Loading...
nl

Twijfel

Nyssa
Nyssa sep 21 '10
Dag iedereen

Ik zit met een probleempje. Ik weet niet of er een antwoord is hoor, maar ik schrijf het maar eens neer.

Er gebeuren in mijn leven veel 'toevalligheden': geld verschijnt wanneer we het nodig hebben, de telefoon gaat en ik weet wie het is, sterke bewustwording, e.d. Dan denk ik: dat kan toch geen toeval zijn?

Maar dan bekruipt me een twijfel. Is dat 'ontwaken' wel echt? Maak ik mezelf niet maar iets wijs om het dagelijks leven wat draaglijker te maken?

Ik voed de kinderen in kleine mate ook spiritueel op. Als mijn 4-jarig zoontje vragen stelt over de dood (Mama, wanneer ben ik gestorven? Waar is bompa nu? Leeft hij nu terug?) probeer ik hem een goed antwoord te geven.

Maar die twijfel he! Klopt het wel wat ik zeg tegen hem?
En maak ik mezelf niks wijs? Hoe kun je het zeker weten?

Enfin, moest mijn ei even kwijt. Misschien dat ik er nog een antwoord op krijg.
Delen:
wendyscholten
wendyscholten sep 21 '10
Daar heb ik ook wel eens last van.
Er zijn zoveel verschillende verklaringen van verschillende mensen. kijk maar naar het geloof, daar bestaan er ook heel veel van.
Het probleem is dat iedereen het anders ziet/begrijpt of voelt.

Ik denk dat niemand echt voor 100% zeker weet hoe het echt in elkaar steekt. Pas als we zelf overgaan zullen we het echt weten.
Cialara
Cialara sep 21 '10
Ga gewoon uit van je eigen gevoel hierin, twijfel niet aan je eigen inzicht of intuïtie. En kinderen voelen heel goed aan wat je bedoelt.

In mijn ogen bestaat toeval niet laughalles is geleid en overal worden ons symbolen gegeven die ons verder helpen.

Groetjes Jorine.
Natalie1986
Natalie1986 okt 3 '10
Volg je gevoel en je weet het snel genoeg!
davidofke
davidofke okt 3 '10
ik zeg altyd toeval bestaat niet of misschien toevallig wel! cool
dat dingen meezitten ,moet je er gewoon van genieten t'is dat de kosmos het je gunt en ontwaken kan zowel beanstigend zyn als bevrydend geloof gewoon dat je een prachtmens en de rest zal volgen en problemen zyn er om op te lossen grtjs D.
Mimosa
Mimosa okt 10 '10
Heel herkenbaar die twijfel. Ook ik voel dat ik aan het ontwaken ben, maar tegelijkertijd klinkt het zo vergezocht, zo zweverig dat ik begin te twijfelen. Maar mijn gevoel is heel zeker, heel sterk hierover en ook kom ik telkens weer dingen tegen die hiermee samenhangen.
Mijn kinderen probeer ik wel het een en ander mee te geven, maar ik ben daar nog voorzichtig in. Mede door mijn eigen twijfel, onzekerheid hierin. Ik ben bezig om hier zekerder in te worden, meer op mezelf te vertrouwen.
Eigenlijk denk ik dat mijn kinderen het ook wel weten, dat ze wat dat betreft misschien al ontwaakt zijn.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki