Loading...
nl

3Dx

3Dx
3Dx apr 1 '07
Lezers in de buurt? Iemand tijd?

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-724

Misschien een iets te dromerige foto maar vond niet direct iets meer geschikt.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 1 '07
Goeie foto! Hoe recent is deze foto?
3Dx
3Dx apr 2 '07
http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-724
(foto is van vorige vakantie in Budapest - augustus 2006)

Deze is van oktober 2006:
http://images.merudi.net/displayimage.php?album=2&pos=0
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 2 '07
Die 2e foto is nog beter:). Ik ga hem even voor je lezen. Zoals altijd is ook deze lezing onder voorbehoud van fouten. Graag hoor ik wat er wel en niet klopt aan de lezing.

Je hebt een vrij oude ziel, die veel heeft ervaren in de vorige levens. Heb je ook het gevoel dat dit leven je wel erg makkelijk af gaat? Dat je niet echt meer moeite hoeft te doen, om de dingen naar je hand te zetten?

Ik zie verdriet in je ogen. Niet zozeer om een gebeurtenis oid, maar een soort van triestheid in je ogen. Waar je triest om bent weet ik niet precies, want ik hink op 2 gedachtes:
1. Triest om deze wereld / mensheid.
2. Triest om wat je beseft te zijn.
Misschien is het een combi van beiden, dat weet ik niet.

Je bent een man van weinig woorden. Het liefste zeg je alleen iets als het nodig is.

Jij hebt niet de behoefte om jezelf te profileren en op een bepaalde manier neer te zetten.

Je hebt een hele rustige persoonlijkheid, waar mensen zich heel snel goed bij voelen.

Je bent eerlijk en betrouwbaar voor de mensen die jij vertrouwt. Toch kan jij heel goed liegen wanneer het nodig is. Niemand die er iets van zal merken. Gelukkig doe jij dat heel zelden.

Jij helpt graag mensen, en mensen worden graag door jou geholpen. Jij kan je goed inleven in de andere persoon omdat jij goed in staat bent het afstandelijk te bekijken.

Je ziet er liever uit dan dat je daadwerkelijk bent. Ik weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven, maar het heeft te maken met jezelf binden aan anderen. Dat doe jij eigenlijk niet of nauwelijks, waardoor anderen je ook niet zo heel veel raken.

Eigenlijk bewaar jij redelijk wat afstand tot veel mensen. Alsof je onkwetsbaar wilt zijn.

Je bent een dromer, iemand die veel nadenkt en dat creatief doet. Soms heb je echt geen idee waar die gedachten vandaan komen en wat je ermee moet doen. Ik weet niet of je dit al doet, maar ik zou zeggen: Schrijf ze op! Ze bevatten waardevolle informatie. (En deel ze met ons ;)).

Je zou wat minder beschermend mogen zijn. Ik weet als geen ander hoe moeilijk dit is, maar sommige mensen hebben het nodig om af en toe flink te vallen. Ik vermoed dat je hier ook wel eens wat mensen mee hebt boos gemaakt.

Verder raad ik je aan om zo nu en dan eens flink te aarden. Dat heb jij echt nodig en zeker de afgelopen tijd heb je daar sterke behoefte aan. Probeer eens een stukje rutiel-kwarts te kopen, en deze aan je linkerkant te dragen. Het houdt je gevoel wat meer op aarde. Daarnaast is een avondje flink stappen en zuipen ook een hele goede methode om je te aarden ;).

Goed dit was mijn lezing. Ik ben erg benieuwd of het nog een beetje klopt, of dat ik er totaal naast zit. Laat maar weten als je wilt.

p.s. Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
Ayasha
Ayasha apr 2 '07
Sorry NiMS, het is niet wat ik zag...
3Dx je hebt wat over je...Maar kan het niet thuis wijzen. En oh ik zou zo graag willen want het is zoooooo'n speciaal iets wat je over je hebt :=

Overigens heb ik ook het ide dat je wat mist, (alla; vriendschap/liefde) :)Ik denk ook niet hij triest is, eerder dat hij beseft, erbij stilstaat en bedenkt wat er aan gedaan kan worden...

3Dx jij verward me :D
Acheliah
Acheliah apr 2 '07
Nou in de liefde kan ik me niet voorstellen :oMaarja een knap koppie zegt niet alles ;)Je lijk me wel een vrolijk maar stil iemand 3Dx. Niet een die snel boos wordt. Je weet veel. Toch heb ik het idee dat je ergens niet tevreden over ben ik denk dat het te maken heb met hoe je nu in het leven sta, waarschijnlijk heeft het toch met de liefde te maken niet de juiste gevonden te hebben wat ik me niet voor kan stellen :o
Dit was het voor mij want eigenlijk kan ik volgens mij niet eens fotolezen :)Maarja doe mijn best ;)

Liefs Dieneke
jo
jo apr 2 '07
hahaha
dieneke beetje verlegen??
Ben je op de versier toer??

Wel een hele mooie foto 3Dx!
ik kan er alleen niks van zeggen...
3Dx
3Dx apr 2 '07
NIMS:
Je hebt een vrij oude ziel, die veel heeft ervaren in de vorige levens. Heb je ook het gevoel dat dit leven je wel erg makkelijk af gaat? Dat je niet echt meer moeite hoeft te doen, om de dingen naar je hand te zetten?
Zo voelt het toch aan ja. Ik word door engelen gedragen. De goden hebben 't goed met me voor.

Ik begrijp het "wat" en het "waarom" maar mis vaak het "hoe". Alles voelt heel natuurlijk aan. Ook al weet ik dat uiteindelijk alles goed komt, maak ik me onderweg nog heel wat zorgen, ik ben vrij ongeduldig. (dit is mede de "triestheid! frustratie"? waarover je schrijft denk ik).

Ik zie verdriet in je ogen. Niet zozeer om een gebeurtenis oid, maar een soort van triestheid in je ogen. Waar je triest om bent weet ik niet precies, want ik hink op 2 gedachtes:
1. Triest om deze wereld / mensheid.
2. Triest om wat je beseft te zijn.
Misschien is het een combi van beiden, dat weet ik niet.
Ik raak makkelijk ontgoocheld in wat deze maatschappij te bieden heeft. Als je haar afrekent op het resultaat is het weinig soeps. We hebben rijkere culturen gekend. Deze maatschappij stopt heel veel energie/investeert in enkelingen: pop-stars, voetballers, ... en/of hun profileringsdrang, alsook in éénvoudigere zaken als voeding. We consumeren ons te pletter, waartoe dient dit?

Je bent een man van weinig woorden. Het liefste zeg je alleen iets als het nodig is.
Klopt, mocht ik er inslagen enkel nog met energie te spreken, zou ik woorden laten.

Jij hebt niet de behoefte om jezelf te profileren en op een bepaalde manier neer te zetten.
Klopt, noch privé noch professioneel.

Je hebt een hele rustige persoonlijkheid, waar mensen zich heel snel goed bij voelen.
Zo voelt het ook aan ja.

Je bent eerlijk en betrouwbaar voor de mensen die jij vertrouwt. Toch kan jij heel goed liegen wanneer het nodig is. Niemand die er iets van zal merken. Gelukkig doe jij dat heel zelden.
Klopt, af en toe heiligen de middelen het doel. Een leugentje om bestwil.

Jij helpt graag mensen, en mensen worden graag door jou geholpen. Jij kan je goed inleven in de andere persoon omdat jij goed in staat bent het afstandelijk te bekijken.
Vroeger maakte ik hier nog wel es wat fouten in. Als "helper" moet je erin slagen niet alleen je in te leven in de andere persoon maar moet ook dat inlevingsvermogen buiten jezelf staan. Niemand heeft er iets aan om te horen hoe jij het zou oplossen in jouw leven. Elke probleem heeft een specifieke oplossing in dat specifiek levensverhaal.

Mijn partner ziet de geesten/entiteiten nagenoeg levensecht. Ik weet dat 't geen mooie beelden zijn. Ik voel hun présence, hun wrang, hun noden, ... Bijna constant hebben wij hier "bezoek" vragend om hulp en/of aandacht. Wij hebben hier nog steeds niet de juiste oplossing aan kunnen geven. Mijn energielevels vangen dit goed op maar mijn partner zuigen ze leeg. Ik wil graag ons "bezoek" wat meer kunnen helpen en grenzen voor hen stellen.

Je ziet er liever uit dan dat je daadwerkelijk bent. Ik weet niet precies hoe ik dit moet omschrijven, maar het heeft te maken met jezelf binden aan anderen. Dat doe jij eigenlijk niet of nauwelijks, waardoor anderen je ook niet zo heel veel raken. Eigenlijk bewaar jij redelijk wat afstand tot veel mensen. Alsof je onkwetsbaar wilt zijn.
Elk “contact” is een energiegebeuren, ik kan het vatten om ook vriendschap hiertoe te herleiden zowel in tijd als in ruimte, wat niet voor iedereen voor de hand ligt natuurlijk.

Je zou wat minder beschermend mogen zijn. Ik weet als geen ander hoe moeilijk dit is, maar sommige mensen hebben het nodig om af en toe flink te vallen. Ik vermoed dat je hier ook wel eens wat mensen mee hebt boos gemaakt.
Eén van de belangrijkste klachten van mijn partner!

Je bent een dromer, iemand die veel nadenkt en dat creatief doet. Soms heb je echt geen idee waar die gedachten vandaan komen en wat je ermee moet doen. Ik weet niet of je dit al doet, maar ik zou zeggen: Schrijf ze op! Ze bevatten waardevolle informatie. (En deel ze met ons).
Verder raad ik je aan om zo nu en dan eens flink te aarden. Dat heb jij echt nodig en zeker de afgelopen tijd heb je daar sterke behoefte aan. Probeer eens een stukje rutiel-kwarts te kopen, en deze aan je linkerkant te dragen. Het houdt je gevoel wat meer op aarde. Daarnaast is een avondje flink stappen en zuipen ook een hele goede methode om je te aarden.
Dankje voor deze tips, ik probeer ze eens uit!

Goed dit was mijn lezing. Ik ben erg benieuwd of het nog een beetje klopt, of dat ik er totaal naast zit. Laat maar weten als je wilt.
Sjieke dinges zou'k zeggen!

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
34
3Dx
3Dx apr 2 '07
kath:
Ik denk ook niet hij triest is, eerder dat hij beseft, erbij stilstaat en bedenkt wat er aan gedaan kan worden...
Zoals ik antwoord aan NIMS zie ik die triestheid ook liever in jouw vertaling... beetje frustratie, ongeduld...

Het klinkt raar maar het is alsof ik de antwoorden wel ken op vele vragen maar omdat ik de vragen zelf niet ken, kan ik met de antwoorden weinig aanvangen.
3Dx
3Dx apr 2 '07
Dinie:
Alvast bedankt voor de complimentjes, maar effectief het koppie zegt niet alles...

Je lijk me wel een vrolijk maar stil iemand. Niet een die snel boos wordt. Je weet veel. Toch heb ik het idee dat je ergens niet tevreden over ben ik denk dat het te maken heb met hoe je nu in het leven sta...
Dit klopt zeker, zie reactie op NIMS lezing, anderzijds hebben ik en mijn partner mekaar echt wel gevonden.
Ayasha
Ayasha apr 2 '07
Ben je een onzeker iemand 3Dx?
3Dx
3Dx apr 2 '07
Ik beschouw mezelf niet als een onzeker iemand, neen. In mijn jongere jaren was ik schuchter en bedeesd... maar die tijd is voorbij ;-).

Ik denk dat ik gewoonweg nog maar eens op een keerpunt ben gekomen, op zoek naar extra info om de juiste stappen te nemen. Eénmaal beslist zal ik vastberaden en recht door zee die stappen zetten.
Ayasha
Ayasha apr 2 '07
Ik hoop dat je de juiste beslissingen kan nemen en je hier de info kan vinden die je nodig hebt :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 2 '07
Hey 3dx bedankt voor je reactie! Duidelijk ben ik het nog niet verleerd ;). Over het feit dat je nu weer ermee bezig bent heb ik wel een antwoord. Je bent richting de 35 aan het gaan, en dan begint weer een volgende fase van je leven (5x7). Iedere 7 jaar is er een fase. Ik zal hier wel even wat meer over opzoeken en een nieuw topic voor openen als ik het kan vinden. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten via PB of gewoon hier. Wij zijn er om je verder te helpen ;).
Puc
Puc apr 2 '07
Hoi 3Dx,

treuren heeft nog nooit iemand geholpen. Ik zag er een jaar geleden ook niet veel goed in de maatschappij. Echter, als je weet waar je op moet letten, dan zie je dat de zaden van hoop (goh dat klinkt mooi man), al rijkelijk geplant zijn onder
die nieuwe tijdse kids.

Mijn conclusie: het gaat de goede kant op en dat stemt mij positief. De maatschappij staat op het punt enorm te veranderen en waarschijnlijk ten goede. Hobbels in de weg horen er nu eenmaal bij.

Kijk maar hoe juist die sterren hun verantwoordelijkheid nemen en niet alleen maar genieten van hun roem. Ali B is daar een heel goed voorbeeld van. Zijn boodschap van respect voor elkaar, de natuur etc. komt wel degelijk aan bij de jeugd. Onderschat dat niet. Als je maar lang genoeg de teksten van the black eyed peas (onbewust) binnen krijgen, raak je vanzelf wel ge-brainwashed door maatschappelijk betrokken ideeën.

Het mes snijdt aan twee kanten. Verering van sterren is een 'negatieve' kant. De boodschap die deze sterren terugsturen helemaal niet.

Natuurlijk: zijn er wel hersenloze nitwits zoals ene P. Hilton die negatief lijken. Deze hebben ook een functie hoor. Maar, dit moet je zien als uitvergroting van de negatieve kant van de huidige mens. Op een gegeven moment is dit zo duidelijk walgelijk, dat men hier tegen zal gaan afzetten.

Gevolg: versobering en verlichting is het resultaat. De maatschappij is een sinusoide die convergeert naar een bepaald doel. Actie = reactie is al iets dat al generaties achter elkaar zorgt voor een ontwikkeling in de maatschappij.

Over enkele jaren zal je zien dat de huidige jeugd ons ouders verre van dankbaar is dat wij ze zo hebben verwent. Al die extra uren kinderdagverblijven doen daar nog een schepje boven op. (Ondankbare krengetjes! ;)) Mooi zo, zou ik zeggen. Laat maar zien hoe het beter moet.

Ik hoop dat dit je een beetje houvast geeft, in je worsteling met de maatschappij. En als je zelf "HIER" iets bijdraagt, God weer waar dat van invloed is. Leuke reclame... Lang leve het sneeuwbaleffect.

Goed blijven opletten dus!
3Dx
3Dx apr 3 '07
Hey Puc,

Er zit zeker veel goeds in deze maatschappij, zeker weten! De gunstige gemiddelde levensstandaard/levenskwaliteit - waar de meesten van ons, in het westen althans, van genieten - is noemenswaardig. Uitersten van rijkdom en armoede zijn er altijd geweest...

Ik ben een eeuwig optimist, het maatschappelijk resultaat was maar één aspect waarin ik ontgoocheld kan geraken, eerder een voorbeeld. Ik heb geen algemeen gevoel van triestheid of verdriet. Maar zelfs als optimist moeten we de gang van zaken soms wel eens bevragen.

Hoe sterren hun verantwoordelijkheid nemen...
"Sterren" worden zich waarempel meer en meer bewust van hun maatschappelijke functie, naar woorden en naar daden. Ook richting solidariteit nemen ze stappen, maar eerlijk gezegd, hun kapitaal beziend, zou het nogal schaamtelijk zijn mochten ze 't niet doen... Wat ik bedenkelijk vind, is dat we (wij, de maatschappij) de madonna's of de bill gates'en hebben aangesteld tot de nieuwe kerstmannen. Zij zijn de mensen waarin we als maatschappij hebben geïnvesteerd. Beheren ze 't wel goed genoeg?

Mocht ik trouwens zwartkijker zijn, zelfs dan vond ik mezelf geenzins bevoegd om de hoop in onze maatschappij op te geven. Mogelijks hebben de goden 't zo bedoeld...
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '07
Misschien wordt het tijd om in te zien dat het helemaal niet draait om die vette bankrekening. Wat hebben deze mensen aan al hun geld als de wereld niet meer om geld geeft? Geld zal langzaam verdwijnen als doel om voor te leven, en zal alleen nog maar een middel worden.

Geef de kinderen geen zakgeld, maar geef ze liefde!
Ayasha
Ayasha apr 3 '07
Niet met je eens NiMS. Geld maakt niet gelukkig maar geen geld doet dat zeker niet!

In deze maatschappij heb je geld nodig om te overleven. En ik denk niet dat dat al te snel gaat veranderen, ook niet in de toch al overschatte '2012'
Geef ze gewoon zakgeld én liefde. Dit laatste zou vanzelfsprekend moeten zijn voor ouders! Dus waarom de keuze? ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '07
Er staat toch niet dat er geen geld meer moet zijn ;). Geld zal niet meer het doel zijn, maar gewoon een middel dat je nodig hebt om dingen te kunnen kopen.

Michael had over geld al het volgende gezegd:
http://merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=nl/michael/2_6_2_geld%20in%20de%20nieuwe%20aarde.htm

Geld zal nog steeds worden gebruikt in de Nieuwe Aarde. Het wordt echter teruggeleid van het doel van werken tot een symbool van energie-uitwisseling. Geld zal niet langer tot het doel en de zin van het leven zijn.

Het doel van het leven is groei en onderzoek en wanneer deze worden uitgedrukt door passie en vreugde, zal de manifestatie van steun door overvloed volgen. Overvloed is lang niet altijd geld. Er zijn vele manieren waarop steun in je leven kan komen buiten geld.

In de Nieuwe Aarde zal je weer leren niet-monetaire steun en de overvloed te waarderen die veel mensen zelfs nu niet zien, die doelbewust streven naar geld. Je zal leren erop te vertrouwen dat je Hoger Zelf, je zal voorzien van alles wat je nodig hebt op het juiste tijdstip.
Acheliah
Acheliah apr 3 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
"Misschien wordt het tijd om in te zien dat het helemaal niet draait om die vette bankrekening."

Geld is noodzakelijk maar idd geld maakt niet zo gelukkig als men denkt het is makkelijk.

"Wat hebben deze mensen aan al hun geld als de wereld niet meer om geld geeft?"

Zou wel beter zijn voor de arme landen ik denk niet dat er dan nog zoveel hongersnood zou zijn we zouden allemaal gelijke rechten moeten hebben, overal kost een brood 0,50 euro cent en niet daar 1,20 of 1,10 enz

"Geld zal langzaam verdwijnen als doel om voor te leven, en zal alleen nog maar een middel worden."

Dat zou een stuk beter zijn dan is er gelijk minder armoede in de hele wereld.

"Geef de kinderen geen zakgeld, maar geef ze liefde!"

Dit ben ik helemaal met je eens Liefde overwint alles zelfs Agressie en daar zijn mijn kinderen het bewijs van die hebben 6 lange jaren in de ellende gezeten toch heeft mijn liefde die ik hun gaf alles overwonnen.

Liefs Dieneke
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske