Loading...
nl

Aparte droom over een vogel

Zuzanna
Zuzanna sep 29 '10
Laatst had ik een heel aparte droom (ik droom sowieso heel veel). Het ging als volgt;
Ik hoorde een vogel geluid maken en vroeg mij hardop af wwat dit nu voor vogel was. De man die bij me was, zei dat het een australische vogel was en dat hij mij die wilde laten horen op een geluidsbandje.
We gingen dus naar zijn huis, en bevonden ons in de woonkamer waar ik boven de schouw een schilderij/portret van hem zie hangen waarop hij eruit ziet alsof hij in vroeger tijden geschilderd was, ouderwets dus.
Hij zet de band aan en ik zeg dat ik niets hoor. Dan zegt hij dat het apparaat op "como" staat (hetgeen stereo betekent...) en dan hoor ik wel wat.
We nemen naast elkaar plaats op de grijze leren bank en dan slaat hij een arm om mij heen en kust me. Dan word ik wakker.
Iemand enig idee wat deze droom mij wilde zeggen?
Delen:
New Moon
New Moon sep 29 '10
Wat een bijzondere droom!
Mijn gevoel is dat dit iets met je tweelingvlam temaken heeft.. Je hoeft hem nu niet persé te ontmoeten, maar hij probeert je hier iets te laten inzien (vorig leven/bestemming) Vervang je vogel in je verhaal eens door "intuïtie" en speel dan je eigen symbolische geluidsbandje af...

Misschien een leuke link om eens rond te neuzen
http://ausbirds.tripod.com/framesnl.html

Er zitten echt toffe vogels bij zoals "bont elfje" en "heilige ijsvogel". Laat je maar inspireren, wie weet kom je je vogel ook nog tegen haha (er staan geluidsbestanden bij).

Liefs the moon
Zuzanna
Zuzanna sep 29 '10
Hoi TheMoon,
Jij slaat wel meteen de spijker op de kop zeg!
Ik ben sinds enkele maanden op de hoogte wie mijn tweelingvlam is en deze droom ging inderdaad over hem! Zoals veel van mijn andere dromen trouwens. En bijna altijd in die dromen zoenen we elkaar op een bepaald moment, meestal bij het afscheid nemen.
Tja, ik weet niet precies wat deze droom me nu wilde zeggen maar ik denk zelf dus dat hij en ik in een vorig leven geliefden waren. Ik leg zelf ook tarot en daar trek ik heel vaak de kaart De Geliefden (uit 78 kaarten)als ik een legging doe over hem. Verder voel ik vanuit hem in het echte leven ook iets, maar ik kan dat moeilijk duiden. Ben bang dat ik het voor hem invul. Maar ik denk te voelen dat hij ergens in zijn onderbewuste ook weet dat hij en ik ooit bij elkaar hoorden.
Oja, en die vogel in mijn droom was een australische kookaburra.
Ik zal eens naar de link luisteren...
Zuzanna
Zuzanna sep 29 '10
Ik heb net geprobeerd het geluid te beluisteren van deze vogel maar dat programma zit niet op mijn pc geintstalleerd dus het lukte niet. Helaas. Kun jij misschien het geluid omschrijven?
admin
admin sep 29 '10
Hoi Zuzanna,

Ik ben zo vrij geweest om het geluid van de Kookaburra hierbij te zetten!

Groetjes,
Bart
Zuzanna
Zuzanna sep 29 '10
Hoi Bart, bedankt.
Ik heb geluisterd en het is een gek typisch geluid.
In mijn droom was het een ander geluid, maar wel een kookaburra.
Maakt verder ook niet uit, dat was niet waar het om ging denk ik. Mij intrigeert het meer wat mijn tweelingziel mij wilde laten zien.
admin
admin sep 29 '10
Hoi Zuzanna,
Graag gedaan. Als je toch nog geinteresseerd bent in de vogelgeluiden: Hier een andere link waar de Australische vogels links staan aangegeven incl. geluid.

Bron: http://ausbirds.tripod.com/framesnl.html
Marenubium
Marenubium sep 30 '10
Ha wat leuk! De kookaburra (lachvogel) is familie van de ijsvogel, verdiep je eens in de kenmerken van de ijsvogel!

Als totemdier staat de ijsvogel voor nieuwe warmte, zonneschijn, voorspoed en liefde. Ook staat deze vogel symbool voor verbinding met de bron en meestromen.
Linkje:
http://www.loesje.info/esoterie/ijsvogelspirit.htm
Zuzanna
Zuzanna sep 30 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Ha wat leuk! De kookaburra (lachvogel) is familie van de ijsvogel, verdiep je eens in de kenmerken van de ijsvogel!

Als totemdier staat de ijsvogel voor nieuwe warmte, zonneschijn, voorspoed en liefde. Ook staat deze vogel symbool voor verbinding met de bron en meestromen.
Linkje:
http://www.loesje.info/esoterie/ijsvogelspirit.htm

Hoi Marenubium,
wat leuk dat je me deze informatie geeft, dat wist ik helemaal niet. Daar kan ik zeker wat mee.Ik vond het al zo gek; dromen over juist deze aparte vogel. Ik kom die naam niet dagelijks tegen, en heb verder niets met vogels. De man in mijn droom is onlangs zelf wel in Australie geweest, misschien dat dat de link naar de vogel is.
New Moon
New Moon sep 30 '10
Ik moest meteen denken aan de Aboriginals, na wat Marenubium zei.
Ik wil graag een verhaal met jullie delen wat ik tegen kom, tis een australisch kindersprookje afgeleid van een legende (die ik in het kort daaronder heb weergegeven) dus lees goed smile

Long, long ago, only the moon and stars lit the Earth. No one had ever felt the warmth or seen the light of the sun.

The spirits who lived in the sky looked down on all the birds and beasts, and they were concerned that the creatures were not happy. One day a generous spirit decided the world needed more light, and so this spirit gathered others, and together they collected wood, and this they began to stack, higher and higher and higher. When the wood was stacked so high they could no longer see the top, they decided to light a fire.

"The creatures of the Earth will delight in our light," the spirits said, "but we must announce its arrival."

The spirits sent a star out into the sky 一 the first morning star and instructed it to announce the arrival of the light that would soon warm the world.

The star shimmered and sparkled, but few noticed it there in the dimly lit sky, and when the birds and beasts first saw the light of the great fire, they were shocked. Soon, though, they began to delight in its warmth, but seldom did they notice that tiny morning star.

The spirits decided they must find another way to announce the dawn.

"We'll need a noise," one of the spirits said.

"Yes, something loud. Something unusual, something startling," the others agreed.

Time passed, and the morning star shone more brightly, but still many creatures did not notice the star and were startled by the sudden light of the great fire.

Then one day, just after the morning star began to shine, the spirits heard a most amazing sound. Kookaburra peered down at the ground and spied a mouse. He launched himself from his perch in the treetops, and when he had conquered his prey, he began to laugh. He laughed like no creature in the world laughed.

When the spirits heard that sound, they knew that Kookaburra must become the world's morning trumpeter.

That very night the spirits visited Kookaburra in his home inside the gum tree.

"Kookaburra," they said, "every day, just as the morning star begins to fade, you will laugh as loudly as you can. It is your laughter that will wake all the sleepers before our fire lights the sky."

Kookaburra laughed when he heard this. "What if I say no?" he asked.

"If you say no, we will send no more light to the Earth. All the creatures will again live in the darkness."


Kookaburra realized that he could become a hero, and oh, how he would love to be important and respected. "I'll take the job," he said, and the very next day, just as the morning star began to fade, Kookaburra looked up at the sky and began to laugh, "Garooagarooagarooga ..." БυЫ)

When the spirits heard that sound, they lit their fire, and slowly the Earth below began to glow. The warmth seeped down slowly, building as the fire blazed higher and higher.

Many years passed, and every morning Kookaburra laughed loudly, and every morning the spirits lit the fire to warm the Earth below.

When the Creator brought people into the world, the spirits instructed them. "You must never tease Kookaburra," they said. The elders instructed their children: "If Kookaburra hears you making fun of him, he will never laugh again. Then we will no longer have light or warmth."

So all the people learned, just as the beasts and birds had learned, that Kookaburra must be respected, and to this day he prepares all the people to greet the dawn.

Bron: www.fairy-tale.info
----------------------------------------------
Legende:
http://www.austourism.com.au/aboriginal_art/pages/kookaburra.htm

Liefs, the moon
Zuzanna
Zuzanna okt 12 '10
Nog bedankt voor deze leuke informatie!
Het blijft bijzonder, dromen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki