Loading...
nl

Denk om je privacy!

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 25 '10
Niet iedereen weet dat Merudi een openbaar forum is en door iedereen gelezen kan worden. Daarom even een topic om hier wat meer aandacht aan te geven. Ook heb ik bij de regels iets opgenomen om hier op te wijzen. Er staat nu het volgende (met dank aan Marenubium!)

Denk om je privacy Let op: Merudi is een openbaar en open forum om zo ervoor te zorgen de openheid gestimuleerd word. Iedereen kan meelezen wat hier gebeurd en dat kan veel mensen helpen, die nog niet open durven te zijn. Toch betekend dit wel, dat alles wat je over jezelf zegt, door anderen gelezen kan worden, ook door mensen van wie je dat niet wilt. Daarom wat tips:
1. geef geen privé gegevens weer in een openbaar forum zoals mail, adresgegevens, naam en achternaam. Doe dat per pb berichten of via email.
2. geef niet in het openbaar weer wie je al dan niet kent in het dagelijkse leven, ook niet zijn of haar gegevens.
3. Wees in het algemeen gewoon voorzichtig met wat je op het internet zet. Maak gebruik van nicknames en meerdere emailadressen.
4. Let op je foto. Als je niet herkent wil worden, pas dan op met het plaatsen van je foto.
Delen:
Nyssa
Nyssa okt 25 '10
Ok, begrepen

Bedankt om dit onder de aandacht te brengen
Marenubium
Marenubium okt 25 '10
thnx Nims smile
admin
admin okt 25 '10
Way to go Mare!!
admin
admin nov 5 '12
Ik vind het best jammer dat velen hier schuil gaan achter zgn. nicknames en avatars.
admin
admin nov 5 '12
Ja, dat begrijp ik Mars. Ik vind het ook heel jammer dat het nodig is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 6 '12
Origineel bericht van: Mars
Ik vind het best jammer dat velen hier schuil gaan achter zgn. nicknames en avatars.
Voel je vrij om je display naam aan te passen naar je eigen naam en je eigen foto als avatar te kiezen smile. Misschien dat er dan meer gaan volgen en het minder anoniem wordt smile.

Ik zal zelf het grote voorbeeld zijn.
admin
admin nov 6 '12
grin
admin
admin nov 6 '12
Ja, hahaha. Ik weet niet hoe dat moet... frownDigibeten bestaan nog steeds.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '12
Onder instellingen vind je een linkje met "Bewerk je profiel". En dan, je display naam wijzigen.

Of kort gezegd: http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/ubb/editbasic.html

Leuk om nu ook je gezicht te zien!
admin
admin nov 7 '12
Dankjewel Julien. Ik had inmiddels al PM's gekregen hoe het werkt. Groet, Marcel/Mars
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 8 '12
Ik zie nog steeds Mars wink
admin
admin nov 8 '12
Haha, ja, zo heet ik zoals je kon lezen. Ik heb geen winkeltje hier, dus de routebeschrijving is verder niet nodig. Mijn opmerking was bedoeld om te kijken of anderen dit ook zo beleefden.
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 8 '12
haha, Digabeten... wink
Spud
Spud nov 8 '12
Jeps, klopt!
Daarom was ik ook bijna een jaar weg toen ik eindelijk een foto van me had durven plaatsen voor een fotolezing. wink
Heb deze niet eens echt kunnen ervaren...

Ik deel veel hier ben behoorlijk open, maar ik vind het toch wel prettig te weten een beetje controle nog te hebben. Dat een onbekende die ik misschien ontmoet op straat, mijn verhaal wel kent, maar mijn gezicht niet. Kan ik er nooit onverwachts mee geconfronteerd worden. smile

Vind het wel heel erg krachtig als mensen dat wel durven! En hier denk ik dat mensen dat doelbewust doen. En daarvoor mijn complimenten, want zover ben ik nog niet.

Vergeet ik helemaal waarom ik eigenlijk reageer, zou het ook niet beter zijn Nims, om de foto´s van de fotolezingingen niet zo op de startpagina te zetten? Sommige mensen zijn zich immers niet bewust van hun privacy daar er een vraag is die meer energie van hun vraagt?
admin
admin dec 31 '12
Mijn nickname hou ik nog even maar mijn profielfoto heb ik, al dan niet tijdelijk, gewijzigd.

Goed idee Mars ...

Lieve groet, Sarah
Sarah_
Sarah_ okt 17 '13
Originally Posted By: Spud

Vergeet ik helemaal waarom ik eigenlijk reageer, zou het ook niet beter zijn Nims, om de foto´s van de fotolezingingen niet zo op de startpagina te zetten? Sommige mensen zijn zich immers niet bewust van hun privacy daar er een vraag is die meer energie van hun vraagt?


Ik zie dat de vraag van Spud nog niet beantwoord is maar ik vind dit een hele goeie Julien en wel iets om te overwegen!

Groet, Sarah
Enigma
Enigma okt 17 '13
Daar heb je een punt wink
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki