Ik heb al onderwerpen gelezen, waarvan ik dacht .. " dat is echt een typische situatie, of een bezorgdheid of meevaller als gevolg van het Nederlandse beleid! Het valt me op dat er veel regels zijn in Nederland die wij in Belgie niet hebben!
Ik als Belgische op nederlandse forum-grond wens wel al eens die dingen naast elkaar te leggen..
Missschien is het wel leuk om hier een algehele topic van te maken, en wie iets wil vergelijken in hoe de dingen werken in Nederland en Belgie ( en desnoods ook in andere landen ) kan dit hier..
Hou het wel informatief en ga niet in discussie met elkaar rond het thema he, dat mag gerust in een ander topic!!
Zo heb ik al een vraag klaar :
jullie Nederlanders hebben het steeds over een " reguliere arts ", een (uit het frans gekozen) woord dat wij als Belg niet dagelijks in onze mond nemen. Het woord reguliere betekent regelmatig
Klopt het dat jullie in Nederland, niet jullie eigen arts mogen kiezen? Zoals ik het begrepen heb dacht ik van niet..
In Belgie is dat anders, daar mag je gaan bij een dokter naar keuze, en als je een dokter in een naburig dorp heel goed vind, ga je gewoon naar daar..
Hij kan een medisch dosier van je opmaken en dat heeft een eenmalig bedrag. Je kan dus naar die arts blijven gaan en dat heeft voordelen dat hij jou beter leert kennen, en de meesten doen dat wel. Toch ben je daar vrij in..
Zoals ik het dus begreep is het in nederland verplicht om steeds bij dezelfde te gaan, en heb je ook geen tot weinig keuze bij wie je gaat?