Loading...
nl

Kan muur doorbroken worden?

Chrisje
Chrisje okt 7 '10
Hallo

Weet niet zeker of dit de juiste topic is om dit te zetten maar probeer het maar.
Ik sta zelf wel open voor alles wat spiritueel is, en heb er ook al hulp en steun door gehad. Nu is mijn grote vraag, is het mogelijk om de muur die mijn vriendin heeft opgebouwd te doorbreken, als zij er zelf niet voor openstaat? Ik stelde haar al voor om mee te gaan naar mijn therapeute waar ik cranio sacrale relaxatietherapie volg, maar ze gelooft daar niet in zegt ze. Ik heb hier zelf geen enkele ervaring in, maar heb al wel gelezen enzo dat het mogelijk is om blokkades op spirituele wijze te doorbreken.
Kunnen jullie mij hierop antwoorden en me eventueel helpen ook?

Alvast bedankt!

Groetjes
Chris
Delen:
admin
admin okt 7 '10
Wie heeft er het meeste last van jij of je vriendin?
Het zegt mij al veel dat ze zelf niet schrijft hier.
Muren gaan alleen om als de persoon zelf wil en het is hard werken.
Er is hier echt niemand die op spiritueel niveau, muren gaat omgooien van iemand die dat niet wil.
Dat kan niet eens.
Zolang je partner zelf niets ziet en ook niet wil zul je haar moeten accepteren zoals ze is. smile
Nyssa
Nyssa okt 7 '10
Ik denk dat elk mens zelf moet wakker worden. Het is niet altijd simpel om zelf ontwaakt te zijn en de niet ontwaakte wereld te zien. Je wil mensen wakker schudden, maar dat kan niet afgedwongen worden. Als je je overtuiging gaat opdringen, keren ze zich er net van af, denk ik. Geef haar tijd. Ze ontwaakt wel wanneer dit haar het best past.
Eruan
Eruan okt 7 '10
Neem de tijd, haar instelling kan alleen veranderen als ze dat zelf ook wil. Het heeft vaak tijd nodig, ik heb gemerkt dat veel mensen niet in dat soort dingen willen geloven omdat het ze te vaag overkomt, en het dan niet zelf kunnen verklaren. Zelfs al zijn er mensen die er licht in geloven toch blijft er vaak een beetje angst.
Natuurlijk zijn er mensen die het gewoon niet geloven, het komt vanzelf als ze zich er voor open stelt.
New Moon
New Moon okt 7 '10
Gun haar de tijd en ruimte, en vind iets anders wat je met haar kan delen. Zoals lekker wandelen en bezig zijn in de natuur, samen sporten, gemeenschappelijke interesses versterkt de band. Liefde is universeel, en essentieel. Ook mensen die niet bezig zijn met spiritualiteit kennen goddelijke liefde, er zijn ook wijze en fijne "aardse" mensen. Uit eigen ervaring weet ik dat spiritualiteit vanzelf naar boven komt, ookal weet zij niet de stempel "spiritualiteit" erop te plakken. Liefde en (aardse) dingen delen is de weg.... Succes smile
Chrisje
Chrisje okt 7 '10
Hallo

Alvast bedankt voor jullie reacties. Moest ik haar regelmatig zien en met haar inderdaad andere dingen kunnen doen, zou het me misschien lukken. Het probleem is dat we niet bij mekaar in de buurt wonen en mekaar weinig of niet zien op dit moment.

Tijd brengt raad zeker he! Jammer genoeg is geduld hebben soms toch zo moeilijk he

Groetjes
Chrisje
Cialara
Cialara okt 7 '10
Ik denk dat je er niet vanuit mag gaan dat iedereen in dit leven zal ontwaken voor hun spirituele ware zelf. En dat zelfs de eerstvolgende generatie en die nu geboren wordt ook nog niet allemaal zullen ontwaken. Dit is nog altijd een keus van de ziel. Vanaf 2012 zullen wel steeds meer mensen in gaan zien dat er veel meer is dan alleen het aardse en in een proces wat een waarschijnlijk een paar honderd jaar duurt zullen uiteindelijk alle bewoners van deze planeet zich bewust zijn van hun werkelijke aard en of ziel. Dan zal ook iedereen weten met welk doel hij/zij hier op aarde is en zal er een enorme boost van vrede, geluk en harmonie zijn.

Maar weet dat je dit nooit bij iemand kunt dwingen. Je kunt vertellen over je eigen ervaringen en misschien raak je daar iemand mee, zodat die er over gaat nadenken. En soms is dat al ruim voldoende wink

Liefs Jorine.
Chrisje
Chrisje okt 7 '10
Eigenlijk heb ik mijn vraag misschien niet helemaal juist gesteld in eerste instantie.
Soms hoor of lees ik wel eens dat je vanop afstand iemand positieve energie kan sturen, energie die die persoon dan eventueel zou kunnen helpen om uit het slop te geraken.
Ben ik hier nu helemaal mis, of bestaat dit dan echt.

Groetjes
Chris
Cialara
Cialara okt 7 '10
Ja je kunt van afstand iemand positieve energie sturen en met die energie kunnen er dingen, processen gesteund worden.

Zoals bijvoorbeeld iemand die ziek is, er baat bij kan hebben om wat extra energie te ontvangen. Maaaaarrrrr...... je raad het al, het werkt alleen, als die persoon zelf meewerkt! Je kunt zoveel sturen als je wilt, maar als de betreffende persoon absoluut niet wil ontvangen, heeft het geen zin.

Sturen mag altijd, zolang het voor het goede is, en in het belang van alle betrokkenen. Ontvangen kan alleen als men zelf wenst te ontvangen, of zelf wenst om te herstellen wat uit balans is, enz.

Liefs Jorine.
admin
admin okt 7 '10
Dat klopt helemaal Jorine, echter als de gedachte achter de energie is dat de persoon moet veranderen/ herstellen, dan gaat dat echt niet lukken.
Ik vraag me ook ten sterkste af wat je vriendin zou zeggen als ze dit wist.
Ik vind wel dat je verplicht bent om dat te vertellen, het geeft je wellicht een opening om iets te bespreken en wellicht ziet zij dan in dat het je ernst is.

Ik klink niet positief en dat komt eigenlijk omdat ik het sterke vermoeden heb dat je dit achter haar rug om doet.
Dat is niet helpen en je ondermijnt zelfs je relatie in mijn ogen.
Ik bedoel dit niet als kritiek, ik probeer eigenlijk te zeggen dat je echt moet gaan praten, niet om haar over te halen maar om uit te leggen wat jij niet fijn vind, wat jou stoort.
Zij is degene die er wat mee kan doen, niemand anders.

Sterkte en doe wat met de adviezen die je krijgt.
Stuur haar liefde (dat is ook positieve energie) in de gesprekken die jullie hebben.
Chrisje
Chrisje okt 8 '10
Hoi Karin en Jorine
Ik begrijp best wat jullie zeggen en dat was ook in eerste instantie wel mijn eigen gevoel.
Het is zeker niet de bedoeling om de relatie te ondermijnen, ik merk alleen dat zij met een blokkade zit en zelf bang is om er iets aan te doen. En ja, ik stel deze vragen even zonder dat ze er iets van weet, want ze zou het maar pure onzin vinden.
Ik vroeg het mij gewoon af of ik toch niet iets voor haar kon doen om toch onbewust die blokkade weg te werken.
Bedankt voor jullie uitleg, en ja, ik probeer het verder door te proberen met haar te praten en op die manier toch ergens tot haar te kunnen doordringen op een gegeven moment.

Groetjes
Chrisje
admin
admin okt 8 '10
Hoi Chris,

Ik snap hoe machteloos je je voelt.
Inderdaad blijven praten en stuur haar bergen liefde, misschien krijgt ze dan meer vertrouwen in zichzelf.
Ik vind het wel enorm lief dat je je zo voor je partner inspant, dat zegt veel over jou.
Maar loop jezelf niet voorbij hierin wink
Nyssa
Nyssa okt 8 '10
Als je er bent voor haar en haar steunt uit gevoel van liefde, stuur je haar positieve energie.
Er zijn geen rituelen nodig om dit te doen. Wees haar goede vriendin en je doet echt meer dan genoeg.
Chrisje
Chrisje okt 8 '10
Het grootste probleem hierin stelt zich in het feit dat zij zich op afstand houdt. We wonen dan ook 85 km van elkaar vandaan, en het is door die blokkade die komt uit niet verwerkte dingen uit haar verleden dat ze niet meer samen wil zijn.
Ik voel echter dat haar liefde ook echt niet over is, alleen overheerst er een gevoel van angst en het enige waar zij op dit moment toe in staat is, is ervan wegvluchten.
Ja Karin...zij voelde vanaf de eerste dag als 'echte' liefde aan, en ja, daar doe ik alles voor...en probeer mezelf daarin idd niet voorbij te lopen.
Ik probeer het dus stilaan wel klaar te krijgen dat we elkaar zien en haar zo mijn liefde te sturen.
admin
admin okt 8 '10
Zoals ik je lees vraagt ze om ruimte, die krijgt ze niet zolang jij over die muur bezig blijft.
Misschien een les voor jou om haar te accepteren zoals ze is, hierdoor zal ze merken dat ze daar ruimte in krijgt en misschien is dat dan een opening.
Je zult moeten respecteren (hoe moeilijk ook) dat zij die ruimte wil.
Liefde is kunnen loslaten, heel cliché maar wel waar.
admin
admin okt 8 '10

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki