Loading...
nl

heavy discussion Topic

Tinne
Tinne okt 25 '10
voila ,


een ras echte heavy discussiontopic voor wie wil! grin
Ga jullie gang, hier..en ik kom er niet in tussen dan! laughwink
das afgesproken..



Go ahead .. All yours!!!
Delen:
Cialara
Cialara okt 25 '10
Lol, dan kun je dit ook wel het Ego topic noemen ha ha ha, ik zal me er verder ook niet in gaan mengen waarschijnlijk dan...
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Dank je Tinne. Ik zal zorgen dat deze topic in leven word gehouden !! Ff voor de duidelijkheid, ik heb veel testen gehad in het reguliere circuit. Ik heb geen autisme (wel sommige trekken zoals gezichtsblind o.a), ook is er nooit een bi-polaire stoornis geconstateerd. Tevens kan ik zeggen dat ik voor de rest helemaal niks aan stoornissen heb behalve een post trauma. Blijf wel redelijk en fair, ik ga ook niet met diagnoses lopen strooien terwijl ik mensen totaal niet ken. Daar hou ik me afzijdig van en dat zou iedereen mens moeten doen. Je moet mensen niet vanuit leugens iets proberen duidelijk te maken. Gebruik goede argumentatie voor hetgeen je wilt zeggen. Mensen zijn dat eerder geneigd te luisteren....Liefs !!
admin
admin okt 25 '10
In onze zoektocht naar kennis, wordt elke dag iets gevonden.
In een discussie over alles, laat men elke dag iets varen.

Alles is zo heavy als je het zelf maakt.

(Hoi Tinne)
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 25 '10
Ik begrijp niet zo goed waarom dit topic er nu is? Op merudi kan je overal een heavy discussion over hebben en vind ik juist goed dat het per topic gaat en houdt de structuur op Merudi. Juist per onderwerp spreken houdt het overzicht, en inderdaad sommige topics zijn heftig, maar daar mag dan wel over gesproken worden! Een topic als dit, vind ik nogal verwarrend en verstorend en ben je snel de draad kwijt.

Het enige waar je op kunt letten is, als je off-topic drijgt te gaan, begin dan een nieuw topic. Juist dan houdt je het helder en duidelijk voor iedereen.

Zoals de regels zeggen:
# Hou je aan het onderwerp. Een onderwerp gaat altijd ergens over. Hou dit onderwerp aan bij je reacties. Begin niet uit het niets over totaal iets anders, begin dan een nieuw onderwerp. Het kan wel eens voorkomen dat een onderwerp een relevante zijtak ingaat. Dit is geen enkel probleem en hierbij zullen we ook niets aanpassen.

En daarnaast:

# Iedereen mag een nieuw onderwerp beginnen. Het beginnen van een onderwerp is vrij voor iedereen. Toch hierbij een paar aandachtspuntjes:

* Gebruik de zoekfunctie van het forum om te controleren of dit onderwerp al niet bestaat. Als dit wel bestaat, gebruik dan dat onderwerp, door erop te reageren.

* Kies het juiste forum. Er zijn meerdere forums waarin een bepaald onderwerp geplaatst kan worden. Om het verzichtelijk te houden, bepaal dus eerst het juiste forum om het onderwerp te plaatsen.

* Kies een dekkend onderwerp. Probeer in één zin samen te vatten waarover je onderwerp gaat. Gebruik dit als onderwerp. Zo kan iedereen snel zien waarover een bepaald onderwerp gaat.

* Stel jezelf eens voor. Voorstellen is niet verplicht, maar wel erg leuk. We willen graag weten wie je bent en waarom je op Merudi terecht bent gekomen. Als je het leuk vindt, maak een nieuw onderwerp aan in het voorstelforum. Begin dat onderwerp met je naam om het overzichtelijk te houden.

----

Ik weet dus niet wat jullie vinden, maar ik ben niet voor een topic zoals deze.
admin
admin okt 25 '10

@Nims

Goh Nims,
ik ben het helemaal met je eens!!!

Ik ben ook niet voor dit topic.......
Mimosa
Mimosa okt 25 '10
En ik sluit me hierbij aan. smile

Mi cha
admin
admin okt 25 '10

Ik moest even bekomen :-))

Dit topic riekt,wat mij betreft,naar "struisvogelpolitiek".....
admin
admin okt 25 '10
Ik ga hier echt niet meedoen, succes voor alle Ego's haha.
admin
admin okt 25 '10
Dit topic hoeft zeker niet voor mij. Iets komt spontaan of niet, en het heeft inderdaad altijd een reden. Waarom in een apart hoekje gaan staan? We zijn op de aarde, dus het ego is gewoon menselijk. Ik vind de denkwijze van op een spirituele site, horen alleen maar verheven mensen te zijn die boven het ego staan onzin. Wees lekker wie je bent, dat houdt het gewoon in balans.
Tinne
Tinne okt 25 '10
Wel, om uitleg te geven, voor wie "met respect" ( en niet oordelend)daar naar wil luisteren en begrijpen :

Ik ben mezelf als ik me niet graag begeef tussen grote discussie's die ik overal zie opdoemen op topics. Ik weet dat het wel moet soms en doe het dan ook, doch ik hou er echt niet van...
Ik bèn mezelf als ik laat zien dat ik het liever heb dat het in een aparte hoek wordt verder uitgesproken , en niet overal te pas en te onpas opdoemd. Op een feest waar ruzzie zou zijn, of een heftige discussie.. zou ik en zeker ook anderen, vragen om deze woordendispuut buiten even verder te zetten, en de gasten die genieten van het feest niet te storen, hier zou dat ook moeten kunnen.

Ik BEN MEZELF als ik je vertel dat ik niet hou van discussie's Ik ben echter wel graag om Merudi, en had geen zin in slalommen,doorheen topic's.. de sfeer van gisterenavond bv, daar hou ik niet van. Ik heb hetniet over gewone simpele discussie's.. waar al eens iets heftigers bij wordt gezegd, ik heb het over echte felle op de man af, botte discussie's..

IK zou mezelf niet zijn als ik zoek om iets te doen, aan het punt waar ik mee zit.. daarover. en ditis voor mij een optie.

Ik zou mezelf niet zijn, mocht ik deze topic niet hebben gemaakt.
Dat er zijn die dat niet zint, is een ander zaak,
dat er mensen zijn die het vanuit hun beleving de rede van deze topic invullen, dat is uiteraard iets van hun, maar dat doet niets, maar dan ook niets aan mijn redenen (die verreweg van verheven zijn) van het plaatsen van deze topic.

groetjes
Tinne
admin
admin okt 25 '10
Ik heb respect voor je mening Tinne, en oordeel daar ook niet over. Ik zelf zie het niet als ruzie, zit stil achter mijn computer en kan het "onderwerp" wegklikken als het niet bevalt en dan is het klaar voor mij. Ben het met je eens dat er geen botte zaken gezegd hoeven te worden, dat gaat over een grens, maar dat wordt dan ook aangegeven in het desbetreffende topic. Ik vind je redenen ook niet verheven, dat is niet wat ik bedoelde met mijn tekst. Ik houd ook niet van ruzies, maar soms gebeuren er dingen om je heen die je niet kan sturen, net zoals in het dagelijkse leven. Uiteraard begrijp ik je reden waarom en dan is het net zoals Nims aangeeft, off-topic en zal het verplaatst gaan worden naar een ander topic, die dan onder de noemer "heavy disussion topic" zal vallen.

Groetjes,
Bart
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 25 '10
Ik begrijp je mening Tinne en bedankt hiervoor. Toch is Merudi voor mij soms net de echte wereld waarin ook dingen gebeuren die minder leuk zijn en onrust kunnen veroorzaken.

Ik kan ervoor kiezen om dit weg te sturen naar een hoekje in die wereld, maar is het probleem dan wel weg, of enkel uit zicht?

Vergelijk het eens met de huidige wereld waarin bijvoorbeeld de armoede wordt verplaatst naar de uithoek van een stad. Uiteraard heb je dan een gedeelte van de stad dat heel mooi, fris en goed verzorgt is, maar wat gebeurd er dan met dat andere gedeelte?

Als ik ernaar kijk, ga ik veel liever voor de samensmelting tussen arm en rijk en help daar waar ik dat kan. Ik wil het niet wegstoppen en mijn ogen ervoor sluiten, maar het aangaan op het moment dat het me raakt. Want soms hebben de armen alleen maar een beetje geld nodig om op te krabbelen. Wie ben ik dan, om dat niet te delen als ik het kan?

p.s. dit was uiteraard figuurlijk bedoeld om aan te geven hoe het op mij overkomt. Niet dat ik een etiket op jullie wil plakken. Ik doelde meer op het afbuigen van bepaald gedrag naar een vaste plek, om die plek dan op Merudi de rotte plek te laten en hoe dit op mij overkomt.
gast
gast okt 25 '10
Ben het helemaal met je eens Nims.
Tinne
Tinne okt 25 '10
Origineel bericht van: NiMS
Ik begrijp je mening Tinne en bedankt hiervoor. Toch is Merudi voor mij soms net de echte wereld waarin ook dingen gebeuren die minder leuk zijn en onrust kunnen veroorzaken.
"Soms" de echte wereld schrijf je. Ik weet perfect wat er in de wereld aan minder leuke en onrustige dingen gebeuren, wees gerust!

Ik kan ervoor kiezen om dit weg te sturen naar een hoekje in die wereld, maar is het probleem dan wel weg, of enkel uit zicht? De rede dat dit topic is aangemaakt is niet om iets te verstoppen, of een probleem uit de weg te gaan, of uit het zicht te houden, integendeel.. ik breng het juist aan het licht! Ik laat het zien, ik doe een topic open bij Levensverhaal.. iedereen kan het lezen, aan meedoen, het is een "open topic". Ik denk dat je het pas verstopt of uit het zicht houdt, als iemand zijn ogen dichthoudt en de pc afzet, en het voor hem of haar dan klaar is!

Vergelijk het eens met de huidige wereld waarin bijvoorbeeld de armoede wordt verplaatst naar de uithoek van een stad. Uiteraard heb je dan een gedeelte van de stad dat heel mooi, fris en goed verzorgt is, maar wat gebeurd er dan met dat andere gedeelte?
Ik ga het daar niet mee vergelijken, NiMs, het is appelen met citroenen verkopen.

Als ik ernaar kijk, ga ik veel liever voor de samensmelting tussen arm en rijk en help daar waar ik dat kan. Ik wil het niet wegstoppen en mijn ogen ervoor sluiten, maar het aangaan op het moment dat het me raakt. Want soms hebben de armen alleen maar een beetje geld nodig om op te krabbelen. Wie ben ik dan, om dat niet te delen als ik het kan?
Ik geef geld aan weeskinderen elk jaar.. dus.. snap je punt hier niet in deze wat het met het onderwerp heeft te maken. NOgmaals het is niet mijn intentie om m'n ogen ergens voor dicht te doen,integendeel zelfs! (je onderwerp van armoede zal natuurlijk in de smaak vallen.. het brengt het verder weg van het onderwerp waar ik het over heb, echter..)


p.s. dit was uiteraard figuurlijk bedoeld om aan te geven hoe het op mij overkomt. Niet dat ik een etiket op jullie wil plakken. Ik doelde meer op het afbuigen van bepaald gedrag naar een vaste plek, om die plek dan op Merudi de rotte plek te laten en hoe dit op mij overkomt.

Nou dan willen we wel hetzelfde, nl, het aanpakken..
en ik laat zien hoe ik het wens :NIet wegsteken.. niet verdringen, niet in een hoek als hoek, maar als ruimte.. waar het kan..
Net zoals shit verkopen - daarmee kan ik de rottigheid waar jij het over hebt, beter mee vergelijken.- in koffieshops kan, kan de shit hier verkocht worden aan mensen op een welbepaalde plek!
wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 25 '10
Als we hetzelfde voor ogen hebben, dan begrijp ik dit niet Tinne.
Origineel bericht van: Tinne
voila ,
een ras echte heavy discussiontopic voor wie wil! grin
Ga jullie gang, hier..en ik kom er niet in tussen dan! laughwink
das afgesproken..

Go ahead .. All yours!!!

Want je zegt hier toch echt heel duidelijk dat je er niet in zal mengen en er niet mee wil bemoeien. Dat rijmt voor mij niet echt met je reactie die je nu geeft en je intenties.

Waarom had je dat niet meteen gezegd in het eerste topic? Dan hoefden we niet zo'n hele omweg te bewandelen om hierop uit te komen.
Tinne
Tinne okt 25 '10
Ik zag het als een uitnodiging van jou en Bart, om verduidelijking, die heb ik gegeven! Als ik het had geweten dat je dat in m'n gezicht gaat wrijven, dàt ik op jullie vragen nu eenmaal antwoord, dan had ik dat inderdaad niet gedaan.
Bij deze, dank voor de tip om hiermee op te houden! wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 25 '10
Ik wou dat je die verduidelijking had gegeven, want met deze reactie wordt het voor mij alleen nog maar onduidelijker. Ik begrijp het niet meer wat nu eigenlijk de bedoeling is van dit topic en waarom hij er zou moeten zijn.

Maar goed het zal wel aan mij liggen, dus zal ik me verder niet meer met dit topic bemoeien.
gast
gast okt 25 '10
Er is toch ook al het jakhalzen café.
ondergrond
ondergrond okt 25 '10
Lol...Ik heb nog vrij weinig gezegd en ben nu al aan het genieten !!! Lezen kan soms ook erg leuk zijn....
Pagina's: 1 2 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki