Klopt hoor, het is ook heel moeilijk om liefdevol te blijven en mededogen te houden voor een ander als er dingen gebeuren die tegen je gevoel in gaan en je ook kwaad doen.
Wat is een pretpakket overigens?
Inmiddels heb ik gelukkig meestal geen rolstoel meer nodig. Alleen met dagjes uit naar bijv. een pretpark, dan raak ik zodanig overbelast dat het onmogelijk is om zelf te lopen.
Sowieso gaat het momenteel heel goed. Al hebben goede en slechte perioden zich eerder afgewisseld, toch heb ik goede hoop dat ik het achter me kan laten en weer een nieuwe fase in mijn leven in kan.
Het was beslist niet makkelijk, ook voor mijn omgeving niet. Maar mijn man en ik zijn er goed mee omgegaan. We hadden gelukkig het inzicht en de innerlijke kracht om te accepteren dat het niet anders was en er het beste van te maken. Al gauw kwam ik er achter dat flink wat kon leren uit deze situatie, waardoor het zinloze en machteloze gevoel enigszins een plek kon krijgen. En misschien klinkt het raar, maar ondanks dat het een verschrikkelijke moeilijke tijd was en soms nog wel is, ben ik dankbaar dat ik het heb mogen doormaken, want het heeft me wel gebracht waar ik nu ben.