Ik heb gisteren ook een kaart getrokken voor 2011, voor "de hele wereld", maar het werden er twee.. Ik wilde hierna eerst een andere pakken i.v.m. de law of attraction, maar mijn gids vond dat niet zo'n goed plan, dus hier zijn ze:
Pentakels 5:
Twee bedelaars, een met krukken lopen in een winternacht langs een helder verlicht kerkraam, dat met 5 pentakels is versierd. De bedelaars hebben zich zozeer met hun lot verzoend, dat zijn niet eens meer naar mogelijkheden tot verandering zoeken. Zijn zien zichzelf als bedelaars, ze zijn denken als bedelaars, zij gedragen zich als bedelaars. En dit geloof is het, dat hun waarneming beperkt. Zij zien het warm verlichte kerkraam, het licht niet. Zelfs problemen en leed willen wij vasthouden, omdat het gemakkelijker is dat wij ons niet veranderen. ook geven zij ons zekerheid. Op dit moment is hun streven te overleven en er blijft niets over van religieuze waarden. Eten is voedsel voor het lichaam, zoals liefde voedsel voor de ziel is. De bedelaars hebben van beide niet voldoende. Zij zijn slechts een klein stukje van de vervulling verwijderd. Alles is voor ons aanwezig. Wij hoeven slechts op de deur te kloppen.
-armoede, ziekte
-solidariteit in zware tijden
-vasthouden aan problemen en leed
-in een situatie berusten
Zwaarden 10:
Aan een waterkant ligt een man op zijn buik op de grond. De zwarte lucht stijgt op en een helder stralend licht is aan de horizon te zien. Nu is het geschied ! De grenzen van het denken zijn bereikt. Slechter kan het niet meer worden. De strijd is eindelijk gestreden, de nacht is voorbij en de dag breekt aan. Het is geen kaart voor de lichamelijke dood, maar voor de dood van het denken. Hiermee komt de onvermijdelijke ontspanning, schoonheid, liefde, vreugde, blijdschap en licht.
-einde van het denken
-geef de strijd op
-als het uiterste bereikt is, vindt ontspanning plaats, ontstaat schoonheid.
-uit de duisternis naar het licht.
Nou dat belooft wat...