Loading...
nl

Sorry

ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Dank je voor respons. Heel moeilijk om in liefde te blijven staan soms. Wat dit verhaal zo erg maakt is dat die vriendin in kwestie wist dat ik een post trauma had. Dus ik ben (nog steeds, morgen Cranio Sacraal therapie) behoorlijk beschadigd. Ze gaf me een fout pretpakket mee, weigerde erover te praten en liet mij links liggen. Waardoor ik aan de noodrem moest trekken en haar aan de kant moest zetten. En dat terwijl ik ook zeer weinig kracht had. Toen dacht ze me blij te maken met iets (nuanceer het niet) wat in haar ogen lief was. Waardoor ze me helemaal in een zeer lastig pakket bracht en ik bijna niet meer wist waar ik het moest zoeken. Ik heb daar geen woorden voor, maar dan is je vertrouwen in ieder geval zeer bruut beschadigd. En is kwaadheid denk ik behoorlijk op zijn plek...
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Kracht is niet een goed woord (dat heb ik zat), uithoudingsvermogen is beter op zijn plek. Dat mis ik behoorlijk.
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Het lijkt me trouwens vreselijk om in een rolstoel te komen. Vraag me af (vanuit nu) of ik dan nog wel verder zou willen met leven...
Emuca
Emuca okt 24 '10
Ik vind mensen die een ongeluk hebben gehad en dan in bijv. een rolstoel komen en dan het leven geweldig goed oppakken echte helden.. want zij leven het leven. En daar leer je het meest van.
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Ik heb er ook waanzinnig veel bewondering voor. Mijn buurman is plotseling blind geworden op zijn 40 ste, om en nabij. Ook zo iets en waars nog erger. Hij was getrouwd en had kinderen. Probeer dan maar je leven weer op te pakken....Hij heeft het gedaan en zijn vrouw is bij hem gebleven, heel knap...Hij kan alles en heeft de mooiste tuin van onze buurt !!
Emuca
Emuca okt 24 '10
Blind worden lijkt mij heel erg, al heb ik al heel slechte ogen en een zware afwijking. smileAangezien ik constant teken en schilder zou blind worden voor mij echt helemaal zwaar klote zijn. smile

Maar het blijkt wel allemaal weer dat je zelf iets van je leven moet maken. Je buurman had ook kunnen opgeven en alles kunnen verliezen... maar dat deed ie niet.
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Help !! Weer een Bordeliner !! Sorry Emma, Bordeliners trek ik ook chronisch aan. Waarschijnlijk omdat ik een hoog knuffelgehalte heb en heel veel geduld heb...Ik heb een aantal relaties gehad met Bordeliners...Ik ben er redelijk expert in....Ken zo een beetje alle plot-wendingen wel...
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Soms kon ik redelijk dol worden van de wispelturigheid van mijn partners....
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Wees niet bevreesd Emma, ik bedoel er niks mee. Op een of andere manier kom ik ze overal tegen zonder dat ik daar bewust om vraag. Voor mij ben je niks meer of minder nu ik weet dat je Borderline hebt...
admin
admin okt 24 '10
Niemand is meer of minder dan een ander, wat voor *afwijking* dan ook.
Iedereen is gelijk, zwart, wit, geen armen, zes armen smile
Nyssa
Nyssa okt 24 '10
Hahaha!
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Emma : Geef je e mail maar in mijn privé box als je adres therapeute wilt hebben....Kristalkind...
Mimosa
Mimosa okt 24 '10
Klopt hoor, het is ook heel moeilijk om liefdevol te blijven en mededogen te houden voor een ander als er dingen gebeuren die tegen je gevoel in gaan en je ook kwaad doen.
Wat is een pretpakket overigens?

Inmiddels heb ik gelukkig meestal geen rolstoel meer nodig. Alleen met dagjes uit naar bijv. een pretpark, dan raak ik zodanig overbelast dat het onmogelijk is om zelf te lopen.
Sowieso gaat het momenteel heel goed. Al hebben goede en slechte perioden zich eerder afgewisseld, toch heb ik goede hoop dat ik het achter me kan laten en weer een nieuwe fase in mijn leven in kan.
Het was beslist niet makkelijk, ook voor mijn omgeving niet. Maar mijn man en ik zijn er goed mee omgegaan. We hadden gelukkig het inzicht en de innerlijke kracht om te accepteren dat het niet anders was en er het beste van te maken. Al gauw kwam ik er achter dat flink wat kon leren uit deze situatie, waardoor het zinloze en machteloze gevoel enigszins een plek kon krijgen. En misschien klinkt het raar, maar ondanks dat het een verschrikkelijke moeilijke tijd was en soms nog wel is, ben ik dankbaar dat ik het heb mogen doormaken, want het heeft me wel gebracht waar ik nu ben.
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Een pretpakket kan zowel negatief als positief zijn. Ik gebruik het voor allebei. Een pretpakket is iets wat je moet doen of wat je gaat beleven. Of wat je aan het beleven bent. Voorbeeld : dagje uit naar de Efteling, alles wat je die dag doet is pretpakket Efteling. Als ik overprikkeld ben zeg ik dat ik last heb van mijn pretpakket. Nog meer voorbeelden ?
Mimosa
Mimosa okt 24 '10
Graag, want het is me nog niet echt duidelijk.
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Kom ik later wel op terug !! Ff slaapje doen !!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki