Loading...
nl

ThomasA

Wendy's
Wendy's apr 14 '07
Heeey Thomas,

Hier is mijn foto-lezing.

Wat mij als eerste opvalt is dat je een heel vertrouwlijk gevoel uitstaalt naar de medemens. Je bent vaak in staat om personen uit (moeilijke) situaties te steunen en te helpen. Je weet waarvoor je hier (op aarde) bent.

Ik zie iets van rust in je. Je bent erg rustig, en probeerd ook rustig te blijven als het je misschien te veel wordt. Je probeerd altijd orde te brengen in bepaalde situaties. Je bent er erg bewust mee bezig (hoe je iemand helpt, situaties etc), hierdoor kun je er op een rustige manier mee om gaan. Van bijvoorbeeld stress houw je helemaal niet, en probeerd dat het liefst te voorkomen (dus door alle zaakjes goed in handen te hebben).

Het zal niet altijd even goed op rolletjes lopen, en negatieve situaties tegenkomen.

Je bent ook zelfverzekerd in de dingen die je doet. Volgensmij weet je dat twijfelen niet goed is ('bij twijfel niet doen', zoiets krijg ik in mijn hoofd).

Wat betreft het helpen van mensen, doe je dat graag. Ik denk ook dat je er zelf steeds meer ervaring bij krijgt en er van leert. Wat natuurlijk belangrijk is!

Heb je iets met 'magiër'? Dat woordje schiet mij ineens te binnen. Volgensmij heb je daar wel iets van in je.

Volgensmij ben jij een vlotte prater, vooral als het over levensprocessen gaat en over zaken waar jij je vooral mee bezig houdt. Toch heb ik het gevoel dat je wel eens stil kan vallen, en niet weet wat je moet zeggen. Ik denk niet dat, dat extreem vaak voorkomt.. maar wel af en toe..

Volgensmij vindt jij het leven echt mooi..! ookal heeft het soms negatieve kanten. Hier kun je van leren, en ontwikkel je juist door! Jij kan meeleven met andere personen en hun verhalen, je luisterd er goed na.. en hebt meestal wel een reactie terug. Je vindt het mooi hoe mensen een relatie met elkaar kunnen hebben (liefdesrelatie, vriendschap, hoe mensen dicht bij elkaar kunnen staan ect).
Liefde vindt jij ook een van de belangrijkste en mooiste dingen, die er in dit leven bestaan..

Wat ik ook zie is 'zelfstandigheid'. Ik denk dat je goed zelfstandig bezig kunt zijn en kunt werken..

Meestal ga je uit van je gevoel. Maar toch kun je hier wel voorzichtig in zijn.. Je hebt een grote mensenkennis (die je volgensmij combineerd met je gevoel). Naar mijn idee zit het wel goed met je intuitie/gevoel..

Ziel en geest krijg ik ook binnen.. daarmee ben je goed in contact.

Ik krijg iets van dapper/trots binnen.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Volgens mijn gevoel ben jij best snel trots op jezelf en op de medemens wat die heeft bereikt. Dit laat je meestal wel op een goede manier weten..

Gevoel van humor; Lachen doe je erg graag.. meer kan ik er niet van zeggen ;)

dit wassie dan..!
Thomas A
Thomas A apr 15 '07
Ha die Wendy;

W; Wat mij als eerste opvalt is dat je een heel vertrouwlijk gevoel uitstaalt naar de medemens. Je bent vaak in staat om personen uit (moeilijke) situaties te steunen en te helpen. Je weet waarvoor je hier (op aarde) bent.

T; mensen spreken zich gemakkelijk tegen mij uit. Het er zijn voor mijn medemens is mijn belangrijkste taak en past naadloos aan het belangrijkste wat wij hier te leren hebben; het kennen van ons Zelf. Ja het kwam vaak voor dat ik iemand duidelijkheid bracht over het eigen bestaan van die persoon en deze kon wijzen op zijn/haar eigen oplossend vermogen. Het er voor een ander zijn is ontstaan uit het hier zelf willen zijn en mijn weg naar mijn eigen kern te willen aangaan. In het zelf kennen ligt ALLE weten.
Soms ben ik het even kwijt “waarvoor ik hier op aarde ben”, maar raap mijzelf dan spoedig weer bij elkaar. Je hebt gelijk dat ik bovenstaande absoluut het belangrijkste vind.

W; Ik zie iets van rust in je. Je bent erg rustig, en probeerd ook rustig te blijven als het je misschien te veel wordt. Je probeerd altijd orde te brengen in bepaalde situaties. Je bent er erg bewust mee bezig (hoe je iemand helpt, situaties etc), hierdoor kun je er op een rustige manier mee om gaan. Van bijvoorbeeld stress houw je helemaal niet, en probeerd dat het liefst te voorkomen (dus door alle zaakjes goed in handen te hebben).

T; vaak kan ik de rust zelve zijn, ook kan ik meestal zeer goed omgaan met heel heftige situaties. Waar misstanden of misvattingen zijn, probeer ik zeker deze te verhelpen en doe dat inderdaad zeer bewust, aan de andere kant is mijn intuïtie hier altijd raadgever. Ik kan nogal wat stress verdragen. In stressvolle situaties staat mijn intuïtie op 100 en daardoor handel ik juist hierbinnen heel sterk (het denken gaat hiervoor veel te traag). Nee ik hou ook niet van stress, maar ontkom er soms niet aan. In stressvolle situaties ga ik automatisch boven het gegeven staan en handel ik uit een automatisme zonder over de eigen limit te gaan.

W; Het zal niet altijd even goed op rolletjes lopen, en negatieve situaties tegenkomen.

T; geeft ook niet. Ik ga moeilijkheden niet meer uit de weg. Komen ze op mijn pad, dan is dit NOOIT zomaar dus deal ik ermee en het brengt me niet alleen sterk in het NU, het doet mij ook groeien en leren. Maar zelfs de moeilijkste dingen ga ik niet uit de weg, deze dingen ontsluierde mij de magie van het bestaan, al moest ik al mijn grenzen soms laten vallen. Negativiteit is omkeerbaar naar iets heel positiefs, voor hen die de les er in zien willen!!!

W; Je bent ook zelfverzekerd in de dingen die je doet. Volgensmij weet je dat twijfelen niet goed is ('bij twijfel niet doen', zoiets krijg ik in mijn hoofd).

T; Als ik handel ben in zeker! Bij handelingen twijfelen is vragen om problemen of nog erger. Dan kom je uit op gokken en dat kan vet fout gaan. Toch ben ik een twijfelaar in levensvraagstukken. Ambivalentie heet dat met een duur woord en dat betekent dat je vele (denk/bespiegel) wegen hebt om iets te bezien. Twijfelaars leren het meest omdat deze het best naar een situatie kijken.
Maar bij twijfel in te verrichten handelingen, handel ik inderdaad niet snel!!!..

W; Heb je iets met 'magiër'? Dat woordje schiet mij ineens te binnen. Volgensmij heb je daar wel iets van in je.

T; ja dat hoor ik vaker gedurende mijn leven, enkelen noemen me Merlijn en anderen zoals ook NiMS; sjamaan. Deze wereld waarin wij hier leven is helemaal mijn wereld niet Wendy. Ik kan niks met alle misstanden en de geestelijke leegte die van ons materialistische maatschappij deelnemers maakt. In die zin conformeer ik mij dan ook niet en hoe er heel eigen ziens en levenswijzen op na. Met magier heb ik wel iets maar besef te goed het meeste niet gezien en ontsluierd te hebben.

W; Volgens mij ben jij een vlotte prater, vooral als het over levensprocessen gaat en over zaken waar jij je vooral mee bezig houdt. Toch heb ik het gevoel dat je wel eens stil kan vallen, en niet weet wat je moet zeggen. Ik denk niet dat, dat extreem vaak voorkomt.. maar wel af en toe.

T; luisteren is in elk geval stil vallen, maar dat bedoel je niet. Ja klopt ik val wel eens stil, al zou het alleen maar zijn de antwoorden toe te kunnen laten die vanuit het kosmische tot mij komen. Dan is stilte ook goed. Deze zelfde stilte doet ook veel met diegeen naar wie ik luister. Binnen het niet weten wat te zeggen is er toch ook nog een heel groot stuk vertrouwen en een verwijzen de ander daar op aan te spreken, hoe moeilijk dat soms ook is!!!.. Ik heb dan ook niet het idee dat een ander verloren is als ik er even niet ben. Wel hoop ik dus de ander aan te kunnen gaan spreken op zijn/haar eigen vindingrijkheid, vertrouwen en eigen kracht.
Ja ik ben een vlotten prater, ook tegen voor mij volslagen onbekenden.

W; Volgensmij vindt jij het leven echt mooi..! ookal heeft het soms negatieve kanten. Hier kun je van leren, en ontwikkel je juist door! Jij kan meeleven met andere personen en hun verhalen, je luisterd er goed na.. en hebt meestal wel een reactie terug. Je vindt het mooi hoe mensen een relatie met elkaar kunnen hebben (liefdesrelatie, vriendschap, hoe mensen dicht bij elkaar kunnen staan ect).
Liefde vindt jij ook een van de belangrijkste en mooiste dingen, die er in dit leven bestaan..

T; Bovenstaande is voor mij helemaal strak en waarheid en niets aan toe te voegen!!!!!!!!

W; Wat ik ook zie is 'zelfstandigheid'. Ik denk dat je goed zelfstandig bezig kunt zijn en kunt werken..

T; klopt ik heb dan ook altijd een eigen bedrijf gehad en mijn eigen produkten (kunst) in de weer geweest. Ook in mijn benadering van mensen (en dingen) heb ik een heel eigen wijze.

W; Meestal ga je uit van je gevoel. Maar toch kun je hier wel voorzichtig in zijn.. Je hebt een grote mensenkennis (die je volgensmij combineerd met je gevoel). Naar mijn idee zit het wel goed met je intuitie/gevoel..

T; dank je

W; Ziel en geest krijg ik ook binnen.. daarmee ben je goed in contact.

T; Ja dat is zo, daarom heb ik ook een conflict met dit maatschappelijk lege bestaan. Geeft niet ik kan er in mijn optreden naar buiten toch enorm veel aan toevoegen. In mijn plek hier innemen dus!!!!!.

W; Ik krijg iets van dapper/trots binnen.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Volgens mijn gevoel ben jij best snel trots op jezelf en op de medemens wat die heeft bereikt. Dit laat je meestal wel op een goede manier weten..

T; Ik spreek een ander graag aan op opmerkelijke kwaliteiten, dat wel. Trots? Soms, maar ik laat het ook net zo snel weer los. Trots maakt gemakkelijk hoogmoedig, terwijl ik juist graag eenvoud en sereniteit aanhang. Dapper; ik ga geen moeilijkheden of grote uitdagingen uit de weg uit de weg in elk geval.

W; Gevoel van humor; Lachen doe je erg graag.. meer kan ik er niet van zeggen

T; Ja ik houd van een geintje, ook om geintjes uit te halen When D!!!

Mooi wat je zag en ook erg leuk om de dag mee te beginnen!!!!!!!!!!.

Dank je Wendy

Thomas
Wendy's
Wendy's apr 15 '07
Geen dank :)

Quote:
When D
wahahah.. die heb ik nog nooit gehoord! :p :D
????
???? apr 15 '07
Thomas, ik kan er niets aan doen, maar als ik dit allemaal lees is het net of het over mij gaat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 15 '07
Goeie lezing When D :D. Welcome back ;)nou geen afleiding meer zoeken he ;):p ....
Wendy's
Wendy's apr 15 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Goeie lezing When D :D. Welcome back ;)nou geen afleiding meer zoeken he ;):p ....
dankuu nims, u lezing was ook goed!!

haha, nee idd!! afleiding mag wel maar niet te veel vind ik zelf
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 16 '07
Daarom :)wees gefocussed op hetgeen dat echt belangrijk voor je is. Wat dat ook is. (Jezelf zijn overal en altijd ;)).
Thomas A
Thomas A apr 21 '07
Quote:
Origineel van kath:

Ik wil proberen;

Een beetje een dichtgeknepen keel, weinig zuurstof en in je maag een nerveus gevoel. Ik weet niet of je ooit competitie hebt gedaan, maar k krijg dit gevoel altijd vlak voor ik binnen moet...
Vaak zeggen mensen 'vlinders in je buik' maar dat is het niet, het is een onaangenaam en toch geen pijnlijk gevoel. Alsof alle zenuwen in je lijf klaar staan om de kleinste prikkel op te vangen, dan komt er ineens heeeeel veel informatie tegelijk op je af. Het is net dat gevoel waaruit ik vaak de energie haal om nét een beetje sneller te reageren op wat mijn paard doet. (nu rijd jij helemaal geen paard maar van mij part zet je in de plaats van paard een bal, of een fiets of whatever, wat jij het makkelijkste vind)
Echt dat je ja...Extreem gevoelig bent...Soort van adrenaline die door je lijf giert...Daar is het denk ik wel mee te vergelijken...
Beetje late reactie kath, maar hetgeen je over de keel beschrijft her-ken ik wel degelijk uit eerdere perioden uit mijn leven. ja ik heb competitie gedaan(tennis en het ontwerpen van sieraden) en herken ook die beschreven reacties.
Nu is dat aleemaal anders en kan beter leven vanuit vertrouwen en verbondenheid. De exreme gevoeligheid wakkert ook geen angst meer aan, maar geeft inzicht en stilte.............

Thomas
liesanne
liesanne jun 11 '08
Thomas, ik was wat aan het lezen en kwam bij jouw fotolezing terecht...

Quote:
T; Grappig; ik schrijf al enige tijd aan mijn boek. De titel is “Andreas gaat naar Fluisterland”. Het gaat over een jongetje dat langzaam naar de stem van zijn eigen hart/ziel leert luisteren.

ik ben benieuwd: hoe is het met je boek (gegaan)?
Thomas A
Thomas A jun 20 '08
Ha ha, ik schrijf er nog steeds aan Liesanne! Toch ondertussen ga ik zelf door zo een transformatie heen dat het soms erg lastig is de (rode) draad vast te houden. Het zal er zeker komen hoor; het is iets dat ik echt wil, dus ga ik er mee door.........

met een lach
Thomas
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 7 '08
Ik heb nog niet alles gelezen en geef bij deze blanco door wat in me opkomt.

In het verleden ben je altijd een opgewekt jochie geweest dat wegkroop als het te gortig werd. Je hebt al heel jong onbewust geleerd het negatieve te ontkennen. Als ik doe alsof het er niet is, heb ik er ook geen last van. In de loop van de jaren ben je om die reden al heel wat confrontaties met jezelf aangegaan. We hebben zo allemaal onze fases die we doorlopen in ons leven, deze voel ik nu bij jou.

De eerste fase die me zo opvalt, ben je in je relatie(s) al tegengekomen en die hadden met het nemen van verantwoordelijkheid te maken. Dat heeft niet alleen te maken met het nakomen van verplichtingen, maar ook zorgen dat je krijgt wat je toekomt.Jij wat geneigd om dingen uit te stellen en hebt iig één partner gekend die er dan extreem bovenop zat. Beiden uitersten, maar beiden hebben er van kunnen leren, dus het is precies goed dat jullie met elkaar een stukje leven gedeeld hebben.

Een andere fase is, dat je voor de volle 100% mág en durft zijn wie je bent (van jezelf!). Jezelf serieus nemen en durven te gaan staan waar je staat, dan merk je ook dat anderen je nóg meer zo gaan benaderen. Je hebt een enorm goed relativeringsvermogen, dat heeft je ook gebracht waar je nu bent, maar je schiet ook door in bagataliseren en daarmee bagataliseer je ook jezelf wel eens weg op momenten dat je júist je gevoel zou mogen uiten en kwetsbaar zou mogen zijn. Je wordt dan wat bereikbaarder voor anderen en daar pluk je zelf ook de vruchten van. Je vind er rust in.

Waar je vroeger braaf moest zijn en je mond dicht moest houden, zodanig dat je soms niet eens meer wist dat je een mening had, heb je later in je leven geleerd om je expressie meer te gebruiken en je voelt nu ook hoeveel energie je dat geeft.Ook je hang naar perfectionisme heb je al een heel eind losgelaten (het stukje wat er zit, uit zich soms in nét even wat te ingewikkeld doen). Je hebt jezelf en het kind in jezelf teruggevonden en ontdekt dat je eigenlijk enorm spontaan en creatief bent. Een mooier cadeau had je jezelf niet kunnen geven. Het raakt me ook heel diep terwijl ik dit schrijf (brok in mijn keel). Daar mag je echt heel trots op zijn, het is een kracht in jou..

Nog een fase is dat je meer mag vertrouwen op jezelf en je intuitie. Je bent soms nog erg bezig met de vorm in dingen, dus hoe iets over komt en hoe het eruit mag zien. Dat zit niet in kleding of materieel opzicht, maar dat zit em meer in wat je van jezelf wilt laten zien of hoe je je visie wilt vormen. In je visie wil je soms een goed iemand zijn, terwijl je gewoon al een goed iemand bent. Soms zoek je ook veel in allerlei visies van anderen om jezelf nog dieper te leren kennen. Best goed, maar je kunt het ook overdrijven grin

Je bent dus nu in een fase beland waarin het nóg minimalistischer mag. Je hebt ook steeds meer behoefte aan die stilte en die rust. Die rust zit en vind je alleen in jou, blijf bij jezelf maar laat jezelf gerust zien op momenten dat dat goed voelt. Zoek geen antwoorden die je van binnen al lang weet. Je bent al te wijs om je nog op de reflectie van anderen te verlaten, ze brengen je soms alleen maar in verwarring, ópen minded´ als jij bent. Vertrouw op datgene wat in je zelf opkomt en stap die fase in, reflecteer nu maar eens wat meer terug wink.

Je komt voor je omgeving heel zelfverzekerd over en bent ook zeker een authentieke, sterke, kritische (soms nemen we dingen mee van vroeger thuis die eerst negatief zijn, maar ook positief blijken te kunnen zijn ;)) warme en oprechte persoonlijkheid. Je mag trots op jezelf zijn. Toch zit er ook nog steeds een kwetsbaar jochie in jou, dat best wel eens even geleid zou willen worden. maar ja dan krijg je ook weer te maken met leiding op de momenten dat je zelf keuzes wilt maken wink.

Een ´lat´ is daarom een fijne vorm van relatie voor jou, dat geeft genoeg ruimte in vrijheid en verbondenheid. Je lost dan niet op in de relatie, waardoor je anders snel neigt tot terugtrekken.

Ik wil het hier nu bij laten, kun je hier wat mee?

Liefs,

Pacho
Thomas A
Thomas A jul 7 '08
Indrukwekkend Pacho! Dan krijg ik zelfs ook even het idee dat wij al wel eens samen wat 'ondernomen' hebben en/of elkaar kennen. In ieder geval zit je vaak erg raak en als jij mij niet persoonlijk kent, dan schrijf jij wel heel sterk vanuit een zielsbeleving en weet ik dat je niet meer dan een kwartier nodig hebt gehad e.e.a. uit te schrijven.

Wat zette jou er toe aan mijn overigens al behoorlijk oude topic erbij te pakken??

Met een glimlach

Raymond
Lena
Lena jul 7 '08
laughthomas zou bijna mijn foto hier nog wel eens willen plaatsen na deze lezing van jou.
ondanks dat ik je een beetje ken,vond ik in wat hier boven werd omschreven een beeld die ik ook wel van je had. grappig hoor!
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Thomas A
Indrukwekkend Pacho! Dan krijg ik zelfs ook even het idee dat wij al wel eens samen wat 'ondernomen' hebben en/of elkaar kennen. In ieder geval zit je vaak erg raak en als jij mij niet persoonlijk kent, dan schrijf jij wel heel sterk vanuit een zielsbeleving en weet ik dat je niet meer dan een kwartier nodig hebt gehad e.e.a. uit te schrijven.

Wat zette jou er toe aan mijn overigens al behoorlijk oude topic erbij te pakken??

Met een glimlach

Raymond

Há, je gevoel voor humor, helemaal vergeten op te schrijven grinIk weet het niet Raymond, ik doe maar gewoon wat ik doe, vanuit mijn innerlijk weten. Ik heb jouw foto er intuitief uitgehaald (en dus ook niet op de datum gelet;)). Het uitschrijven ging snel, de grammaticale fouten eruit halen duurde wat langer. Zijn er ook dingen die je minder bij je vind passen? Welke heel goed? En heb je nu iets aan een reading als deze? Ik vraag dit eigenlijk om zelf ook weer van te leren.

Liefs,

Pacho

P.s. ik geloof niet dat wij elkaar al eens ontmoet hebben smirk
Thomas A
Thomas A jul 7 '08
Pacho; "P.s. ik geloof niet dat wij elkaar al eens ontmoet hebben". Ach dat kunnen we wat mij aangaat sowieso faciliteren! Ik heb inhoudelijk verder niet gereageerd omdat dat een lang, indringend en aandachtig werkje is. Toch zal ik dat de komende dagen gaan proberen.

Thanks anyway
Volgens sommigen
Graag gedaan hoor smile
Reageer spontaan, kost minder tijd wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 8 '08
Thomas denkt heel graag na over wat hij schrijft smileen dat is zoals hij is. Weloverwogen en soms wel iets te moeilijk voor zichzelf wink.
Thomas A
Thomas A jul 8 '08
Ha ha NiMS, ja ik denk zeker wel na over wat en hoe ik iets schrijf. Te moeilijk is iets niet zo gauw voor me. De juiste aandacht en afstemming hebben is iets anders. Voor alles is een tijd en soms ben ik heel druk met andere dingen (zoals gisteren). Ik kom zeker terug op de Lezing van Pacho........
Thomas A
Thomas A jul 9 '08

In het verleden ben je altijd een opgewekt jochie geweest dat wegkroop als het te gortig werd. Je hebt al heel jong onbewust geleerd het negatieve te ontkennen. Als ik doe alsof het er niet is, heb ik er ook geen last van. In de loop van de jaren ben je om die reden al heel wat confrontaties met jezelf aangegaan. We hebben zo allemaal onze fases die we doorlopen in ons leven, deze voel ik nu bij jou.

Antw; Ja ik was een heel blijmoedig kind, opgewekt altijd vrolijk en speelde met iedereen. Ruzie had ik nooit en begreep daar ook niets van. In het onveilig nest waarin ik opgroeide, bedacht ik mij van alles om het mijzelf – en anderen – naar de zin te maken. Ik tekende eindeloos veel en vaak en had een onuitputtelijke fantasie. Zo ontkwam ik aan de spanningen thuis.
Mijn vader vertrok toen ik 3 jaar was en mijn moeder verviel tot psychiatrisch patiënt. Veel pillen moesten haar rustig houden; ze werd suïcidaal. Meerdere keren werden mijn (enige) broertje en ik uit huis geplaatst en bij andere gezinnen (en scholen) ondergebracht. Het was zo, zag er allemaal niet zo een drama in en ik maakte overal het beste van……………
Al heel jong werd er van mij verwacht dat ik al allerlei klusjes in huis ging doen die eigenlijk een volwassene toebehoorde en zo ontstond er uiteindelijk een discrepantie met verantwoordelijkheid. Doen alsof dingen niet zo waren was een puur overleven. Later is deze manier van overleven nog een heel grote rol gaan spelen, die mij door heel zware situaties heen heeft getrokken…………
Confrontaties schuw ik niet. Niet met mijzelf en niet met anderen. Eerlijkheid is altijd uitgangspunt. Dit begon ergens bij het begin van mijn pubertijd. Ik veranderende van een lief en altijd meegaand kind in een soort van enfant terrible die telkens als hij iets moest, het tegenovergestelde deed. Ik reed op mijn 16de op een motor en had op mijn 17de mijn eerste auto. Ook ging ik flink blowen en zocht die scene op. Gelukkig was ik zo wijs om het bij blowen te houden. Ik voelde mij thuis bij dat relaxte groepje mensen die bovendien nogal artistiek en onderzoekend waren. Tegenwoordig ben ik selectiever in wel of niet confronteren en bekijk het meer per situatie of persoon. Meestal voel ik dan ook wel aan of het gaat werken of niet. Rechtvaardigheid (was en) is altijd het kader.

De eerste fase die me zo opvalt, ben je in je relatie(s) al tegengekomen en die hadden met het nemen van verantwoordelijkheid te maken. Dat heeft niet alleen te maken met het nakomen van verplichtingen, maar ook zorgen dat je krijgt wat je toekomt.Jij wat geneigd om dingen uit te stellen en hebt iig één partner gekend die er dan extreem bovenop zat. Beiden uitersten, maar beiden hebben er van kunnen leren, dus het is precies goed dat jullie met elkaar een stukje leven gedeeld hebben.

Antw; Ja als er een relatie was die binnen bovenstaand raam past, dan was het wel de relatie die in dec. ’07 beëindigd is. Wat er tussen Saray en mij ging werd ook veel te heftig en het was ook niet langer verantwoord om daar nog mee door te gaan. Nu zijn wij goede vrienden geworden en bespreken nu nog steeds zaken die tot verdere verdieping kunnen leiden. Bijzonder dat dit mag zijn. het leek nog het meest op een zielsliefde relatie waarbij alles eerst opgeruimd moest worden om met de geheelde zielen verder te kunnen. Alle condities, trauma’s, spelletjes, overlevingstechnieken kwamen open en bloot op tafel te liggen. Oh wat hebben wij lopen stuiteren zeg. Nu is het goed en kunnen we elkaar goed respecteren en helpen elkaar verder zichtbaar te worden voor onszelf (ziel). Slechts weinigen begrijpen hier iets van.
Bijzonder is dat ik bij de eerste ontmoeting – intuïtief - wist dat deze relatie heel erg belangrijk voor mij zou worden. Ik wilde haar heel graag leren kennen en het resultaat was dat ik mijzelf juist heel goed heb leren kennen – jij schrijft dit ook in iets andere bewoording.
Het nemen van verantwoording kan ik wel heel goed, maar ben toch wel zo dat dit vanuit mijzelf moet komen en niet van hogerhand opgelegd moet worden. Mensen die mij ‘in gang willen zetten’ , komen snel van een koude kermis thuis.
De opvoeding van mijn kinderen kwam grotendeels op mij neer (een verhaal apart) en ik heb er jaren alleen voorgestaan, maar hun moeder was niet meer in beeld. Zo had ik lange tijd en een eigen bedrijf en 2 kinderen om voor te zorgen. Een geweldige en duidelijke levenstaak was het begeleiden van mijn kinderen wel en onze onderlinge band is heel intens en vol wederzijds vertrouwen. Ik ben echt supergek op ze en heb door de jaren heen ook bijzonder veel van hen geleerd.
Verantwoording is wel iets waar ik echt aan heb moeten werken, maar wel selectief in ben. Zo had ik jarenlang een eigen bedrijf – goudsmederij/winkel – en 90% van wat wij verkochten kwam uit eigen atelier en was ook eigen ontwerp. Ik had personeel en leerling goudsmeden van het Zadkine college konden bij mij hun praktijk gedeelte doen. Ook gaf ik les aan verschillende academisch. Dit was toch niet altijd even gemakkelijk. Mensen die bij mij voor hulp aankloppen laat ik niet snel in de kou staan. Maatschappelijke verantwoording in de zin van wetjes en regeltjes vind ik lastiger. Zal wel iets te maken hebben met mijn nogal anarchistisch denken.

Een andere fase is, dat je voor de volle 100% mág en durft zijn wie je bent (van jezelf!). Jezelf serieus nemen en durven te gaan staan waar je staat, dan merk je ook dat anderen je nóg meer zo gaan benaderen. Je hebt een enorm goed relativeringsvermogen, dat heeft je ook gebracht waar je nu bent, maar je schiet ook door in bagatelliseren en daarmee bagatelliseer je ook jezelf wel eens weg op momenten dat je júist je gevoel zou mogen uiten en kwetsbaar zou mogen zijn. Je wordt dan wat bereikbaarder voor anderen en daar pluk je zelf ook de vruchten van. Je vind er rust in.

Antw; Ja dat zie je goed en ik ben mij er ook ten volle bewust van dat dit zo werkt. Ja ja ik maak er wel eens een bagatel van. Ben erachter gekomen dat ook dit – al is het lastig – verkapte boosheid is………… komt goed!!!! Ik stel mij absoluut kwetsbaar op en dat voelt heel goed. Verstoppertje spelen waarachter dan ook heb ik helemaal niets meer mee.

Waar je vroeger braaf moest zijn en je mond dicht moest houden, zodanig dat je soms niet eens meer wist dat je een mening had, heb je later in je leven geleerd om je expressie meer te gebruiken en je voelt nu ook hoeveel energie je dat geeft.Ook je hang naar perfectionisme heb je al een heel eind losgelaten (het stukje wat er zit, uit zich soms in nét even wat te ingewikkeld doen). Je hebt jezelf en het kind in jezelf teruggevonden en ontdekt dat je eigenlijk enorm spontaan en creatief bent. Een mooier cadeau had je jezelf niet kunnen geven. Het raakt me ook heel diep terwijl ik dit schrijf (brok in mijn keel). Daar mag je echt heel trots op zijn, het is een kracht in jou..

Antw; Nou Pacho, mijn perfectionisme heb ik niet echt losgelaten hoor ;-). Tja ingewikkeld doen is toch ook een beetje een oordeel toch? In mijn werk ben ik juist door er mij niet te gemakkelijk van af te maken, heel erg ver gekomen; heb erg veel gerealiseerd in zowel vormgeving als in techniek.
Ja ik ben de weg teruggegaan naar mijn innerlijk kind. Het was voor mij de weg om terug te keren naar mijn eigen authenticiteit. Ik denk dat elk mens dat zou moeten doen om zichzelf beter te kunnen be-grijpen c.q. te kunnen ver-staan. Het innerlijk kind is altijd in alle HEELHEID in een ieder aanwezig en wij zijn zelf degene die het innerlijk kind hebben losgelaten (door omstandigheden die vaak erg onplezierig waren). De weg terug is een weg naar heelheid en innerlijke vrede…………………

Nog een fase is dat je meer mag vertrouwen op jezelf en je intuitie. Je bent soms nog erg bezig met de vorm in dingen, dus hoe iets over komt en hoe het eruit mag zien. Dat zit niet in kleding of materieel opzicht, maar dat zit em meer in wat je van jezelf wilt laten zien of hoe je je visie wilt vormen. In je visie wil je soms een goed iemand zijn, terwijl je gewoon al een goed iemand bent. Soms zoek je ook veel in allerlei visies van anderen om jezelf nog dieper te leren kennen. Best goed, maar je kunt het ook overdrijven.

Antw; Dit zit wel goed Pacho en ben hier al heel veel mee bezig geweest. Het is ok. Thanks

Je bent dus nu in een fase beland waarin het nóg minimalistischer mag. Je hebt ook steeds meer behoefte aan die stilte en die rust. Die rust zit en vind je alleen in jou, blijf bij jezelf maar laat jezelf gerust zien op momenten dat dat goed voelt. Zoek geen antwoorden die je van binnen al lang weet. Je bent al te wijs om je nog op de reflectie van anderen te verlaten, ze brengen je soms alleen maar in verwarring, ópen minded´ als jij bent. Vertrouw op datgene wat in je zelf opkomt en stap die fase in, reflecteer nu maar eens wat meer terug.

Ja raak blokje alweer!!!

Je komt voor je omgeving heel zelfverzekerd over en bent ook zeker een authentieke, sterke, kritische (soms nemen we dingen mee van vroeger thuis die eerst negatief zijn, maar ook positief blijken te kunnen zijn ;)) warme en oprechte persoonlijkheid. Je mag trots op jezelf zijn. Toch zit er ook nog steeds een kwetsbaar jochie in jou, dat best wel eens even geleid zou willen worden. maar ja dan krijg je ook weer te maken met leiding op de momenten dat je zelf keuzes wilt maken.

Antw; Ha ha, trots ben ik op mijn kids en dankbaar ben ik dat ik het allemaal aangegaan ben. Ik heb het mijzelf bepaald niet gemakkelijk gemaakt en vreselijk veel onderzoek verricht. Je zou mijn boekenkast eens moeten zien! Haha. Het leven is prachtig en soms moet er werk voor verzet worden om het te kunnen zien. Beauty is in the eye of the beholder………………
Niks mis met kwetsbaar zijn Pacho dat weet jij gelukkig ook.
Kracht is mijn kwetsbaarheid en kwetsbaarheid is mijn kracht, schreef iemand eens. Ik voel mij prima thuis binnen deze mooie woorden.

Een ´lat´ is daarom een fijne vorm van relatie voor jou, dat geeft genoeg ruimte in vrijheid en verbondenheid. Je lost dan niet op in de relatie, waardoor je anders snel neigt tot terugtrekken.

Antw; Herkenbaar wat je hierboven schrijft. We gaan het uitzoeken. Er is een bijzonder fijne vrouw in mijn leven nu en dat wil ik graag zo houden……………….

Bedankt voor jouw inspirerende lezing. Je inspireert me echt en dat overkomt mij niet zo heel vaak, ondanks de vele vele mensen die ik tegenkom. Grappig ook dat jouw manier van fotolezen erg veel op die van mij lijkt ; -)
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 9 '08
Origineel bericht van: Thomas A

Antw; Ja ik was een heel blijmoedig kind, opgewekt altijd vrolijk en speelde met iedereen. Ruzie had ik nooit en begreep daar ook niets van. In het onveilig nest waarin ik opgroeide, bedacht ik mij van alles om het mijzelf – en anderen – naar de zin te maken. Ik tekende eindeloos veel en vaak en had een onuitputtelijke fantasie. Zo ontkwam ik aan de spanningen thuis.

Mijn vader vertrok toen ik 3 jaar was en mijn moeder verviel tot psychiatrisch patiënt. Veel pillen moesten haar rustig houden; ze werd suïcidaal. Meerdere keren werden mijn (enige) broertje en ik uit huis geplaatst en bij andere gezinnen (en scholen) ondergebracht. Het was zo, zag er allemaal niet zo een drama in en ik maakte overal het beste van……………
Al heel jong werd er van mij verwacht dat ik al allerlei klusjes in huis ging doen die eigenlijk een volwassene toebehoorde en zo ontstond er uiteindelijk een discrepantie met verantwoordelijkheid. Doen alsof dingen niet zo waren was een puur overleven. Later is deze manier van overleven nog een heel grote rol gaan spelen, die mij door heel zware situaties heen heeft getrokken…………
Confrontaties schuw ik niet. Niet met mijzelf en niet met anderen. Eerlijkheid is altijd uitgangspunt. Dit begon ergens bij het begin van mijn pubertijd. Ik veranderende van een lief en altijd meegaand kind in een soort van enfant terrible die telkens als hij iets moest, het tegenovergestelde deed. Ik reed op mijn 16de op een motor en had op mijn 17de mijn eerste auto. Ook ging ik flink blowen en zocht die scene op. Gelukkig was ik zo wijs om het bij blowen te houden. Ik voelde mij thuis bij dat relaxte groepje mensen die bovendien nogal artistiek en onderzoekend waren. Tegenwoordig ben ik selectiever in wel of niet confronteren en bekijk het meer per situatie of persoon. Meestal voel ik dan ook wel aan of het gaat werken of niet. Rechtvaardigheid (was en) is altijd het kader.

Ik geloof niet dat er zoiets als rechtvaardigheid bestaat. Rechtvaardigheid is iets van mensen en zet je in beide gevallen in het gevang omdat ook dat van waardeoordelen afhankelijk is. Het verdwijnen van rechtvaardigheid of onrechtvaardigheid opent meer vrijheid.

Verder kan ik je heel goed volgen hier, dat is ook hetgeen wat ik voelde, ´als ik het ontken, kwetst het me niet zo heel hard´. Een nuttig en goed overlevingsmechanisme dat toen essentieel voor je was. Echter soms blijven we in dat patroon en zoeken dus situaties of mensen in dat oude patroon omdat ons dat vertrouwd is. Groei ligt in het doorbreken daarvan, hoewel dat een vrije keuze is. Maar tegen wie zeg ik dat grin

Antw; Ja als er een relatie was die binnen bovenstaand raam past, dan was het wel de relatie die in dec. ’07 beëindigd is. Wat er tussen Saray en mij ging werd ook veel te heftig en het was ook niet langer verantwoord om daar nog mee door te gaan. Nu zijn wij goede vrienden geworden en bespreken nu nog steeds zaken die tot verdere verdieping kunnen leiden. Bijzonder dat dit mag zijn. het leek nog het meest op een zielsliefde relatie waarbij alles eerst opgeruimd moest worden om met de geheelde zielen verder te kunnen. Alle condities, trauma’s, spelletjes, overlevingstechnieken kwamen open en bloot op tafel te liggen. Oh wat hebben wij lopen stuiteren zeg. Nu is het goed en kunnen we elkaar goed respecteren en helpen elkaar verder zichtbaar te worden voor onszelf (ziel). Slechts weinigen begrijpen hier iets van.
Bijzonder is dat ik bij de eerste ontmoeting – intuïtief - wist dat deze relatie heel erg belangrijk voor mij zou worden. Ik wilde haar heel graag leren kennen en het resultaat was dat ik mijzelf juist heel goed heb leren kennen – jij schrijft dit ook in iets andere bewoording.

Prachtig zoals jullie dit samen hebben kunnen uitwerken, daar heb ik bewondering voor.

Het nemen van verantwoording kan ik wel heel goed, maar ben toch wel zo dat dit vanuit mijzelf moet komen en niet van hogerhand opgelegd moet worden. Mensen die mij ‘in gang willen zetten’ , komen snel van een koude kermis thuis.
De opvoeding van mijn kinderen kwam grotendeels op mij neer (een verhaal apart) en ik heb er jaren alleen voorgestaan, maar hun moeder was niet meer in beeld. Zo had ik lange tijd en een eigen bedrijf en 2 kinderen om voor te zorgen. Een geweldige en duidelijke levenstaak was het begeleiden van mijn kinderen wel en onze onderlinge band is heel intens en vol wederzijds vertrouwen. Ik ben echt supergek op ze en heb door de jaren heen ook bijzonder veel van hen geleerd.
Verantwoording is wel iets waar ik echt aan heb moeten werken, maar wel selectief in ben. Zo had ik jarenlang een eigen bedrijf – goudsmederij/winkel – en 90% van wat wij verkochten kwam uit eigen atelier en was ook eigen ontwerp. Ik had personeel en leerling goudsmeden van het Zadkine college konden bij mij hun praktijk gedeelte doen. Ook gaf ik les aan verschillende academisch. Dit was toch niet altijd even gemakkelijk. Mensen die bij mij voor hulp aankloppen laat ik niet snel in de kou staan. Maatschappelijke verantwoording in de zin van wetjes en regeltjes vind ik lastiger. Zal wel iets te maken hebben met mijn nogal anarchistisch denken.

Een andere fase is, dat je voor de volle 100% mág en durft zijn wie je bent (van jezelf!). Jezelf serieus nemen en durven te gaan staan waar je staat, dan merk je ook dat anderen je nóg meer zo gaan benaderen. Je hebt een enorm goed relativeringsvermogen, dat heeft je ook gebracht waar je nu bent, maar je schiet ook door in bagatelliseren en daarmee bagatelliseer je ook jezelf wel eens weg op momenten dat je júist je gevoel zou mogen uiten en kwetsbaar zou mogen zijn. Je wordt dan wat bereikbaarder voor anderen en daar pluk je zelf ook de vruchten van. Je vind er rust in.

Antw; Ja dat zie je goed en ik ben mij er ook ten volle bewust van dat dit zo werkt. Ja ja ik maak er wel eens een bagatel van. Ben erachter gekomen dat ook dit – al is het lastig – verkapte boosheid is………… komt goed!!!! Ik stel mij absoluut kwetsbaar op en dat voelt heel goed. Verstoppertje spelen waarachter dan ook heb ik helemaal niets meer mee.

Ja heel begrijpelijk, sommige dingen zijn ook gewoon zoals ze zijn. Boosheid is meestal nog wat onverwerkt verdriet wat op komt borrelen. Een signaal dat zegt: ´Hee hallo zie je me nog?´ wink

Antw; Nou Pacho, mijn perfectionisme heb ik niet echt losgelaten hoor ;-). Tja ingewikkeld doen is toch ook een beetje een oordeel toch?

Daar heb je helemaal gelijk in, dank je wel dat je dat aangeeft. Iets ingewikkeld vinden is inderdaad maar een waardeoordeel wat bij deze ook iets zegt over mij. Excuus daavoor.

In mijn werk ben ik juist door er mij niet te gemakkelijk van af te maken, heel erg ver gekomen; heb erg veel gerealiseerd in zowel vormgeving als in techniek.
Ja ik ben de weg teruggegaan naar mijn innerlijk kind. Het was voor mij de weg om terug te keren naar mijn eigen authenticiteit. Ik denk dat elk mens dat zou moeten doen om zichzelf beter te kunnen be-grijpen c.q. te kunnen ver-staan. Het innerlijk kind is altijd in alle HEELHEID in een ieder aanwezig en wij zijn zelf degene die het innerlijk kind hebben losgelaten (door omstandigheden die vaak erg onplezierig waren). De weg terug is een weg naar heelheid en innerlijke vrede…………………

Voor mij voelt dit als een waar meester die spreekt en raakt me bijzonder.

Nog een fase is dat je meer mag vertrouwen op jezelf en je intuitie. Je bent soms nog erg bezig met de vorm in dingen, dus hoe iets over komt en hoe het eruit mag zien. Dat zit niet in kleding of materieel opzicht, maar dat zit em meer in wat je van jezelf wilt laten zien of hoe je je visie wilt vormen. In je visie wil je soms een goed iemand zijn, terwijl je gewoon al een goed iemand bent. Soms zoek je ook veel in allerlei visies van anderen om jezelf nog dieper te leren kennen. Best goed, maar je kunt het ook overdrijven.

Antw; Dit zit wel goed Pacho en ben hier al heel veel mee bezig geweest. Het is ok. Thanks

smile

Je bent dus nu in een fase beland waarin het nóg minimalistischer mag. Je hebt ook steeds meer behoefte aan die stilte en die rust. Die rust zit en vind je alleen in jou, blijf bij jezelf maar laat jezelf gerust zien op momenten dat dat goed voelt. Zoek geen antwoorden die je van binnen al lang weet. Je bent al te wijs om je nog op de reflectie van anderen te verlaten, ze brengen je soms alleen maar in verwarring, ópen minded´ als jij bent. Vertrouw op datgene wat in je zelf opkomt en stap die fase in, reflecteer nu maar eens wat meer terug.

Ja raak blokje alweer!!!

Je komt voor je omgeving heel zelfverzekerd over en bent ook zeker een authentieke, sterke, kritische (soms nemen we dingen mee van vroeger thuis die eerst negatief zijn, maar ook positief blijken te kunnen zijn ;)) warme en oprechte persoonlijkheid. Je mag trots op jezelf zijn. Toch zit er ook nog steeds een kwetsbaar jochie in jou, dat best wel eens even geleid zou willen worden. maar ja dan krijg je ook weer te maken met leiding op de momenten dat je zelf keuzes wilt maken.

Antw; Ha ha, trots ben ik op mijn kids en dankbaar ben ik dat ik het allemaal aangegaan ben. Ik heb het mijzelf bepaald niet gemakkelijk gemaakt en vreselijk veel onderzoek verricht. Je zou mijn boekenkast eens moeten zien! Haha. Het leven is prachtig en soms moet er werk voor verzet worden om het te kunnen zien. Beauty is in the eye of the beholder………………
Niks mis met kwetsbaar zijn Pacho dat weet jij gelukkig ook.
Kracht is mijn kwetsbaarheid en kwetsbaarheid is mijn kracht, schreef iemand eens. Ik voel mij prima thuis binnen deze mooie woorden.

Ja, dat zijn ware woorden, zo voel ik dat ook. Al besef ik nu ook dat het een levenskunst het inzicht te bewaren en bewust te zijn welk effect het op anderen en daarmee op onszelf heeft. Wat je uitstraalt komt meestal in een of andere vorm terug..

Antw; Herkenbaar wat je hierboven schrijft. We gaan het uitzoeken. Er is een bijzonder fijne vrouw in mijn leven nu en dat wil ik graag zo houden……………….

Het is heerlijk om te vliegen, het ultieme gevoel van vrijheid en deelname aan het universum. Geef je dromen niet alleen vleugels, maar ook voeten om (samen) een zachte landig te kunnen maken. Inzicht en doorzicht, beide beentjes op de grond geeft een fantastische basis voor time-beiing.

Bedankt voor jouw inspirerende lezing. Je inspireert me echt en dat overkomt mij niet zo heel vaak, ondanks de vele vele mensen die ik tegenkom. Grappig ook dat jouw manier van fotolezen erg veel op die van mij lijkt ; -)

grin

Nou Thomas, allereerst heel erg bedankt voor je openheid en je reflectie. Dat het je heeft geinspireert verbaasd me nu niet meer, nu ik jou reactie gelezen heb. Ook verbaasd het me niet waarom ik intuitief met jouw foto begon.

Uiteindelijk kunnen we als ´medium´ alleen die dingen aanvoelen en/of overbrengen vanuit datgene wat we zelf kunnen bevatten. Het is iets waar ik me steeds bewuster van probeer te zijn, want kennelijk ligt daar ook een boodschap in voor onszelf en zien wat datgene wat we ´kunnen´ zien van de ander en in onszelf.

Er zitten een aantal overeenkomsten in onze levensloop, dus niet zo gek dat ik dat kennelijk aanvoelde;

Mijn eigen vader is op mijn 4e overleden, mijn moeder (je raad het al) psychiatrisch gedrag. Ook ik heb lang met in de technische/creatieve/dienstverlende richting gewerkt. Totdat ik besloot een andere richting te kiezen in mijn leven en daar is de ellende begonnen. Of was ik er nu juist door gegroeid grinwink

Er zitten ook wel verschillen in onze levensloop hoor, gelukkig maar, want dat houdt het leven boeiend.

Heel erg bedankt Thomas (fonetisch oooaa) voor je openheid en oprechtheid. Boeiend om te lezen hoe je met situaties in je leven om bent gegaan. Je hebt mij ook geiinspireert hiermee, dank je!

Liefs Pacho (fonetisch aaaoo)
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske