Loading...
nl

Voedsel

Nyssa
Nyssa okt 23 '10
Nooit dood ik. Zelfs de vervelendste vlieg of mug probeer ik te vangen en vrij te laten. Ook een spin, waar ik als vrouw toch wel kriebels van krijg, vang ik met een glas en zet ik buiten.

Ook ben ik een natuurlijke vegetariër. Als baby al weigerde ik iets te eten wat gedood werd. Vlees of vis in babyvoeding spuugde ik gewoon terug uit. Het lijkt me onnatuurlijk.

Maar hoe zit dat dan met planten?
Ik heb geen probleem met het eten van de vrucht van een plant.
De plant blijft leven. Een appel, daar heb ik geen probleem mee.
Maar hoe zit het bijv. met een krop sla? Dan dood je de plant toch?

Hoe denken jullie hierover?
Delen:
admin
admin okt 23 '10
De dieren doden zelf toch ook om te overleven?
Ik bedoel hier niet oog om oog tand om tand, maar gebruik wat je nodig hebt, doe het op een zo natuurlijk mogelijke manier en blijf van de rest van het leven af als je niets nodig hebt.
Je kunt een ritueel bedenken om te danken voor het voedsel wat je eet.
Bedank de krop sla dat hij voor jou zo mooi is gegroeid, bedank de regen dat deze de plant doet groeien.

Misschien kun je er iets mee..
Emuca
Emuca okt 23 '10
De natuur eet elkaar om te overleven.. ALs je een krop sla niet eet, vergaat ie. Dieren en vissen eet ik ook, want in mijn ogen zijn wij mensen ook dieren.. dieren eten elkaar. Maar wij als mens kunnen ook heel veel terug doen voor de natuur, en ik denk dat dat belangrijker is. Wees dankbaar voor het eten. smile
Nyssa
Nyssa okt 23 '10
Ja, Karin. Dat is ook zo. Dat besef ik allemaal.
Dieren eten, dat kan ik gewoonweg niet. Met kaas en eieren bijv. heb ik geen enkel probleem. Maar zoals gezegd, dat heb ik al sinds ik een baby was.

Maar nu heb ik in een boek gelezen dat vlees eten iets is voor de lagere dimensies. En dat, als we over gaan naar de hogere dimensies, kunnen overleven op de vruchten van planten. Dit zou, volgens het boek, een levenswijze voor iedereen worden.
Ze gingen zelfs nog iets verder. In de nog hogere dimensies zouden we enkel leven op energieën. Maar dan zouden we zelf energieën worden, dus in dat opzicht lijkt het me logisch.

Ik weet niet of dit klopt hoor. Ik wilde enkel graag de meningen van anderen horen.
Emuca
Emuca okt 23 '10
Ik denk niet dat vlees eten iets van een lagere dimensie is. Ik denk dat onbewust eten lager is. En bewust eten en beseffen wat je naar binnen werkt hoger is.

Eigenlijk is eten al energie, en zijn wij al energie... Dus energie voor energie is inderdaad een hoger plaatje.. maar we doen het al! laugh
Nyssa
Nyssa okt 23 '10
Hm, dat moet ik allemaal eens even laten bezinken.

Bedankt voor de reacties!
Emuca
Emuca okt 23 '10
Ik zet overigens ook alle dieren buiten hoor! En zeker spinnen, gewoon zo, met de hand. smile
admin
admin okt 23 '10
Ik maak ze niet dood en zal ze zeker de ruimte geven in huis.
Een huis met spinnen is een schoon huis wordt ook wel eens gezegd.
Maar oppakken...? De gruwel....nee dat doe ik echt niet
Beschermengel
Beschermengel okt 23 '10


Nee ik maak ook geen dieren dood, en als er een spin of vliegje in mijn huis is vang ik ze ook met een glas om ze netjes de vrijheid weer te geven.

Met eten ben ik wel bewust wat ik eet en eet niet alles, in gedachten bedank ik ze en weet wat voor een vreselijk leed ze soms moeten ondergaan eer ze op tafel liggen.
En dat weerhoud me soms om vlees te eten...zelfs mijn maag stubbeld soms tegen als ik vlees eet ..krijg er maagpijn van, dus word vaak gedwongen om ander voedsel te nemen, lichter voedsel.
Nyssa
Nyssa okt 23 '10
Handig zeg! Daar ga ik eens naar uitkijken.
Eruan
Eruan okt 23 '10
Ook ik houd er niet van om dieren dood te maken, spinnen gaan voorzichtig in een bakje naar buiten. Wel eet ik vlees.

Ik denk dat je vlees met mate gewoon moet kunnen eten, maar zoals mensen in van de spare-rib restauranten vlees naar binnen bunkeren, dat kan ik niet begrijpen. Het lijkt alsof mensen niet meer beseffen wat ze eten en dat ze eten. We hebben eigenlijk maar heel weinig voedsel nodig, en veel vlees is niet noodzakelijk, maar een klein beetje vlees geeft toch een extra energieboost die je anders misschien niet hebben zal.

Het lijkt mij best logisch dat er misschien ooit een tijd komt dat je geen vlees meer nodig bent, maar nu denk ik dat we zonder vlees of vleesvervangers niet heel sterk zullen zijn.

Het zou mooi zijn als er minder vlees gegeten zou worden, gewoon een dagelijkse hoeveelheid waarvoor niet al die beestjes moeten worden opgestapeld, maar een hoeveelheid waaraan iedereen genoeg heeft terwijl de beestjes lekker buiten kunnen lopen en gewoon een dierwaardig leven kunnen leiden.
aquarel
aquarel okt 23 '10
ik steek zelfs geen muggendoder in de pries om muggen te doden :-)

ik hou teveel van dieren om ze bewust te doden, als ze mij irriteren.. dan is dat maar zo.. dan zet ik alle ramen open, zodat ze savonds vanzelf naar buiten vliegen.. maare.. als het buiten te koud is, tja dan blijven de ramen alleen op een kier staan.
Eruan
Eruan okt 23 '10
Ghehe ETH dat heb ik deze zomer ook een paar keer gedaan, maar ik misste steeds en klapte dus vol op mijn wang of oor. En dan nog grinniken in je slaap omdat het zo dom is. Ik do eook weleens het al het licht uit, en dan het licht op de overloop wel aan zodat ze met een beetje geluk de overloop opzoeken.

Ben je nog niet wakker geworden met een dikke wang? of sla je zachtjes? whistle

iig zij de muggen nu ver te zoeken..

Ik vind dat je dat van de flora en fauna erg mooi gezegd hebt! Zo vind ik dat ook wel. Wij kunnen denken en zijn daarom verantwoordelijk om te zorgen dat zij kunnen leven, en op die manier zijn wij ook verantwoordelijk voor ons eigen leven. Op die manier zijn we toch allemaal gelijk aan planten en dieren omdat we met elkaar het leven in stand houden.

Schapen en koeien zijn trouwens erg leuk, vooral kalfjes en lammetjes smile
Emuca
Emuca okt 23 '10
Over schapen gesproken.. ik heb eens een schaap gered! Was zo trots, kwam wel gigantisch te laat op school toen.. Maarja, dat schaapje leefde tenminste nog!

En ik woonde eerst naast een weilandje met schapen.. elk jaar lammetjes! Zooo lief!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki