Loading...
nl

Ik heb moeite met grenzen aanvoelen en herkennen

ondergrond
ondergrond okt 26 '10
Dank Nims...de reden van dat ik moeite heb met grenzen aanvoelen en herkennen is dat ik nog steeds een post trauma heb en er al lange tijd uit ben. Ik moet nog herstellen, vroeger was ik veel meer in balans. Mijn evenwicht is behoorlijk verstoord geraakt door heel veel tegenslag afgelopen jaren. Wat ook meespeelt is dat ik te maken heb met veel verschillende mensen die allemaal op een ander energie niveau liggen. Het is heel moeilijk om concentratie te hebben tussen een hele groep en voor elk persoon op zich je focus te richten. Met andere woorden, er komt teveel binnen wat moeilijk te zuiveren of te filteren valt. Vandaar dat ik het niet goed doe in groepen. Als je weet wie je bent kan je jezelf beter richten op waar je grote kracht ligt, in mijn geval, 1 op 1. Weglopen is hier geen sprake van, het was bij mij al veel langer bekent hoe het werkt. Ik kan mezelf niet gematigd opstellen en ben geheel gericht op een persoon die voor me staat, dat is mijn passie, tevens ook mijn zwakte. Bij mij passen de zwaarste probleemgevallen. Hoe groter het probleemgeval, hoe meer ik mezelf erin vast bijt. Je moet niet het jezelf onmogelijk gaan maken en iets proberen te leren wat je nooit zal kunnen. Groepen werkt niet, wel 1 op 1.....dat is het nadeel van hyper gevoelig zijn...
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 26 '10
Als je dit van jezelf weet, heb je hier juist de beste plek om dit met jezelf aan te gaan en je hierop te trainen. Kijk eens naar je woorden en lees het terug, print het uit en help je hierzelf aan herinneren. Wij zijn er ook om jou hierin te helpen en ondersteunen. Je hoeft er alleen maar om te vragen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 26 '10
p.s. ik heb hier even een nieuwe topic van gemaakt, omdat ik het gevoel heb dat veel meer mensen hier iets aan hebben!

Bedankt voor het delen!
ondergrond
ondergrond okt 26 '10
Dank je Nims....ik denk dat nu voor mij dat het beste is dat ik de aandacht bij mezelf moet houden....Ik zal wel kijken naar de reacties maar zal geen respons geven. Maryssa deed nog op de valreep een zeer wonderlijke fotolezing...Bijna alles klopt, heel erg bedankt hiervoor....Miss tot later als ik meer stabiel ben, liefs, Mirko...
Marjanne
Marjanne okt 28 '10
Heel herkenbaar wat je beschrijft, ondergrond. Je niet kunnen concentreren heeft alles te maken met niet gecentreerd zijn in je eigen lichaam. Een praktische tip: leg elke dag een poos je hand op je zonnevlecht (net onder je chakra) en doe een aantal diepe ademhalingen zodat je hand op en neer beweegt.
Doel hiervan is om een beter contact met jouw centrum te maken en met jouw gevoel van Zijn. Als je wat voelt voor edelstenen kan een geel of een oranje steen jou heel goed ondersteunen.

Heel veel succes en kracht gewenst!
Serenity
Serenity jul 5 '11
Ik ben benieuwd hoe het met je gaat Ondergrond, ik hoop voorspoedig en gelukkig.

GR.
Kitty:)
Kitty:) jul 17 '11
Origineel bericht van: ondergrond
...
Wat ook meespeelt is dat ik te maken heb met veel verschillende mensen die allemaal op een ander energie niveau liggen. Het is heel moeilijk om concentratie te hebben tussen een hele groep en voor elk persoon op zich je focus te richten. Met andere woorden, er komt teveel binnen wat moeilijk te zuiveren of te filteren valt. Vandaar dat ik het niet goed doe in groepen. Als je weet wie je bent kan je jezelf beter richten op waar je grote kracht ligt, in mijn geval, 1 op 1. Weglopen is hier geen sprake van, het was bij mij al veel langer bekent hoe het werkt. Ik kan mezelf niet gematigd opstellen en ben geheel gericht op een persoon die voor me staat, dat is mijn passie, tevens ook mijn zwakte. Bij mij passen de zwaarste probleemgevallen. Hoe groter het probleemgeval, hoe meer ik mezelf erin vast bijt. Je moet niet het jezelf onmogelijk gaan maken en iets proberen te leren wat je nooit zal kunnen. Groepen werkt niet, wel 1 op 1.....dat is het nadeel van hyper gevoelig zijn...


Phoe, wat een heftig verhaal.
Ik moet bekennen, dat ik me in je herken.
Een aantal jaren terug kwam ik erachter, dat ik hooggevoelig ben (HSP). En hoewel ik het vooral lastig vind, geeft het ook wel een soort rust om te weten dat ik niet 'gek' ben & dat er handvatten zijn om met die gevoeligheid om te gaan - nu nog leren om die theorie in praktijk toe te passen!

Heel veel succes, moed en kracht gewenst! lieve groet, Kitty

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki