Ik begrijp je mening Tinne en bedankt hiervoor. Toch is Merudi voor mij soms net de echte wereld waarin ook dingen gebeuren die minder leuk zijn en onrust kunnen veroorzaken.
"Soms" de echte wereld schrijf je. Ik weet perfect wat er in de wereld aan minder leuke en onrustige dingen gebeuren, wees gerust!
Ik kan ervoor kiezen om dit weg te sturen naar een hoekje in die wereld, maar is het probleem dan wel weg, of enkel uit zicht? De rede dat dit topic is aangemaakt is niet om iets te verstoppen, of een probleem uit de weg te gaan, of uit het zicht te houden, integendeel.. ik breng het juist aan het licht! Ik laat het zien, ik doe een topic open bij Levensverhaal.. iedereen kan het lezen, aan meedoen, het is een "open topic". Ik denk dat je het pas verstopt of uit het zicht houdt, als iemand zijn ogen dichthoudt en de pc afzet, en het voor hem of haar dan klaar is!
Vergelijk het eens met de huidige wereld waarin bijvoorbeeld de armoede wordt verplaatst naar de uithoek van een stad. Uiteraard heb je dan een gedeelte van de stad dat heel mooi, fris en goed verzorgt is, maar wat gebeurd er dan met dat andere gedeelte?
Ik ga het daar niet mee vergelijken, NiMs, het is appelen met citroenen verkopen.
Als ik ernaar kijk, ga ik veel liever voor de samensmelting tussen arm en rijk en help daar waar ik dat kan. Ik wil het niet wegstoppen en mijn ogen ervoor sluiten, maar het aangaan op het moment dat het me raakt. Want soms hebben de armen alleen maar een beetje geld nodig om op te krabbelen. Wie ben ik dan, om dat niet te delen als ik het kan?
Ik geef geld aan weeskinderen elk jaar.. dus.. snap je punt hier niet in deze wat het met het onderwerp heeft te maken. NOgmaals het is niet mijn intentie om m'n ogen ergens voor dicht te doen,integendeel zelfs! (je onderwerp van armoede zal natuurlijk in de smaak vallen.. het brengt het verder weg van het onderwerp waar ik het over heb, echter..)
p.s. dit was uiteraard figuurlijk bedoeld om aan te geven hoe het op mij overkomt. Niet dat ik een etiket op jullie wil plakken. Ik doelde meer op het afbuigen van bepaald gedrag naar een vaste plek, om die plek dan op Merudi de rotte plek te laten en hoe dit op mij overkomt.
Nou dan willen we wel hetzelfde, nl, het aanpakken..
en ik laat zien hoe ik het wens :NIet wegsteken.. niet verdringen, niet in een hoek als hoek, maar als ruimte.. waar het kan..
Net zoals shit verkopen - daarmee kan ik de rottigheid waar jij het over hebt, beter mee vergelijken.- in koffieshops kan, kan de shit hier verkocht worden aan mensen op een welbepaalde plek!