Maria,
Over de 5e dimensie, volgens sommigen zitten we daar al in, en volgens anderen komen we daar pas in 2012 in. Ik laat het in het midden, heb geen idee.
Wat ik wel weet, is dat we nu ook in staat zijn om contact te leggen met onze dierbare overledenen, alleen kan niet iedereen dat. Wat ik heb begrepen vanuit een aantal zielsreizen die ik afgelopen jaar heb gemaakt, is dat veel mensen meer contact met zielen van de andere zijde zullen kunnen maken, maar ook heel veel mensen niet.
Waarom de één wel en de ander niet, dat heeft met je bewustzijn te maken en de mate waarin je zelf openstaat voor deze dingen.
In principe is 2012 gewoon een jaartal, waar velen een dramatisch iets van hebben gemaakt. Het enige wat opvallend is, is dat vele oude kalenders dit jaartal als eindpunt hebben, of (zo kun je het ook zien) als start van een nieuwe cyclus. De overgang naar de "nieuwe aarde" is wel degelijk aan de gang, maar zal niet van de ene op de andere dag gebeuren, daar gaan enkele honderden jaren overheen voordat die transformatie compleet is en ieder mens contact heeft met gene zijde.
Dit is wat ik er van heb opgestoken de laatste tijd.
Groetjes Jorine.