Loading...
nl

Bijzondere tekst

Marenubium
Marenubium nov 8 '10
Gast, ik denk dat we eerder het mannelijke en vrouwelijke in balans moeten gaan brengen...
...aangezien het waterman-tijdperk met 'gevoel' te maken heeft (het vrouwelijke/water).
Heel zwart-wit gezegd:
Vroeger was het de vrouw die belangrijk was (bij de oude stammen), daarna werd de man het, en nu langzamerhand begint het vrouwelijke en mannelijke samen te gaan.
Denk ik dan laugh
Kan dat alleen nog niet goed uit de tekening halen eerlijk gezegd...hmzz.
gast
gast nov 8 '10
Ik ken iemand die dat ook zegt; dat het vrouwelijke gelijk wordt aan het mannelijke maar daarna het vrouwelijke de overhand neemt.
Hij ziet het ook een beetje als op deze tekening want daar waar de man er is is de dood en door het gelijk worden van de twee ontglippen we de dood en draaien dan weer de andere kant om terug naar het vrouwelijke. Wat hier van waar is weet ik ook nog niet maar zoals jij al zegt; vroeger was de vrouw belangrijk, daarna de man en nu beide....
Marenubium
Marenubium nov 8 '10
Ja of we beginnen weer helemaal opnieuw op een andere planeet laugh
gast
gast nov 8 '10
Gedachtenkronkel; zou dat ook de reden zijn dat steeds meer mensen hun tweelingziel tegen komen in dit leven?

Tja en een andere planeet......mannen van mars en vrouwen van venus samen op aarde. Wat zou het vervolg zijn?
Marenubium
Marenubium nov 8 '10
Goeie gedachtenkronkel! En niet alleen tweelingzielen vermoed ik.

ahah mars en venus verenigd op aarde...erm... aarde en planeet x verenigd op een andere planeet, of dit universum samen met een ander universum verenigd in nog ander universum
Of gewoon thee drinken met z'n allen, met een koekje erbij...
Ja ik zou het dus echt niet weten laugh

Ik zat wat meer te denken richting die levenscyclus: van vrouwelijk naar mannelijk naar 1, en dan weer opnieuw het hele riedeltje maar op een andere planeet/universum? Eén grote speeltuin lijkt het me ....
Cialara
Cialara nov 8 '10
Er wordt ook niet voor niets steeds gesproken over de "nieuwe" aarde, ik heb al een aantal malen ook een blik daar kunnen werpen. Het leek mij meer terug naar de natuur, maar deze is interessant van jullie, een plek waar het mannelijke en vrouwelijke verenigd zijn... gelijkwaardig zijn smilemooi!!!
Marenubium
Marenubium nov 8 '10
Goh Lily!
Wat een mooie insteek laugh
Jeetje hee, zo te zien is die tekst op alles en iedereen van toepassing, en van alle kanten te bekijken...
Mooi Lily, zo had ik er in ieder geval nog niet naar (kunnen) kijken...;)

Die nieuwe aarde Jorine, daar zijn we allemaal aan mee aan het bouwen toch laugh
Op zielsnivo, en veelal onbewust dan..maar toch...We mogen die samen bouwen...cool.

Ja, lijkt me wel, als we het dualisme aan het ontstijgen zijn, en de mens als 1 zien, ipv 'mannetje' en 'vrouwtje'...?
Of gewoon, dat beiden in de mens vertegenwoordigt is, en de verschillen die wij nu nog meemaken tussen man en vrouw, er gewoon niet meer zijn (niet het lichamelijke aspect overigens :P). En dan zijn gevoel en verstand ook verenigd! Lijkt mij wel logisch als volgende 'stap' in het hele levensproces... laugh
admin
admin nov 8 '10
Het hele alchemistische proces gaat toch over het samensmelten van het vrouwelijke en het mannelijke in jezelf (nou ja, een beetje kort door de bocht dan).
Anima versus Animus, en hiermee de geboorte van het goddelijke zelf.
Cialara
Cialara nov 18 '10
Afgelopen dagen heb ik samen met Diana en Johan Andersson (een Zweed waar ik ook mee reis) contact gehad met de god Odin. Hij gaf ons een bijzondere tekst die ik ook met jullie wil delen hier. Het lijkt een soort vervolg op de voorgaande tekst in dit topic.

De spiegeling van water in het westen, de zon in het vuur

Heeft ons gekracht en vernuft in het uur

Tijd neemt afscheid van het zielzoeken (rannsack)

Hij of zij die het vuur neemt, verbind zich met mijn stam

Het vuur vat vlam waar het wordt geëerd

En de wind neemt wat is afgewezen

Anders schaamte en medelijden, de richting van Hel

En de broederschap van de mens die wij zijn verzameld

Is geklonken voor onze komst

De Liefde van het leven is de schrijver van het boek.
Cialara
Cialara nov 18 '10
Hel is hier niet de hel uit de christelijke traditie, maar heeft iets met de scandinavische mythologie te maken vermoed ik
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
'ransack' betekent meer: plunderen, uitpersen, leegknijpen, doorzoeken.

Ik kwam ook deze linkjes tegen:
Voluspa

http://www.innoxia.com/germaan15.htm

Leuk leuk leuk weer smileMoet er eventjes voor gaan zitten!

admin
admin nov 18 '10

Transformatie, heeft ons gesterkt en wijs gemaakt,
Het zoeken naar de ziel is uiteindelijk niet meer nodig,
Hij of zij die getransformeerd is behoort tot "ons",
Met overgave vat onze "vlam" vuur (laait op, gaat branden),
Wat niet meer belangrijk is, gaat weg,
Zo niet, dan blijf je steken, en ben je niet "verbonden",
Allen tesamen, verenigd voor de komst,
Leven is liefde, liefde voor het leven (uit de geest),
Maakt de (nieuwe) toekomst (Schrijver van de levensweg, of de Bijbel = Jezus+ Liefde - Nieuwe wereld?)

Alchemie is nooit het omzetten van minderwaardige metalen in goud of zilver, maar het "omzetten der naturen" gebaseerd op de observatie van de alchemisten.
Die ontdekten dat "alle natuurlijke metalen zich tenslotte onder inwerking van water en zon (vuur) veranderden.
Kopersplinters in stenen in water werden door inwerking van water en zon enige jaren later tot goud.
Men ging er aldus vanuit dat in de mens eenzelfde transmutatie plaats moest vinden, daar "de mens een reflectie is van geest en natuur".
Levenselixer - metaalomzetting en kunstmatig leven zijn alle profane uitingen van de oer-alchemie.
Alle stadia die de menselijke geest doorloopt en die dit doel dreigen te verhinderen, of het nu ‘de lijfsverachters’, ‘de medelijdenden’ of bijvoorbeeld ‘de geest der zwaarte’ betreffen worden bekritiseerd, maar zijn wel noodzakelijk voor het bereiken van dit doel.
Iverinn
Iverinn nov 18 '10
Ik vraag me een aantal dingen af, zeker wat betreft het contact met Odin. Ik heb via een vriend van mij ooit eens contact met hem gehad, maar dat is iets wat uiterst voorzichtigheid vergt. Wat hier besproken wordt wat betreft mythologie kan denk ik zeer gevaarlijk zijn.
Mijn ervaring is dat Odin mensen gebruikt die gevoelig zijn voor spiritualiteit. Maar niet helemaal op een vrijwillige basis en met zuivere bedoelingen. (Ik kan het mis hebben) Niet dat het contact verkeerd hoeft te zijn maar ik zou er wel uiterst voor zichtig mee zijn.
Het is denk ik maar net wat me met de informatie doen die we van hem krijgen.

Wat betreft de mensen die er nog niet helemaal klaar voor zijn in 2012, ik denk dat de wind een engel zou kunnen zijn die een aantal mensen onder zijn of haar hoeden neemt om ze nog een kans te geven tot ontwikkeling.

admin
admin nov 18 '10
Transformatie, heeft ons gesterkt en wijs gemaakt,
Het zoeken naar de ziel is uiteindelijk niet meer nodig,
Hij of zij die getransformeerd is behoort tot "ons",
Met overgave vat onze "vlam" vuur,
Wat niet meer belangrijk is, gaat weg,
Zo niet, dan blijf je steken, en ben je niet "verbonden",
Allen tesamen, verenigd voor de komst,
Leven is liefde, liefde voor het leven (uit de geest),
Maakt de (nieuwe) toekomst.

wauw mooie vertaling Bart !!
Cialara
Cialara nov 18 '10
Gave linkjes Marenubium laughleuk om dat eens te lezen!

En Bart, wat een mooie vertaling weer... dank u

De naam die wij doorkregen was niet zuiver Odin, maar het was Ogda. Volgens een zweedse kennis van mij, is dat een koosnaam voor Odin. Hij was niet schrikbarend laughintegendeel, hij voelde wel krachtig aan, maar verder heel vriendelijk. Deed me sterk herinneren aan Hermes/Thoth waar ik veel contact mee heb.
admin
admin nov 18 '10
Dank Zilveren Spin !!
Cialara
Cialara nov 18 '10
Origineel bericht van: Iverinn
Ik vraag me een aantal dingen af, zeker wat betreft het contact met Odin. Ik heb via een vriend van mij ooit eens contact met hem gehad, maar dat is iets wat uiterst voorzichtigheid vergt. Wat hier besproken wordt wat betreft mythologie kan denk ik zeer gevaarlijk zijn.
Mijn ervaring is dat Odin mensen gebruikt die gevoelig zijn voor spiritualiteit. Maar niet helemaal op een vrijwillige basis en met zuivere bedoelingen. (Ik kan het mis hebben) Niet dat het contact verkeerd hoeft te zijn maar ik zou er wel uiterst voor zichtig mee zijn.
Het is denk ik maar net wat me met de informatie doen die we van hem krijgen.

Wat betreft de mensen die er nog niet helemaal klaar voor zijn in 2012, ik denk dat de wind een engel zou kunnen zijn die een aantal mensen onder zijn of haar hoeden neemt om ze nog een kans te geven tot ontwikkeling.

Ik heb veel contact met spirits, maar ben benieuwd op welke wijze jou vriend contact had met Odin... De spirit die ik ontmoet heb, acht ik zeker niet gevaarlijk, maar dat komt omdat ik wist waar ik was, en dat was in een hogere dimensie. Bovendien wordt ik nergens toe gedwongen, als dat wel het geval zou zijn, dan zou ik gaan twijfelen.
Iverinn
Iverinn nov 18 '10
Ok gelukkig maar, De wijze waarop ik hij contact maakte weet ik eigenlijk niet exact, alleen dat ik het niet vertrouwde. Het was toen ik 17 was en ik nog vrij nieuw was met contact maken. Ook viel de naam Mirodin.
Het kan zijn dat ik het vreselijk mis heb en het niet Odin was waar ik het mis vertrouwen in heb maar in Mirodin. Dat is het vermoeden wat ik begin te krijgen aangezien u mij iemand lijkt met zeer veel ervaring.

Mijn excus het gaat niet om Odin maar om Mirodin. Tot nu toe heb ik niks over Mirodin kunnen vinden behalve dat ik weer dat hij iets met vuur te maken zou kunnen hebben. Ik heb een maand na het contact mij voor hem afgeschermd. Ik zal er verder geen topic over maken omdat er eigenlijk verder niet veel te vertellen valt. Nogmaals sorry voor het misverstand.
Cialara
Cialara nov 18 '10
Geeft niet Iverinn smilewe zijn hier ook om te onderzoeken winkHet lijkt wel op elkaar qua naam, dus die verwarring kan ontstaan.
admin
admin nov 18 '10
Zeer vrij vertaald door mij staat er:

Spiegeling van ons ware zelf, en transformatie

heeft ons sterk gemaakt voor nu het heden

Het is niet nodig meer de ziel te zoeken tussen door allelei blokades heen

Hij die bezielt is, verbind zich met de bron

De bezieling treedt op in de persoon zelf

Wat niet meer van toepassing is voor het individu, wordt weggehaald

Als men dit niet kan, volgt er een innerlijke strijd

Wij zijn als broeders verzameld voor het welzijn van de mensheid.

Een nieuwe betere toekomst zal hierdoor komen

waarin liefde voor het "ware" bezielde leven centraal zal staan
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske