Lieve Els,
Ik heb je verhaal gevolgd, maar kon nog niet eerder reageren.
Wat ik mijn zoon altijd aanraad, en mijzelf ook trouwens als het moeilijk is/gaat, even een stapje terug te doen. Van een afstandje proberen te kijken naar de situatie. Vaak geeft dat wat extra ruimte, waardoor je je blikveld kunt verruimen, veranderen.
Ik voel waar je doorheen gaat en weet dat het niet makkelijk is. Dat brengt deze tijd met zich mee. Jezelf er tegen blijven verzetten is zinloos en kost heel veel kracht. Beter kan je jezelf laten meedrijven met de stroom.
Zelf heb ik ook gedacht dat gezond worden mijn grootste doel was. Inmiddels heb ik geleerd dat gelukkig zijn toch echt veel belangrijker is. Genieten van het leven, van de kleine wonderen die elke dag plaatsvinden.
Het mooie is dat dat ook helend werkt. Dat je je daardoor ook gezonder gaat voelen.
Wacht niet met gelukkig zijn, met gelukkig willen zijn, doe het nu, dat is zo belangrijk.
Probeer uit je hart te leven, laat je hoofd tot rust komen. Je zult zien dat de wereld er dan minder donker uitziet, minder eng en minder oneerlijk.
Als ik terugkijk op mijn leven, zijn de donkere, moeilijke periodes eigenlijk het best geweest. In de zin dat ik daar heel veel van geleerd heb. In dit leven ontkom je er niet aan. We zijn hier om lessen te leren en zolang we die niet leren, blijven situaties steeds terugkeren, zich steeds herhalen.