Loading...
nl

terugkomende droom

Mimosa
Mimosa okt 29 '10
Sinds een aantal weken droom ik regelmatig dat ik in verwachting ben. De droom is levensecht en ook in de droom besef ik dat het vreemd is dat ik zwanger ben aangezien dat niet kan.
Ik ben er wel heel blij mee en het voelt ook allemaal heel goed. Ook binnen het gezin vind iedereen het normaal en zijn we blij.

Ik heb het gevoel dat de droom me iets wil vertellen, maar ik kom er niet achter wat.
Delen:
Nyssa
Nyssa okt 29 '10
Als ik me niet vergis, betekent dit dat je positief nieuws mag verwachten. Iets wat je veel plezier zal verschaffen.

Dat hebben ze me ooit verteld, dus ik weet het niet zeker hoor.

Vorige week droomde ik dat ik zwanger was van een tweeling, dus ik hoop dat het klopt! smile
admin
admin okt 29 '10
Hoi Nyssa,

Op onderstaande site heb ik het volgende gevonden:

Geboorte en zwangerschapsdromen

Wie over geboorte of zwangerschap droomt, zal net als bij de droom over de dood, aan een nieuw hoofdstuk in z'n leven beginnen. Hier is sprake van de verandering in een nieuw persoon. Het verleden lijkt vergeten. De geboortedroom kan natuurlijk ook het einde betekenen van een crisissituatie, waarbij de dromer vaker natuurlijk een droomster eigenlijk bang is voor datgene wat komen gaat. Het onbewuste suggereert hiermee dat het verleden wordt losgesneden, dat het vanaf dat moment onherroepelijk verdwenen is. Men moet zich bevrijden uit de benauwdheid van de oude gedachten en gevoelens en nieuwe inzichten opdoen, die het leven meer de moeite waard kunnen maken.Veel mensen dromen zelfs van hun eigen geboorte. Hierbij moeten ze meestal door een donkere smalle gang gaan, die soms steeds smaller wordt, wat wel zal duiden op de moeilijkheden die men moet verwachten bij het begin van een nieuwe levensfase.

In de wereld van de droom is niets onmogelijk, niet alleen vrouwen maar ook mannen kunnen in een droom zwanger worden. De zwangerschap wordt gezien als symbool van het terug vinden van het eigen ik, de geestelijk wedergeboorte. Mannen die in een droom zwanger zijn. doorlopen in het dagelijks leven misschien rijpingsproces, oudere vrouwen bloeien weer op na positieve droomervaringen, beleven als het ware hun tweede jeugd. Bij meisjes en jonge vrouwen kan de droomzwangerschap ook een genezende schrikreactie oproepen, of symbolisch het verlangen naar een kind weergeven. Het eigenlijke zinnebeeld van de verwekking en de geboorte is het water. Het sprookje van de ooievaar, die de kindertjes uit de grote plas brengt, wordt in de droom vaak tot onbewuste waarheid.


Symbolen

Bevalling De bevalling heeft altijd iets te maken met de wedergeboorte en met nieuwe inzichten. Bij de vrouw wijst de bevalling op de ontplooiing van de eigen persoonlijkheid, op een gelukkige nieuwe relatie of op de beëindiging van een oude, broze relatie. Bij de mannen kan de bevalling het ontstaan van een nieuw idee of een persoonlijke verandering, die vooruitgang inhoudt, betekenen. Verloopt de bevalling zonder problemen, dan kunnen we op het begin van een uiterst positieve periode hopen, waarin ons bijna alles zal lukken. Een zware bevalling betekent daarentegen verlies: dit kan het mislukken van een plan of van een onderneming zijn, of het afscheid van een persoon.


Wieg Dit droombeeld wijst er soms op dat er voor ons een tamelijk vrolijke periode aanbreekt, waarin we eventuele problemen vrij gemakkelijk kunnen oplossen. Ligt er een baby in de wieg, dan zouden we de geborgenheid, die ons leven momenteel veraangenaamt, op prijs moeten stellen.



Bron: http://www.dream.conroz.com/geboorte_en_zwangerschapsdromen.htm
Mimosa
Mimosa okt 29 '10
Dank je Bart. Ik had zelf al wat gegoogeld, maar blijkbaar niet op de juiste manier, want ik kwam alleen maar informatie over zwangere vrouwen tegen die aan het dromen waren.

Hier kan ik echt wat mee en maakt weer het een en ander duidelijk. Het geeft me weer wat meer vertrouwen in wat ik doe en hoe ik het doe.
Nyssa
Nyssa okt 29 '10
Het eerste deel zou wel een goeie verklaring zijn, gezien het feit dat ik een nieuw begin aan het maken ben. Het verleden is nu voor mij voorbij. Ik lijd er niet meer onder.

Gezien het in mijn geval over een tweeling gaat ... amai!
Mimosa
Mimosa okt 29 '10
Hoop je op dubbel goed nieuws of echt op een tweeling? Al kan dat natuurlijk ook samen gaan. smile
Nyssa
Nyssa okt 29 '10
Neenee! Ik heb al twee kinderen en daar heb ik mijn handen al mee vol. Laat maar zijn hoor! Haha smile
Mimosa
Mimosa okt 29 '10
Hahaha, dat dacht ik al hoor. Maar ik zag het zo voor me. smile
Begreep ik je toch goed.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki