Loading...
nl

Cody Pilot

Richie Richard
Richie Richard dec 1 '10
Ik ben hier al een tijdje (in secrecy) mee bezig. Ik probeer een vriendin naar de top te brengen (Joyce, a.k.a. Cody Pilot).

Dit brengt natuurlijk creativiteit. Dus ik zet alles in de strijd. Tot het ontwerpen van haar youtube kanaal, tot het maken van de video compilaties. Het maken van haar website en het zorgen voor de juiste contacten.

Nu ben ik ook op zoek naar meningen en commentaar. En aangezien dit voor mij een bekende forum is, waarom niet hier?

Ik zal zo vaak mogelijk posten in deze topic voor recente activiteiten en nieuwe items (zoals Vlogs, opnames, fotoshoots etc etc.) En niet zo zeer om te promoten. Maar meer voor meningen.

De website: www.codypilot.com

Ik ben hier eergister de hele avond en nacht mee bezig geweest om de website grotendeels te kunnen realizeren. Ik moest eerst natuurlijk een domein aan kopen, en gelukkig ging dat gewoon super snel (en super goedkoop, contacten ^^)
Ik ben direct begonnen met het concept van de website zelf.
Cody wou zelf in de zelfde style als AC-DC, en dus heb ik deels die stijl mee genomen en heb ik het meer naar haar gemaakt.
Denkend aan de functionaliteit van de website en hoe het gebruikt gaat worden. Aangezien social networking belangrijk is, staat dit natuurlijk op iedere pagina. (Bevat tot dus ver nog maar 1 pagina)
Bij de keuze hoe ik de content er op ging zetten heb ik Emmy a.k.a. AoD/Witte Maan gevraagd om advies.

youtube channel: http://www.youtube.com/user/CodyPilot
Wederom voor de AC-DC stijl gekozen. Grote aanpassing is het kleur gebruik hier in. Dit is meer rood dan grijs, hierdoor is het wat fleuriger voor "langs gaande"-youtubers, zodat we ook geen views en subscribers van hen missen.

Youtube, My New Channel: http://www.youtube.com/watch?v=Z1HzslhJjuo

Ook hier is de stijl van de website terug te vinden. Hierbij heb ik het gezang centraal gehouden. Welliswaar is de AC-DC stijl niet geheel terug te vinden. Het is gefocussed natuurlijk op Cody. Wederom door mij gemaakt.

Andere taken:
Ik heb verschillende social networking websites, met elkaar gekoppeld.
Twitter, MySpace, Hyves, Facebook, Youtube. Om de beste sharing resultaten te krijgen.
Ook heb ik helaas gespammed op hyves, dit was NIET de bedoeling. Ik bedoel, 1 vrienden tip is genoeg. Helaas sloeg het systeem van hyves op hol.

Om ordening te houden. Heeft ieder social networking website een eigen e-mail adress. youtube: youtube@codypilot.com, facebook: facebook@codypilot.com etc etc.

Wat vinden jullie er van? smile
Delen:
Emuca
Emuca dec 1 '10
Als je wil, wil ik nog wel dieper ingaan op de layout van de website en de verbeterpunten e.d. smile
Richie Richard
Richie Richard dec 1 '10
Ik vind het prima, als er wat verbeterd kan worden, wil ik het graag horen.
Marenubium
Marenubium dec 1 '10
Dude! Superstrak joh!
Spreek even de webbouwer in mezelf aan:

Ik zou dat witte 'label' met de linkjes helemaal doortrekken naar links. En de 'follow me's' iets kleiner maken, misschien rechtsonderin en naast elkaar plaatsen?
"Communications" wat duidelijker maken.

De div "content" iets meer vergroten, en de schuifbalk een zwarte kleur + transparancy meegeven.

"Cody Pilot" nog wat meer op de voorgrond brengen, met misschien iets meer vlammen? En zit er misschien een klein foutje in de gradient? Dat streepje van de D naar de I.

Gebruikte afbeeldingen zijn mooi klein! COOL! Zijn ze al gerebuild? Kunnen ze misschien nog kleiner wink

Echt joh, ziet er hartstikke mooi uit!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat laugh
Emuca
Emuca dec 1 '10
Ik moet nu even eten (moet zo werken) dus ik zal je straks wel even op msn aanspreken, of ik schrijf het hier...

Dan kijk ik uit zowel de grafische invalshoek als de gebruikersinvalshoek even goed naar het geheel.
Richie Richard
Richie Richard dec 1 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Dude! Superstrak joh!
Spreek even de webbouwer in mezelf aan:

Ik zou dat witte 'label' met de linkjes helemaal doortrekken naar links. En de 'follow me's' iets kleiner maken, misschien rechtsonderin en naast elkaar plaatsen?
"Communications" wat duidelijker maken.

De div "content" iets meer vergroten, en de schuifbalk een zwarte kleur + transparancy meegeven.

"Cody Pilot" nog wat meer op de voorgrond brengen, met misschien iets meer vlammen? En zit er misschien een klein foutje in de gradient? Dat streepje van de D naar de I.

Gebruikte afbeeldingen zijn mooi klein! COOL! Zijn ze al gerebuild? Kunnen ze misschien nog kleiner wink

Echt joh, ziet er hartstikke mooi uit!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat laugh

De label zou inderdaad door getrokken kunnen. Welliswaar zal dan de AC-DC style kapot gaan, en het messy idea weg gaan. Aangezien ze rock wilt gaan doen, met name alternative, wat dus wel eens wilt uitwijken naar metal, denk ik dat, als je het netjes probeer te houden, het 'r niet uit straalt.

De follow me's zijn in verhouding van de website inderdaad groot, welliswaar maar 50x50pixels. Ik zal 25x25 uit proberen en dan onder in plaatsen.

De content. Als ik de content vergroot, dan zal het denk ik te veel de website over nemen. Welliswaar zal ik kijken hoe dat uit pakt!

logo. Het is mij niet eens opgevallen dat er een gradient fout zit.. Waarschijnlijk een reken fout van photoshop. Welliswaar geeft het wel een nice effect.
En inderdaad.. Het moet meer naar voren. Ik zal eens voor de gein met de borders spelen en wat extra attributen toevoegen om het meer flashy te maken.
Emuca
Emuca dec 1 '10
Ik begin met een post dat ik als gewone bezoeker, zonder haar te kenen en zonder grafische achtergrond de site bezoek. Hierbij ga ik domme vragen stellen, die jou kunnen helpen om de site te verbeteren of zo te houden... Het zijn geen vragen uit mijzelf, maar meer zoals een bezoeker zou KUNNEN denken. tussen [] is mijn mening erdoorheen...

Ik open de site....

Wow.. dat is druk.. een beetje jongensachtig. En waarom zijn er die plaatjes van dat meisje? Gaat het misschien over haar? Nee wacht! Over kleding die ze showt! Of modellen... ofzoiets. En waarom zijn ze zo wazig? Nu zie ik haar niet!!! [Tip van de graficus: zet haar scherp, maar in een border.. als een fotolijstje.. want het mag best wat vrouwelijker... Stoer en vrouwelijk kan ook gecombineerd worden. Dit is tè standaard metal en totaaaaal niet opvallen en te druk]

Okee...ik zie wel waar ik heen kan, maar in het donker zou ik News en blog misschien niet zo goed meer kunnen lezen. Balen.

HEY! Ik kan haar volgen! Denk ik dan. [wel grote icoontjes... kan je eventueel ook in de header verwerken (klein)... En communication is niet goed genoeg leesbaar..


[de content vind ik nu wel een stuk beter]
[rechts onderin zie je een kleurverschil in background en border.. even netjes wegwerken... let er ook op hoe je dingen opslaat.. ik zie pixels! Neem liever .png]
[Om het duidelijker te maken waar de site over gaat, raad ik aan een ondertitel te gebruiken onder haar naam.]

Laatste tips: maak het niet tè flashy. Ze is geen kerstboom en wil neem ik aan echt serieus genomen worden. Dan geldt: less is more! Je kan het ook rustiger krijgen door de witte bolk gewoon horizontaal bovenaan te houden. Probeer wat meer eenheid te maken en gebruik niet teveel richtingen, want dat verminderd de leesbaarheid. Het is het een of het ander. smile

Zo, genoeg gezemel van mij.. want ik kan nog wel doorgaan.. haha
Richie Richard
Richie Richard dec 1 '10
Thanks voor de tips, ik zal kijken wat ik er mee kan doen smile
Richie Richard
Richie Richard dec 1 '10
Ik heb al deels van de tips uit gevoerd smile

PNG btw is wel laadtijd vergrotend. Gelukkig maar 1 malig, waardoor het niet zo storend is..
Emuca
Emuca dec 2 '10
Maar het verbeterd de kwaliteit aanzienlijk... Ik sla tegenwoordig bijna niks meer op als .jpg....Bijna alles als PNG of PDF
Richie Richard
Richie Richard dec 2 '10
Same here. Maar het was nogal groot, had nogal gekozen voor de snelheid. Wat eigenlijk niet practisch is, omdat dit moet verkopen smile

Ik ben op dit moment bezig met de video voor de Billy Jean cover. Helaas hebben we er geen film materiaal voor, dus moet ik random opnamens gebruiken. Rotte is, weinig is bruikbaar dus ik kom 2 minuten te kort..

Ook ben ik bezig met de shoutbox op de website. Aangezien direct user input zeer belangrijk is voor verbeteringen.
Emuca
Emuca dec 2 '10
Probeer niet te veel afleidende afbeeldingen te gebruiken dan bij de video.. want mensen moet luisteren neem ik aan.
Richie Richard
Richie Richard dec 2 '10
Ik heb geen afbeeldingen gebruikt uiteindelijk. Video's vertraagd, wat ook beter bij het ritme past.

MAAR IK HEB ERG GROOT NIEUWS!

NU al is ze ontdekt en ze heeft zojuist een p.m. via YouTube gekregen voor een eventueel contract. We hebben er op gereageerd dat we meer info willen hebben e.d. just in case it is a scam. Maar we wachten af laugh
Richie Richard
Richie Richard dec 2 '10
Oke never mind het was een scam. Helaas, kan er wel om lachten though. We vroegen direct om informatie (just in case) en we kregen dit als reactie terug.

SV: Re: Music
can i touch her boobies?
Sent to: codypilot

Ik moet zeggen, ik zie er humor in, maar ik vind het wel erg jammer.
Richie Richard
Richie Richard dec 2 '10
Ho, bijna vergeten. Nieuwe cover staat online!
Video compilatie dus door mij gemaakt. Helaas niet genoeg materiaal en totaal niet relatief met het nummer zelf. Maar totaal niet slecht uit gepakt denk ik zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=YY6di-kn-n4


We zijn nu druk in de weer voor de nieuwe cover. Na planning, zondag shoots maken, opnemen, vlog maken... Het wordt natuurlijk een kerst cover (Owow, en zo weinig tijd eigenlijk!) en wat past er nou beter bij dan sneeuw?

Dus laat het nog even flink sneeuwen! Zeker tijdens de opnamens. Welliswaar, niet te veel want de trein moet wel bruikbaar zijn smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki