Loading...
nl

Mijn proces :) een Mandala die ik graag wil delen.

New Moon
New Moon sep 10 '10
Hoi lieve mensen,

Ik wilde graag een Mandala met jullie delen, waar ik met toeval op gestuit bent en opeens alles uitleg waar ik nu mee bezig ben in mijn proces. Deze Mandala heeft qua energie veel met me uitgehaald (toen ik het zag dacht ik: WOW!) Dus ik was nieuwsgierig wat deze Mandala met jullie doet smile

maan - tradities - muziek - natuur - mijn persoonlijkheid en identiteit - de tijd ik ben als het ware in mezelf gedoken ipv het universum in. En toen kwam ik deze afbeelding tegen ;-)

Bron: www.wikipedia.com
"Kalachakra is een term binnen het Vajrayana Boeddhisme en betekent "wiel van de tijd" of "tijdcycli". Het refereert zowel aan de tantrische meditatieboeddha (Tib. yidam) en de filosofieën en meditaties in de Kalachakra Tantra en bijbehorende commentaren. De Kalachakra Tantra wordt officieel Kalachakra Laghutantra genoemd en is een verkorte versie van de originele tekst, de Kalachakra Mulatantra, die niet meer bestaat. Binnen de Kalachakra traditie wordt het concept van tijd en cycli behandeld: vanaf de cycli van de planeten tot cycli van de menselijke energie, en onderwijst hoe iemand de meest subtiele energieën in zijn lichaam kan beheersen op het pad naar verlichting. De Kalachakra godheid is een Boeddha en daarom alwetend, aangezien de Boeddha tijd is en tijd alles beïnvloedt, weet de Boeddha alles. Tevens is het wiel zonder begin en einde en wordt elke cyclus door een nieuwe cyclus gevolgd."

Liefs, the moon
Delen:
Marenubium
Marenubium sep 10 '10
Nice, themoon!

Zulke dingen zou je eens moeten bekijken zoals je 3d tekeningen bekijkt...die plaatjes die een reeks dezelfde symbolen laten zien, maar als je erachter kijkt, zie je een heel landschap. Zoiets. Weet even het woord niet meer laugh

Deze beweegt vooral aan de linkerkant, daar zit de meeste 'energie'. En aan die kant draait ook het tweede rad, met de wieltjes.
Verder lijkt het een pyramide vanaf de bovenkant gezien.
Maar voor mij is het een pyramide op z'n kop, waarbij je naar binnen kijkt. En als ik 'm zo op die manier bekijk, lijkt het wel alsof je meegezogen wordt door de tijd. Dimensies. Ofzoiets.
Hmmzz. Lastig zoiets neer te zetten, hopelijk is het een beetje begrijpelijk smile

Dankkjou voor het delen!
New Moon
New Moon sep 10 '10
Hee Marenubium :),

Ja, ik begrijp zeker wat je bedoelt (dat is ook iets wat heel erg bij me past maar moeilijk uit te leggen is in woorden)
Bedankt voor je reactie, want zo had ik er helemaal nog niet concreet over nagedacht! (al voelde ik het wel :D)

Liefs the moon
New Moon
New Moon sep 10 '10
Ik heb nog een andere uitleg gevonden over Kalachakra:

Kalachakra: Wheel of Time

For more than 2,500 years, the Kalachakra teachings have been preserved in India and Tibet. Kalachakra Tantra comprises the innermost essence of the 84,000 categories of the teachings of The Buddha. Its major purpose is to assist us in purifying our body, speech and mind.

There is a special connection between Kalachakra and the land of Shambhala in regard to a future golden age of Dharma. It carries a profound message for the all the people on Earth at this time in history.

The three levels of the Kalachakra Tantra are known as external, internal and alternative, each of which is a wheel of time. The external or outer Wheel of Time concerns laws of time and space of our three dimensional, physical world and deals with astronomy, astrology and mathematics. It is also called “The procession of the external solar and lunar days.” The internal Wheel of Time is concerned with the human body, including its energy system. The alternative Wheel of Time includes the doctrine, path and initiations of Shri Kalachakra, its circular Mandala abode, and its results.

The disciple who takes the Kalachakra initiations should have knowledge of the three principle aspects of the Mahayana path: renunciation of samsara (continuing cycle of death and rebirth), bodhichitta, and an understanding of emptiness. “Bodhichitta is the desire for true, perfect enlightenment for the sake of others.”


The Kalachakra Mandala




The Tibetan word for Mandala is “kilkhor,” meaning “center of the circle.” Mandalas may incorporate colored sand, jewels, flowers, colored stones, or dyed rice. As each grain of sand in the Mandala is charged with the blessings of the ritual purpose and process, the entire Mandala carries an incredible spiritual energy. Each Mandala is a sacred mansion of its own. Both the deity residing at the center of the Mandala and the Mandala in its entirety are perceived as sacred expressions of the enlightened mind of The Buddha. Each person engaging in the initiation ceremony is nourished through the process of visualizing and contemplating the Mandala.

There are 722 deities in the Kalachakra Mandala, symbolizing various manifestations of consciousness and reality. The Dalai Lama has explained that the Kalachakra deities represented in the Mandala create a favorable atmosphere that reduces tension and violence in the world.



Kalachakra Mantra

The Kalachakra deity resides in the center of the Mandala in his palace consisting of four Mandalas, one within the other: the Mandalas of body, speech, and mind, and in the very center, wisdom and great bliss. The palace is divided into four quadrants, each with walls, gates and a center and a specific color. The colors represent the elements and mental types. Black in the east is associated with the element of air and wind. The south is red, representing the element of fire. The west is yellow and associated with the element of earth. The north is white, representing the element of water. The square palace containing the 722 deities is located on the concentric circle representing Earth. The other circles representing water, fire, wind, space and consciousness extend beyond the wall of the palace.

The Kalachakra sand Mandala is dedicated to both individual and world peace and physical balance. The Dalai Lama explains: “It is a way of planting a seed, and the seed will have karmic effect. One doesn’t need to be present at the Kalachakra ceremony in order to receive its benefits.”

(bron http://www.thewildrose.net/tibetan_buddhism.html)

Liefs
admin
admin sep 11 '10
Mooie indrukwekkende Mandala,
het violette valt me op, en dan het roze, en daartussen het wat voor mij Goud voorstelt.
Die kleurencombinatie betekenen voor mij Liefde voor God, God is liefde. En de wijsheid die ontstaan is door de ervaringen van God's liefde en de Liefde voor God. Daartussen liggen vele levensvehalen van ontwikkeling.
Nu dat je het zegt Mare, zie ik die piramide ook. Goed gezien. Ze lijkt inderdaad wat in gewicht van energie naar onderen rechts (voor mij).
Als ik dan kijk naar de kleuren zie ik aan het begin van de piramide bovenaan lichtblauw.
Lichtblauw is de kleur van de Gemanifesteerde God. Kijk naar hoe Krishna, Rama en shiva steeds worden afgebeeld, een fel lichtblauw.
links is de kleur Goud, de kleur van het Bouddhakleed en de Bouddha, Goddelijke Wijsheid.
onderaan is de kleur purper. Dat is de kleur voor een devoot spiritueel Leven.
en rechts is donkerPurper, en ik vermoed dat die kleur staat voor de liefde voor de simpele dagdagelijkse dingen van het leven, zodat je ruimte kunt scheppen voor de andere drie kleuren.
Doordat die kleur het donkerste is, lijkt de piramide inderdaad naar onderen te hellen.
En nu pas als ik terug ga kijken, zie ik de kleuren lichtblauw en purper ergens anders ook weer terug.
Mooi.. heel mooi, The Moon. Ik heb wel al wat soortelijke mandala's gezien, maar deze nog niet.
Heb dus wat gegoogled, en kwam ook nog een stuk tekst tegen, dat mooi aansluit bij jouw teksten.

Manjushrikirti or Manjughoshikirti (Skt. mañjuśrīkīrti; Tib. jam dpal grags pa or Jampal Trakpa). Manjushrikirti is said to have been the eighth king of Shambhala and is considered to be the second incarnation in the lineage of the Panchen Lamas of Tibet. As his name indicates, is considered to have been an incarnation of Manjushri, the Bodhisattva of Wisdom.[1]

Manjushrikirti was born in Shambhala, the son of King Deva-Indra and his queen, Kauśikí. His rule is said to have extended over "hundreds of petty kings and a hundred thousand cities." He is said to have expelled 300,510 followers of heretical doctrine of the Mlechhas or "materialistic barbarians", some of whom worshipped the sun, but after reconsidering,[2] he brought them back and they asked for his teachings. Next he united all the castes, or religious factions, of Shambala into one Vajra or 'Diamond' Caste. Consequentially, he was the first king of Shambhala to be given the title Kalki (Tib. Rigden), meaning "Holder of the Castes" or "Wisdom Holder."[3]

He is said Tibetan sources to have taken the throne 674 years after the death of Gautama Buddha. Following the Tibetan sources, which place the parinirvana in 833 BCE, he would have become king of Shambhala in 159 BCE.[4] There is, however, no consensus on the date of the death of the Buddha. Modern scholars have proposed dates of 563, 483, 410 or 400 BCE. These would suggest dates for his accession of 111, 191, 264 or 274 CE respectively.

He then put the Kalachakra teachings in a condensed and simplified form called the "Sri Kalachakra" or "Laghutantra".[5]

This work is also called the Condensed Kālachakra Tantra (bsdus rgyud, laghutantra). It is usual now simply called the Kālachakra Tantra, the original longer version one is no longer extant.[6]

"
admin
admin sep 11 '10
Ik zocht even verder en het wordt heeeeeeeel boeiend! haha..


http://kalachakranet.org/kalachakra_tantra_history.html
Takhihiii
Takhihiii sep 11 '10
Kan je je voorstellen dat monniken deze waanzinnig complexe mandala met gekleurde zandkorreltjes leggen?

Quote:
According to the monks who create it, the Kalachakra Sand Mandala, also known as the Wheel of Time, imparts peace and healing to all beings and to the planet.


en na creatie volgt natuurlijk;

http://www.youtube.com/watch?v=5nzeU4VQKpc&p=865FCA4CF2F90247&playnext=1&index=5
New Moon
New Moon sep 11 '10
Daar komt de uitdrukking `monnikenwerk" dus vandaan .... shocked

Gaaf filmpje
admin
admin sep 11 '10
Zo, mooie mandala themoon!

Als ik de mandala bekijk zie ik de 4 elementen die bestaan, de ronde vorm komt daarna en dat symbolizeert de ziel waarmee je bestaat.
De vier elementen mengen zich dan in de 4 kamers van je hart en deze komen dan tot je menselijke zijn.

In het menselijke zijn zie ik weer 4 kamers waar geen symbolen of visualisatie meer nodig is voor wat er is. Je word 1 met de elementen.

Dan kom je in de 4 kamers van eenheid waar je jezelf vind.

Dit eindigt in de verlichting van je ziel, een vereiking van het zijn, hart en voor wat is.
romni
romni sep 11 '10
Wat ik mij aldoor af vraag bij dit soort dingen ( maar mijn al gehele persoonlijke mening)
Wat snappen wij met onze eeuwen oude Westersen cultuur van deze nog oudere Oosterse culturen .
Die op een totaal andere voor ons dieperen en onbekende wijsheden is gebaseerd.
Mij is opgevallen dat de Westerse mens met bovenlichaam vooruit gestoken loopt.
Dat wil mij zeggen "extravert" (open dus)
En de Oosterse met de buik vooruit en bovenlichaam naar achtere wat ik zie als "Introvert"
Wij kunnen nooit het gehele univers van deze culturen begrijpen al doen we als of.
New Moon
New Moon sep 11 '10
Ik snap er ook helemaal niets van. Maar ik voel en zie er veel in.
Ik dacht ik deel het een keer ipv voor mezelf te houden omdat ik het zo mooi vond. Voor mij bestaan er geen regels of grenzen tussen westers en oosters ik heb dat lostgelaten.
Geshe
Geshe sep 22 '10
Een oudere topic, maar wil er toch even op reageren.

Allereerst wil ik themoon bedanken voor deze prachtige mandala. Mij is verteld dat de kleur roze helend en koesterend voor me is en kom ineens hier uit. En zie, de kleur roze is erg aanwezig. smile
Was deze mandala uit het oog verloren. Dank je wel. Ik ga deze mandala gebruiken bij meditaties. Je zegt niet veel te snappen van de oosterse wijsheid. Als dank voor de mandala zal ik proberen iets uit te leggen door middel van verschillen aan te wijzen.


Origineel bericht van: romni
Wat ik mij aldoor af vraag bij dit soort dingen ( maar mijn al gehele persoonlijke mening)
Wat snappen wij met onze eeuwen oude Westersen cultuur van deze nog oudere Oosterse culturen .
Die op een totaal andere voor ons dieperen en onbekende wijsheden is gebaseerd.
Mij is opgevallen dat de Westerse mens met bovenlichaam vooruit gestoken loopt.
Dat wil mij zeggen "extravert" (open dus)
En de Oosterse met de buik vooruit en bovenlichaam naar achtere wat ik zie als "Introvert"
Wij kunnen nooit het gehele univers van deze culturen begrijpen al doen we als of.


Romni, je snapt er al veel meer van dan je zelf denkt. smile

Je zegt zelf al : westen is extravert, en het oosten introvert. Deze zijn beide nodig om samen tot een universeel doel te komen. ( Verlichting )

Het is moeilijk om hier kort een uitleg over te geven maar ga toch een poging wagen.

Ik ben van mening dat het precies zo heeft moeten zijn. Twee totaal verschillende soorten focus op het leven, met als einddoel een juiste balans te vinden, het uitwisselen van de twee, het leren van elkaar en de beste dingen eruit halen die de twee bieden. En dat is precies wat er op het moment gaande is.

Het westen is gericht op hechten aan en het verwerven van( o.a. materialistische zaken, geluk, het ego, status, macht, controle hebben over je omgeving ). Om dit te bereiken hebben we over het algemeen een zeer praktische, nuchtere instelling om zo snel mogelijk dat te verkrijgen wat we wensen. En als we het verworven hebben, klampen we er ons aan vast.
Het oosten ( in dit geval Tibetaans Boeddhisme) is gericht op loslaten van ( o.a. materialistische zaken, geluk, het ego, status, macht, controle hebben over je omgeving ). Dit word gedaan door zich niet te hechten aan met het onomstotelijke feit in gedachten dat alles vergankelijk is. Als alles vergankelijk is, zo denken zij, heeft het geen zin om er aan te hechten omdat dat uiteindelijk leid tot teleurstelling en pijn. Hier word gezocht naar de meest innerlijke natuur van de geest.( rigpa ) Een soort gewaarzijn waar niks op zich zelf staat, maar alleen maar (één) zijn (met alles), waar alles verweven met elkaar is. Een soort kosmische gewaarwording. Het opgeloste ego.

Hier een mooie vers die dat mooi illustreerd, van William Blake :

Hij die een Vreugde aan zich bind,
Vernietigd het gevleugeld leven.
Hij die de Vreugde kust in haar vlucht,
Leeft in Eeuwige zonsopgang.


Het maken van de mandala's is hier een goed voorbeeld van. Het gaat hier niet om het eindresultaat, maar om de weg er naar toe. Als het af is, geniet van het moment, en laat het los. ( Soms zijn ze er weken mee bezig, kijken er een minuut naar en vegen het weg). Vergelijk het met eten dat je erg lekker vind. Als je dat elke dag eet, dan word dat geleidelijk aan toch echt minder lekker. Als je het maar af en toe eet, weet je het veel meer op waarde te schatten, en blijft het zalig.

Het gaat hier om het herkennen en op waarde schatten van de gelukkige momenten, en je tegelijkertijd realiseren dat ook geluk vluchtig is. Dus je geniet ervan, en laat het vervolgens los.

Het westen zoekt geluk buiten zichzelf, waar het Oosten dat doet in zichzelf. Waarom? Omdat alles wat je buiten jezelf zoekt uiteindelijk weg gaat, maar jezelf behoud je altijd. Dus, als je het geluk binnen jezelf hebt gevonden, zal je dat (bijna) nooit meer verliezen.

Ik zelf voel me erg aangetrokken tot het tibetaans boeddhisme. Ik ben in veel in onze ogen arme landen geweest en wat me het meeste opviel was dat ondanks dat ze in onze ogen een hoop missen, ze veel gelukkiger overkomen. Ik denk dat dat komt omdat ze minder te verliezen hebben. In het westen zijn we bang om iets te verliezen, de dood bijvoorbeeld lijkt wel een soort van taboe. Maar zonder de dood is er geen leven.
Ook vind ik het prachtig dat ze zien hoe de dingen gewoon zijn. Om een voorbeeld te geven, als je voor een boom staat en hem zou moeten beschrijven, dan zou een prototype westerling ( als je dat zo mag noemen) de boom zelf in al zijn pracht zien en beschrijven. Maar alleen de boom zelf. Het boeddhisme ziet ook de boom in al zijn pracht, maar ziet tegelijkertijd ook de aarde die hem voed, de regen die op hem is neergedaald, de wind die door de bladeren waait, de zon die op hem schijnt om hem te maken zoals hij nu is. En dat dit allemaal tijdelijk van aard is. Alles is continue in beweging, en dus veranderlijk van aard.

Is de ene zienswijze dan beter als de andere? Nee. Ze hebben elkaar nodig. Het westen heeft veel technologie, medische vooruitgang, wetenschap, kunsten en inzichten met zich meegebracht. Dit komt door de praktische manier van aanpak.

Als de mensheid dit weet samen te voegen, en te integreren in het leven dan maken we gigantische sprongen vooruit. Maar dat is slechts mijn visie op het geheel. Ieder zijn ding, zeg ik altijd maar.

Pfoe..... Toch wat langer geworden als ik had gepland. Hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.
Ik hoop dat je inziet dat je er al veel meer van snapt als je denkt, en dat dit hopelijk iets duidelijk heeft gemaakt. Romni, Ik hoop dat ik niet ben overgekomen zoals je zei :'doen alsof je deze cultuur begrijpt'. grin

Uiteindelijk heeft iedereen een soort van eigen waarheid...



Namasté.

Geshe.

Hier nog een filmpje over Mandala's : youtube

New Moon
New Moon sep 22 '10
Origineel bericht van: Geshe
Een oudere topic, maar wil er toch even op reageren.

Allereerst wil ik themoon bedanken voor deze prachtige mandala. Mij is verteld dat de kleur roze helend en koesterend voor me is en kom ineens hier uit. En zie, de kleur roze is erg aanwezig. smile
Was deze mandala uit het oog verloren. Dank je wel. Ik ga deze mandala gebruiken bij meditaties. Je zegt niet veel te snappen van de oosterse wijsheid. Als dank voor de mandala zal ik proberen iets uit te leggen door middel van verschillen aan te wijzen.


Origineel bericht van: romni
Wat ik mij aldoor af vraag bij dit soort dingen ( maar mijn al gehele persoonlijke mening)
Wat snappen wij met onze eeuwen oude Westersen cultuur van deze nog oudere Oosterse culturen .
Die op een totaal andere voor ons dieperen en onbekende wijsheden is gebaseerd.
Mij is opgevallen dat de Westerse mens met bovenlichaam vooruit gestoken loopt.
Dat wil mij zeggen "extravert" (open dus)
En de Oosterse met de buik vooruit en bovenlichaam naar achtere wat ik zie als "Introvert"
Wij kunnen nooit het gehele univers van deze culturen begrijpen al doen we als of.


Romni, je snapt er al veel meer van dan je zelf denkt. smile

Je zegt zelf al : westen is extravert, en het oosten introvert. Deze zijn beide nodig om samen tot een universeel doel te komen. ( Verlichting )

Het is moeilijk om hier kort een uitleg over te geven maar ga toch een poging wagen.

Ik ben van mening dat het precies zo heeft moeten zijn. Twee totaal verschillende soorten focus op het leven, met als einddoel een juiste balans te vinden, het uitwisselen van de twee, het leren van elkaar en de beste dingen eruit halen die de twee bieden. En dat is precies wat er op het moment gaande is.

Het westen is gericht op hechten aan en het verwerven van( o.a. materialistische zaken, geluk, het ego, status, macht, controle hebben over je omgeving ). Om dit te bereiken hebben we over het algemeen een zeer praktische, nuchtere instelling om zo snel mogelijk dat te verkrijgen wat we wensen. En als we het verworven hebben, klampen we er ons aan vast.
Het oosten ( in dit geval Tibetaans Boeddhisme) is gericht op loslaten van ( o.a. materialistische zaken, geluk, het ego, status, macht, controle hebben over je omgeving ). Dit word gedaan door zich niet te hechten aan met het onomstotelijke feit in gedachten dat alles vergankelijk is. Als alles vergankelijk is, zo denken zij, heeft het geen zin om er aan te hechten omdat dat uiteindelijk leid tot teleurstelling en pijn. Hier word gezocht naar de meest innerlijke natuur van de geest.( rigpa ) Een soort gewaarzijn waar niks op zich zelf staat, maar alleen maar (één) zijn (met alles), waar alles verweven met elkaar is. Een soort kosmische gewaarwording. Het opgeloste ego.

Hier een mooie vers die dat mooi illustreerd, van William Blake :

Hij die een Vreugde aan zich bind,
Vernietigd het gevleugeld leven.
Hij die de Vreugde kust in haar vlucht,
Leeft in Eeuwige zonsopgang.


Het maken van de mandala's is hier een goed voorbeeld van. Het gaat hier niet om het eindresultaat, maar om de weg er naar toe. Als het af is, geniet van het moment, en laat het los. ( Soms zijn ze er weken mee bezig, kijken er een minuut naar en vegen het weg). Vergelijk het met eten dat je erg lekker vind. Als je dat elke dag eet, dan word dat geleidelijk aan toch echt minder lekker. Als je het maar af en toe eet, weet je het veel meer op waarde te schatten, en blijft het zalig.

Het gaat hier om het herkennen en op waarde schatten van de gelukkige momenten, en je tegelijkertijd realiseren dat ook geluk vluchtig is. Dus je geniet ervan, en laat het vervolgens los.

Het westen zoekt geluk buiten zichzelf, waar het Oosten dat doet in zichzelf. Waarom? Omdat alles wat je buiten jezelf zoekt uiteindelijk weg gaat, maar jezelf behoud je altijd. Dus, als je het geluk binnen jezelf hebt gevonden, zal je dat (bijna) nooit meer verliezen.

Ik zelf voel me erg aangetrokken tot het tibetaans boeddhisme. Ik ben in veel in onze ogen arme landen geweest en wat me het meeste opviel was dat ondanks dat ze in onze ogen een hoop missen, ze veel gelukkiger overkomen. Ik denk dat dat komt omdat ze minder te verliezen hebben. In het westen zijn we bang om iets te verliezen, de dood bijvoorbeeld lijkt wel een soort van taboe. Maar zonder de dood is er geen leven.
Ook vind ik het prachtig dat ze zien hoe de dingen gewoon zijn. Om een voorbeeld te geven, als je voor een boom staat en hem zou moeten beschrijven, dan zou een prototype westerling ( als je dat zo mag noemen) de boom zelf in al zijn pracht zien en beschrijven. Maar alleen de boom zelf. Het boeddhisme ziet ook de boom in al zijn pracht, maar ziet tegelijkertijd ook de aarde die hem voed, de regen die op hem is neergedaald, de wind die door de bladeren waait, de zon die op hem schijnt om hem te maken zoals hij nu is. En dat dit allemaal tijdelijk van aard is. Alles is continue in beweging, en dus veranderlijk van aard.

Is de ene zienswijze dan beter als de andere? Nee. Ze hebben elkaar nodig. Het westen heeft veel technologie, medische vooruitgang, wetenschap, kunsten en inzichten met zich meegebracht. Dit komt door de praktische manier van aanpak.

Als de mensheid dit weet samen te voegen, en te integreren in het leven dan maken we gigantische sprongen vooruit. Maar dat is slechts mijn visie op het geheel. Ieder zijn ding, zeg ik altijd maar.

Pfoe..... Toch wat langer geworden als ik had gepland. Hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.
Ik hoop dat je inziet dat je er al veel meer van snapt als je denkt, en dat dit hopelijk iets duidelijk heeft gemaakt. Romni, Ik hoop dat ik niet ben overgekomen zoals je zei :'doen alsof je deze cultuur begrijpt'. grin

Uiteindelijk heeft iedereen een soort van eigen waarheid...



Namasté.

Geshe.

Hier nog een filmpje over Mandala's : youtube



Bedankt voor deze toevoeging Geshe!
Mijn reactie "ik begrijp er niet veel van" was trouwens ook niet helemaal zuiver, fijn om dat nu even te beseffen dat mijn ego nog al actief was bij het plaatsen van mijn laatste reactie wink
Deze mandala, daar zit voor mij zo veel in, ik kan een fractie voor mezelf plaatsen, terwijl diezelfde fractie iets anders met een ander persoon doet. Ongeacht cultuur, perspectief en opvattingen, er zit kracht in die dat overbrugt op de 1 of andere manier. Dat vind ik zo mooi, en ongrijpbaar. Dat sluit eigenlijk ook aan op wat Romni probeerde te zeggen volgens mij. Weet je nog meer over boeddhisme en leuke quotes? Vind ze erg leuk om te lezen, Geshe, bedankt nogmaals! smile

Liefs, the moon

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki