Loading...
nl

Mariska, de dochter van Jeannette

Jeannette
Jeannette apr 20 '07
Wie wil Mariska (7) haar foto lezen?
Ik heb het haar gevraagd en ze vind het heel leuk om te horen wat jullie over haar foto te zeggen hebben.

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-944

P.s. ze heeft dit helemaal meegelezen:)
Delen:
Wendy's
Wendy's apr 20 '07
valt jouw niet iets op nims ;)
Jeannette
Jeannette apr 20 '07
Als je bedoel dat ze heel veel op elkaar lijken... heb je gelijk:)
LPChip
LPChip apr 20 '07
Nee dat bedoeld ze niet, en ja het valt mij ook op. Blond haar, blauwe ogen :)
Jeannette
Jeannette apr 20 '07
hahahahaha, ja idd, maar mij als hun moeder.... valt dat niet meer zo op, is gewoon geworden he?er zijn ook heel wat mensen die denken dat ze een grote en een kleine 2-ling zijn... maar dat is ook niet zo hoor, Rianne is 4 en Mariska 7, zou wel knap zijn dan he? hahaha
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 21 '07
 Quote:
Origineel van Wendy's:
valt jouw niet iets op nims ;)
Ja ik heb de gelijkenis gezien. Niet alleen met haar zusje ;). Ik neem aan dat je dat bedoeld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 4 '07
Tot mijn spijt was deze er helemaal bij ingeschoten :o. Ik zal hem nu meteen voor je lezen want ik was dit zeker nog van plan. Excuses dat het zo lang duurde. Ook deze lezing is onder voorbehoud. Ik ben benieuwd of het een beetje klopt.

Mariska is een erg lief meisje, maar soms is ze iets te lief voor haarzelf. Ik heb het idee dat ze niet zo snel moeilijk doet over iets, maar dat komt ook omdat ze vrij afstandelijk is naar alles en nog wat. Er is weinig waar ze echt affiniteit voor heeft behalve met dieren. Ik denk dat ze helemaal kan opgaan daarin.

Haar ogen zien alles, en er is weinig dat ze niet ziet. Gelukkig is het niet zo dat ze alle details ook echt bewust meemaakt, ze heeft er dus niet echt last van. Toch is het goed om te weten wat ze precies ziet en er met haar erover te praten. Ze leeft soms nogal in een eigen wereld, waarin ze zich soms te ver kan terugtrekken als de echte wereld nog onbegrijpelijker wordt.

Ze heeft echt veel energie, maar is soms zo afwezig dat het lijkt alsof ze moe is. Hoewel ze moe lijkt, is ze dit echt niet. Ze is dan druk bezig in de andere wereld met haar taak.

Ze heeft een eigen wil en een karaktertje. Als ze iets echt niet wilt, vergeet het dan maar.

Soms is het moeilijk om met haar te communiceren. Dan is het niet te begrijpen wat ze nou precies bedoelt en precies wilt. Probeer eens te voelen wat ze wil, grote kans dat je er dan wel achter kan komen.

Ok dit was mijn lezing. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Jeannette
Jeannette mei 5 '07
Hoi Nims,

bedankt voor je lezing, en beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!

Mariska is een erg lief meisje, maar soms is ze iets te lief voor haarzelf. Ik heb het idee dat ze niet zo snel moeilijk doet over iets, maar dat komt ook omdat ze vrij afstandelijk is naar alles en nog wat. Er is weinig waar ze echt affiniteit voor heeft behalve met dieren. Ik denk dat ze helemaal kan opgaan daarin.

Idd klopt dit allemaal. Ze is naar vrijwel alles en iedereen heel afstandelijk, behalve naar mij.
En dieren... als ze een dierentuin vol ervan zou hebben is het nog niet genoeg:)

Haar ogen zien alles, en er is weinig dat ze niet ziet. Gelukkig is het niet zo dat ze alle details ook echt bewust meemaakt, ze heeft er dus niet echt last van. Toch is het goed om te weten wat ze precies ziet en er met haar erover te praten. Ze leeft soms nogal in een eigen wereld, waarin ze zich soms te ver kan terugtrekken als de echte wereld nog onbegrijpelijker wordt.

dat ze 9bijna) alles ziet klopt. Ik hoef maar een klein detail te veranderen bv in de huiskamer en ze ziet het meteen. En over haar eigen wereld, klopt ook... dan is ze totaal onbereikbaar, en lijkt ze soms verward wanneer je haar eruit haalt.

Ze heeft echt veel energie, maar is soms zo afwezig dat het lijkt alsof ze moe is. Hoewel ze moe lijkt, is ze dit echt niet. Ze is dan druk bezig in de andere wereld met haar taak

energie heeft ze echt teveel, de hele dag beweegt ze, en idd is ze vaak ver weg met haar gedachten.

Ze heeft een eigen wil en een karaktertje. Als ze iets echt niet wilt, vergeet het dan maar.

bij anderen klopt dit, maar bij mij niet. Wat dat betreft doet ze bijna alles voor mij, ik heb ook het idee dat dit komt omdat ze haar papa nooit ziet, en dus alleen maar mij heeft, en mij niet kwijt wil raken. ze is nar mij toe heel aanhankelijk.

Soms is het moeilijk om met haar te communiceren. Dan is het niet te begrijpen wat ze nou precies bedoelt en precies wilt. Probeer eens te voelen wat ze wil, grote kans dat je er dan wel achter kan komen.

klopt. wanneer ze onzeker is, komt ze niet meer uit dr woorden, maar ondanks dat ik weet wat ze bedoel, moet ze het toch echt zelf zeggen, is namelijk beter, want dit word gezien als stottergedrag.
Ze wilt namelijk alles zo goed doen, dat ze er onzeker over word. (faalangst)

het is een hele goede lezing nims bedankt!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '07
Graag gedaan! Ik hoop dat je er iets aan hebt, en dat ze ook een manier vind om met haar gaves om te gaan. Weet jij ook waarom ze dit leven op aarde is?
Jeannette
Jeannette mei 6 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Graag gedaan! Ik hoop dat je er iets aan hebt, en dat ze ook een manier vind om met haar gaves om te gaan. Weet jij ook waarom ze dit leven op aarde is?
Zeker weten doe ik het niet, maar ondanks dat ze moeite heeft met sociaal-emotioneel, waardoor ze ook op speciaal onderwijs zit, krijg ik het gevoel dat het iets met zorgen/genezen te maken heeft.
ook weet ik dat ze een periode met Johan* heeft gespeeld, dus ook misschien iets met de geesteswereld?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 7 '07
Het zal zich vanzelf openbaren vermoed ik. Gewoon goed opletten.
Jeannette
Jeannette mei 11 '07
verder niemand die mariska wilt lezen?
Ze vraagt namelijk elke dag"wat hebben ze nog meer over mijn foto gezegd mama?"
Wendy's
Wendy's mei 11 '07
ik wil wel keertje proberen als ik tijd heb

waarschijnlijk ergens aan het eind van het weekend
Jeannette
Jeannette mei 12 '07
is goed hoor wendy
Wendy's
Wendy's mei 15 '07
Het heeft even geduurd :)
Maar hier is dan de foto-lezing..

Mariska heeft een lief-karakter. Ze heeft een lieve uitstraling, maar ze kan ook wel ondeugend zijn. Ze houdt erg veel van spelen. Volgensmij speelt ze liever samen met andere mensen, dan met speelgoed. De ondeugendheid die ik in haar zie, kan gecombineerd worden met haar speelsheid. Ik denk dat ze tijdens het spelen sneller ondeugend wordt.

Mariska is niet het meisje dat iemand kwaad zou doen. Het liefste gaat ze op een goede manier met mensen om en helpt ze die, in plaats van dat ze er ruzie of iets dergelijks mee zou maken. Mariska is best wel behulpzaam. Op deze jonge leeftijd is ze in staat om andere op een goede manier te helpen (ookal gaat het maar over kleine dingetjes). Wat ik denk is dat ze deze behulpzaamheid vergroot, naar mate ze ouder wordt.

praten en omgaan met andere (met name ook volwassene) kan ze. Maar toch heb ik het gevoel alsof ze wel eens stil kan vallen. Mariska luisterd goed naar verhalen van andere kinderen. Ik krijg het gevoel dat ze moet oppassen, dat ze niet wordt beinvloed door verhalen die ze allemaal te horen krijgt. Mariska is hier wel sterk in, maar toch moet ze er voor oppassen.
(Dit heeft ook te maken, omdat ze redelijk snel dingen geloofd).

Ik krijg iets met 'maan', 'zon' of 'sterren' door. Tenminste iets wat met het helal te maken heeft. Vind ze dit interressant? of iets anders waar het misschien mee te maken zou kunnen hebben??

Het is goed om te zien, dat dit meisje vooral haar zelf is! Ze gedraagd zich nauwelijks op een andere manier, zoals ze werkelijk is. Best wel goed :). Hierdoor is ze voor de meeste dus niet onvoorspelbaar..

Ik zie veel plezier in dit meisje. Als er problemen zijn of er gebeurd iets. Dan kan ze wel tijdig een dipje hebben, maar gaat daarna gewoon weer verder met de leuke dingen! Ze is er snel overheen zeg maar..

Verder toont ze veel belangstelling voor andere, en wat de andere haar vertellen :). En ik denk ook dat ze redelijk veel dingen interressant vind.

Wat haar eerlijkheid betreft, denk ik dat dat wel goed zit bij haar! 'Eerlijkheid duurt het langst'. Ze kan wel wat moeite hebben om eerlijk te zijn (onder andere om iets op te biechten). Ze moet dit nog wat meer onder controle krijgen..

Dit was de lezing
Jeannette
Jeannette mei 21 '07
 Quote:
Origineel van Wendy's:
Het heeft even geduurd :)
Maar hier is dan de foto-lezing..

Mariska heeft een lief-karakter. Ze heeft een lieve uitstraling, maar ze kan ook wel ondeugend zijn. Ze houdt erg veel van spelen. Volgensmij speelt ze liever samen met andere mensen, dan met speelgoed. De ondeugendheid die ik in haar zie, kan gecombineerd worden met haar speelsheid. Ik denk dat ze tijdens het spelen sneller ondeugend wordt.

Mariska speelt idd erg graag. Maar met het echte samenspel heeft ze ivm emotioneel-sociaal stoornis, waarvoor ze ook op speciaal onderwijs zit, best moeite. Ze domineert hierin heel erg, en kan zich weinig tot niet in een andermans spel inleven. Mocht ze gelegenheid hebben alleen iets te doen, zou ze dat zeker doen.

Mariska is niet het meisje dat iemand kwaad zou doen. Het liefste gaat ze op een goede manier met mensen om en helpt ze die, in plaats van dat ze er ruzie of iets dergelijks mee zou maken. Mariska is best wel behulpzaam. Op deze jonge leeftijd is ze in staat om andere op een goede manier te helpen (ookal gaat het maar over kleine dingetjes). Wat ik denk is dat ze deze behulpzaamheid vergroot, naar mate ze ouder wordt.

Ze is heel erg behulpzaam, en ze zou ok zeker een ander niet bewust kwaad doen. Wel krijgt ze doordat ze zich weinig naar anderen kan schikken, en dr eigen opvattingen heeft vaak ruzie. Maar wanneer wie dan ook iets heeft, zou ze de eerste zijn om diegene te helpen.

praten en omgaan met andere (met name ook volwassene) kan ze. Maar toch heb ik het gevoel alsof ze wel eens stil kan vallen. Mariska luisterd goed naar verhalen van andere kinderen. Ik krijg het gevoel dat ze moet oppassen, dat ze niet wordt beinvloed door verhalen die ze allemaal te horen krijgt. Mariska is hier wel sterk in, maar toch moet ze er voor oppassen.
(Dit heeft ook te maken, omdat ze redelijk snel dingen geloofd).

vaak kijkt ze eerst de kat uit de boom, voordatze vooral m.n volwassenen mag en of vertrouwd.
Met luisteren heeft ze erg veel moeite ze is meer een kwebbelkous, maar idd neemt ze snel dinge (gedrag, verhalen en fantasieen) over van anderen.

Ik krijg iets met 'maan', 'zon' of 'sterren' door. Tenminste iets wat met het helal te maken heeft. Vind ze dit interressant? of iets anders waar het misschien mee te maken zou kunnen hebben??

Met sterren... ik heb haar namelijk altijd gezegd dat Johan* haar broer, daar is en overdag op een wolkje zit. Ook is haar hamster overleden... en daarvoor geld hetzelfde verhaal.

Het is goed om te zien, dat dit meisje vooral haar zelf is! Ze gedraagd zich nauwelijks op een andere manier, zoals ze werkelijk is. Best wel goed :). Hierdoor is ze voor de meeste dus niet onvoorspelbaar..

Idd is ze heel erg dr zelf, maar vooral wanneer ze thuis is. Op school en bij anderen zie ik wel een hele andere Mariska.

Ik zie veel plezier in dit meisje. Als er problemen zijn of er gebeurd iets. Dan kan ze wel tijdig een dipje hebben, maar gaat daarna gewoon weer verder met de leuke dingen! Ze is er snel overheen zeg maar..

Idd is ze snel over dingen heen, maar ze kropt toch meer op dan ik vermoed. dat komt er dan pas weer na maanden uit. Ook stel ik na iets wat minder leuk is of was, iets leuks (bv klein kadootje, kinderboerderij enz) tegenover. Zo leert ze dat na iets minder leuks, altijd weer wat leuks komt. Ze kan veel plezier hebben, zolang ze niet teveel beperkt word met allerlei regels.

Verder toont ze veel belangstelling voor andere, en wat de andere haar vertellen :). En ik denk ook dat ze redelijk veel dingen interressant vind.

klopt, het echte leren is ze ook erg goed in. (rekenen, schrijven, lezen, verkeer enz) maar vaak vind ze het wel te langzaam gaan. naar persoonlijke verhalen of dingen die ze niet interesant vind... luister ze totaal niet en kwebbel er elke keer doorheen.

Wat haar eerlijkheid betreft, denk ik dat dat wel goed zit bij haar! 'Eerlijkheid duurt het langst'. Ze kan wel wat moeite hebben om eerlijk te zijn (onder andere om iets op te biechten). Ze moet dit nog wat meer onder controle krijgen..

idd, maar ik hou haar altijd voor... als je de waarheid sreekt, word mama niet boos, maar als ik erachter komt dat je liegt!... zo probeer ik haar eerlijk bij te brengen. En ik moet zeggen het werkt heel goed!

Dit was de lezing
Bedankt wendy!!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske