Loading...
nl

Wie heeft ervaring met....

gast
gast nov 20 '10
Misschien is dat al gebeurd Tinne. Dat weet je dus niet en is al zeer zeker geen standaard.
Tinne
Tinne nov 20 '10
Origineel bericht van: Groene heks
Ja das waar Tinne, maar jullie hebben met zijn tweetjes voldoende aan een kleinere auto, ik heb gewoon teveel kinderen haha.
Ik denk dat wij geen premie hebben zoals jullie in Belgie, maar ik kan het mis hebben want ik heb nooit een nieuwe auto gehad.

Ik heb op deze auto wel garantie, maar niet voor 5 jaar, maar als de auto zo sterk is heb ik daar wel vertrouwen in.

het gaat nu niet om onze wagen.. het gaat om de jouwe en dan is de prijs die je gaat betalen duur voor wat je krijgt!
Duurder dan wij hebben betaald tov onze wagen! ok.. die is kleiner maar het gaat om de verhoudingen!
Wij hebben in totaal 6.700 euro betaald voor onze wagen.
Tinne
Tinne nov 20 '10
Origineel bericht van: gast
Misschien is dat al gebeurd Tinne. Dat weet je dus niet en is al zeer zeker geen standaard.

Nee er kan geen onderhoud al geweest zijn van 120.000 km, want dan zou hij langer geven dan drie maanden garantie!
Tinne
Tinne nov 20 '10
Karin gewoon op je gevoel afgaan en je eigen ervaring. Natuurlijk kun je die van anderen in overweging nemen.

Een aankoop dat zo'n groot bedrag is, waarbij eventueel een lening bij komt kijken, is een beslissing die je niet zomaar kunt doen door " op je gevoel afgaan"..
dat kan je pas.. nadàt je alle feiten over de aankoopt hebt bestudeert !
We geven hiermee tips aan karin, dat vroeg ze ook..en zij neemt ze in overweging, of niet, de keuze ligt uiteraard bij haar!
gast
gast nov 20 '10
Natuurlijk moet je onderhoud mee rekenen, dat begrijp ik ook wel Tinne. Maar wie gaat het volgens jullie berekening doen? De Nissan garage of iemand die niet de hoofdprijs wil hebben.

Ik heb mijn Justy één keer naar de dealergarage gebracht en dat was meteen de grootste rekening die ik ooit gehad heb waarin ze zelfs 80,- gulden rekenden om een stoel vast (lees schroefje aandraaien) rekende. Ze gaven aan dat de schokbrekers ook beter vervangen konden worden omdat ze rammelden. Ik vroeg of hij met rammelende schokbrekers door de keuring kwam; ja dus. En die schokbrekers zijn nooit vervangen geweest en zelfs beter bevonden een jaar later dan die van een Opel (een vriend van ons werkte in de Opel garage en heeft ze toen getest op een testbank)
Ook een reparatie die ik ooit nodig heb gehad heeft me geen rib uit mijn lijf gekost omdat ik naar een garage waar ze alle merken doen gebracht had. Totale kosten; 50 euro! Je kunt onderdelen ook tweede hands kopen op de sloop. Allemaal goede onderdelen nog. Dus het is maar net wat je doet en waar.
gast
gast nov 20 '10
Origineel bericht van: Tinne
Karin gewoon op je gevoel afgaan en je eigen ervaring. Natuurlijk kun je die van anderen in overweging nemen.

Een aankoop dat zo'n groot bedrag is, waarbij eventueel een lening bij komt kijken, is een beslissing die je niet zomaar kunt doen door " op je gevoel afgaan"..
dat kan je pas.. nadàt je alle feiten over de aankoopt hebt bestudeert !
We geven hiermee tips aan karin, dat vroeg ze ook..en zij neemt ze in overweging, of niet, de keuze ligt uiteraard bij haar!

Helemaal mee eens, maar toch kan je gevoel je ook zeggen of de auto goed is of niet. En het is altijd ook maar weer een moment opname. Niemand weet hoe het over een maand is. Daarom had ik ook al aangegeven dat ze de auto eventueel door een onpartijdige partij kan laten keuren op huidige staat, gebreken en eventuele toekomstige onkosten.
Cialara
Cialara nov 20 '10
Oei een auto kopen laughnou ik heb wel een tip...

Mocht je toch voor een nieuwe gaan, kijk dan eens naar de zuinige auto's, die betalen geen BPM en geen of weinig wegenbelasting!!!!!! Dit is een heel flink bedrag. En dit soort auto;s zijn er in verschillende maten.

Een voorbeeld is de vw polo blue motion. Klinkt klein een polo, maar tegenwoordig zijn die een stuk groter. Met de nieuwe technieken van deze auto ben je dus niet alleen voordeliger uit in belasting, maar ook nog eens in benzine!!! Dit alles bij elkaar scheelt je enorm op je maandelijkse budget voor de auto Karin. Reken maar uit, geen 45 euro (of meer ) wegenbelasting, en zeker 30% lager in aanschaf kosten vanwege de BPM die je niet hoeft te betalen.

Er zijn meer van dit soort auto;s. Niet alleen duurzaam, maar ook zeer stabiel, weinig onderhoud en lage verbruikskosten wink
admin
admin nov 21 '10
Het is geen garage ladies, het is een handelaar.
De auto krijgt een beurt en wordt helemaal gekeurd voordat ze hem afleveren.

Jorine, daar passen we echt niet in met zijn allen, als we met zijn allen met de Lancer op pad gaan zitten we echt megakrap.
Twee van mijn jongens zijn echte lange lummels en dan de hond er nog bij..

Die 105.000 op de teller is niet veel, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
De wegenbelasting van de Nissan valt ook wel mee, das net 10 euro meer dan ik nu betaal.
Daarbij heb ik er moeite mee een nieuwe te kopen, er zijn zoveel goede tweedehandse, waarom weer zo'n monster uit de fabriek halen haha.
Ik krijg 1 jaar garantie van hem, dus dat voelt ook wel veilig, geen drie maanden zoals op de site staat.

Het enige wat ik eng vind is het feit dat de auto zo duur is, er gaat nog iets van 500 euro vanaf, dus dat betekent dat hij rond de 5500 zou komen.
Dat is veel geld maar wat ik me dan ook bedenk..
Ik heb altijd auto's gehad die ik elk jaar met schrik en beven naar de keuring bracht, ieder jaar weer enorm veel onverwachte kosten.
Ik rijd met kinderen rond en wil nu eindelijk een aut waarvan ik zeker weet dat ik gerust de snelweg op kan zonder dat ik onderweg allerlei onderdelen verlies, ik heb dat een aantal keer meegemaakt en ben daar nu echt helemaal klaar mee.
Ik denk dat het slim is om nu wat meer uit te geven en dan in ruil daarvoor een auto te hebben waar ik de eerste jaren zeker geen kosten aan heb buiten de keuring.
Ik ken mannetjes die eventueel een beurt zouden kunnen geven die onder de prijs van de dealer of garage ligt, aan de andere kant, loop je dan wel risico dat er niet is gebeurd wat ik wilde want controleren kan ik het niet.

Feit is dat mijn moeder niet wil dat als zij overlijdt, mijn zus en ik een megabedrag aan belasting moeten betalen over de erfenis.
Daarom maakt zij nu ieder jaar een bedrag over dat ze belastingvrij mag schenken.
Dat betekent dat ik in december volgend jaar de auto gewoon kan betalen, nu red ik het net niet.
Voor de financiering zou ik ongeveer 200 euro betalen, dus dan ben ik in totaal 5700 kwijt.

Ik heb geen slecht salaris nu dus een iets zwaardere auto is geen probleem, ook niet qua verzekering.

Ook heb ik moeite met het feit dat er dan zo'n *dure* (want er zijn echt sjiekere hoor) auto voor de deur staat.
Kijk als ik nu een buts rijd in mijn lancer lig ik daar niet wakker van, met de Nissan is dat beslist anders.
Voordeel van een schakelauto is weer dat ik 20 procent minder brandstof verbruik (de lancer is een automaat).

Pffff....ik vind dit moeilijk!

Dank jullie wel voor jullie inbreng, ik heb er echt veel aan!

admin
admin nov 22 '10
Na veel denken en nog meer denken heb ik besloten om toch nog effe verder te kijken.
Het zou stom zijn om een extra financiering aan te vragen en dan over 5 maanden met een kapotte wasmachine te zitten.
Maar ja dat kwartje viel toen ik me realiseerde dat ik met een beheurlijk roze bril de nissan heb bekeken haha.
Vandaag heb ik een afspraak gemaakt met een garage om een Opel station te gaan bekijken, spannend....
gast
gast nov 22 '10
Ik weet natuurlijk niet wat je kwijt kunt maar deze vond ik als voorbeeld op marktplaats; http://auto.marktplaats.nl/subaru/391616633-subaru-legacy-2-0-gl-awd-4wd-station-bj-1999.html
Ik weet dat het goede auto's zijn. Helaas staan het aantal kilometers er niet bij maar ik ben bang dat als je een grotere auto zoekt die niet al te veel kost dat je er niet onderuit kunt dat ze al heel wat kilometers erop hebben zitten. Het zijn nu eenmaal geen boodschappenautotjes wink

Ben wel benieuwd hoe de opel is. Ben er zelf niet zo weg van (zowiezo niet van europeese auto's)
admin
admin nov 22 '10
Leuke prijs, 2001, weinig kilometers, alleen geen station.

Kenmerken Model:Legacy
Bouwjaar:2001
Brandstof:Benzine
Kilometerstand: 93.686 km
Kenteken: 82HVGK

Bron:
http://auto.marktplaats.nl/subaru/393719786-subaru-legacy-sedan-2-0-gl-awd.html?
admin
admin nov 22 '10
Weet niet precies wat je zoekt, in ieder geval station, incl. garantie?!

Volvo V40 2001
APK 06-10-2011

Bron:
http://auto.marktplaats.nl/volvo/394730655-volvo-v40-1-8-2001-groen.html?
admin
admin nov 23 '10
Wat lief van je Bart!!!
Wat ik kan besteden is ongeveer 2000 euro, deze zitten er wel ver boven.

Ik begreep dat Opel wel een degelijk merk is, onderdelen zijn voordelig, het zijn wel een beetje slurpers hoorde ik maar nu rijd ik een automaat en dat is ook al een slurper.(verbruikt 20% meer brandstof)
Ja dan zal er beslist meer op de teller staan, maar als de auto altijd goed is onderhouden hoeft dat geen probleem te zijn.
admin
admin nov 23 '10
Graag gedaan Karin smileDie van gast zat er ook net een stukje boven ! Ja, een automaat verbruikt een stuk meer benzine! Ik zal nog eens voor je kijken, moet het omgeving Den Bosch zijn?!!
admin
admin nov 23 '10
Het liefst wel Bart, mijn dasboard lijkt wel een met kerstverlichting, net of de auto door heeft dat ik een andere wil...
Motor slaat af tijdens het rijden, check engine lampje brand erg vaak...brrrrrr..
Ik zit er echt over te denken de komende dagen maar te gaan fietsen, maar het is zo'n &^%$# eind..
Morgen heb ik wel afspraken om bij handelaren te gaan kijken maar als jij nog een leukerd kan vinden..graag! smile
admin
admin nov 23 '10
Den Bosch: Mooie prijs, auto ziet er goed uit, 135.000 (garage). Gekeurd tot 01-04-2011.

http://auto.marktplaats.nl/opel/397984259-opel-omega-station-2-0-airc-135000km-nieuwstaat.html?
admin
admin nov 23 '10
Oh Gast sorry...in mijn haast zag ik alleen die van Bart.
Wat verschrikkelijk lief dat jullie zo meedenken!
admin
admin nov 23 '10
Hi hi Bart, deze staat dus al op mijn lijstje smile
Maar mijn favo is bij dezelfde dealer maar dan de zilverkleurige Opel.
admin
admin nov 23 '10
Opel Astra in Uden, diesel!!! Wit. 176.000 km (garage).

http://auto.marktplaats.nl/opel/397577224-opel-astra-station-1-7dtl-gl-bj-1999.html?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420