Loading...
nl

Tikjes

Rie
Rie nov 25 '10
Heb van die tikjes die ik moet doen zoals licht 3 keer aan en uit doen als ik weg ga.

Of

de deur controleren 5 keer.

Gas controleren 2 keer.

En heel gek heb ik nooit gehad.

Heeft iemand dit ook?
Delen:
admin
admin nov 25 '10
Hallo Rie,

Nee, dit herken ik niet direct van mezelf. Heb je angst dat er iets gebeurd als je dingen achterlaat zoals ze zijn. Misschien eis je veel van jezelf, misschien wel een bepaalde perfectie?

Groetjes,
Bart
karda
karda nov 25 '10
hoi Rie,

hahaha ik heb er ook een, ik controleer altijd het gasfornuis of de knoppen wel uitstaan en dan loop ik echt meerdere keren voordat ik weg ga om te controleren of het wel echt zo is. ik ben zelfs een keer terug gegaan om te kijken of het echt wel zo was.

volgens mij is dit niet zo gek hoor, het is meer een dubbelcheck van jezelf dat je echt voor je gevoel weg kan gaan zonder dat het huis afbrandt en er een inbreker binnen is geweest.

liefs karda
admin
admin nov 25 '10
Misschien ga ik er inderdaad wel veel te diep op in. Ken meerdere mensen (over het algemeen vrouwen) die alles dubbel controleren: inderdaad, het gas, de verwarming, of de deur nu echt wel goed dicht zit, enz. Een dubbele veiligheidscheck? smile
admin
admin nov 25 '10
Ik ken wel meer mensen die dan doen.. vind ik niet zo raar,
wel vreemd, als je het eerder niet had, en nu opeens wel..
Beschermengel
Beschermengel nov 25 '10


Niet dat ik speciaal het 3 keer moet doen, maar als ik weg ga zeg ik wel hardop dat ik het uitgedaan heb. Het is gewoon mijn angst dat er iets gebeurt met de dieren als ik er niet ben..dus vaak wel dubbel check smile

Doe ik het niet omdat ik gehaast weg moest dan zit ik eigenlijk nooit echt lekker in de auto of op visite ...en meestal ga ik dan toch weer terug om te kijken ...vroeger had ik daar geen last van en vindt het toch wel een vervelende eigenschap van mij...maar ja ik denk niet dat het ooit nog weg gaat.
Mishaly
Mishaly nov 25 '10
Hallo Rie,

Ik denk,dat we allemaal belangrijke zaken wel eens extra checken en daar is niets mis mee,integendeel zou ik zeggen.
Wel oppassen,dat je het niet bij te veel minder belangrijke zaken ook doet(dagelijks en een vaststaand aantal keren),want dan kun je een dwangneurose ontwikkelen,waar je moeilijk af kunt komen.Het kan je leven gaan beheersen.Houd het in de hand,want voorkomen is beter dan genezen.
Rie
Rie nov 26 '10
Ja vindhet wel gek dat ik er nu veel meer last van heb dan voorgaande jaren wat ik wel gek vind.

Waarom gebeurd dat nu juist meer bij vrouwen?

Zijn die zorgzamer dan mannen?
admin
admin nov 26 '10
Het komt voor uit angst dat je dingen vergeet, ongemerkt gaat dit dan een eigen leven leiden, waardoor je vaker checkt. Waarom niet bewust 1x de deur dicht doen, of het gas dicht draaien. Ben je gehaast als je weg gaat, en doe je dan dingen op de automatische piloot? Of is het dat je in de haast jezelf opjaagt, en dan de dingen vergeet, dat je een soort van blanco bent?
Rie
Rie nov 26 '10
ben erg gejaagd en vergeet eigenlijk niks in mijn haast.
admin
admin nov 26 '10
Komt wrs. dus door dat gejaagde. Je gedachten slaan dan op blanco, en je bent je niet meer bewust van wat je precies hebt gedaan. Daarom dat herhalen van handelingen. Als je nu net even wat kalmer aan doet, wat meer stil staat, ook in je gedachten, dan weet ik zeker dat het minder wordt.
Rie
Rie nov 26 '10
okee hoop dat ik dit kan want ben nog al een druk persoontje.
admin
admin nov 26 '10
Bewuster doen, dan hoef je ook niet alles te controleren, scheelt tijd Rie (hoef je nl. niet alles 3x te checken), kun je daarna nog sneller door smile
karda
karda nov 26 '10
Ik denk inderdaad als je het veel bewuster doet desnoods het er hard op bij zegt dat het beter doordringt en dat het dan goed is voor je gevoel. sommige dingen doe je automatisch maar nog niet bewust denk ik.
Rie
Rie nov 26 '10
ja denk nu jullie dit schrijven wel goed voor me is.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki