Loading...
nl

Tarotkaarten

admin
admin okt 28 '10
Hello,

Aan de hand van de kaarten die Karin vandaag in een ander topic liet zien, ben ik benieuwd of er meerdere mensen hier met tarotkaarten werken. Zo ja, welke tarot heb je, en wat kun of doe je er mee?!

Zelf heb ik onlangs een ander deck aangeschaft. Heb al 23 jaar de Raider-Waite tarot, en sinds kort de Fantastical Tarot. Deze spraken me aan. Onderstaand wat foto's.

Gr., Bart
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '10
Ik heb rider waite ook, maar ben overgestapt op osho zen. Hier wat voorbeelden van leggingen die ik eerder heb gedaan:


admin
admin okt 29 '10
Mooie kaarten de Osho-Zen .. heel duidelijk en kleurrijk !! Ik neem aan dat je ook eerst het boek met de symboliek en uitleg door heb zitten worstelen Nims.. naderhand komt meer de eigen invulling .. hoe heb jij dit gedaan?
admin
admin okt 29 '10
Mooi!
Emuca
Emuca okt 29 '10
DIe van Bart vind ik heel mooi, maar ook een beetje griezelig.. Hihi..

DIe van Nims vind ik ook heel mooi! De eerste foto herkende ik meteen als de legging die ooit voor mij is gelegd.. haha. smile

Ik heb gewoon een goedkoop standaard deck waarvan ik de helft aanvoel, en de andere helft nog niet begrijp.
Cialara
Cialara okt 29 '10
Ik heb nog de good old Raider Waite Tarot kaarten, maar kan er niet mee overweg nog... moet nodig een keertje op les laugh

Verder gebruik ik verschillende kaarten; Opgestegen Meesters, Graancirkelkaarten van Janosh en Engelenkaerten van Doreen Virtue.
Cialara
Cialara okt 29 '10
De graancirkel kaarten van Janosh zijn heel mooi, maar meer orakelkaarten smile

Mimosa
Mimosa okt 31 '10
Ergens in een ver verleden heb ik ook tarot kaarten aangeschaft. Rider Tarot van Arthur Edward Waite. Compleet met een boek met uitleg erbij.
Gisteren het weer boven water getoverd en aangestoken door de leggingen hier en alle aanstekelijke verhalen over de mooiste tarotkaarten ben ik er weer in gedoken. Ook op internet gekeken naar diverse kaarten en oh wat zijn er inderdaad een mooie. Het ging gelijk kriebelen, maar eerst maar eens kijken of ik er gevoel voor heb en er wat mee kan en ga doen.
admin
admin nov 1 '10
Ze zien er, in vergelijking met andere kaarten, ook wat scary uit AoD.. vond ze duidelijk in expressie ..

Schone kaarten Jorine smile

Ben benieuwd naar een legging van jou binnenkort Mimosa smile
Mimosa
Mimosa nov 1 '10
Hahaha, voorlopig ben ik de kaarten aan het leren kennen en het leren aanvoelen. Aan een echte legging durf ik me nu in elk geval nog niet te wagen. Ik ben nog op zoek naar een goed boek, met goede verklaringen. Dus eerst maar even neuzen op internet en langs de bibliotheek.
admin
admin nov 1 '10
winkIk heb een jaar of wat geleden een tarotwerkboek gehad, met zeer uitgebreide uitleg. Deze heb ik toen weggegooid, omdat het helemaal uit elkaar viel (rug was gelijmd). Ik heb gezocht op internet voor je, maar kan het helaas niet meer terug vinden. Succes Mimosa, zal je vast lukken een goed boek te vinden !!
Mimosa
Mimosa nov 1 '10
Dat zal inderdaad wel lukken. Ik ga eerst even lekker rondneuzen en laat mijn gevoel dan beslissen. Natuurlijk sta ik open voor suggesties. Super dat je hebt gezocht naar de naam van het werkboek. Jammer dat je het niet gevonden hebt, maar dat zal ook wel zo zijn bedoeling hebben. smile
Mimosa
Mimosa nov 5 '10
Sinds ik de tarotkaarten weer in gebruik genomen heb, had ik het gevoel dat ik andere kaarten moest gebruiken. Enthousiast gemaakt door de mooie kaarten die ik hier zag langskomen, ben ik gaan zoeken. En echt ik heb heel veel tarot decks bekeken, de een nog mooier dan de ander en de lijst werd alsmaar groter en groter met kanshebbers. Maar bij geen een had ik het gevoel die is het.
Tot gisterochtend ik opeens de naam Haindl tarot zag en moest gaan kijken wat voor kaarten dat waren. En meteen wist ik, dit zijn mijn kaarten. Ik heb ze besteld en ben gaan kijken naar een boek hierover. Vond toen een cursus, maar een echte cursus volgen is momenteel nog geen haalbare kaart voor me. Toen zag ik dat je ook het cursus boek kon bestellen. Dat dus gedaan. Ik helemaal blij en tevreden, want het voelde zo goed.
Om nog even te kunnen genieten van de kaarten en er meer over te weten te komen, ben ik verder gaan zoeken op internet. En wat denk je, kom ik het boek tegen wat bij de kaarten hoort, maar waar ik nog over twijfelde omdat het in het engels is. Ik (of eigenlijk mijn man hahha) kon het zo downloaden, waardoor ik nu een paar hele goede naslag werken heb.
Ik kan niet wachten tot ik de kaarten in mijn handen kan houden en er mee aan de slag kan.
Mijn gevoel zegt me dat deze kaarten heel belangrijk voor me zijn, dat ze me gaan helpen om mijn gevoel te ontwikkelen, krachtiger te maken en wat helemaal belangrijk is, erop te vertrouwen en het te kunnen uitdragen.
Kortom, een lang verhaal, maar door alle "toevalligheden"en mijn grote blijdschap en enthousiasme, wilde ik het met jullie delen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '10
Origineel bericht van: Bart
Mooie kaarten de Osho-Zen .. heel duidelijk en kleurrijk !! Ik neem aan dat je ook eerst het boek met de symboliek en uitleg door heb zitten worstelen Nims.. naderhand komt meer de eigen invulling .. hoe heb jij dit gedaan?

Deze vraag heb ik gemist smile. Maar wat er bij mij is gegaan is dat ik eerst inderdaad steeds het boek erbij gepakt hebt en de tekst ben gaan lezen. Daarbij heb ik echter wel gekeken naar de kern van de tekst. Mooi genoeg zit de kern al helemaal in het woord op de kaart, plus de tekening. Die zijn dus nu voor mij voldoende om te zien en te begrijpen. Ik voel in op de kaart en vraag aan hem: "Wat heb jij mij te vertellen?". Ik krijg dan vanzelf details van de kaart te zien, waarin ik weet wat ik moet zeggen laugh.
admin
admin nov 5 '10
@ Nims, dank voor je antwoord, je hebt de vraag er toch nog tussenuit geplukt smileDe Osho-Zen is het kaartendeck bij uitstek waar de symboliek erg helder is!

@ Mimosa. Er zijn inderdaad enorm veel decks!. Wens je succes met het werken ermee, dat het je veel plezier mag brengen en je je ermee verder mee kan ontwikkelen! Dank voor het delen laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki