Loading...
nl

Bijzondere tekst

admin
admin nov 7 '10
Dat Merlijn een alchemist was wist ik al.
Grappig dat hij je dan roept dat je de verkeerde kant opkijkt.
Thanks Syl, mooie site!
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
Wat bedoelde jij dan, Groene heks?
Als jij wist dat hij alchemist is geweest, dan was die link toch duidelijk? Ik snap dan even jouw opmerking daarna, 'ik blijf proberen', niet...Please explain?

Ik wist dat niet, dat Merlijn *tevens* een alchemist was, en binding heeft met Germain. Merlijn is in mijn ogen een legende, uit de Arthur verhalen laugh
Dat verklaarde het voor mij... of zie ik nu iets over het hoofd?
admin
admin nov 7 '10
Ik wilde weten waarom hij in je hoofd rond spookte smile
Als hij dat doet dan betekent dat inderdaad dat hij je ergens op wil wijzen, ik snapte alleen niet waarom en hoopte dat iemand dat begreep.
Na jouw uitleg snap ik het dus wel.

Merlijn was/is veel meer als alleen maar een tovenaar.

(ik zie geen verschil in alchemie en scheikunde, sorry..)
gast
gast nov 7 '10
Klein interessant fenomeen van kwikzilver; je kunt het niet pakken, maar als je het te pakken krijgt is het zeer giftig voor de mens.....
Het is ook gevoelig voor warmte; kwikthermometer.
En het reageerd op luchtdruk; barometer.
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
oooh, lol laugh

nu ja...scheikunde gaat uit van pure *aardse* elementen. Theorie, eigenlijk. Alchemie, waar ik nu dus achter ben gekomen, gaat wat verder dan die theorie. Zoals nu blijkt, dat zwavel voor ziel staat!
Echt cool...*weer wat geleerd*
Kreeg dus een 'schop' van Merlijn blijkbaar, om het anders te bekijken...grappig ook weer...
De opgestegen Meesters hebben er dus ook blijkbaar wat mee te maken. Zilveren vleugel gaf al aan dat 2 meesters hen hebben bijgestaan!

Wil in/met/via/middels dit topic even de zielereizigers reuze bedanken, om hun verhalen te delen hier...
admin
admin nov 7 '10
Merlijn gaat vaak mee op reis wink

Ja super dat ze dit verhaal delen, heel mooi!
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
eigenlijk wisten de zielereizigers dus wel wat er stond tongue
admin
admin nov 7 '10
Ehm...nou denk ik niet.
Sommige symbolen zijn best lastig.
Afgelopen week hadden we een reis naar een eiland en daar waren ook symbolen, die waren vrij simpel, maar deze had ik lastig gevonden..
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
Krijg namelijk beetje het idee dat dit een *test* is geweest, voor de zielereizigers, welteverstaan.
Als er kennis was van Alchemie, Germain en Merlijn, dan was het simpel genoeg geweest om achter de symboliek te komen, toch?
Zal wel aan mij liggen, lol laugh
admin
admin nov 7 '10
Hmm..nou bij mij viel het kwartje ook niet terwijl ik weet dat Merlijn alchemist was...
Toch fijn dat jij het wel snapt!
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
sorry...was geen verwijt ofzo... of een denigrerende opmerking frown
Tinne
Tinne nov 7 '10
Nou, weet je wat het is Mare.. op zo'n reis krijg je niet alles op een presenteerblaadje aangeboden!
Het is zoekwerk.. en daar is een rede voor, misschien voor ieder wel een verschillende rede!
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
*meldt zich aan voor toekomstig zoekwerk*
laugh
admin
admin nov 7 '10
Origineel bericht van: Marenubium
sorry...was geen verwijt ofzo... of een denigrerende opmerking frown

Nee gup, ik meen het echt, was niet flauw bedoelt!
Tinne
Tinne nov 7 '10
**Meldt zich aan om wat meer in de zetel neer te vlijen en info te ontvangen**

laugh
admin
admin nov 7 '10
zwavel in de hoogste maat

Goddelijke reiniging

maar niet teveel zodat het zilver schaadt.

Reinheid, zuiverheid: zilver kan wit vervangen, het water zodat het vuur niet dooft

en zout zoals men het geloofd.

Zout leert de mens omgaan met pijn. De minder fraaie kant van om het even welke medaille met meer aandacht bekijken is uiterst leerrijk.

een maancyclus duurt het wel

Een maand is b.v. de duur van een maancyclus (bij benadering weliswaar) oftewel de tijd die wordt gemeten tussen 2 nieuwe manen. De synodische maand is voor de mens steeds het meest relevant geweest, omdat het de periode is tussen twee opeenvolgende nieuwe manen (of om het evenwelke twee opeenvolgende gelijke schijngestalten), en daarom ook het gemakkelijkst te bepalen. Een synodische maand wordt ook wel lunatie genoemd.

Vanuit de hitte van het vuur

Vuur staat symbool voor geestdrift en hartstocht (het vuur van de liefde) en tevens voor zuiverheid (het heilig vuur)

Smeden vanuit

gemaakt in getijden oh zo guur

Verdriet wordt Innerlijke wijsheid

allemaal een eigen deel

Ieder is uniek

samen als een puzzel in elkaar

Allen 1

daarna wachten op het laatste gebaar

Laatste aanwijzing
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
ahah tinne, als dat zou kunnen!

@ groene heks: ok smilecool dat ik hier aan mocht/kon meewerken!
*gaat verder zwemmen*
Cialara
Cialara nov 7 '10
Ha, grappig dat er tot twee maal toe Mercury wordt genoemd en ook nog het Alchemisme, zonder dat iemand Hermes noemt wink

Hij was deels aanwezig bij de uitleg rond hoe we het boek moeten gaan gebruiken. Dit was de eerste keer voor ons, en de eerste tekst die we zo op het forum zetten.

Het boek hebben we overigens niet van hem ontvangen, maar van de liefdevolle Jezus, die het aan ons gaf in de hogere domeinen. Er is daar een mega bibliotheek, waar alle boeken van alle zielen zich bevinden. We wisten niet wat we zagen...

En nee, het is geen gesneden koek, ook voor ons is dit een zoekwerk, een uitdaging, en met meer mensen krijgen we allemaal meer informatie en leert iedereen er iets van.

Er zullen nog wel eens van dit soort teksten door ons naar buiten komen smile

Wat ik zelf tijdens de reis vooral doorkreeg is dat het samenwerken ons een kracht geeft en een inzicht hoe we met elkaar verbonden zijn. Dit hebben we ook ervaren in de reis die Karin noemde. De kracht van samenwerking is immens, je wordt als het ware één. Misschien is dat de achterliggende gedachte, als we alles en iedereen als een stukje van de grote puzzel zien en ons daarmee verbonden voelen, dan kunnen we die kracht ervaren en gebruiken.

Onze zielen worden dan getransformeerd... van lood naar goud smile

Ik zie het dus vooral symbolisch deze tekst, maar het lezen van al jullie stukjes gaf wel aan dat er vele uitleg mogelijk is. En allen verwijzen naar transformatie smile
Marenubium
Marenubium nov 7 '10
@Bart: toppiejoppie! Is het mini-raadsel topic ook niet voor niets geweest he laugh
admin
admin nov 7 '10
Hehehe nee Mare, dat komt nu goed van pas laugh
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie