De laatste tijd zie ik veel terug op het forum van de 4 elementen, engelen kracht en de diepgang van licht. Daarom deel ik graag deze tekst van Mikhaël Aïvanhov:
De engelen van de vier elementen zijn de dienaren van God en wij zouden de Heer moeten vragen om hen naar ons te zenden ten einde ons te helpen in ons spiritueel werk. In elk van ons bevinden zich zaden van het kwaad en deze zaden vinden altijd de juiste condities die zij nodig hebben om te groeien en te expanderen en om obstakels op onze weg te leggen.
Dit is de reden waarom een discipel, als hij een bepaalde fase in zijn evolutie heeft bereikt, de taak krijgt opgedragen om de diepst gelegen schuilhoeken van zijn onderbewustzijn binnen te dringen en - met behulp van de engel van de aarde, de engel van het water, de engel van de lucht en de engel van het vuur – om al de zaden van het kwaad die nog in hem zijn te begraven, te verdrinken, te verstrooien en te verbranden.
Volledige zuiverheid kan niet worden bereikt tenzij wij dit werk doen met de vier elementen. Ieder element heeft zijn eigen speciale kwaliteiten; lucht kan dingen doen die zowel het water als het vuur niet kunnen. Dus we kunnen de Heer vragen om ons toe te staan dat wij door Zijn engelen worden geholpen:
‘Heer God Almachtig, Schepper van hemel en aarde, ik smeek U om mij Uw dienaren te sturen, de vier engelen.
De engel van de aarde, opdat hij alle afval van mijn fysieke lichaam mag absorberen, zodat het capabel wordt om U tot uitdrukking te brengen en zodat Uw wil zich door mijn lichaam kan manifesteren.
De engel van het water, opdat hij alle smetten van mijn hart mag wassen en het mag vullen met onbaatzuchtige liefde zodat ik zou kunnen werken voor Uw Koninkrijk en Uw Rechtvaardigheid.
De engel van de lucht, dat hij mijn intellect mag zuiveren met een toevloed van wijsheid en licht opdat ik mag werken voor Uw Koninkrijk en Uw Rechtvaardigheid.
Zend mij, Heer, de engel van het vuur, opdat hij mijn ziel en geest mag heiligen, zodat Uw Waarheid erin kan verblijven en ik zou kunnen werken voor Uw Koninkrijk en Uw Rechtvaardigheid. Amen. Amen. Amen. Zo zij het."
Het werk met de engelen van de 4 elementen neemt in de Broederschap een belangrijke plaats in. Op de pagina Onderricht hebben we kunnen lezen dat wij worden opgeroepen tot een groot realisatiewerk:
"...Het mannelijke principe, naar beneden afdalen, hier op aarde, het te laten zien door de gebaren, door het gedrag, dat men boven heeft aanschouwd… dat is involutie, dat is de geest, dat is het nieuwe wat wij brengen. Het Koninkrijk van God hier op aarde realiseren, omdat het daarboven al gerealiseerd is."
De Universele Witte Broederschap op aarde is een grote collectiviteit van zielen die in hun spiritueel werk de schoonheid, de harmonie en de sublieme stromingen van liefde en licht vanuit de Hemel op aarde wil manifesteren. Dat betekent dat wij de engelen van de 4 elementen daarbij dringend nodig hebben om onze eigen aarde d.w.z. ons fysieke lichaam, ons astrale lichaam en ons mentale lichaam te zuiveren en te genezen, om in dit werk als goed kanaal en transformator te kunnen dienen.
Bron: Klik hier