Loading...
nl

Hoe de deur beter open te zetten voor contact?

Lotusje
Lotusje sep 25 '10
Hallo allemaal,

hartstikke vers hier dus meteen maar met de deur in huis vallen door een vraag te stellen.
Ik heb mezelf laatst eens opengesteld om (zoals ik vroeger onbewust)contact te leggen met geesten.
Nu was ik heel ontspannen, lag op bed en vroeg of de geesten, als die zich rond mij bevonden zich kenbaar wilden maken.
Ik heb toen 3 geesten gezien voor zover ik ze kon zien,
2 ervan waren een soort "witte wazen" en 1 zat op mijn voeteind en toen mijn man naar het toilet ging liep hij erlang en leek het net alsof ik op het moment van langslopen een dia zag waardoor het een fractie beter zichtbaar werd.
Deze heb ik ook gevoeld, raakte mijn been aan, leek wel te wrijven(heel kort overigens).
Voel mij totaal niet bedreigd of angstig, was wel zeer verwonderd dat het mij zo makkelijk gegeven werd, heb er geen meditatie aan vooraf laten gaan of zoiets.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit op eenvoudige maar vooral veilige wijze verder ontwikkelen.
Ik had namelijk het gevoel dat zij mij dingen zeiden of kenbaar wilden maken maar dit hoorde/voelde ik niet.
Logischerwijs heb ik ze dat kenbaar gemaakt, maar zou dit graag verder ontwikkelen gezien de vrijgevigheid van het universum aan mij.
(dit leken mij geen negatieve geesten, persoonlijk "geloof" ik niet dat die bij mij zullen komen hoe naief dit misschien ook lijkt)

Graag jullie adviezen,tips, visies.
Delen:
admin
admin sep 25 '10
Hallo Lotus,

Gewoon door gaan waar je mee bezig bent.
Ja het is erg naïef om te denken dat negatieve energieën niet bij je kunnen komen, maar aan de andere kant, wie weet ben jij wel de eerste smile
Je geeft aan al je hele leven paranormale ervaringen te hebben, heb je dan uit je verleden niets wat je zou kunnen gebruiken misschien?
Luister naar je eigen gevoel en intuïtie.
Dit soort dingen komen vanzelf op het moment dat je er klaar voor bent.
Cialara
Cialara sep 25 '10
Ik ben het heel erg met Karin eens, vooral blijven proberen, het zal vanzelf steeds makkelijker gaan. Ga af op eerste ingevingen, gedachten, gevoelens die je "ontvangt" van hen.

En ja er zijn wel negatieve energieën, maar zolang je je bezig houdt met de positieve, zul je die meer te zien krijgen. Want men ziet vooral datgene waar men zich voor openstelt.
Lin
Lin sep 26 '10
Hoi Lotusje
Persoonlijk ben ik er wel voor om er met voorzichtigheid mee om te gaan. Want ook "dolers"kunnen blijven plakken ook wanneer je het niet wil. "dolers"zijn overleden mensen die nog niet beseffen dat ze zijn overleden. Heb menigmaal met hen te maken (gehad) en kunnen ook lood en lood zwaar aanvoelen en ontrekken energie waardoor je snel moe kan worden zonder dat je het eerst door hebt.

Mijn advies is zeer zeker je van te voren goed te aarden en je een soort glazenbol te visualiseren waarin bovenin een gat zit waar in alleen zuivere en positieve energie van de "kosmos"/gidsen kunnen binnenkomen zodat jij beschermt blijft.

Het "horen/verstaan" van de overledene/gids word meestal duidelijker namate de 'frequentie' op gelijke niveau zich bevind. De ene keer zal je een woord heel goed horen, de andere keer zal je hele duidelijke flitsen zien , en hoe meer je je ontwikkelt hoe sterker en duidelijker dit gaat worden.
Het zal me niks verbazen als je helderziend/helderhorend/heldervoelendheid jou gaven zijn om anderen verder te helpen.

Naar eigen ervaring merk ik wel dat door dit te delen met soort genoten je zelfverzekerdheid een boost krijgt omdat er zoveel herkenning is.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Liefs Lin
Lotusje
Lotusje sep 28 '10
Bedankt voor de reacties!
Ik ben het met jullie eens dat het vrij naïef is om dat te denken,
komt eigenlijk vooral voort uit mijn eigen positieve instelling en niet zozeer dat ik denk dat ze mij niet "op zullen zoeken".
Waakzaam ben en blijf ik zeer zeker, temeer nu jij, Lin, schrijft dat dolers energie kunnen onttrekken.
Moeilijke daarvan is dat ik zowiezo erg moe ben, al heel erg lang en dat daarin voor mij lastig verschil te merken is(denk ik)
Erover schrijven is iets wat ik graag wil, en vooral daardoor leren.
Voorzichtig ben ik er zeker mee, vind het al ontzettend bijzonder dat het mij zo makkelijk overkomt als ik me ervoor open stel, dus juist om geen "makkelijk doelwit" te worden moet de voorzichtigheid plaats vinden in de juistheid van het openstellen.
Ik hoop ook zeker dat ik later, als het mij idd gegeven is, mensen ermee te mogen helpen maar moet eerst mijzelf daarvoor beter helpen wink

Karin, wat bedoel je precies met ervaringen uit het verleden die ik zou kunnen gebruiken?
In het verleden was het vooral gebaseerd op toeval en overkomingen,weten wat er stond te gebeuren en aanwezigheid voelen van geesten.
Ik hoop dat je het kan verduidelijken, gezien mijn ervaringen kan ik er niets mee, maar wellicht begrijp ik je verkeerd en bedoel je iets anders.
admin
admin sep 28 '10
Hoi Lotus,

Je schreef dat je al jaren paranormale ervaringen had, ik ga/ ging ervan uit dat je deze ervaringen kunt gebruiken in het verstaan/ begrijpen van wat de energieën je kunnen vertellen.
Dat bedoelde ik smile
Hoe sterker je energie is en hoe meer open je gaat staan, zul je des te meer ook met negatieve energien te maken krijgen.
Je zult moeten leren om je daar voor af te schermen.
Hoe heb je dat al die jaren dan gedaan?
Lotusje
Lotusje sep 28 '10
Heel erg dit, maar gewoon niet confused
Het is mij telkens overkomen(het zien van overleden familieleden,
toen begreep ik ook niet wat het inhield, zij toonde zichzelf aan mij of lieten mij heel erg duidelijk voelen dat zij er waren.
Dus het is zeker niet heel extreem geweest, en heb ook zeker periode's dat ik mij er geheel voor afgesloten had omdat mijn eigen zijn genoeg aan zichzelf had zeg maar.
Denk dat we beiden een ander beeld hebben bij de ervaringen laugh
Mijn oma bijvoorbeeld, stond zomaar in de deuropening en groette mij, daar schrok ik zo van dat ik bedankt heb en gevraagd weg te gaan.
Toen ik heel jong was heb ik een uittreding gehad, zag geesten in huis maar ben daar eigenlijk voor "weggerend" of het overkwam me en dat was het, puur omdat ik niet wist wat het was of wat het inhield.
Nu, jaren later vallen de stukjes op zn plek.
De andere dingen die heel veilig waren, zoals weten hoe de ruimte eruit ziet voordat ik binnen ben, weten wie er aan de deur zou staan terwijl er niemand verwacht werd en geuren ruiken die niemand rook, zijn vroeger simpelweg aangenomen als dat het zo was maar verder hebben we er niets mee gedaan.

Hoop dat je een iets beter beeld hebt nu,
het is voor mezelf ook heel erg lastig alles te begrijpen en vooral er nu mijn weg in te vinden.
Lin
Lin sep 29 '10
Lotusje: zoals ik je lees en "aanvoel"ben je vanjezelf heel rustig en kalm (al zal je je momenten hebben, maar diep in je hart is dat heel erg te voelen, de rust en kalmte)
Dingen die voor de mens "onbekend zijn" word vaak geinterpreteerd als "angst". Terwijl als je het beter gaat bekijken je het ook beter begrijpen en dat geeft ook een hoop rust.

Heb ook zo'n gevoel dat je behoorlijk word bijgestaan en goed word beschermt waardoor kontakt met 'overledenen' ook makkelijk verloopt.

Ook het verschil kan maken is de plek waar je woont...klinkt mss heel gek en heel veel om uit te leggen maar heb naar eigen ervaring vernomen dat waar "veel gebeurt "is dat je het dan ook heel erg naar je toetrekt.
Als ik bijvoorbeeld naar mijn vriendin ga word ik heel erg onrustig en voel veel energieen. Nou blijkt dus na informatie te hebben opgezocht dat er idd op de plek waar ze woont vroeger veel scheepvaart voer. En als je dan ook maar heel gevoelig bent dan gaat dat ook haast als vanzelf.

