandaan, en keken in elkaars ogen. Ik was niet bang maar boos en gebruikte
al mijn energie om bij hem naar binnen te kijken. Toen leek het wel alsof er een film knapte, en de man werd
een soort van doormidden gescheurd. In het midden daarvan ontstond een zwarte schaduw in de vorm van een vierkante
draak. Daaromheen was een gouden gloed. Ik bleef me erop concentreren en toen spatte het uit elkaar.
Ik zag allemaal spikkels van enorme felle lichtgevende straaltjes die ontploften. Het leek wel vuurwerk.
Ik stuurde ook al mijn energie erin, en ik hoorde in mijzelf, we moeten een kindje maken, we zijn nu bezig
met een kindje te maken. Het leek wel alsof ik mijn energie naar de andere kant van de ruimte stuurde, naar
een andere planeet. Alsof ik een buitenaardse poort geopend had. Toen werd ik wakker.
Delen:
Selma
Selma jul 4 '06
Hoi Nims,

Daar ga ik ;), jij hebt duidelijk een verantwoordelijkheids-gevoel ten opzichten van anderen.
Kloosters en putten met deksels, symboliseren duister/geheimzinnigheid, kloosters herbergen ook maagdelijkheid! (puur-rein)
Je hebt oog voor dingen/mensen die anders zijn en opvallen door hun ongeplaatstheid.
Je hebt geen angst om het onbekende tegemoet te treden.
Een duidelijke behoefte aan eerlijkheid en duidelijkheid.
Je ergert je groen en geel aan mensen die niet open zijn, lees: stiekem.
Strijden met open vizier is een van jouw kenmerkelijke eigenschappen.
En je verlangt dat ook van een ander.
Ik denk dat je beseft dat niet alles wat je ziet van deze aarde is, er is meer en ik denk dat je al dan niet bewust een stukje hebt gezien van een andere dimensie.
Velen mensen zijn er van overtuigd dat er onder ons wezens wonen die niet van onze planeet afkomstig zijn, maar zich zo hebben aangepast dat ze ons niet opvallen.
De blauw-oogjes beschermen hun projekt, vandaar denk ik de draak in jouw droom, een draak staat meestal voor het beschermen van iets bijzonders.
Maar anders behoeft niet op voorhand verkeerd/slecht te zijn.
Een kijkje in de keuken die Nims heet en een andere invalshoek over hetgene waar jij mee bezig bent.
We zijn niet alleen, maar samen en wij zullen denk ik een weg moeten zien te zoeken om kontakt met elkaar te krijgen., maar bovenal om elkaar te leren begrijpen.
Misschien heb je hier wat aan, zo niet ook al geen probleem, je weet dat ik op gevoel schrijf, soms komen er dingen over mezelf doorheen naar boven, dus blijf kritisch.

Met liefs, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '06
Hoi Selma,

Bedannkt voor je analyze :). Wat jij hier beschrijft had ik zelf ook een beetje in mijn hoofd. Iemand anders vertelde mij, dat een kindje maken ook symbool kan staan voor iets ouds afsluiten en iets nieuws beginnen.

Je hebt inderdaad gelijk, Ik erger me inderdaad aan oneerlijkheid. En het vermoeden over buitenaardse wezens is de laatst weken inderdaad een besef aan het worden. Zeker nu er kristal-kinderen en sterrenkinderen geboren worden.

Wat ik me afvroeg, stel nu dat ik inderdaad contact had met iets / iemand buiten deze wereld. Waarom geeft het mij dan een gevoel dat ze zich "betrapt" voelden toen ik ze uitdaagde?

p.s. wat bedoelde je met de opmerking: "Een kijkje in de keuken die Nims heet" :-)
Selma
Selma jul 5 '06
Hoi Nims,

Het zich uitgedaagd/betrapt voelen heeft denk ik te maken met het niet mogen zien van hun handelingen, want als ik jouw droom goed begrijp, was jij wel de enige die er "oog" voor had!
Je zou eerder zeggen dat zij er niet op hebben gerekend dat er iemand is die hun bezigheden opvalt.
Dat keuken stukje is ten eerste een uitdrukking, die weergeeft, dat jouw droom een afspiegeling geeft van jouw denken en voelen, ten tweede, het laat je een kijkje nemen in dimensie, die jij wel vermoed, maar niet kent.
Misschien possitief gezien een vingerwijziging dat er inderdaad meer gebeurt/aan de hand is dan anderen opvalt.
Ik denk dat jouw empatisch vermogen een brug vormt tussen die dimensie en degene waarin wij leven.
Kortom je hebt er oog voor.

Liefs Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '06
Ok, ik snap wat je bedoeld. Vraag me toch wel af of er nog meer mensen zijn die dit ook is opgevallen. Ik zal het toch niet enkel en allen verzonnen hebben? Ik heb er alleen nog niets over gehoord.
Selma
Selma jul 6 '06
Hoi Nims,

Er zullen zeker mensen zijn die het ook opvalt, alleen wat valt op?
Hoe manifesteert zich dat?
Een bijzonder kind, een opvallend mooi mens (geestelijk)?
Die zijn er hier altijd al geweest, toch?
Misschien is het nog wel net andersom, we kijken, zien, voelen en denken die of die is zo uitzonderlijk, die is niet van deze wereld, maar misschien ook juist wel, er zijn door onze gehele geschiedenis, bijzondere mensen geweest, die op hun nadrukkelijke of bescheiden manier iets hebben veranderd.
Dan denk ik aan mensen als Ghandi, Dai Lama, Martin Luther King, om maar een paar voorbeelden te noemen, eens in de zoveel tijd staat er iemand op die een grote verandering teweeg brengt.
De kadootjes van ?????, om onze wereld een beetje mooier, beter te maken?
Dat gevoel van jou in die droom, ze houden iets achter, het willen weten en je volharding erin om het te weten te komen, een teken dat je geduldig moet zijn?
Ik weet het ook niet precies, de verharding in onze maatschappij neemt extreme vormen aan, je vraagt je weleens af waar moet/gaat het heen?
Waar stopt het en hebben we weer oog voor de mooie dingen en mensen in onze samenleving.
Net zoals jij zei, licht/sterren-kinderen, er worden er veel geboren, om de balans, het evenwicht te herstellen?
De openbaring/voorschouwing in jouw droom, zou dus een antwoordt kunnen zijn, er gebeurt wat, er wordt aan gewerkt, maar is nog in een baby-fase.
En baby's moeten zich nog ontwikkelen tot persoonlijkheden, geef het tijd.

Liefs, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 8 '06
Tijd geven is niet nodig :). Tijd is een ilusie. Het is er al, en altijd al geweest.

Wel ben ik het met je eens, dat er altijd personen zijn geweest die een bijzondere stempel op de wereld hebben kunnen drukken. Ik ben wel blij dat er veel mensen zijn, die ook graag de wereld willen veranderen.
Selma
Selma jul 8 '06
Tijd geven is niet nodig . Tijd is een ilusie. Het is er al, en altijd al geweest.

Ik snap echt die bovenstaande zin niet, zal mijn aangeboren eigenwijsheid wel zijn, maar tijd is voor mij geen illusie.
Als ik werk ben ik blij om na 9 uren werken eindelijk klaar te zijn! :p

Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '06
Ik snap dat het lastig is om te begrijpen, en ik snap het zelf ook soms niet helemaal. Ik weet echter wel dat wat in de toekomst gebeurd, een ilusie is, omdat het nog niet heeft plaats gevonden, en dat het verleden een ilusie is, omdat je je het alleen maar herinnert. Het enige dat echt is, is het NU.
Selma
Selma jul 9 '06
Hoi Nims,

Zo bekeken snap ik het, een beetje :)wat komen gaat, komt, wat geweest is, is geweest en nu is Nu.
Wat in de toekomst ligt, ervaar je pas als het nu is.
Je niet druk maken, het is allemaal manjana!
Het feit dat ik me niet kan vinden in wie dan leeft wie dan zorgt, is typisch mijn probleem.
Dat veel dingen een illusie blijken te zijn heb ik ook ervaren, daar is nog een mooi liedje over gemaakt, "vriendschap is een illusie" ;).
Ook het in stand houden van een illusie is pijnlijk, maar dat ervaar je pas duidelijk in het nu.
Raar begrip tijd! :p

Liefs, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 13 '06
Ach zoals Einstein al bewees: Tijd is maar relatief ;).
Debiorah
Debiorah nov 4 '06
Nouja...nims
Dit is n btje raar maar ik lees dus dit verhaal en weer een overeenkomst in dromen!
Ik wist niet veel meer alleen vlagen maar wat me zo erg bij bleef waren die ogen! Alleen was ik degene die de ogen had.
Wat ik me nog kan herinneren is dat ik voor de spiegel stond en mezelf aankeek. En wat ik zag was zo raar. Ik had zulke betoverende mooie wit/blauwe ogen dat het gewoon eng was. Opeens stond ik in een menigte, het leek of er een ongeluk was gebeurd. Mensen stonden als het ware ergens in een cirkel omheen en ik wurmde me door de mensen heen. Toen ik bijna in het midden was hoorde ik een vrouw gillen en ik begon te rennen. Ik rende op de vrouw af die ergens overheen hing. Ik pakte haar schouder en ze draaide zich om, de tranen rolden over haar gezicht. Toen zag ik een jongetje in haar armen. Ik schrok toen ik zag dat hij dezelfde ogen had als mij. Ik kreeg een intens gevoel van verdriet. De sfeer veranderde in een seconde van verdrietig in dreigend. Zonder na te denken begon ik te rennen, en daarna werd ik wakker.
Toen ik wakker werd voelde ik me heel vreemd en het heeft me echt een tijd beziggehouden.
Wel apart toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 6 '06
Ja heel apart. Gaan onze blauwogige vriendjes het niet overleven? Worden er gewonde kindjes geboren? Wat vreemd is dit.
LPChip
LPChip nov 6 '06
Misschien staan de ogen voor het begrip "Visioen"?

Dat is de eerste gedachten die ik binnen krijg.

De vergelijking tussen het kind met jouw ogen... Kan het zijn dat jij jezelf ziet toen je klein was?

Zeg maar... een terugblik?
Debiorah
Debiorah nov 23 '06
Ja ik vond het een aparte ontdekking dat we hier beide over hebben gedroomd. Wat de betekenis is ben ik echter nog niet achter. Nog een apart feit!
Dezelfde avond dat ik dit bericht plaatste besloot ik de film The Da Vinci code te bekijken. Ik weet niet of iemand anders deze gezien heeft maar het eerste wat me opviel was een personage met blauwe ogen. Helaas kwam hij er in de film ook niet echt goed vanaf. Toch wel vreemd.
Wat betreft de terugblik, kan ik mij niet herinneren dat ik dat ooit meegemaakt heb. En ik ben een meisje!
Maar dat het met visioenen te maken heeft zou best kunnen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 23 '06
Ik heb de film gezien. Nog iets raars met blauwe ogen. Dit is misschien een beetje controversieel, maar tijdens de 2e wereldoorlog wilde Hitler de Ubermensh maken. En wat waren de kenmerken van deze ubermensch?

Juist, blond haar en blauwe ogen. Als je tegenwoordig om je heen kijkt naar de kleine kindjes die bijzonder zijn, hebben ze bijna allemaal blond haar en fel blauwe ogen. Dit is een gedurfde uitspraak, maar was Hitler misschien zijn tijd niet ver vooruit?
Debiorah
Debiorah nov 23 '06
Wow nims! Erg bijzonder dat je dit hebt opgemerkt en durft te zeggen! Maar ik ben niet vies van een beetje controversie. Ik zou niet weten of het met elkaar heeft te maken maar ik denk wel dat hitler een vreemde visie had. Want hij was een voorstander van het arische ras terwijl hij daar zelf geen deel van uitmaakte. Wie weet had Hitler visioenen waar hij zijn eigen draai aan heeft gegeven. Maar ik denk trouwens dat er veel bijzondere kinderen zijn in alle kleuren, en dat zij hun opvallende ogen gemeen hebben. Is het ook niet dat de bevolking met blond haar & blauwe ogen (westers) hun kindje eerder herkend als bijzonder?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 23 '06
Wat mij opgevallen is in de hoeveelheden foto's die ik heb gelezen en mensen heb gesproken is het volgende betreffende de kleur van de ogen. Dit is denk ik niet altijd zo, maar ik vind het wel eruit steken:

Bruine ogen: Indigo
Grijze ogen: Medium
Blauwe ogen: Kristal / Sterren

Willen jullie er eens op letten allemaal? En dan vooral bij de kleine jonge kindjes die geboren worden.
Zo is bijvoorbeeld het feit dat Kristal kinderen en sterrenkinderen vaak een indigo in hun buurt uit kiezen (papa / mama / broertje / zusje). Dus kom je zo'n fel blauw-ogige kindje tegen, kijk eens of er ook een bruin-ogige bij zit. Ik ben benieuwd naar jullie observaties.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki