Loading...
nl

4 Elementen en Engelen

admin
admin sep 13 '10
De laatste tijd zie ik veel terug op het forum van de 4 elementen, engelen kracht en de diepgang van licht. Daarom deel ik graag deze tekst van Mikhaël Aïvanhov:




De engelen van de vier elementen zijn de dienaren van God en wij zouden de Heer moeten vragen om hen naar ons te zenden ten einde ons te helpen in ons spiritueel werk. In elk van ons bevinden zich zaden van het kwaad en deze zaden vinden altijd de juiste condities die zij nodig hebben om te groeien en te expanderen en om obstakels op onze weg te leggen.

Dit is de reden waarom een discipel, als hij een bepaalde fase in zijn evolutie heeft bereikt, de taak krijgt opgedragen om de diepst gelegen schuilhoeken van zijn onderbewustzijn binnen te dringen en - met behulp van de engel van de aarde, de engel van het water, de engel van de lucht en de engel van het vuur – om al de zaden van het kwaad die nog in hem zijn te begraven, te verdrinken, te verstrooien en te verbranden.

Volledige zuiverheid kan niet worden bereikt tenzij wij dit werk doen met de vier elementen. Ieder element heeft zijn eigen speciale kwaliteiten; lucht kan dingen doen die zowel het water als het vuur niet kunnen. Dus we kunnen de Heer vragen om ons toe te staan dat wij door Zijn engelen worden geholpen:

‘Heer God Almachtig, Schepper van hemel en aarde, ik smeek U om mij Uw dienaren te sturen, de vier engelen.
De engel van de aarde, opdat hij alle afval van mijn fysieke lichaam mag absorberen, zodat het capabel wordt om U tot uitdrukking te brengen en zodat Uw wil zich door mijn lichaam kan manifesteren.
De engel van het water, opdat hij alle smetten van mijn hart mag wassen en het mag vullen met onbaatzuchtige liefde zodat ik zou kunnen werken voor Uw Koninkrijk en Uw Rechtvaardigheid.
De engel van de lucht, dat hij mijn intellect mag zuiveren met een toevloed van wijsheid en licht opdat ik mag werken voor Uw Koninkrijk en Uw Rechtvaardigheid.
Zend mij, Heer, de engel van het vuur, opdat hij mijn ziel en geest mag heiligen, zodat Uw Waarheid erin kan verblijven en ik zou kunnen werken voor Uw Koninkrijk en Uw Rechtvaardigheid. Amen. Amen. Amen. Zo zij het."


Het werk met de engelen van de 4 elementen neemt in de Broederschap een belangrijke plaats in. Op de pagina Onderricht hebben we kunnen lezen dat wij worden opgeroepen tot een groot realisatiewerk:

"...Het mannelijke principe, naar beneden afdalen, hier op aarde, het te laten zien door de gebaren, door het gedrag, dat men boven heeft aanschouwd… dat is involutie, dat is de geest, dat is het nieuwe wat wij brengen. Het Koninkrijk van God hier op aarde realiseren, omdat het daarboven al gerealiseerd is."

De Universele Witte Broederschap op aarde is een grote collectiviteit van zielen die in hun spiritueel werk de schoonheid, de harmonie en de sublieme stromingen van liefde en licht vanuit de Hemel op aarde wil manifesteren. Dat betekent dat wij de engelen van de 4 elementen daarbij dringend nodig hebben om onze eigen aarde d.w.z. ons fysieke lichaam, ons astrale lichaam en ons mentale lichaam te zuiveren en te genezen, om in dit werk als goed kanaal en transformator te kunnen dienen.

Bron: Klik hier
Delen:
New Moon
New Moon sep 13 '10
Mooi topic heb je gedropt Core,
Ook ik heb het idee dat de elementen (in ons) een steeds grotere rol gaan spelen in ons (gezamelijk) proces.

Ik ga zelf vaak na welke kracht (dus eigenlijk van welke engel) er in me overheerst, en of dat "goed voelt" Dat wil zeggen, voel ik me boos emotioneel etc, (dan is er teveel vuur in me) en heb ik structuur en vastigheid nodig (eigenlijk : water/aarde) Ook als ik me veranderlijk voel en mijn aandacht er niet kan bijhouden (lucht), heb ik stilte nodig in mezelf om te zijn in het hier en nu (aarde/aarden)

Een boom (eigenlijk een metafoor ook voor een wezen) kan bv niet optimaal groeien zonder overlevingsdrang(passie), zonlicht en warmte (vuur) , een goed wortelstelsel en schorsstructuur ter bescherming (aarde), blaadjes om zuurstof op te nemen en gevoelig contact met de wind die fluistert- communicatie/zintuigen (lucht) en de veranderlijkheid van water. (een kracht die overgens bij een teveel alle andere elementen kan "vernietigen", zoals bij atlantis, een beschaving die het best goed voorelkaar had). Alle elementen kunnen een ander vernietigen (denk aan natuurrampen)
Deze "elementen"kennis zoals Core ook al in een vorm opschreef, is in heel veel leren uitgelegd, maar ik denk dat er nog wel meer van te leren valt...
Ik had er eigenlijk nooit zo over nagedacht dat ik ook een element kan "oproepen" in mezelf, of hulp vragen met een element van een engel. Nogmaals bedankt Core smile

Liefs the moon
Cialara
Cialara sep 13 '10
Core dank je voor dit stuk tekst, ik vind het mooi en interessant.

De 4 elementen verbonden met 4 verschillende engelen, die ieder op hun eigen manier ons kunnen zuiveren.

Wat ik alleen mis in dit stukje van de schrijver is het vrouwelijke gedeelte. Het gaat geheel uit van het mannelijke smiledenk je dat er voor vrouwen of het vrouwelijke gedeelte ook zoiets bestaat?
New Moon
New Moon sep 13 '10
Het gevoel wat ik heb bij vrouwelijke kracht is dat het opstijgt naar het universum, het hangt voor mij samen met de mystiek voor het onbekende. De zachtheid en liefde die hangt in bv andere dimensies is voor mij vrouwelijk. Het praktisch neerzetten van die vrouwelijke kracht/energie/wijsheid op aarde, is voor mij kennis, een mannelijke kracht/energie.

Ik denk dat deze tijd veel heeft te maken met die neerdalende mannelijke kracht (wijsheid, een vrouwelijke kracht die met intuitie en onvoorwaardelijke liefde samenhangt; omzetten in mannelijke krachten zoals kennis, structuur, organisatie), op aarde (aarde is dan wel weer een vrouwelijke kracht, ook omdat aarde heel complex en mysterieus is met heel haar zijn, net als veel vrouwen haha)

Ik denk dat vrouwelijke en mannelijke krachten (energieën), niet persé iets te maken hebben met man en vrouw zijn of sexe. Voor mij zitten beide krachten in me of heb ik er toegang tot als dat moment voor mij daar is. Ik denk dat dat voor iedereen geldt smileMannelijke en vrouwelijke krachten in een goede samenwerking (dus niet persé mannen en vrouwen die samen werken, maar de energieën juist), dat is voor mij harmonie. laugh

Mannelijke krachten voelden harder en krachtiger dan de vrouwelijke (bv intuitie (v) fluistert, terwijl macht/organisatie (m) harder praat), maar omdat onvoorwaardelijke liefde een vrouwelijke energie is, de sterkste van allemaal, heft het elkaar op. Het zijn dualiteiten.
Dat is hoe ik het voel... ik begin nu best wel nieuwsgierig te worden naar de rest van de tekst, Core. smile

Liefs
New Moon
New Moon sep 13 '10
Ik kreeg een paar minuten terug een link naar een film op youtube (ik ben echt dol op toevalligheden) Prachtige beelden en een verhaal over de aarde (en haar elementen) in HD kwaliteit, ongeveer anderhalf uur. Wilde het graag met jullie delen ter inspiratie bij wat Core schreef.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

"We are living in exceptional times. Scientists tell us that we have 10 years to change the way we live, avert the depletion of natural resources and the catastrophic evolution of the Earth's climate.

The stakes are high for us and our children. Everyone should take part in the effort, and HOME has been conceived to take a message of mobilization out to every human being."

Liefs the Moon
admin
admin sep 13 '10
Volgens mij is het beter als je in het leven alles neutraal en niet vanuit het mannelijk of vrouwelijke benadert of benadrukt. De tekst vond ik vandaag en vond het mooi om te delen. Maar mannelijk? Geen idee hoe je mannelijk of vrouwelijk daarin moet voelen.
New Moon
New Moon sep 13 '10
Ben het helemaal met je eens Core smileIk kan niet zo goed uitleggen hoe ik dat voel, maar ik voel het wel; het is een verschil in het neerzetten van een intentie van een woord, daad, gebied, etc, en ik voel het op dezelfde manier als ik de (in mijn geval mannelijke) energie van mn gids voel.

Het is voor mij iets anders dan denken: hij is mannelijk omdat ik voel dat hij mannelijk is. Ik kan ook mannelijke kracht in een vrouw voelen en vrouwelijke kracht in een man. Intuïtie is daar een voorbeeld van, iets waarvan ik zeker weet dat ook mannen dat kunnen hebben. Andersom kunnen ook vrouwen goed zijn in regelen en organiseren (mannelijke krachten/energieën).

Kortom, *nu ik erover nadenk* ik voel zoals het yin-yang teken uitdrukt, dat breng ik voor mezelf in kaart.

Vond net ook een stukje op het internet, misschien leuk om zelf wat te lezen. http://www.het-bos.nl/...oneel-&Itemid=53

Liefs the moon

admin
admin sep 13 '10
Ik mis hier het vijfde element.

Water, vuur, aarde, lucht en ether(geest).
admin
admin sep 13 '10
Haha, ik kan je ook wel brood leuk het verschil vertellen tussen vrouwen en mannen. Dat heet met 1 woord hormoon.

Het heeft niks met vrouwelijke of mannelijke energie te maken welke eigenschappen je eigen maakt. Dat doet doen de hormoontjes grotendeels laugh.

De rinkelende eierstokken bij vrouwen rond hun overgang bijvoorbeeld, veroorzaken verschillen in het vrouwelijk hormoon. Dan zie je dat een vrouw kwa denkwijze en eigenschappen anders is. Dan daarna laten vrouwen vaak veel van die eigenschappen los die je hierboven al eens noemde omdat het hormoon balans anders word in het lichaam.
gast
gast sep 13 '10
Oh vandaar al dat gerinkel wink
Cialara
Cialara sep 13 '10
Core, wat mij opviel was dat het gaat over de witte broederschap en waarin God als De Heer werd aangesproken winkEr bestaat namelijk ook een witte zusterschap naast de witte broederschap.

Maar het gaat om de 4 elementen en engelen en dat vind ik eigenlijk een heel mooi onderwerp.

De 4 elementen spelen in de zielsreizen die ik heb gemaakt in sommige dimensies een duidelijke rol, en in anderen stukken minder. Ik wist niet dat er engelen aan verbonden waren, en dat vind ik interessant om te horen.

Als menselijke zielen hebben wij alle elementen in ons, maar vaak zijn één of twee elementen sterker aanwezig dan de anderen. Daar is ook een boek over geschreven door Rosemary Altea; Huizen van de ziel. Hierin wordt ook gesproken over 5 elementen, maar dan niet van Ether maar van Zwavel, ofwel de tegenhanger van Ether... ik vermoed dat beiden bestaan smile

Om terug te komen op de engelen die met de elementen verbonden zijn, hebben die ook een naam, of een kleur of iets dergelijks dat je weet Core?
admin
admin sep 13 '10
@Jorine, als ik het over engelen heb heb ik het eigenlijk alleen over de energie. Energie is voor mij heel goed te behappen en omdat ik zelf geen engel ben zal ik proberen je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden aan de hand van engelen energie. In helder weten ga ik er dus op los typen. "Intuitie, een vrouwlijke energie(geintje themoon) =D".

"Om terug te komen op de engelen die met de elementen verbonden zijn, hebben die ook een naam, of een kleur of iets dergelijks dat je weet Core?"
Het antwoord is ja. De energie van engelen hebben kleur. Kleur is alleen een moeizaam iets. Kleur vind je namelijk alleen als je een eenheid kan begrijpen.
Engelen energie is wit omdat dat een hele zuivere eenheid is. Als mens zal je eerst het menselijke lijden los moeten laten voordat je de eenheid van engelen energie kan begrijpen. Dan als je het begrijpt zal je zien dat de niveau's, trillingen, wegen en samenhangen van soorten energieën van engelen energie kleur heeft.

Iedereen hoeft een zekere connectie of sterkere verbondenheid met de niveau's, trillingen, wegen en samenhangen van soorten energieën. Dit bepaald ook de kleuren waar je beter mee over weg kan als je engelen energie kan begrijpen. Echter ook als je het niet begrijpt kan je al een sterkere band hebben met een bepaalde kleur.

Er zijn vele kleuren waar het hier om gaat omdat je bij wit begint wat een mengsel is van alles, maar daarna ga je kleuren mengen of apart nemen. Natuurlijk is apart een kleur gebruiken van een hoog niveau.
Een normaal mens is vaak onbewust met meerdere van deze kleuren bezig.

Vaak is blauw een hoofd kleur en volgens mij ook wel de krachtigste kleur omdat het de kleur van dominantie is. Blauw is vaak ook de eerste kleur die je apart neemt om van de leren of als je ertoe instaat bent (engel die het menselijk koos) kan gebruiken voor andere of jezelf.

Vaak als je pijn begrijpt snapt of kan loslaten ga je verder met andere kleur andere kleuren waarbij je andere menselijke eigenschappen leert kennen om ze tot positieve kracht om te zetten. Blauw noemde ik als vast omdat blauw geen eigenschappen omzet tot positieve eigenschappen maar omdat het andere kleuren verenigt bij jezelf of andere.

Zo is het eerste wat een mens in zichzelf positief maakt passie, vertrouwen, gevoel en innerlijke liefde. Rozen/Rood en soms een beetje groen zijn hiervan de kern en dit komt vaak uit het centrale doorgeeft punt van engelen energie in je lichaam, je hart.

Graag ga ik verder met dit verhaal, maar dan wel een andere keer. Vanaf het begin tot hier beantwoord ik je vraag van kleur namelijk mee en meer zal denk ik nog voor verwarring zorgen vooral bij andere die dit gaan lezen. Jorine, je bent al ver in dit proces van positief worden en dus zal je de rest denk ik ook wel zelf in kunnen vullen! whistle


Elke engel is sterk verbonden met een kleur en dus ook groots gegroeide engelen. Als je je verbonden voelt tot een kleur kan je vast wel ergens vinden van wat andere denken dat goed hoort bij een kleur als eventuele engel of aards engel. Ik ga mezelf namelijk niet wagen aan het geven van namen bij kleuren omdat ik geen engel ben.



Groetjes, Robbert.
New Moon
New Moon sep 14 '10
Origineel bericht van: Core
Haha, ik kan je ook wel brood leuk het verschil vertellen tussen vrouwen en mannen. Dat heet met 1 woord hormoon.

Het heeft niks met vrouwelijke of mannelijke energie te maken welke eigenschappen je eigen maakt. Dat doet doen de hormoontjes grotendeels laugh.

De rinkelende eierstokken bij vrouwen rond hun overgang bijvoorbeeld, veroorzaken verschillen in het vrouwelijk hormoon. Dan zie je dat een vrouw kwa denkwijze en eigenschappen anders is. Dan daarna laten vrouwen vaak veel van die eigenschappen los die je hierboven al eens noemde omdat het hormoon balans anders word in het lichaam.


??????? fijn om te horen, volgens mij heb je me niet goed begrepen core, jammer.
admin
admin sep 14 '10
Origineel bericht van: themoon
Origineel bericht van: Core
Haha, ik kan je ook wel brood leuk het verschil vertellen tussen vrouwen en mannen. Dat heet met 1 woord hormoon.

Het heeft niks met vrouwelijke of mannelijke energie te maken welke eigenschappen je eigen maakt. Dat doet doen de hormoontjes grotendeels laugh.



??????? fijn om te horen, volgens mij heb je me niet goed begrepen core, jammer.


waarom is dat voor jou jammer, themoon en tergelijkertijd fijn om te horen? smile
volgens mij begreep Robbert het zoals je tekst bij hem binnenkwam en gaf ie daar antwoord op.
Het is dus zijn kijk op de dingen des levens.. wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki