Loading...
nl

Gezocht: Een kinderboeken illustrator

JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 9 '10
Hoi,

Ik schrijf dit bericht in de hoop iemand mij kan helpen bij het vinden van een illustrator. Ik heb namelijk een 14-delige kinderboekenreeks geschreven over Iris, een nieuwetijds meisje van 6 jaar. Ze kan geesten zien, aura's lezen en is heel erg wijs voor haar leeftijd. Ze heeft ook een vriendje Stijn van 8 jaar dat ook zeer hooggevoelig is. Stijn is al wat verder dan Iris en heeft een goed contact met zijn gids/engel Muriël. Muriël voorziet Stijn van allemaal belangrijke informatie voor de nieuwetijdse wereld.

Deze boekjes zijn bedoeld voor kinderen vanaf 6 jaar en zijn ongeveer 15 pagina's per boekje. Uniek aan deze boeken is dat er aan het einde extra informatie voor ouders is opgenomen die uitlegt wat er nu eigenlijk verteld wordt.

Ken jij of ben jij een illustrator die mij zou willen helpen met het illustreren van mijn boeken? Laat het me dan even weten, dan kunnen we de details verder uitwerken.

Groetjes Julien.

p.s. Als je het interessant vind, de boekjes hebben de volgende onderwerpen:

1. Oma is wel dood, maar niet weg
Iris gaat naar de begravenis van Oma, waar ze erachter komt dat ze Oma nog steeds kan zien. Iris verteld aan papa dat ze oma kan zien en dat ze nog steeds kusjes van haar krijgt.
Thema's: Leven na de dood,

2. Iris ziet kleurtjes
Iris is op de markt met haar vriendje Stijn. Ze bekijkt de mensen om haar heen en ziet dat ze allemaal kleuren om zich heen hebben. Stijn hoort van Muriël wat die kleuren allemaal betekenen.
Thema's: Auralezen, Energetische kleurbetekenissen

3. Iris gaat verhuizen
Iris is net verhuisd en Oma komt langs. Oma ziet dat de kamer van papa en mama gereinigd moet worden en hierdoor kunnen de ouders ook niet goed slapen. Ze reinigt haar huis door de juiste rituelen uit te voeren. Papa en mama helpen haar hierbij en maken er een leuk spelletje van.
Thema's: Pyramide van licht, Reinigen, Energiebanen

4. Iris en Stijn, praten met Muriël
Muriël is de gids van Stijn, en Iris wil graag weten wat dat precies is, een gids. Stijn legt het uit, en Muriël legt ook uit wat voor soorten entiteiten er nog mee zijn.
Thema's: De verschillende soorten entiteiten: De gids, De Engel, De aarde gebonden ziel.

5. Iris herinnert een vorig leven
Iris komt iemand tegen in haar klas die ze herkent uit een vorig leven. Ze vertelt dit aan mama. Mama legt uit wat een deja-vu is.
Thema's: Deja-vu's, vorige levens.

6. Stijn hoort stemmen
Stijn ligt in bed om te gaan slapen. Op dat moment hoort hij een oudere man die vraagt wie hij is. Stijn raakt in gesprek en de man begrijpt het niet zo goed waar iedereen gebleven is. De man blijkt te zijn overleden, maar Stijn en de man zelf beseffen dat niet zo goed. Langzaamaan wordt duidelijk dat de man overleden is en de man gaat dan naar het licht. Stijn vraagt aan Merlijn waarom hij wel met deze man kon praten. Muriël legt uit dat Stijn met geesten kan praten.
Thema's: Medium, entiteiten, boodschappen.

7. Help, mijn dromen komen uit
Papa en Iris zitten in de auto. Ineens ziet papa een donkerrode auto tegemoet komen rijden. Papa trapt direct op de rem, en 3 seconden later komt er vanuit het niets een auto van rechts die papa net niet raakt. Papa had dit de vorige avond gedroomd, alleen kregen ze toen een ongeluk. Papa heeft dus een voorspellende droom gehad. Iris legt uit hoe dit kan.

Thema's: Causaliteit, Horoscopen, Oerknal

8. Iris ziet een nieuwe aarde
Iris heeft een hele bijzondere droom. In die droom leeft ze in de nieuwe aarde. Ze ervaart hoe het is in een wereld die veel beter is.
Thema's: De nieuwetijdse wereld en de toekomst van deze aarde.

9. Een engel praat met Iris
Een engel bezoekt Iris, en iris wil graag weten hoe ze ook een engel kan worden. De engel legt het uit.
Thema's: Levenslessen, Gidsen, Vleugels krijgen.

10. Iris heeft vleugels
Iris en Stijn ontdekken hun vleugelchakra's en gaan ermee "spelen".
Thema's: Zielenkoppeling, Energie op afstand sturen, Telepathie, Contact, Vleugel chakra

11. Stijn ontmoet een engelmens
In de speeltuin ontmoet Stijn een jongetje Nick. Dit jongetje blijkt een engelmens te zijn. Dit komt omdat Nick ineens van alles over Stijn begint te vertellen. Stijn wil van alles van hem weten en waarom hij op deze aarde is.
Thema's: Engelmens, Menselijke evolutie, Vleugelchakra, Fotolezen, Contact met de bron.

12. Stijn leert zichzelf af te sluiten.
Stijn krijgt een neefje op bezoek. Dit neefje blijkt een menselijke engel te zijn. Het neefje gebruikt al zijn extra chakra's en vertelt hoe hij dit ervaart.
Thema's: Pyramide van licht, Menselijke Engel, Extra chakra's

13. Iris heeft nieuwetijdse vriendjes
Iris gaat voor het eerst naar groep 3. In de klas komt ze allemaal nieuwetijdse kinderen tegen.
Thema's: Indigo's, Kristal Kinderen, Sterrenkinderen, Blauwe Sterrenkinderen.

14. Iris ontdekt stenen en kristallen
Iris krijgt van haar tante Ivette een oude doos met allemaal verschillende stenen. Ze merkt dat iedere steen weer een ander gevoel opwekt. Ze leert hiermee te herkennen welke stenen waar goed voor zijn.

Thema's: Chakra's, kleuren en kristallen.
Delen:
admin
admin dec 9 '10
Nims, wat ontzettend goed !!! Alvast van harte gefeliciteerd !! Heb je het manuscript al aangeboden aan een uitgever?!

Ben best nieuwsgierig naar een stukje van een verhaal van 1 van je boeken !

Ik ga voor je navragen, and let you know!
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 9 '10
Ja ik heb al contact gehad met enkele uitgevers. Echter zijn de illustraties niet goed genoeg, dus vandaar dit verzoek smile.
Cialara
Cialara dec 10 '10
Je kunt het aan Emmy vragen wink
Emuca
Emuca dec 10 '10
Het lijkt me wel heel leuk, maar ben wel nogal druk...

Ik zit nu ook in een verdere ronde qua een ander boek, en dat meisje heeft er een soort auditie van gemaakt.. Misschien ook een tip voor jou?

Dat wil zeggen: geef alle illustratoren die je vind de opdracht om een tekening te maken... en kijk dan welke jij het beste vind passen bij jou teksten... Nodig daarvan weer een paar uit naar de volgende als je er niet helemaal overuit bent etc.

Het probleem is vooral tijd... illustraties kosten behoorlijk wat uurtjes en met een onzekerheid van uitgave weet je nooit of je de uren ooit betaald krijgt. Voor mij is dat natuurlijk nog geen probleem, want ik ben nog koos-ben-een-student-zonder-opdrachten-loos. Voordeel voor mij is dat ik binnenkort wel aan een minor begin, die als het goed is minder tijd kost..

Mocht je uiteindelijk die soort audities gaan houden, dan doe ik graag mee. smile
Mimosa
Mimosa dec 10 '10
Wat ontzettend leuk dat je boeken geschreven hebt en dan nog wel voor kinderen ook. Er zijn veel te weinig boeken die deze inslag hebben. Ik ben heel benieuwd erna en hopelijk voor jou en de kinderen liggen ze straks in de winkel.
Helaas kan ik je niet helpen met de illustraties. Ben helaas geen tekenwonder. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '10
Origineel bericht van: Witte Maan
Het lijkt me wel heel leuk, maar ben wel nogal druk...

Ik zit nu ook in een verdere ronde qua een ander boek, en dat meisje heeft er een soort auditie van gemaakt.. Misschien ook een tip voor jou?

Dat wil zeggen: geef alle illustratoren die je vind de opdracht om een tekening te maken... en kijk dan welke jij het beste vind passen bij jou teksten... Nodig daarvan weer een paar uit naar de volgende als je er niet helemaal overuit bent etc.

Het probleem is vooral tijd... illustraties kosten behoorlijk wat uurtjes en met een onzekerheid van uitgave weet je nooit of je de uren ooit betaald krijgt. Voor mij is dat natuurlijk nog geen probleem, want ik ben nog koos-ben-een-student-zonder-opdrachten-loos. Voordeel voor mij is dat ik binnenkort wel aan een minor begin, die als het goed is minder tijd kost..

Mocht je uiteindelijk die soort audities gaan houden, dan doe ik graag mee. smile

Je mag altijd auditie doen. Tijd is echter wel belangrijk want ik zou wel graag de boeken snel klaar willen hebben. Dus in dat geval zou ik graag willen weten wat je kunt, hoe snel je het kunt en wat je ervoor wilt hebben. We kunnen overal over praten dus laat maar weten smile. Ik heb al een aantal illustratoren benaderd en gevraagd om iets te tekenen. Dus diegenen die passen bij de boeken mogen tekenen. En om het proces te versnellen denk ik eraan om meerdere illustratoren in te zetten, want het zijn wel ongeveer 150 tekeningen die gemaakt moeten worden.

Als je wilt, p.b. me maar en stuur ik een boekje door, zodat je "auditie" kunt doen wink.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Mimosa
Wat ontzettend leuk dat je boeken geschreven hebt en dan nog wel voor kinderen ook. Er zijn veel te weinig boeken die deze inslag hebben. Ik ben heel benieuwd erna en hopelijk voor jou en de kinderen liggen ze straks in de winkel.
Helaas kan ik je niet helpen met de illustraties. Ben helaas geen tekenwonder. smile

Ik zoek ook nog proef-lezers :), dus als je dat leuk vind PB me maar en stuur ik je wat boekjes door om ze te laten lezen en te verbeteren.
Emuca
Emuca dec 10 '10
Meerdere illustratoren is wel een leuk idee, zolang het natuurlijk wel een geheel blijft... Bijv. elke illustrator een aantal boekjes is al heel wat. smile
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Witte Maan
Meerdere illustratoren is wel een leuk idee, zolang het natuurlijk wel een geheel blijft... Bijv. elke illustrator een aantal boekjes is al heel wat. smile

Ik hou het open en zie wat er gebeurd. Ik ben wel blij dat mijn oproepje werkt! Ik heb ondertussen al met ongeveer 15 illustratoren contact opgenomen en kijk wat de response is en wat ze kunnen betekenen voor Iris smile.
DenkBeeldig
DenkBeeldig dec 11 '10
Dag,
graag zou ik de illustraties voor deze kinderreeks verzorgen.
De onderwerpen spreken me erg aan en de 'vertaling' hiervan voor kinderen van 6 jaar vind ik erg geslaagd!

Graag zou ik van u horen om hoeveel illustraties het precies gaat, zodat ik een totaalprijs voor u kan maken. Ok ben ik benieuwd naar wanneer de deadline zou zijn voor dit project en of er ook grafische opmaak van de boeken aan te pas komt.

Voor een indruk van mijn stijl verwijs ik je graag naar mijn website: www.studiodenkbeeldig.com.

De beeldvertaling voor de doelgroep '6 jaar' kunnen we aan de hand van schetsen en voorbeelden verder bespreken.

Ik zou per 15 december tijd hebben om dit project te starten, later kan ook.

Ik kijk uit naar uw reactie,

vriendelijke groet,

Nelleke van Hoof
studio DenkBeeldig
www.studiodenkbeeldig.com
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 12 '10
Hallo Nelleke,

Bedankt voor je reactie. Het gaat om 100 illustraties en de deadline is zo snel als dat mogelijk is. De vormgeving van de boeken is op dit moment nog niet relevant en gaat hierna worden verzorgd. Aangezien ik weet dat het veel werk is, denk ik er nog over na om hier met meerdere illustratoren aan te gaan werken. Ik heb namelijk al van verschillende illustratoren een reactie gehad en ga kijken wat ik terugkrijg en of het goed aansluiten. Ik stuur je nog even een PM met de details.
Beschermengel
Beschermengel dec 13 '10

Ik zou het graag willen lezen Nims! dus proeflezer smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 14 '10
Ik heb je een PB gestuurd met de boeken smile.
Eruan
Eruan dec 14 '10
Nims wat een ontzettend leuk idee zijn die boeken! Heel erg gaaf, ik denk ook dat het voor veel ouders en kinderen leuk is om te lezen en daarbij ook bijdraagt aan het begrip voor nieuwetijdse kinderen.
Ik hoop voor je illustrators vindt die er een mooi en leuk geheel van gaan maken!
Succes laugh
Emuca
Emuca dec 14 '10
Ik heb helemaal zin om zo te gaan schetsen smile
Nathalie
Nathalie jan 12 '11
HI!

Zoek je nog iemand die jouw verhalen wil illustreren?
Ik heb zeker interesse!
Als je meer wil weten kan je me mailen, lodina69@yahoo.com

groetje Nathalie
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Is er al iets bekend NiMS?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 11 '11
Nog niet helaas. Ik had vorige week een afspraak met de uitgever, alleen die werd ziek. Ik wacht nog op het plannen van een nieuwe afspraak om de plannen te gaan doornemen!
Emuca
Emuca mrt 11 '11
'k Ben benieuwd!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie