Loading...
nl

ook maar mijn terug kerende droom

dea
dea sep 10 '10
hallo

Ik heb een droom en die krijg ik al zo lang ik leef.

Ik ben in een huis, een best wel groot huis ook heel erg mooi.
Dan sta ik op het balkon van een van de kamers in dat huis en kijk dan uit over de mooiste tuin die ik in mijn hele leven ooit heb gezien.
De tuin is omringd door mijle hoge coniferen, dan draai ik me meteen om om naar buite te rennen omdat ik de tuin in wil, maar wanneer ik buiten ben licht de tuin er niet maar staan er gewoon huizen toch wanneer ik het weer in ga en op dat balkon ga staan zie ik inplaats van die huizen de tuin en dan raak ik zo gefrustreerd ...
iedere keer dat ik het droom besef ik ook dat ik droom en weer die droom heb en probeer dan ook bewust erover na te denken hoe ik die tuin in ga komen, maar het lukt nooit frown

kan iemand er iets mee tongue

veel liefs,
Dea
Delen:
admin
admin sep 10 '10
*Sla je vleugels uit en maak een sprong van vertrouwen.
New Moon
New Moon sep 10 '10
Hee Dea smile

Mn gevoel zegt dat je je eerst heel erg bewust moet zijn van je huis (een huis beschermt jou als persoon maar ook als wezen tegen regen, storm, en ongewenste personen, en zorgt ervoor dat je jezelf kan zijn), voordat je eenmaal die mooie tuin inkan.

Ik vind het mooi hoe dit zich uit in je droom: je wil die tuin in, maar dat kan nog niet omdat je je eerst op huizen (= aarden) moet concentreren. Dat is hartstikke frustrerend want een tuin is supermooi en interessant, maar het kan gevaarlijk zijn als je je niet bewust bent van het beschermde huis om je heen, geankert en goed gebouwd in stevige aarde. (dit is trouwens ook een proces waar ik mee bezig bent, aarden lijkt hartstikke saai vergeleken met die spannende tuin, maar na een tijdje voelt het zoo prettig...)

Wat Core zegt vind ik erg mooi. Vertrouwen krijg je als je thuis bent, goed gaat aarden, en bewust bent van je eigen lijf en de bescherming die je hebt. Een sprong maak je altijd vanaf de grond. Vogels slaan hun vleugels ook uit vanaf een vast punt op de aarde, ze zetten af als het ware. Dat kunnen ze pas na een tijdje oefenen in een fijn en warm beschermend nest... (vaak willen ze dan niet eens vliegen en worden ze eruit gekickt als ze te groot zijn, hehe) Misschien een leuk idee om eens na te denken over vogels, en er een tijdje naar te kijken wat ze precies doen.

Liefs the moon
L'arbre de vie
L'arbre de vie sep 10 '10
Hey Dea,

Vanuit holistisch oogpunt bekeken, staat het 'huis, jouw huis' voor je Eigen Persoonlijkheid. De tuin staat voor het gebied/de mensen/de wereld 'buiten jouw eigen persoonlijkheid'. het huis met al zijn kamers verpersoonlijkt daarbij je hele persoon. dus elke kamer en wat je daar tegenkomt staat symbool voor hoe jij er op dat moment diep van binnen aantoe bent. BV mensen die zichzelf totaal verwaarlozen, treffen het huis aan als vervallen en oud. Mensen die geen grenzen van zichzelf bewaren, zullen nooit een hek of omheining om hun tuin tegenkomen.
Als ik even aan je introductieverhaal denk, denk ik dat je droom je iets duidelijk wil maken over waar op dit moment jouw knelpunten liggen en waar je het moeilijk mee hebt.
ik weet hier zelf niet heel veel meer over te vertellen. heb zelf met een regressietherapeut ooit mijn persoonlijk huis bezocht, dat doe je in trance zodat je in contact komt met je onderbewustzijn die via beelden laat zien hoe je er aan toe bent en waar je aan moet werken. maar die beelden staan voor een bepaald symbool, die alleen jijzelf kunt plaatsen.
Vraag je de volgende keer in je droom eens af: wat voor gevoel komt er werkelijk naar boven in dit beeld. Vraag ook het beeld; waarom moet ik dit zien? Ik weet zeker dat je antwoord zult krijgen.
Wat mijn gevoel een beetje zegt is dat wellicht je droom het volgende betekend: de tuin staat symbool voor je omgeving: je kijkt vanuit jezelf naar je omgeving en ziet een enorm mooie wereld buiten jezelf, maar op het moment dat je in die wereld werkelijk komt, lukt het je niet om dat ook daadwerkelijk zo te zien, want die wereld is volgebouwd met andere dingen waar jij helemaal niet gelukkig van wordt..het feit dat je huizen ziet en geen tuin, kan denk ik ook betekenen dat je buiten jezelf geen ruimte voor jezelf inneemt, maar dat je je klem laat zetten..

het zijn maar een paar sugggesties, ben benieuwd of je dit voorjezelf kunt plaatsen en wat voor gevoel jij erbij hebt,

liefs!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki