Loading...
nl

Mini raadsels

admin
admin nov 2 '10
Yes Mare ... Themoon heeft het GOED !!!! Your turn please laugh
Marenubium
Marenubium nov 2 '10
hmzz...de oorsprong ervan is alleen nog steeds niet zeker...'midden oosten' is dan meer geschikt laugh
admin
admin nov 2 '10
Oorsprong en geschiedenis

De oervorm van het schaakspel is duizenden jaren oud, waardoor er niet veel bekend is over het ontstaan en de vroegste geschiedenis. Het woord schaak is afkomstig van het Perzische woord sh.... dat koning betekent. De term schaakmat is een vernederlandsing van het Perzische sh..... , hetgeen betekent: de koning zit in een hinderlaag of de koning is verslagen.
De oudste herkenbare versie van schaken stamt waarschijnlijk uit het zesde eeuwse Oost-Perzië, nu Noord-India, en staat bekend als chaturanga, maar er zijn aanwijzingen dat dit spel gebaseerd is op een nog oudere variant voor vier personen die elk aan een zijde van het bord zaten.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaken
Serenity
Serenity nov 2 '10
@Mare wat is woot?

De tijd heeft met het spel te maken met wedstrijden tikken ze op een klokje.

nl.wikipedia.org/wiki-->Schaken-->Oorsprong&geschiedenis Oorsprong en geschiedenis

De oervorm van het schaakspel is duizenden jaren oud, waardoor er niet veel bekend is over het ontstaan en de vroegste geschiedenis. Het woord schaak is afkomstig van het Perzische woord shāh, dat koning betekent. De term schaakmat is een vernederlandsing van het Perzische shāh māta, hetgeen betekent: de koning zit in een hinderlaag of de koning is verslagen[bron?].

De oudste herkenbare versie van schaken stamt waarschijnlijk uit het zesde eeuwse Oost-Perzië, nu Noord-India, en staat bekend als chaturanga, maar er zijn aanwijzingen dat dit spel gebaseerd is op een nog oudere variant voor vier personen die elk aan een zijde van het bord zaten. Verschillende versies van chaturanga verspreidden zich oostwaarts naar China en Japan en, in de vorm van Shatranj, westwaarts naar de Arabische wereld om via Italië en Spanje uiteindelijk tijdens de 11e eeuw in heel Europa door te dringen. Waarschijnlijk hebben de Vikingen hier een belangrijke rol in gespeeld, aangezien de oudste Europese vondsten van schaakstukken langs de kusten zijn.

De huidige vorm van het schaakspel ontstond aan het eind van de 15e eeuw in Frankrijk, toen de dame met de huidige machtige mogelijkheden haar intrede deed. Daarom wordt schaken ook wel een koninklijk spel genoemd. Tevoren was de dame of koningin een tamelijk beperkt en zwak stuk. Al halverwege de twintigste eeuw werd geopperd dat het schaakspel mogelijk uit China stamt en recentelijk gaan er weer stemmen op die de oorsprong van het schaakspel daar of in Oezbekistan plaatsen.
Marenubium
Marenubium nov 2 '10
w00t is erm...zoiets als 'super' of 'wow'
Een term uit de Leet (l33t) taal op internet wink

Themoon is laugh
New Moon
New Moon nov 2 '10
Gaaf ^^ (=w00t! )

Ik geef de beurt aan Mare als ze dat leuk vindt laugh

liefs
Marenubium
Marenubium nov 2 '10
? neuh ik vind het leuker om te raden wink
Lily vindt het leuk om raadsels te verzinnen!!!
Serenity
Serenity nov 2 '10
joepie!!!!
ja ik wil wel ^^, w00t!! ;-D

enfin!
helleveeg, draak, duivelin, feeks, furie, harpij, heks, serpent, tang, xantippe, mispunt, kwal, lammeling, lummel, ongeluk, ploert.

mijn naam is simpel maar ondertussen vervullen deze ook wel de behoefte ..
admin
admin nov 2 '10
Bitch? wink

Scheldnaam
admin
admin nov 2 '10
Secreet
Serenity
Serenity nov 2 '10
hahahahaaa zowat goed!!

2de aanwijzing!

op de bestekamer waar het kabinet zit zit je op je gemak
admin
admin nov 2 '10
toilet
Serenity
Serenity nov 2 '10
hahahahahaaaaaa
yep!!

tadaaaa dat waren de leuke aanwijzingen....
admin
admin nov 2 '10
Yes smileZe waren inderdaad leuk Lily !!

Als je wilt mag je een nieuw raadsel maken?!! w00t?!! Yessss !!! ^^
Marenubium
Marenubium nov 2 '10
*kijkt ernaar en denkt bij zichzelf: waar gaat dit heen...*

eheh.
admin
admin nov 2 '10
Hehehe, het is een ode aan jou Mare, en leuk bedoeld, echt waaj laugh
Marenubium
Marenubium nov 2 '10
*houdt van odes!!!*
Ga eens door.... *grinnnnnnn*

Vraag me alleen af of mijn input in deze wel geschikt is voor een forum als dit....LOL
Kinders, jullie zijn van God los!!
*heb mega lol nu*

Maar Lily, wat is jouw volgende raadsel, dudesse smile
admin
admin nov 2 '10
Hehehe, kinderen in Gods ogen zijn nooit verkeerd Mare smileLMAO (niet oneerbiedig bedoeld trouwens) maar ik zie dit als het "ga maar los stukje" smileWow, wat kan ik dan los gaan zeg tongue

Dudesse die Odes volgen zeker nog wel laugh

Lily, take your place please ..
Marenubium
Marenubium nov 2 '10
whahahahahah Bart! U made my day.
OMGROFLMAO und so weiter...*gaat biertje pakken ahha*

Wacht op Lily smile
admin
admin nov 2 '10
Hehehe, have a nice drink laughI'll take a cola
Pagina's: « Vorige ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420