Loading...
nl

Pyramide van licht of bol van licht?

Lotusje
Lotusje okt 20 '10
Ik heb gelezen over de piramide van licht, snap diens functie,
maar ook over een/ de bol van licht.
Ik neem aan dat het beide hetzelfde doel heeft en beide zal "werken"
Heb er alleen een paar vraagjes over, want heb ook weer gelezen dat de pyramide helpt om meer trillingen te ontvangen en steeds verder te mogen komen.
geldt dat dan ook voor de bol van licht?

En, eigenlijk het belangrijkste, ik ben zó slecht in visualiseren, dat het me niet lukt het voor me te zien of te voelen.
Ben ontzettend gevoelig voor energieen van mensen en dingen buitenaf, maar dit lukt me gewoonweg niet terwijl ik wel vind dat het belangrijk, maar zeker ook prettig is.
Kunnen jullie hierover meer uitleg geven?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 20 '10
Mooie vraag en er zit wel verschil tussen de bol en de pyramide. De pyramide loopt onderaan namelijk oneindig door, terwijl een bol je helemaal omsluit.

Als je te gevoelig bent voor energieen om je heen, ga dan meer met je lichaam werken, en leer om goed te aarden. Dat is namelijk hoe je jezelf hiermee kunt helpen.
Lotusje
Lotusje okt 20 '10
Bedankt laugh
Ik zal zeker meer gaan oefenen met aarden, maar snap niet helemaal wat er meer met mijn lichaam te werken valt.
Ik vermoed dat je bedoelt me meer afsluiten voor energieen van anderen, meer bewust zijn van energieen??

Ook het omsluiten van de bol en het oneindige van de pyramide,
waar zit het verschil dan in qua bescherming?
Kan die link niet leggen blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 20 '10
Met aarden bedoel ik vooral lichamelijk je energie naar beneden brengen. Bijvoorbeeld joga gericht op je onderste chakra's, of in de tuin werken en lekker met je vingers in de aarde wroeten. Laat je lijf iets doen ipv je hoofd. Dat is wat ik bedoel met lichamelijk werken.

Bol of pyramide maakt qua bescherming niet uit en dat is allebij even effectief. Wel heeft het te maken met focus. Een pyramide is gericht en heeft een punt. Een bol heeft dat niet, en kan je dus niet richten op iets.
Lotusje
Lotusje okt 20 '10
Pffffffff, ik ben de afgelopen 2 wkn bezig met zand tussen mn tuintegels doen, dus zal zeker doorgaan en meer lichamelijke dingen zoeken en proberen te doen (valt niet echt mee voor me dus advies opgeslagen laugh)

Toch begrijp ik het niet, sorry!
Waar heb je dan de focus voor nodig/ waar kan dat handig (-er) voor zijn dan een bol?
Bedoel dit echt om te leren en uiteindelijk een juiste keus te maken in welke van de twee voor mij het meest bruikbaar is.
Lin
Lin okt 21 '10
Qua bescherming maakt idd een bol of pyramide niet veel uit
Alleen heb wel het gevoel dat je met een pyramide je voeten nog bij de aarde kunnen komen en je letterlijk "aarden" , net als een boom met wortels die in de grond vast genageld staan.

Bij een bol ben je volledig omsloten. Behalve boven je hoofd (kruinchakra) blijft gaatje open. Dat is dan het focus punt.
Visualiseren is niets meer en niets minder dan het je voor te stellen. Stel dat ik aan je zou vragen of je een pot met jam kan voorstellen...dan zie jij al wel een beeld voor je van een potje jam.

En in die voorstelling van een pyramide of bol kan je eveneens om bescherming vragen van je gidsen. Dat alleen het positieve naar binnen kan komen zodat jou energie niet kan worden afgetapt door negatieve invloeden van buitenaf/omgeving.

Liefs Lin
Mimosa
Mimosa okt 21 '10
Ik denk ook dat je hierin je gevoel moet volgen en moet kijken wat het beste voor je voelt.
Hier gaat het visualiseren ook niet vanzelf. Het gevoel krijg ik er wel bij, maar de echte beelden blijven uit. Toch komen die beelden soms ook gewoon spontaan door, alleen verdwijnen ze weer als ik me er bewust van word. Ik denk dat ik hier mezelf nog bij in de weg sta en heb ook alle vertrouwen dat het te oefenen is en dan langzaamaan zal groeien.
Ik denk dat de intentie hierbij ook heel belangrijk is. Jezelf erin zien, in voelen en merken wat het doet. En ook al zie je het dan niet voor je, het gebeurd wel.
Ik heb het gevoel dat ik op de verkeerde manier probeer te zien tijden visualisaties. Dat ik met mijn ogen probeer te kijken, al zijn ze dicht en dan zie je natuurlijk niets op die manier. Ik heb het gevoel er heel dicht bij te zitten, dat het kwartje gaat vallen maar nog even blijft hangen.
Mocht je er mee willen oefenen, dan zijn er genoeg oefeningen te vinden op internet om het visualiseren te oefenen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '10
Inderdaad, visualiseren werkt niet als je er heel erg aan denkt, want dan doe je het met je hoofd. Als je iets visualiseert dan moet je dit ook met het gevoel doen, want dan pas werkt het. Sommige mensen denken niet in beelden, maar in geuren / kleuren. Dus als jij moeite hebt met visualiseren, gebruik dan je andere zintuigen. Voel de pyramide, ruik de pyramide, hoor de pyramide.
Mimosa
Mimosa okt 21 '10
Heerlijk zijn die inzichten toch. Hoe soms uit het niets, tenminste zo lijkt het, het kwartje kan vallen.
Net weer heerlijk gemediteerd en ik merkte nu al verschil. Door er met mijn denken niet mee bezig te zijn, werd mijn visualisatie al duidelijker. Inderdaad voornamelijk door de andere zintuigen. Nog maar lekker mee gaan oefenen.
Mimosa
Mimosa okt 21 '10
Hou hierbij in je achterhoofd, dat het oefenen, het proberen, het ermee bezig zijn al heel goed is. Dat dat al heel veel goeds doet. Ook hiermee is de reis even belangrijk of misschien wel belangrijker dan de bestemming.
Lotusje
Lotusje okt 21 '10
Hij wordt steeds duidelijker voor me,
ik ga het dus duidelijk anders aanpakken,
het voorbeeld van de jampot was het 1e inzicht,
de andere reacties maken het nog inzichtelijker.
Ik zal me idd niet meer zo richten op het "zien" en meer bezig gaan met het voelen laugh

Ook leuk te lezen dat meerderen hier "moeite" mee hebben,
zo helpen we elkaar laugh
Raida
Raida dec 13 '10
oei oei, hier mankeert precies nog wat tekst, hihi!

Was precies een beetje te snel geweest met reageren... blush
Raida
Raida dec 13 '10
ah zoooo, nu kan ik je helemaal volgen.

Ik zal het dus weliswaar zeker onthouden Lily Beau *knipoogje*

Warme groetjes

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela