Loading...
nl

Wat houd je werkelijk bezig.

admin
admin sep 13 '10
De laatste tijd ben ik bezig met de gedachte van waar inspiratie vandaan komt, hoe ideeën ontstaan en waarom dit afneemt zodra mensen ouder worden, maar ook meer word bij mensen die in hun leven succes bereikt hebben.

Het raakte mij dat het eigenlijk heel simpel is als je er over nadenkt. Het komt voort uit dat een mens altijd onbewust na denkt over van alles en nog wat. Zo kan je soms vast zitten in je werk, dan ga je iets anders doen en na een tijdje weet je ineens de oplossing voor het geen waarin je vast zat.

Onbewust heb je er toch over na gedacht tot het opgelost is. Een onbewust denk patroon is dus heel belangrijk.
Maar hoe heeft dit dan met inspiratie of het ontstaan van ideeën te maken?

Zo'n gedachte of idee kan je onderbewuste denk patroon beïnvloeden en je kan het onderbewust denken niet meer gebruiken voor andere zaken in het leven anders dan dat je heel graag die gedachte of dat idee uit wilt voeren.

Wetende dat zo'n onderbewust denk patroon altijd door gaat, kan het er ook voor zorgen dat je inspiratieloos word als het een idee is wat niet zomaar te halen is. Studenten en mensen die al succesvol zijn barsten van de ideeën en dat komt omdat ze zelf weten dat het haalbaar is en omdat ze die ideeën vaak uitvoeren.

En nu komt het, er zijn onbewuste denkpatronen waarin je vast kan lopen. Als iemand onderbewust geld, macht, opvoeding of andere nummer 1 ideeën gemanifesteerd heeft dan kan je onderbewuste denken vast lopen en raak je inspiratieloos.

Mensen die niet denkpatronen in het onbewuste hebben zoals geld, macht, opvoeding, enzo... zijn dus vaak vol inspiratie en ideeën.


Zo, dat was leuk om van me af te type. Zou zo in een tijdschrift kunnen haha. Ben ook wel benieuwd wat jullie hierover denken, of laat het anders eerst even onbewust op je inwerken voordat je antwoord.
wink


Groetjes, Robbert.
Delen:
Nyssa
Nyssa sep 15 '10
We denken vaak na met ons verstand over werk, zekerheden, e.d. Maar dit is in mijn ogen inspiratieloos. Na een tijdje ben je simpelweg niet meer tevreden met je leven.

Dan volgt er een moment van stilte, van bewustzijn. Je begin te leven in het NU. En plots komen er kansen langs. Het enige wat je zelf moet doen is de keuze maken deze kansen te grijpen.

In datzelfde NU-moment denk je niet met je verstand en zwijgt je ego. Dan volgen er ingevingen die niet van jezelf lijken te komen, maar waarvan je de waarheid inziet. Dan gaat alles plots moeiteloos.

Bijv.: Ik ben bezig met het schrijven van een boek. Als ik met mijn verstand schrijf, gaat het niet zo vlot en moet ik zoeken naar de juiste woorden en moet ik goed nadenken over een verhaallijn. Maar als ik me bewust maak van het NU-moment en mijn denken stopzet, komen de woorden vanzelf en moeiteloos. Als ik de getypte pagina's dan lees, ben ik verbaasd dat die woorden van mij gekomen zijn. Dat is voor mij ware inspiratie, opgedaan in het NU-moment.

Soms komen vrienden naar me toe met een emotioneel probleem. Ze lijken de weg even kwijt te zijn en zijn in een opwelling naar ons huis gereden.
Ze doen dan geheel overstuur hun verhaal. Ik luister dan en oordeel niet. Ik probeer niet na te denken over een slimme oplossing of over hoe ik hun kan helpen. Ik zit dan in het NU-moment, een moment van stilte zonder gedachten.
Als ik dan spreek, lijken de woorden niet van mij te komen. Opgelucht gaan die vrienden dan naar huis.

Ik ben nog aan het wennen aan dat NU-moment. Het is vrij nieuw voor me, maar het voelt zaaaaaaalig aan! Problemen van anderen putten me nu niet meer uit.

Het is een soort inspiratie die niet voortkomt uit gedachten, maar uit een soort innerlijk weten.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelde?
Het is in elk geval een leuk onderwerp om eens over na te denken.

Groetjes!
admin
admin sep 15 '10
@Gwen, het is een hele mooie aanvulling van mijn tekst.

Bedankt! ^^

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki