Door het ontwaken en mijn tocht naar mezelf, komen ook weer de gevoeligheid, de openheid voor alles om mij heen heel sterk naar voren. Als jong meisje heb ik er me voor afgesloten omdat ik meegezogen werd in een soort van draaikolk van gevoelens, emoties van mensen, dieren, planten, van alles wat leeft om me heen en ik die als het ware op mijn schouders nam.
Nu ben ik als het waren weer op dat punt beland en ik weet dat het een fase in mijn herinneren is, een fase in het weer doorgroeien. Maar om eerlijk te zijn overweldigd het me nog steeds, en weet ik nog steeds niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. Ik wil me er niet voor afsluiten, probeer heel erg in mijn hart te blijven. Maar het grijpt me wel heel erg aan.
Hoe kan ik hier een weg in vinden, hoe kan ik tegelijkertijd open blijven staan voor al wat leeft, er mee verbonden blijven en toch overeind blijven.
Ik vind het erg moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel in deze en hopelijk kan iemand van jullie door mijn woorden heen lezen en me helpen om mijn weg hierin te vinden zodat ik verder kan gaan op mijn weg.
Begrijp me goed, ik wil me er niet voor afsluiten, dat heb ik al een keer gedaan en dat bracht me alleen maar verder bij mezelf vandaan.