Ik hoop dat je je weg hierin kan vinden

Liefs Lin
admin
admin sep 29 '10
Quote:
Heel erg dit, maar gewoon niet confused
Het is mij telkens overkomen(het zien van overleden familieleden,
toen begreep ik ook niet wat het inhield, zij toonde zichzelf aan mij of lieten mij heel erg duidelijk voelen dat zij er waren.
Dus het is zeker niet heel extreem geweest, en heb ook zeker periode's dat ik mij er geheel voor afgesloten had omdat mijn eigen zijn genoeg aan zichzelf had zeg maar.
Denk dat we beiden een ander beeld hebben bij de ervaringen laugh
Mijn oma bijvoorbeeld, stond zomaar in de deuropening en groette mij, daar schrok ik zo van dat ik bedankt heb en gevraagd weg te gaan.
Toen ik heel jong was heb ik een uittreding gehad, zag geesten in huis maar ben daar eigenlijk voor "weggerend" of het overkwam me en dat was het, puur omdat ik niet wist wat het was of wat het inhield.
Nu, jaren later vallen de stukjes op zn plek.
De andere dingen die heel veilig waren, zoals weten hoe de ruimte eruit ziet voordat ik binnen ben, weten wie er aan de deur zou staan terwijl er niemand verwacht werd en geuren ruiken die niemand rook, zijn vroeger simpelweg aangenomen als dat het zo was maar verder hebben we er niets mee gedaan.

Hoop dat je een iets beter beeld hebt nu,
het is voor mezelf ook heel erg lastig alles te begrijpen en vooral er nu mijn weg in te vinden.


Ja ik had een ander beeld bij wat je schreef.
Het is zeker af en toe lastig te vatten.
Laat het op je afkomen, iedereen kan je advies geven maar het werkt voor iedereen weer anders.
Gaaf dat je overledenen kan zien, ik schrok de eerste keer ook enorm haha.
Die puzzelstukjes zullen blijven vallen, heb geduld wink
Vraag je gids om bescherming en leer de piramide van licht maken (staat hier op het forum), dan ben je behoorlijk afgeschermd.
Negatieve energieën kunnen zich positief voordoen, maar als jij je voldoende afschermt dan zul je dat snel door hebben.
Zuzanna
Zuzanna sep 29 '10
Ik heb zelf ook ervaring met contact met gene zijde. Dat is vanzelf in de loop der jaren zo gegroeid en groeit nog steeds. Eerst was ik bang voor alles wat paranormaal is, maar gaandeweg leer ik er steeds beter mee omgaan en raak er vertrouwd mee. Ik heb een keer een verschijning gezien op de muur, het was alleen een gezicht. Verder heb ik diverse aanrakingen gevoeld die niet zo subtiel waren (klop op mijn schouder, iemand die over me heen hing met zijn volle gewicht, en een licht schouderklopje). Ook krijg ik vaak bepaalde signalen of tekens als ik in gedachten met iets of iemand bezig ben. Dan wordt mijn binnenwereld dus heel mooi gespiegeld in de buitenwereld.
Ik heb veel dingen meegemaakt die veel te toevallig waren om toeval te zijn en voel mensen vaak heel goed aan zonder woorden.

Wat ik je kan aanraden voordat je de deur wagenwijd openzet is het volgende; zet je zelf in gedachten in een wit stralend licht en vraag je beschermengel of gids om bescherming, dat alleen positieve krachten mogen doorkomen. Dat helpt om je te beschermen tegen negativiteit. Weet dat je gids je altijd beschermt en je niet meer op je bordje krijgt dan je aankunt.
Veel liefs,
Zuzanna
Lotusje
Lotusje sep 30 '10
Hoi Lin,

bedankt voor je reactie,
vind hem een btje lastig, ik ben vrij druk in m'n hoofd (adhd)
maar heb ontzettende behoefte aan rust, dus herken, hetzij ietsje anders, wat je schrijft.

Ik vermoed ook dat ik goede hulp heb, het voelt altijd heel, haast, sereen (als ik 't zo kan omschrijven).
Jammer is gewoon dat ik het nu wil leren begrijpen/herkennen,
en ik er niet uitkom crazy

Zover ik weet is ons huis gebouwd op een weiland,
ben idd bekend met geschiedenis van huizen, heb ook bewust een redelijk "jong" huis waar bijv niemand is overleden.

Bedankt voor je fijne bijdrage laugh
Lotusje
Lotusje sep 30 '10
Origineel bericht van: Karin

Ja ik had een ander beeld bij wat je schreef.
Het is zeker af en toe lastig te vatten.
Laat het op je afkomen, iedereen kan je advies geven maar het werkt voor iedereen weer anders.
Gaaf dat je overledenen kan zien, ik schrok de eerste keer ook enorm haha.
Die puzzelstukjes zullen blijven vallen, heb geduld wink
Vraag je gids om bescherming en leer de piramide van licht maken (staat hier op het forum), dan ben je behoorlijk afgeschermd.
Negatieve energieën kunnen zich positief voordoen, maar als jij je voldoende afschermt dan zul je dat snel door hebben.


Ja, was idd schrikken zeg, lig je in bed staat oma daar shocked
Ook leuk achteraf natuurlijk, want het was een lieve actie en ik schrik me een ongeluk crazy

Ik zal de piramide op gaan zoeken en gebruiken!
Vind het toch vrij lastig om deze kant op te gaan omdat het zo makkelijk gaat en je het toch "goed" wil doen, temeer ik er nu meer van weet en vooral begrijp wat het is en inhoudt.

Bedankt voor je fijne reactie.
Lotusje
Lotusje sep 30 '10
Hoi Zuzanna,

heel herkenbaar wat je schrijft,
vooral dat het je "overkomt".
Vertrouwd ben ik er in zoverre mee dat het goed voelt (eerlijkheidshalve, voelde mn oma ook niet eng, maar "je verwacht 't niet") en dat ik weet dat het bij me hoort.
De deur zal ik zeker niet wagenwijd open zetten ik heb ook telkens bewust eerst mijn gids gevraagd of deze er was en daarna pas weer een stap verder.
Het stomme hiervan is alleen weer, dat ik dat onbewust zo gedaan heb en pas later gelezen had dat je een bol kan maken en je gids te vragen.

Dank je wel voor het stukje herkenning
aquarel
aquarel okt 17 '10
hmm, contact maken met gene zijde is volgens mij niet zo verstandig.
entiteiten die naar het licht toegroeien zal je niet zo gemakkelijk kunnen spreken maar entiteiten die nog verankerd zijn met deze wereld en geen afscheid kunnen nemen, heb je met hopen.
die zijn meestal gevaarlijk en onwetend, het is beter voor iedereen dat je daarmee geen contact maakt.
aquarel
aquarel okt 17 '10
iedereen ETH maakt contact met zijn gids als ie intiuief nadenkt of met zijn innerlijke werkt, alleen weten de meeste mensen dat niet dat jouw innerlijke jouw gids is.
(tis maar dat jullie dit nu ook weten)
aquarel
aquarel okt 17 '10
'k heb jouw tekst beter gelezen ETH, goeie tekst, ben volledig mee met jou en vul ook mijn hele energetsich veld met liefde, maar ik ben ermee al langer bezig dan andere mensen die hier mss geen weet van hebben of niet goed weten hoe ze dit tewerkstellen.
ik heb al reeds bij geestverschijningen manieren geplaatst hoe je jezelf moet afschermen.
aquarel
aquarel okt 17 '10
die entiteiten die met je meepraten, beslissingen nemen in jouw plaats of meeredeneren en beïnvloeden zijn geen entiteiten maar lagere astrale wezens uit de 2de dimensie die jouw lichaam en geest willen opeisen, daar draait dit alles om, dus lieve mensen denk aan mijn woorden als jullie contact maken met gene zijde
admin
admin okt 17 '10
En als het nu eens een overledene is? Of een geleidegeest?
Lin
Lin okt 17 '10
Ik vind dat er wel groot verschil zit tussen overleden dierbaren /gidsen en dolers/auralifters...
Nou nemen dolers/auralifters je niet zomaar over ...(ook vanuit eigen ervaring gesproken).
Vaak zit daar wel een heel verhaal aan vooraf...

Liefs lin
aquarel
aquarel okt 18 '10
kan, ik weet het niet zeker.

feit is, hij valt me lastig, dus moet er iets aan worden gedaan
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki