Loading...
nl

Sorry

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 23 '10
En weet je ook waarom je dat zo voelde? Wat is het onderliggende gevoel en thema dat hier bij jou speelt, dat je dat op deze manier moest uitten? Zo gericht op degene met wie je de discussie voerde, in plaats van het te hebben waar het nu echt over gaat? (Je geraaktheid).
admin
admin okt 23 '10
Zonder verder hierop in te gaan...
Mee, sorry dat ik eigenlijk al zo snel off-topic ben gegaan en hierdoor jouw topic *verpest* heb.
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Uit eigen ervaring weet ik dat het hebben van een eigen persoonlijkheid 1 nadeel heeft. Je kan zeker niet met iedereen door 1 deur. En je kan op de nodige weerstand rekenen van je omgeving en zal waarschijnlijk veel discussie krijgen. Dat weet ik, maar weet eveneens dat hierdoor je persoonlijkheid alleen maar sterker word en groeit...Zoals je miss hebt kunnen lezen in andere stukjes die ik heb geschreven kan ik heel openhartig zijn en mensen advies vragen. Hier doe ik zeker wat mee en heb van een aantal mensen zeer goede bruikbare tips gehad. Mocht je de indruk hebben dat ik Oost-Indisch doof ben, nee. Ik sta open om te leren Nims...
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Zodra ik het idee krijg ergens niks meer van te leren sluit ik mezelf af en kan vanuit liefde voor mezelf me blijven verdedigen. Als het absurd word zal ik daarin blijven volharden...er was in deze allang geen sprake meer van wederzijds begrip...de dame in kwestie was ook alleen maar bezig haar gal te spuien en had het niet over haar gevoel. Als je mij een boodschap wil geven zorg dan dat je op hetzelfde kanaal zit als ik. Dan Begrijp ik ook wat er mee bedoeld word...Ik luister alleen naar de taal van mijn hart...
admin
admin okt 23 '10
Deze dame heet Karin.
Ik zou het erg op prijs stellen als je ermee stopt om te pogen mij naar beneden te halen.
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Dit deed ik uit respect naar jou toe Karin. Vanwege het gegeven dat jij afhaakte in het gesprek. Ik wou jou naam afzijdig houden om je niet te laten deelnemen in het vervolg gesprek tussen Nims en ik. Je geeft een uiterst fout label. En wel een die behoorlijk liefdeloos is. Miss zegt dat meer over jezelf dan over mij ??
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Je zou ook jezelf kwetsbaar kunnen opstellen en vragen waarom ik jou naam niet noemde...Degene die chronologisch faalt in communicatie ben ik niet in deze...het heeft er alle schijn van dat jij dit al een tijdje bent Karin...
Mimosa
Mimosa okt 23 '10
Hallo Mee,

Wat mooi gezegd. Hoewel ik het allemaal niet heb meegekregen wat er destijds heeft plaatsgevonden en ik het niet nodig vind om het allemaal terug te lezen, vind ik het heel mooi dat je er op deze manier op terugkomt. Je excuses aanbiedt en het duidelijk is dat je veel geleerd hebt.
Wat ik overigens wel heel frappant vind, is dat ik het gevoel heb dat er verder in deze topic juist gebeurd wat je beschrijft. Blijkbaar zijn er meer mensen die deze les nog moeten leren en nu de kans krijgen.
JulienMoorrees
Goed, ik zal het nog 1 keer zeggen:

@Karin,
Je hoeft hier niet te reageren, want ondergrond zit je te stangen.

@Onderdergond,
Wil je hiermee ophouden? Je hebt haar duidelijk geraakt in haar eigen oude pijn, maar je gaat er toch op door. Dat vind ik niet meer respectvol voor de grenzen van een ander dus laat het rusten. Ook het noemen van "de dame in kwestie" is natuurlijk een beetje uitlokken, omdat je best wel weet dat Karin meeleest en weet dat ze heel goed weet dat je het over haar hebt.

Iemand moet hier de wijste zijn en ik wil je vragen dat jij dat bent. Je mag het best over jezelf hebben, of over mij, maar op dit moment geeft Karin heel duidelijk haar grens aan, dus wil je die respecteren door geen enkele verwijzing naar haar toe te maken? Ze weet gewoon nog niet hoe ze in deze situatie hiermee om moet gaan en het is niet aan jou om haar dat duidelijk te maken.
Emuca
Emuca okt 23 '10
@ondergrond, nu weten we het wel.. Noem jezelf wat je wilt, maar stel jezelf alsjeblieft niet boven andere.. en let op wat je zegt. Je hebt namelijk ook op dit forum geschreven dat je iedereen die niet in god geloofd gek vind! En nu maakt het je niks uit.
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Ok. Sorry. En dat meen ik uit mijn hart. Als iemand stop zegt ga ik toch nog even door. Dan krijg je geen gehoor...Ik heb de boodschap begrepen en begraaf de strijdbijl....waarvan akte...Zaak gesloten wat mij betreft.... wink
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Ik geef mijn eigen beleving weer. Ik kan niemand zijn eigen keuze beïnvloeden (van God heeft iedereen een eigen keuze gekregen). Je kan nooit iemand dwingen om te kiezen voor jou keuze. Dus ook niet voor het geloof in God. En natuurlijk bedoel ik het niet letterlijk gek, er zijn mensen die niet gelovig zijn, maar geloviger zijn en leven dan sommige mensen die naar de kerk gaan. Sommige mensen doen en handelen naar de 10 geboden (vind ik behoorlijke foute naam) zonder dat ze ooit een bijbel hebben aangeraakt. God zit in jezelf en hoeft niet per definitie een naam te hebben (zoals b.v. God, Allah, Boeddha). Miss ben ik nu wat genuanceerder...
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Ik zou God ook Alles kunnen noemen. Of veel meer dan wij kunnen bevatten. Of Niets (want dat is God ook). Volgens mij bestaat er geen mens op aarde die niet ergens in geloofd. Want dan is de kans zeer groot dat je waarschijnlijk ook geen hoop en liefde hebt. En dan word het leven op aarde dan wel erg moeilijk....
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Nu ben ik er klaar mee en hoop voldoende mezelf verduidelijkt te hebben gemaakt...Veel beter kan ik het niet verwoorden denk ik...mocht er iets nog niet duidelijk zijn zal ik netjes antwoord geven.
gast
gast okt 23 '10
Origineel bericht van: ondergrond
De naam is irrelevant, dat zou redelijk dom zijn om daar een punt van te maken. Het gaat er bij mij om dat je accepteert dat er iets boven je staat wat je heeft gemaakt. Het gaat er bij mij om dat je jezelf nederig opstelt en realiseert dat we alles in bruikleen hebben. God, Allah, Chi, ik vind het allemaal prima, zolang het maar met liefde heeft te maken. Elk geloof wat met liefde te maken heeft kan ik waarderen. Maar mensen moeten mij ook in mijn waarde laten met de manier waarop ik in God geloof. Ik ben daar gruwelijk star in. Valt niet over te praten. En nee, ik ben niet zo onnozel om te vragen aan iemand als ik hem ontmoet of hij of zij in God geloof. Dat stond er ook duidelijk, ik praat niet de hele dag over God. Tenzij het ter sprake komt, toevallig. Ik weet dat procentueel nog maar een fractie van de mensheid in God geloofd, dat zou een verloren strijd zijn (voor mij). Ik ga mezelf niet isoleren door mensen koste wat kost het geloof te brengen. Ik hoop dat mensen zelf een keer wijs genoeg worden en een evolutie stap maken en wel in God gaan geloven. Wat betreft vrouwen heb ik nu wel zoiets van, ik wil absoluut geen vrouw meer hebben die niet in God (wat voor naampje dan ook) geloofd. Ik denk dat een relatie met een vrouw gedoemd is om te mislukken als je zelf in God geloofd en je partner niet. Daar ben ik redelijk van overtuigd, je zit allebei op een andere golflengte....zo, denk dat het nu wel duidelijk is...

Bedankt voor je antwoord. Ik kan het met je eens zijn over het feit dat er iets is dat groter is dan de mens, waaruit de mens is ontstaan en onderdeel van is. Kun je je voorstellen dat ik je antwoord wel erg radicaal vond waarin je oordeelt over mensen die niet jou beleving delen. Want wie ben jij om te oordelen over wat een ander moet geloven. Ik geloof trouwens niets, ik weet dat er meer is. Geloof is in mijn ogen nog meer blasfemie dan niet geloven want er spreekt geen zekerheid uit en het kan nog alle kanten op naar gelang het diegene die gelooft uitkomt. Dat zie je nl vaak bij mensen die geloven dat als er iets ergs gebeurd in hun leven dat hun geloof dan wankeld of zelfs verdwijnt. In God is alles, ook de dingen die de mens bestempeld als "het kwaad". Zelfs dat is liefde van God in mijn beleving. En ook de mens die niet gelooft zoals jij dat doet is onderdeel van God. Het is hun individuele bewustzijn dat een andere kijk op het leven geeft, niet wat ze in wezen zijn. Vandaar dat respect niet verdient hoeft te worden mijns inziens, zeker niet van een persoon die zelf een oordeel velt.
JulienMoorrees
Lijkt me dat je het inderdaad doorhebt. Ga inderdaad niet door als iemand stop zegt, want die doet dat niet voor niets. Als je hier voortaan rekening mee houdt, maak je het ons (en jezelf waarschijnlijk ook wink) een stuk makkelijker. Bedankt dat je hebt willen luisteren.
Mee
Mee okt 23 '10
Tjeetje, ik zeg sorry en er barst gelijk een discussie los over god. Wow.

Rë:ondergrond
Wow, je weet wat je wilt en je weet goed mensen te raken op hun zwakke en pijnlijke plekken, waarvan ze nog moeten herstellen en helen.
Wat verberg jij achter de harde facade, van je sterke geloof in God. Ben benieuwd?
Of geloof je zo sterk in God, omdat je het geloof en het vertrouwen in jezelf bent kwijt geraakt? Zeker melding over je hoogbegaafdheid, zetten mij aan het denken. Is dat relevant in deze discussie, IQ?? Ben je daarom beter dan een van ons?

Ik zal je maar melden, dat ik niet in God geloof, niet in Allah of wat dan ook en daar mijn persoonlijke mening over hebt.Die ik niet zal ventileren,omdat ik volgens mij niet op deze wereld ben, om mijn geloof (persoonlijke mening) boven andere te stellen.

Jou God, is jou geloof. Mijn geloof in mijn "god". Elkaar erom respecteren en verder kijken dan het geloof, naar het persoon en de mens daarachter, voorkomt denk ik, een discussie, waarbij alleen verliezers zijn.
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Aan Gast : In alles zit God en alles kan je de hand van God toedichten. Met alles kan ik het eens zijn behalve op het punt van respect. Respect verdwijnt bij mij als er geen vorm van gelijkwaardigheid is. Of als iemand willens en wetens kwaad doet terwijl hij of zij ook een andere keuze kan maken (een uit liefde). En ja, je hebt volkomen gelijk dat er zat mensen zijn die zogenaamd in God geloven maar in werkelijkheid schijnheilig zijn. Ze gebruiken het b.v. om zichzelf een identiteit te geven. Werkelijk geloof uit zich in daden en gevoel en heeft niks te maken met het woord wat je ervoor gebruikt (b.v. God). Vanuit mijn eigen beleving kan ik zeggen dat ik God zo breed mogelijk probeer te zien en mezelf niet vast pin op 1 soort restrictie, in elk geloof wat met liefde te maken heeft kan je namelijk wat vinden. Kunst is om eruit te pikken wat voor jou functioneel is en dit proberen te implementeren in je eigen praktische leven. Een voorbeeld van mezelf is NLP, Neuro Logistig Programing, hier heb ik een hele studie van gemaakt en heeft me bijzonder veel geholpen. Veel mensen mismatchen en maken vaak onbewust steeds dezelfde fouten weer. Met dit boek heb ik geleerd om dit patroon te doorbreken en mezelf heel anders te benaderen. Zo zijn er tal van voorbeelden die ik op kan noemen van b.v. boeken waar ik verworven kennis uit heb gehaald. Ik heb zo een vermoeden dat jij ditzelfde heb gedaan...Angst is een gebrek aan kennis, macht is alle kennis die je hebt geleerd functioneel te gebruiken en vervolgens proberen iemand erin te laten delen....zonder dwang want iemand heeft een eigen keuze...bedankt voor respons en miss ben ik nu nog wat duidelijker...
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Aan Mee : Dat van mijn IQ was een grapje, toevallig op waarheid gebaseerd maar ik had niet verwacht dat iemand dat in twijfel zou trekken....
ondergrond
ondergrond okt 23 '10
Aan Mee : Niemand is een verliezer in een discussie, wel degene die niet leert van een discussie....
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420