Loading...
nl

Is een kind krijgen in je leven voorbestemd?

rosalba
rosalba okt 18 '10
hallo, mijn man en ik zijn al 3 jaar bezig voor een kindje en nog geen resultaat, wel was ik vorig jaar zwanger, maar het was buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Soms denk ik dat het misschien niet voorbestemd is voor ons.
Vergis ik me nu of niet?
Delen:
Mimosa
Mimosa okt 18 '10
Hallo Rosalba,

Soms zijn we tijdens ons leven zo gefixeerd op iets dat er geen ruimte meer is voor het leven zelf. Kunnen we ons er niet van losmaken en staan we onszelf en wat we willen in de weg.
Ik kan geen antwoord geven op je vraag of een kindje voor jullie voorbestemd is of niet. Ik denk ook dat die vraag er niet toe doet, dat dat iets is wat vanzelf duidelijk gaat worden.
Laat het los en ga door met leven, probeer je weg te vinden en leef. Volg je gevoel en dan zal je merken dat wat er ook gebeurt het goed is.
rosalba
rosalba okt 18 '10
Dank je wel micha voor je reactie. Ik weet dat ik het echt moet gaan loslaten want ik moet eerlijk zeggen dat ik al zeker 2 jaar met spanningen leef.
Langs ene kant denk ik, ik moet echt nog leven en genieten en langs een andere kant voel ik soms dat ik een kind wil hebben.
Maar ik zal dan toch je raad moeten volgen.
Dank je wel!!!
Groetjes Rosalba
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 18 '10
Hoi Rosalba,

Ik geloof erin dat het inderdaad wel voorbestemd is om een kind te ontvangen. Wel zijn er een aantal redenen waarom een kind energetisch wel of niet wil komen. Is er op dit moment wel echt plaats voor? Wat is de omgeving voor het kind en belangrijker, mag dit kind ook zichzelf zijn? Zeker als het krijgen van een kind een obsessie wordt, dan kun je je afvragen wat in jezelf denk je dat wordt opgelost als je een kind hebt?

Zeker jouw opmerking dat je al 2 jaar met spanningen leeft en niet meer echt kunt leven, vraag ik me af, waarom je jezelf dit aandoet?
aquarel
aquarel okt 19 '10
voorbestemd, vind ik persoonlijk een defnetief woord wat weinig ruimte over laat..om er iets aan toe te voegen.

volgens mij volgen we onze natuurlijke instinctieve selectie, en ja kinderen krijgen hoort daar ook bij.

maar ff iets persoonlijk nu : ikzelf kan van mijn geboorte geen kinderen krijgen.. en voel ik me daar soms rot bij.. ja, is het antwoord.. maar als ik verder kijk dan mijn neus lans is dan denk ik, och ja, het maakt niet zoveel uit.. er zijn ergere dingen in dit leven.
en zo moet of probeer het eens van een andere kant te zien rosalba, er zijn andere zaken waar je je drukker moet om maken denk ik omdat het leven nog zoveel andere zaken te bieden hebben.

en ja, spijtig.. enorm spijtig dat je zoiets meemaakt, en ik kan me niet voorstellen hoe dat aanvoelt als een vrouw zoiets meemaakt, maar je leg je niet bij de stand van zaken neer en probeer het eens anders te zien, en niet altijd negatief denken, dat haalt uiteindelijk niets uit.
anderzijds is het wel erg dat je dat meemaakt, maar weet je wat ik zou doen in jouw geval.. probeer het te verwerken wat enigszins moeilijk lijkt, maar na verloop van tijd ga je mss anders denken, en haal je nog genoeg positieve zaken uit andere zaken die voor jou belangrijk zijn.
dat van mijn broer die overleden is heb ik ook nog niet verwerkt rosalba, maar bekijk ik dit treurig nu ik er terug over na denk, ik bedoel maar laat je leventje niet verklooten om het zo te zeggen door dat voorval waar je later mss spijt van hebt als je negatief over alles blijft nadenken.
het leven kan ook mooi zijn als je alles in een andere perspectief bekijkt, altans zo zie ik het.
Mimosa
Mimosa okt 19 '10
Zwanger willen worden is een soort oergevoel, vooral bij vrouwen. Het is ook een hele ervaring, die je je hele leven niet meer vergeet.Als het dan niet lukt om zwanger te worden ga je aan jezelf twijfelen, aan de ander, aan het leven en soms ga je alles proberen om toch zwanger te worden. En eigenlijk werk je het proces dan tegen, de energie komt vast te zitten, wordt negatief en je raakt er verder en verder verwijderd van.
Ik vind voorbestemd een groot woord, maar in zekere zin is het wel zo. In elk geval is het een leerproces. Er zijn belangrijke lessen uit te halen. En of het dan de bedoeling is om zwanger te worden of niet, of het de bedoeling is dat je op een andere manier voor een kindje gaat zorgen of dat er een hele andere weg voor je te gaan is, dat doet er op dit moment niet toe. Dat ga je vanzelf merken. Door het los te laten, het over te geven aan het leven, weer tot jezelf te komen en te leven laat je de energie weer vloeien, kan je weer positieve energie uitstralen en liefde voelen voor het leven, voor jezelf en de ander. En dan is er heel veel mogelijk.
rosalba
rosalba okt 19 '10
hoi aquarel, merci voor je reactie, het heeft me echt geraakt!!! Echt waar, want ik zat al wenend achter mijn scherm.
En het is echt zo, ik ben van karakter wel een type, als ik iets op een bepaald moment wil, dan wil ik dat ook.
Ik zit eigenlijk in een rare fase in mijn leven. confused
En inderdaad, het is eigenlijk meer een obsessie geworden!
Ik zit met zoveel vragen in mijn hoofd, dat ik er soms gek van word.
Ik ben al eens aangesproken geweest door een medium, die toevallig binnenkwam in de winkel waar ik vroeger werkte.
Ze begon vanalles te zeggen over mijn persoonlijkheid te zeggen en één ding is mij wel bijgebleven.
Ze zei: je zult je hele leven niet in België doorbrengen, maar je zult naar het buitenland trekken.
En ik heb nog eens die bevestiging gekregen van een engelmens in mijn omgeving.
Tja, ik denk dat we gewoon het beste moeten maken van ons leven.
Ik ben nu 26 jaar en 5 jaar getrouwd, er is soms toch iets wat ik mis in mijn leven en weet zelf niet hoe of wat.
Echt raar hoe een mens in elkaar zit!
En erg voor jou wat jij ook hebt meegemaakt aquarel!!!! shocked
Het helpt zo goed om mijn verhaal te kunnen doen, want ik zou nog uren kunnen doorgaan... smile
groetjes
rosalba
rosalba okt 19 '10
Hoi nims merci voor je reactie.
Tja als je leest wat ik bij aquarel geschreven hebt, dat is mijn leven dus!
Ja, eigenlijk op dit moment is het een soort obsessie wat nog steeds in mijn hoofd rondspookt.
Ik heb ook al inseminaties gedaan, 1 ivf en ben sinds april 2010 met alles gestopt om wat te rusten. Want het is om gek van te worden!!!
En nu even terug op adem komen en eigenlijk toch zo even te laten, natuur haar gang laten gaan!
Ik heb gelukkig een man die heel veel respect voor mij heeft en geduld en die veel van mij houdt.
En positief reageren is niet één van mijn beste karaktereigenschappen smiledaar zal ik echt aan moeten werken.
Groetjes
rosalba
rosalba okt 20 '10
Micha, echt mooi hoe je het verwoord hebt! merci
Ik ben zo blij dat ik hier mij hart kan luchten en mensen die me gewoon hun mening zeggen. Mercikes allemaal!!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki