Janine (niks geen janusbananus, dit is wat er doorkwam),
je bent te veel (!!) zoekende. De antwoorden zitten in jezelf. De antwoorden KUN je niet via ons hier op Merudi vinden, omdat deze 'gekleurd' zijn door de persoonlijke instellingen van ons. Zie het als een filter. Jouw vragen kunnen wij dan noooooit objectief beantwoorden. Want die zitten in jouzelf.
Wat je kunt doen, is gewoon 15 minuutjes per dag stilte nemen voor jezelf. Echt, absolute stilte waarbij je niet afgeleid wordt door geluiden, etc. Misschien helpt zelfs wel een rustige muziek op de achtergrond voor je, zonder gezang.
Ik heb niet aangegeven dat je 'hardop' vragen moet gaan stellen, dat is ook nergens voor nodig. In die 15 minuten stilte voor jezelf, kun je in gedachten een conversatie aangaan. ELK antwoord wat jij 'in je achterhoofd' doorkrijgt, IS EEN ANTWOORD VAN HET HOGERE. Als jij een duidelijke vraag stelt, komt daar antwoord op. Dit vergt wat oefening, en heel vaak zul je denken dat het gegeven antwoord jouw fantasie is. Dat is in heel veel gevallen niet het geval
Ga ermee oefenen, de komende paar maanden.
Jouw vraag 'of je eventueel onderdeel bent geweest van een tweeling', ik denk (!!!! dat denk IK!) van wel. Wat geeft jouw eigen gevoel hierin aan? Dat hoef je hier niet neer te zetten, maar denk er gewoon over na. Er is gewoon iets met een geboorte, en een verlies van een broer/zuster. Dat is alles wat ik je kan zeggen. Soms komt je 'tweelingziel' in de vorm van een broertje of zusje, dan HOEF je niet persee een tweeling te zijn. Je oma heeft hier veel verdriet over, dat is wat ik voel. Wellicht had ze gehoopt op dat broertje of zusje voor je. Het is iets, wat zijzelf gemist heeft.
Uiteraard heb jij altijd gevoeld of gedacht dat je er 'niet bijhoorde'. Daarvoor is jouw oma nu bij je, en kan ze jou hierin ondersteunen. Want, wat ik al eerder zei, dat 'stukje' is iets van jouw oma en jou. Het is een stukje (dat paranormale), wat NOOIT geaccepteerd is door jouw familie, en dus stilgezwegen is.
Ga werken aan die band met je oma, op jouw manier. Ga ontdekken wat voor jou 'werkt'. Hernieuw het contact met je oma, en je zult zien dat je echt en heus wel de antwoorden krijgt en hebt gekregen, waar je naar zoekt
Ga stil zijn...en luister wat meer naar dat stemmetje in je achterhoofd. En ga wat minder hard zoeken. Want als je iets heeeeeel erg hard zoekt, zul je het nooit vinden.
Iedereen heeft zo zijn of haar Gids, en iedere Gids 'praat' met zijn of haar 'protegé', op zijn of haar niveau.
Daar kan niemand anders tussen gaan zitten, en niemand anders kan voor jou die boodschappen interpreteren. Dat is godsonmogelijk.
Omdat iedere Gids erg persoonlijk is. Wat ik, of een ander, doorkrijg, hoeft niet per definitie een boodschap voor jou te zijn. Leer dus jouw eigen manier kennen, en leer op jouw eigen manier te converseren met jouw Gidsen. Alleen en dan op die manier, komt de boodschap goed over.
Liefs