Loading...
nl

Betekenis van je geboortenaam

karda
karda dec 8 '10
Mijn geboorte naam is Karin
Mijn naam betekent Rein/Zuiver
Als je ook wilt weten wat je naam betekent hier een link
http://allenamen.nl/betekenis_voornamen/indexnew.html?letter=a
Delen:
Mimosa
Mimosa dec 8 '10
Mijn naam is Micha: Wie is als god.
Ik kwam de betekenis een tijdje terug nog tegen. Vroeger ook wel eens op gezocht, maar gewoon weer vergeten. Nu krijg ik er een warm gevoel bij. Dank je voor de link. Leuk om eens te neuzen.
Emuca
Emuca dec 8 '10
Ik wist de betekenis van mijn naam al. smileEn hier is hij wederom hetzelfde: groot/geweldig. Haha.
admin
admin dec 8 '10

Mijn naam Anuschka betekend; lieflijk,genadig.........
Ben ook een allerliefst s(k)chatje hoor,in het dagelijks leven,lol.
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 8 '10
Ik wist mijne ook al.
Tamara = Palmboom, dadelpalm
Sbabe4
Sbabe4 dec 8 '10
Nou mijn naam heeft geen betekenis. Hij staat er namelijk niet tussen haha
admin
admin dec 8 '10
Bart Schitterend door adel of Zoon van Tolmai, (Tolmai betekent waarschijnlijk de vorentrekker of rijk aan rimpels), de strijdbare.

Bert schitterend door adel of schitterende raaf
karda
karda dec 8 '10
hoi shabe4
als je je geboortenaam geeft wil ik wel verder voor je zoeken hoor.
liefs karda
bloempje
bloempje dec 8 '10
en ik ben bianca wit( blond), de blanke en de glanzende.

Liefs Bloempje
Raida
Raida dec 10 '10
De mijne is Carina ook rein en zuiver ;-)
admin
admin dec 10 '10
Behalve Godin van de jacht en de maan betekent mijn naam op deze pagina ook Godin van het licht smile
Raida
Raida dec 10 '10
Een echte godin dus!
Serenity
Serenity apr 27 '11
-Verkorte vorm van namen die beginnen met de Germaanse stam "irmin" (groot, geweldig)
- nl.wikipedia.org--> Irminsul
- http://www.heiligen.net/pdf/I/IMELDA~ABIRMINHILDIS.pdf : Tiwaz / Thiu
Het woord Tîwaz komt overeen met het Oudindische ‘devah’ dat ‘schitterende/lichtende God’ betekent. De Germanen hadden, volgens de Romeinen, een god die overeenkwam met Mars. Met deze god bedoelden ze Tîwaz of Tiu. Bij de muur van Hadrianus in Groot-Brittannië, zijn twee inscripties op geloftestenen gevonden waarop de naam Marti Thingso (Mars Thingsus) voorkomt. De geloftestenen stammen uit de eerste helft van de 3e eeuw na Chr.. Friese huursoldaten (cuneus Frisiorum) in Romeinse dienst hebben hem opgericht De vertaling luidt waarschijnlijk 'Tiu de Dinggod'. Tiu was de beschermheer van het volksberaad (Ding). In het Fries komt de god Tîwaz terug in de weekdag tiisdei of tiwesdei. Naast de naam in de weekdag is van de Friezen uit de vroege middeleeuwen niets over Tîwaz bekend.

*Tîwaz schijnt bij de Germanen ook onder een andere naam bekend geweest te zijn, te weten Irmin. In Nederland kan de plaatsnaam Ermelo (Irminlo in 855 n.Chr.) op Irmin terug gevoerd worden. De Saksen vereerden de Irminzuil (Irminsûl); een reusachtige boomzuil die met de cultus van Irmin verbonden kan worden. Religieuze voorstellingen die te maken hebben met een zuil, stam, balk of staaf kennen we uit het gehele Germaanse gebied. Uit historische tijd kennen we de stafr (een soort levensboom) uit het Noordgermaanse gebied. Volgens Moerman komt de plaatsnaam Stavoren (Stáveren in het Fries) van staver = paal. Vanwege de hoge ouderdom van de naam (Stavorun, 991 n.Chr.) denkt Jan de Vries aan een religieuze voorstelling van een paal. Een voorstelling die overeenkomt met de cultus van de Oudnoorse stafr. Hebben we in Stavoren met een cultus van Tiu te doen?[/i][/spoiler]
-http://www.heiligen.net/pdf/I/IMELDA~ABIRMINHILDIS.pdf:
Click to reveal..
IMELDA is een verbastering van IRMINHILDIS ------------------------------------------------------------------------------------------ door Dries van den Akker s.j. (zie ook: www.heiligen-3s.nl) Betekenis Samengestelde Germaanse naam:
1]
'Irmin-' of 'Ermin-' is een Germaans woord en betekent: 'verbonden', 'samenhangend', 'machtig', 'groot' of 'enorm'.
Datzelfde woord keert terug in de naam van de Germaanse stam der der Hermionen of Ermionen, een Germaanse stam. Zij waren toegewijd aan Irmin, een Saksische godheid. Hij was verwant met de Germaanse god Thor. De Irminstaat is een aanduiding voor de Melkweg; de Irminswagen voor de Grote Beer. In 772 vernietigde Karel de Grote nog een Irminzuil nabij de Duitse plaats Detmold.
2] * Imelda Lambertini op, Bologna, Italië; kloosterlinge; † 1333; feest 12 mei. Op 12 mei 1333 stierf in het dominianessenklooster Val di Pietra zuster Imelda. In het dodenboek werd opgetekend: "Gestorven: zuster Imelda. Tijdens haar leven werd haar vanuit de hemel een hostie gezonden; de priester nam hem en diende haar die toe. Velen zijn hiervan getuige geweest." Welke wonderlijke gebeurtenissen gaan er schuil achter deze korte aantekening? Imelda was een dochter van graaf Egano Lambertini en diens tweede vrouw Castora Galluzzi in de Italiaanse stad Bologna; zij moet geboren zijn rond het jaar 1321. Haar levensbeschrijver vermeldt uitdrukkelijk dat zij haar halfzussen en -broers uit vaders eerste huwelijk verre overtrof in zowel uiterlijke als innerlijke schoonheid. Op haar tiende werd zij voor haar opvoeding toevertrouwd aan de zusters dominicanessen van het plaatselijke klooster Val di Pietra. Kort daarna was zij - zo jong als zij was - tot de zusters toegetreden. Vanwege haar leeftijd hadden haar ouders daar toestemming voor moeten geven. Als kloosterzuster verlangde zij ernaar de heilige communie te mogen ontvangen om nog meer verenigd te zijn met haar geliefde Jezus. Maar naar de opvattingen van haar tijd was zij daar nog te jong voor. Zij zou het grote mysterie dat schuilging in de eucharistie nog niet voldoende op waarde weten te schatten.
Eerst zes eeuwen later zou paus Pius X († 1914; feest 3 september) de leeftijd waarop een kind voor het eerst de communie mocht ontvangen, vervroegen. Zijn redenering was: een kind is waardig de communie te ontvangen, wanneer het tot de jaren van het verstand is gekomen en na een vrome voorbereiding in staat is onderscheid te maken tussen gewoon brood en heilig brood. Had Jezus immers niet gezegd: 'Laat de kinderen tot Mij komen'?
Maar zover was het in Imelda's tijd nog niet. Telkens als de zusters tijdens de mis te communie gingen, bleef zij alleen in de koorbanken achter en bracht haar offer van verlangen. Tot die gedenkwaardige 12e mei van het jaar 1333. Terwijl de zusters te communie gingen, zag zij vanuit de hemel een hostie naar haar neerdalen. Zij spreidde haar armen en opende haar mond om hem te ontvangen. Maar de hostie bleef - ten aanschouwen van de aanwezigen - boven haar zweven. Daarop kwam de priester naderbij, nam de hostie en diende die toe aan Imelda. Het geluk straalde van haar af. Ze bleef geruime tijd stil zitten om - zoals gebruikelijk was - na te bidden. Zelfs toen de zusters opstonden, bleef zij nog zitten. Toen men haar een teken wilde geven, merkte men dat zij gestorven was. Op dat moment was zij nog geen dertien jaar oud.
Zij werd bijgezet in de San Sigismundokerk te Bologna, waar haar graf wordt vereerd tot op de huidige dag. In 1826 werd zij door paus Leo XII († 1829) zalig verklaard. Zij is patrones van (eerste) communicanten.
Jodocus
Jodocus apr 29 '11
Ik ben een viooltje, heerser van het zwaard, van edele afkomst
aquarel
aquarel apr 29 '11
mijn naam is thijs, maar velen van jullie weten dat al :-)
ik heb de betekenis opgezocht bij wickypedia, en kwam uit op dit resultaat :




ThijsUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
De Nederlandse jongensnaam Thijs is afgeleid van Matthijs, wat op zijn beurt weer is afgeleid van de naam van de evangelist Mattheüs. Ook vaak geschreven als Tijs.

[bewerken] Bekende personen met de naam Thijs of TijsPlatte Thijs, legendarisch figuur
Thijs Römer, acteur
Thijs Al
Thijs Berman
Thijs Booy
Thijs Chanowski
Thijs Feenstra (acteur)
Thijs Feenstra (politicus)
Thijs Houwing
Thijs Libregts
Thijs Roks
Thijs Tonnaer
Thijs Verwest
Thijs Wöltgens
Thijs de Greeff
Thijs de Melker
Thijs van Aken
Thijs van Leer
Thijs van Veen
aquarel
aquarel apr 29 '11
De voornaam Thijs is een verkorting van Matthias, wat weer afgeleid is van Mattheus. In het Hebreeuws betekent Mattheus "gave Gods" of "geschenk van God". Matthias was de apostel die Judas verving en hij vooral in Ethiopië en Perzië predikte



bron : http://www.babynaam.info/babynaam-betekenis.php?babynaam=Thijs
aquarel
aquarel apr 29 '11
en ik die niet in goden geloof maar wel geloof hecht aan boeddhisme, reïncarnatie en karma :-)
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 29 '11
Wat leuk topic! mijn naam Leanne is germaans en is:
een verkorting van Leonard, met als betekenis "zo sterk als een leeuw", of van Helena, met als betekenis "de stralende".
Daar kan ik me wel in vinden:D

http://www.babynaam.info/babynaam-betekenis.php?babynaam=Leanne

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki