geen dank, Kim...
Ik krijg ook altijd meteen weer stof tot nadenken
Ik fietste vorige week langs het kerkhof, daar staat een prachtig
kapelletje... waar ik altijd eventjes naar kijk...
Dit keer viel het me op dat er een merel bovenop een grafsteen zat,
ik heb hem wel vaker daar zien zitten, als ik de vogel zie, zit hij altijd op de zelfde steen! het is wel een echte, want hij zit er niet altijd, de vorige keer was hij aan het fluiten...
ik vroeg me af voor wie hij dat deed?
Meestal hoor ik wel ergens een andere merel die antwoord geeft
het zet me in iedergeval wel eventjes aan het denken!
Er kwam een goede energie vanaf, want ik kreeg er een glimlach van
Ik heb ook wel eens een weekendje een parkiet te logeren gehad...
De ouders van mijn vriend waren een weekendje weg, en wij mochten op hem passen...
Ik was alleen thuis en (zoals ik ben) ging ik tegen het beestje
praten... het grappige was dat het vogeltje en ik meteen een soort van band hadden (zo voelde dat)
Hij probeerde me iets duidelijk te maken, ik versta zijn gefluit niet natuurlijk, maar ik voelde gewoon wat hij wilde...
hij wilde uit het kooitje... ik moest lachen en zei: nee vogeltje, dan vlieg jij weg! maar alsof hij me verstond: ik kreeg door de manier van zijn fluiten door dat hij bij mijn schoonvader ook altijd uit het kooitje mocht, om eventjes te vliegen!
Ik heb gecontroleerd of de ramen en deuren goed dicht waren... een theedoek gepakt (om over hem heen te gooien als hij niet terug gaat)
ik heb toen het kooitje open gezet, en het trapje wat in zijn kooi stond uit de kooi gemonteerd...
Hij vloog eventjes rond... ik dacht: oh nee, wat heb ik gedaan...
Maar nog voor ik me druk kon maken, vloog hij terug naar zijn kooitje en heel stoer hopte hij het trapje op en ging weer naar binnen
Dat was echt heel lief!
het bleek achteraf nog te kloppen ook, dat hij er elke dag een uurtje uit mocht...
ik vind het alleen zo zielig, dat zo'n vogeltje alleen in zijn kooitje zit!
groetjes moonflowertje