Loading...
nl

Spiegel.

Mimosa
Mimosa okt 26 '10
Al veel langer weet ik dat de dingen waar je je aan irriteert bij de ander, de dingen die emoties oproepen bij je van een ander, dat dat punten zijn waar je zelf mee zit of in elk geval iets mee moet doen. Dus eigenlijk zie je dingen van je zelf als in een spiegel.

In het dagelijkse leven kan ik hier eigenlijk heel goed mee omgaan, zijn de meeste frustraties en irritaties eigenlijk allang overwonnen en heb ik waarschijnlijk en hopelijk al heel veel punten bij mezelf aangestipt.

En op dit forum kom ik weer heel erg die irritatie tegen bij mezelf, het gevoel om tegen een muur te praten of zien dat anderen dat doen.
En opeens ging er een lichtje aan in mijn bovenkamer en begreep ik wat er hier aan de hand was. Ik zag en zie heel duidelijk dat er hier weer nieuwe punten voor mij liggen om mee aan de slag te gaan. Bij de ander kan ik het niet doen, maar dat is ook mijn taak niet, de reden waarom het me zoveel doet, is dat ik er wat van moet leren, dat ik er zelf iets mee moet doen.

Wat heerlijk zijn deze inzichten toch!
Delen:
ondergrond
ondergrond okt 26 '10
Go...dat was het meest wijze stukje wat ik nu toe heb gelezen....Bewondering alom voor je Mimosa...Ik word soms ook nog eens verbaasd over sommige wijsheid...
ondergrond
ondergrond okt 26 '10
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het mooiste van het land ??? Klinkt vrij cliché maar je kan er zooooo veel uithalen.... wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki