Loading...
nl

Pendelen

Nyssa
Nyssa okt 31 '10
Toen ik nog heel jong was pendelde ik regelmatig, maar deed dit "speels". Mijn oma deed dit altijd met een naald aan een touwtje. Ze kon het heel goed.

De laatste tijd is de kriebel om te pendelen terug. Ik heb een hele mooie van mosagaat.

Ik wil me dus op pendelen gaan toeleggen, maar ik heb geen idee meer hoe eraan beginnen en op het internet vind je zoveel verschillende manieren ...

Is hier iemand die dit vaak doet en een simpele manier weet om er mee te beginnen?
Delen:
admin
admin okt 31 '10
Ik pendel heel vaak.
Begin eerst met het ja en nee van je pendel te leren kennen.
Vraag een ja en dan een nee en zie het verschil in bewegen.

Dat is een simpel beginnetje.
Nyssa
Nyssa okt 31 '10
Dank u, Karin. Ik ga er deze namiddag mee oefenen.

Kan je me uitleggen met wie ik verbinding zoek? Is dat met mijn gids of de bron of ... ?
Nyssa
Nyssa okt 31 '10
En de houding? Mijn oma deed dat altijd boven haar handpalm.
Emuca
Emuca okt 31 '10
Ik vraag mijn pendel elke keer wat je en nee is... Maar ik pendel zelf niet super vaak.. Volgens mij is het vooral belangrijk dat je lekker zit. smile
Nyssa
Nyssa okt 31 '10
Het lukt al meteen!

Ik let erop dat ik mijn hand niet beweeg. De pendel gaat serieus tekeer!

Ja: rondje draaien
Nee: op en af

Ik doe het boven mijn hand, zoals oma deed en ik voel het kriebelen op mijn handpalm. Het kettinkje van de pendel vibreert.


Misschien zit het wel in mijn bloed zoals bij oma smile

Wat is de volgende stap?
admin
admin okt 31 '10
Gaan pendelen, alleen niet boven je hand smile
Gewoon boven een tafelblad.

Iedereen kan pendelen, je maakt een link naar je onderbewuste wink

Ik denk dat als je boven een tafelblad pendelt de pendel anders ja en nee geeft als boven je hand, probeer het eens.
Emuca
Emuca okt 31 '10
Over pendels gesproken.. die van mij moet hoognodig eens in 'bad'.
Nyssa
Nyssa okt 31 '10
Ok, ik ga deze namiddag eens experimenteren.

Mercikes!
admin
admin okt 31 '10
Die van mij is van de week uit elkaar gevallen, opgebruikt vrees ik...
je kunt in principe alles gebruiken om te pendelen, het hoeft echt geen high fashion design te zijn wink
Sbabe4
Sbabe4 okt 31 '10
Ik heb ook tijdlang gependeld. Ik pendel liever voor een ander dan voor mezelf. Voor mezelf heeft het alleen maar ongeluk gebracht.

By the way hoe reinig je eigenlijk je pendel!!!!
admin
admin okt 31 '10
Ik pendel ook nooit voor mezelf.
Ligt eraan welk materiaal de pendel van is gemaakt.
Flink afspoelen is al goed, in de volle maan leggen is lekker opladen.
leg hem desnoods op de vloer in de douche (dan verspil je ook geen water).
Niet met je blote voetjes op gaan staan dan he?
Emuca
Emuca okt 31 '10
Oh, dat meenemen onder de douche, daar heb ik nooit aan gedacht! Mijne is van bergkristal.. die vind maanlicht toch ook wel lekker?

Ik pendel eigenlijk alleen maar als ik of iemand anders wat kwijt is.. smileMaar misschien moet ik het ook eens voor andere dingen gaan gebruiken. smile
admin
admin okt 31 '10
Ja Bergkristal houd van de maan smile
Emuca
Emuca okt 31 '10
Dan mag pendeltjelief een keertje in de vensterbank slapen. smile
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 19 '10
hey,
even een vraagje.

Ik pendel ook wel zo nu en dan met mijn moeder (Karda)
wij pendelen vaak via een pendelboekje, daar staan op elke bladzijde rondjes met vakken, en dan kan de pendel daarnaartoe gaan.
Daar staat bijvoorbeeld op :
Welk lichamelijk aspect heeft mijn aandacht nodig?
En dan staan er de zintuigen, het hart, de longen, de maag etc. etc.
Dan gaat de pendel duidelijk naar een vak toe.
Dan kan je natuurlijk zonder het pendelboek overal nog verder op in gaan.

Maar mijn vraag is, hoe kan je dit het beste doen voor iemand anders? als diegene niet tegenover je zit.

Want het leek me leuk om dat te gaan hier op het forum voor degene die bepaalde dingen willen weten.
Maar hoe kan dat het beste doen als diegene niet tegenover me zit, aangezien ik gewend ben om dan iemand zijn hand beet te pakken.
Zijn de antwoorden dan nog wel zuiver is m'n vraag ook.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
groetjes
admin
admin dec 19 '10
Wat is dan precies je bedoeling?

Je kunt via je gedachten ook contact maken met de energie van de persoon, tenminste zo gaat dat bij mij.

Ik hoop van harte dat je hier geen doktertje gaat spelen als ik dat mag zeggen....
admin
admin dec 19 '10
Hoi Tamara,

Als je twijfelt over het zuiver zijn als iemand er niet bij is, zou ik er (nog) niet aan beginnen. Het is een weten in jezelf waarvan je overtuigd zou moeten zijn. Dat is niet erg als het er nu niet is, misschien wel in de toekomst. Maar zover zou ik het pendelen voor iemand anders nog niet doen, en bij jezelf houden.

Op Merudi worden geen lichamelijke of gezondheidsvragen in combinatie met de pendel behandeld/beantwoord, als iedereen daar rekening mee wil houden, graag!

Dank en groetjes,
Bart
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 19 '10
Hoi Bart,
Dit was een voorbeeld, dat over dat lichamelijke aspect over wat er in zo'n pendelboekje staat, het gaat ook over de chakra's, de kleuren, etc.
Ik ga sowieso geen doktertje spelen hoor, wees maar niet bang groene heks winkHet was een voorbeeld.
Ik geef de mensen inzicht, net zoals iedereen doet.
Maar nu is mn vraag nog niet beantwoord.
Want als ik niet voelde dat ik er klaar voor was, had ik deze vraag niet eens gesteld.
maar aangezien er nog al best veel regeltjes hier zijn op het forum, dacht ik dan vraag ik even hoe jullie denken dat het het beste is om op afstand te pendelen voor iemand.
admin
admin dec 19 '10
Hoi Tamara,

Dank voor je antwoord laughEn fijn dat het duidelijk is!

Het is inderdaad een soort van centreren in gedachten (wat Groene Heks aangeeft, contact maken met deze persoon) - alsof alles om je heen wegvalt zeg maar - en dat er in jouw in innerlijk het dan duidelijk moet zijn dat dit het daadwerkelijke antwoord is.

Er zijn inderdaad m.b.t. sommige onderwerpen regels, maar dit is uiteraard met een voor de hand liggende reden. Dank voor je begrip.

Misschien dat iemand anders nog een tip voor je heeft?!

Groetjes,
Bart
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki