Loading...
nl

De Gidsen van Jan Kleyn

romni
romni sep 11 '10
Kreeg een ( voor mij onbekend) boek toe gespeeld van de Paragnost Jan Kleyn.
Het gaat over "Gidsen" citeer " Jouw Gids is iemand met wie je lief en leed kunt delen,die je neemd zoals je bent en een totale liefde voor je koestert "
Dit kunnen pas overleden familie leden zijn, geloof dat dat dan hulp gidsen zijn, of eeuwen oude Gidsen .
Waar mee je ooit bv getrouwd was , de persoonlijke gids van Jan Kleyn heten Leila.
Ik heb zo wat gegoogeld over dit onderwerp, en vond volgens mij! vele nep uit de naam van of met Kleyn.
Vrouwen met hoofd doeken a la glazenbol leesters of zelfs een acteur ( dan vraag ik mij)
Dus ga ik van deze Kleyn maar uit die in 1998 geloof ik overleden is.
Heeft iemand hier ervaringen met deze Gidsen? en hoe weet men hun naam?
Delen:
Takhihiii
Takhihiii sep 11 '10
Een beleefde gids stel zichzelf voor wanneer hij contact opneemt. crazy
romni
romni sep 12 '10
Dank je voor je antwoord , wacht dan maar rustig af ( er wordt zoveel onzin vertelt ;-))
Marenubium
Marenubium sep 12 '10
Dag Romni smile

Uit jouw verhaal proef ik de volgende vragen opkomen:
1. Wat is een Gids?
2. Hoe herken je een Gids?
En:
3. Wat mag je van deze verwachten?

Mag ik jou bij deze vragen, waarom jou dit onderwerp zo aanspreekt?
Misschien kan ik (of anderen) dan wat gerichter antwoord geven.

Voor nu, even een antwoord op de vragen hierboven:

1. Wat is een Gids?
Een Gids is een persoon/energie van gene zijde, die jou bijstaat in jouw leven, jou helpt. Dit kan een persoon zijn, die daadwerkelijk in jouw eigen leven heeft bestaan (familielid). Dit kan echter ook iemand of iets zijn, die jij in een vorig leven hebt gekend.
In ieder geval heeft IEDEREEN bij zijn/haar geboorte één of meerdere gidsen voor het leven toegewezen gekregen door...ehm...het 'Hogere'. Noem het God, als je wilt smile
Deze gids, of gidsen, zijn ALTIJD bij je.
Daarnaast kun je per periode in je leven andere gidsen krijgen. Gidsen die wellicht bekend zijn met de fase waar je doorheen gaat. Die jou op dat moment beter kunnen helpen, dan de gidsen die jou 'toegewezen' zijn.
Dat kan er ook weer 1 zijn, of kunnen er meerdere zijn.
Een gids is dus iemand, die jou helpt en bijstaat in jouw groeiproces als mens. Een Gids kun je gerust zien als een soort 'beschermengel'.
Als je je bewust bent van jouw gidsen, kun je ze om hulp vragen wanneer dat nodig is. Kun je ze aanspreken, wanneer dat nodig is. Het is eigenlijk net zoiets als in de kerk gaan bidden, en tegen God spreken (nu ben ik dan wel niet gelovig, maar in principe komt het op hetzelfde neer).
Nu komen we bij vraag 2:

2. Hoe herken je een Gids?
Een Gids zal jou nooit of te nimmer veroordelen. Ze zullen je eerder aanmoedigen, of troosten. Ze bemoeien zich niet echt met jouw keuzes, maar zijn er voor jou, of als jouw keuze niet zo heel goed uitpakt.
Soms kun je wel eens een klein stemmetje in je hoofd horen, die je influistert iets anders te doen dan wat je van plan bent. Dat kleine stemmetje, kan heus heel goed jouw Gids zijn, die jou ervoor behoedt iets te doen wat schadelijk is voor jou.
Je kan tegen ze praten, en ze daarmee betrekken bij je leven. Op die manier kun je ervoor zorgen, dat je ze steeds beter gaat horen. Of, dat ze voor jou steeds meer een onderdeel worden van je leven.
Soms kun je dan wel een soort 'aanwezigheid' voelen. Wees er dan niet bang van! Jouw gevoel toont jou dan, welke aanwezigheid dat is. Bijvoorbeeld: Je ruikt een bepaalde geur steeds weer opnieuw, die hoorde bij een overledene die jij goed hebt gekend. Of er komen steeds woorden in jou naar boven, die bij iemand horen die jij hebt gekend. Het zijn kleine dingetjes, maar als je je hiervan bewust wordt, zullen ze steeds vaker voorkomen. Zo'n aanwezigheid mag je dan gerust een Gids noemen.

Als jij je bewust bent van Gidsen, dan is het inderdaad zoals Takhihiii zegt: dan stelt hij of zij zich wel voor :)(Jouw gevoel geeft jou dat aan, zoals ik al heb getiept hierboven).
Maar ook dan alleen maar wanneer het nodig is. Denk hierbij aan Startrek, en hun eerste richtlijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Prime_Directive): grijp niet in, en bemoei je niet met andere levensvormen. Zo 'denken' Gidsen ook.
Dan kom ik nu bij vraag 3:

3. Wat mag je van een Gids verwachten?
Zij kijken slechts toe vanaf de zijlijn, en staan jou bij wanneer je keuzes wilt/moet gaan maken.
Nu ja, kort door de bocht gezegd wink
Aan de andere kant, als je bewust contact kunt maken met Gidsen, kunnen zij jou veel meer aangeven en 'vertellen' dan ze in feite 'mogen'.
Ze mogen dus niet zomaar ingrijpen, maar WEL als jij WEET dat ze er zijn, en hun hulp inschakelt. Dat wil zeggen: alleen als die hulp jouw eigen IK en groeiproces betreft. Of als je hun hulp inroept om anderen te helpen.
Een Gids is er dus niet zomaar, en zal jou NOOOIT vertellen of aangeven wat jij wel of niet moet doen. Een Gids zal zich ook niet laten inschakelen om bijv. een ander een vloek te laten opleggen, of om er zelf beter van te worden.

Tot zover, hopelijk heb je hier iets aan smile
romni
romni sep 18 '10
Hartelijk dank voor jou! antwoord.
Zelf nooit geweten dat er Gidsen bestonden en zag het als iets van een "BeschermEngel"
Regelmatig krijg ik een soort antwoorden of Waarschuwing van! Doe dit of doe het niet , wat ik dan toch doe omdat dat sterker is .
Kom dan in de penarie ( moet geloof ik nog veel leren) voel dan geen verwijt en meer zoals! " volgende keer beter" een leer proces dus.
Ergens heb ik een sterke binding met mijn Grootmoeder ( vaders kant en haar Overgrootmoeder)
Ik ben in deze familie geschiedenis gedoken en ondekten dat deze voor mij Overovergrootmoeder uit Bohemen kwam ( Tsjechie) Getrouwd met mijn Overover Grootvader en "Roma's" waren .
Dus eigenlijk tot aan mijn Grootmoeder die een "Gadje" trouwden ( Burger)
Ik heb deze genen zeer sterk en dus een sterke verbinding met deze 2 Grootmoeders.
Maar daar ik ook sceptisch ben! vroeg ik mij af! hoe de namen die in het boek van wijle Jan Kleyn zo duidelijk door hem beschreven zijn te weten kan komen.
Mijn Gootmoeder heb ik nooit gekent en was al overleden toen ik nog geboren moest worden.
Maar na een heel slecht jaar, is er opeens iets sterks en goeds aan de gang .
Vandaar Marenubium
Takhihiii
Takhihiii sep 19 '10
Spontaan een bewust contact maken met je gidsen is zeldzaam en alleen mogelijk wanneer je bijzonder gevoelig bent.
De meeste mensen - en ik denk Jan Kleyn ook - gebruiken trance- meditatie- of ontspanningstechnieken.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki