Indrukwekkend..
Met het egoverhaal ben ik aan het werk sinds ik door had dat het stemmetje achter in mijn hoofd soms vanuit innerlijk weten komt, maar dus ook het ego dat mij zo graag onderuit haalt.
Daar hebben we het pas nog over gehad, weet je nog?
Ik ben nu aan het leren om het verschil te merken tussen beide en dat gaat me tot nu toe goed af, maar ik verwacht nog wel wat tegenwerking
Meditatie, ik voel dat het aan me trekt maar omdat ik bang ben voor heftige reacties van de kundalini-energie durf ik niet zo goed. Op dat gebied zou ik toch wel erg graag iemand willen vinden die me hier in zou kunnen begeleiden, wie weet komt dat nog wel. Ik snap dat je bedoelt dat meditatie me echt bij mezelf brengt en dat is waar ik heel hard aan werk alleen op het moment zonder meditatie dan, maar gewoon door steeds bij alles wat ik denk en doe mezelf af te vragen of het echt van mezelf is of van mijn ego.
Mensen begrijpen mij inderdaad soms niet, maar ik denk dat dat wel voor heel veel mensen geldt. Ik vind het heel frappant dat jij dat 8e levensjaar noemt, ik weet dat ik op heel jonge leeftijd iets heb meegemaakt waardoor mijn kijk totaal is veranderd, het is zo jammer dat ik het mij niet meer kan herinneren, ik ben daar nog regelmatig mee bezig en zou het zo graag willen weten. Welbehagen van mijn medemens..vaak zie ik wel bij mensen waar de schoen wringt en waarom ze blokkades hebben op bepaalde punten, het mooie is dat ik daar ook weer van leer, maar inderdaad daar ben ik erg goed in.
Stilteplek, heeeerlijk alleen maar natuur om me heen en geen mensen, daar kan ik ontzettend van genieten, ik praat dan met alles wat groeit en bloeit en voel me helemaal in mijn element.
De overleden dierbare kan ik niet zo plaatsen, het zou mijn opa kunnen zijn geweest die overleed toen ik nog erg klein was. Hij is heel lang bij me geweest, nu niet meer dus ik vermoed dat hij weer terug op aarde is en heb het sterke vermoeden dat hij wel eens in mijn jongste zoon geincarneerd zou kunnen zijn, maar dat kan ook wishfull thinking zijn.
Kracht en invloed heb ik veel en inderdaad soms zou ik erg graag onzichtbaar willen zijn. Dat onzichtbaar zijn heeft meer te maken met lichamelijke aantrekkingskracht en daar leg ik de link met de teleurstellende relaties.
De omgeving, daar liggen ook nog lessen, ik kijk teveel naar anderen en luister daardoor niet naar mezelf, soms vind ik het nog steeds belangrijk hoe anderen mij zien, terwijl dit helemaal niet belangrijk zou moeten zijn.
Mijn aardse leven, zucht, soms vind ik het zo zwaar en heb ik heimwee naar mijn "andere" leven, maar ik ben nog niet klaar hier en zal nog veel vallen en ook weer opstaan.
Die kosmische verbinding voel ik heel sterk, toch ben ik nog niet zover om écht anderen te gaan helpen op de manier zoals ik het zou willen, eerst moet ik hard aan mijzelf gaan werken en mezelf eens goed gaan leren kennen, de echte ik dan.
Voorbij het ego is er de ziel.....heel sterk! Daar moet ik naar toe.
Hele dikke vette knuffel Thomas{met repect}!
Jouw woorden helpen mij verder op mijn pad, ik zat tegen een grote heuvel aan te hikken en daar heeft jouw lezing mij overheen geholpen.
Karin.