Loading...
nl

ego trucjes

admin
admin sep 9 '10
Origineel bericht van: themoon
Voor mij is ego moeilijke materie om te begrijpen met mn ziel, maar ik weet dat ik een krachtig ego kan hebben. Misschien is het inderdaad tijdsverspilling om daar mee bezig te zijn *ego dit ego dat*, maar ik denk dat Seven dit topic heeft gestart om bij jezelf na te gaan wanneer eigenlijk het ego of de ziel aan het woord is. Of je je ziel laat groeien of je ego laat groeien, dat onderscheid maken is wel degelijk belangrijk vind ik.

Liefs the moon


mooi omschreven van wat er in je omgaat, the moon. Zo ben ik ook begonnen.. ervaren waar/wanneer je als ego aan het woord bent en waar/wanneer als ziel.
En zien waarom de ego de bovenhand wil nemen in bepaalde situatie's en waar de ziel en het verschil in energie is werkelijk te ervaren. Ook is het zo dat wanneer je vanuit de ziel hier dingen neerschrijft, en het wordt door anderen gelezen als ego, is dat iets van hen.
een vraagje :

Wie is die "me" en de "ik" die ego wil begrijpen vanuit ziel? Ik snap het wel.. herken het ook. Kan je zeggen of dit dan nog een derde "energie" is, naast het ego en de ziel, die nu sprak?
admin
admin sep 9 '10
Origineel bericht van: Core
Sorry van mijn opmerking van eerder. Ik kan niet eens meer serieus zijn na al dat ego gepraat. Voor mij waren en zijn discussies over ego echt dood doeners van discussies. Elke keer als ik op een forum de discussie over het ego zie gaan word er eigenlijk een week of meerdere weken over niks gediscussieerd.

Verloop op dit moment:
Ego dit, ego dat, ego in alles, ego schuld, ego leren begrijpen, ego loslaten, geen ego goddelijk.

Volgende stap?
Ego is zoals het is? Ego leerproces? Ego groei cirkel?


Wat mij jammer genoeg opvalt op het forum, is dat er iemand moet zijn die het uiteindelijk beter weet, of de waarheid in pacht heeft. Nee, dit is geen stukje van mezelf waar aan gewerkt moet worden. Het is alsof de mening (ego) die iemand geeft op een bepaalde manier in een bepaald hokje wordt gezet, terwijl elk stukje van wat er hier gezegd wordt, iemand aan KAN spreken. En als je geen EGO hebt, dan begrijp je dit waarschijnlijk ook nog. Het is en blijft uiteindelijk ieders eigen mening, waarin er dus soms duidelijk langs elkaar heen gesproken wordt. Dat is het nadeel van een forum, omdat er makkelijk wordt geïnterpreteerd, omdat het alleen tekst betreft, of er te weinig tijd wordt genomen om echt te laten doordringen van wat er staat.

Seven
Seven sep 9 '10
Origineel bericht van: themoon
maar ik denk dat Seven dit topic heeft gestart om bij jezelf na te gaan wanneer eigenlijk het ego of de ziel aan het woord is. Of je je ziel laat groeien of je ego laat groeien, dat onderscheid maken is wel degelijk belangrijk vind ik.



Ja precies, ik werd hierbij ‘getriggerd’ door Core (en andersom geloof ik). Het onderscheid kan ik over het algemeen wel maken, in lastige situaties is dat wel een stuk moeilijker voor mij.

@Bart en Tinne, mooi verwoord!

Ben nu te duf en moe van een intensieve dag om verder zinnig te reageren. De vraag van Tinne neem ik mee.
New Moon
New Moon sep 9 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: themoon
Voor mij is ego moeilijke materie om te begrijpen met mn ziel, maar ik weet dat ik een krachtig ego kan hebben. Misschien is het inderdaad tijdsverspilling om daar mee bezig te zijn *ego dit ego dat*, maar ik denk dat Seven dit topic heeft gestart om bij jezelf na te gaan wanneer eigenlijk het ego of de ziel aan het woord is. Of je je ziel laat groeien of je ego laat groeien, dat onderscheid maken is wel degelijk belangrijk vind ik.

Liefs the moon


mooi omschreven van wat er in je omgaat, the moon. Zo ben ik ook begonnen.. ervaren waar/wanneer je als ego aan het woord bent en waar/wanneer als ziel.
En zien waarom de ego de bovenhand wil nemen in bepaalde situatie's en waar de ziel en het verschil in energie is werkelijk te ervaren. Ook is het zo dat wanneer je vanuit de ziel hier dingen neerschrijft, en het wordt door anderen gelezen als ego, is dat iets van hen.
een vraagje :

Wie is die "me" en de "ik" die ego wil begrijpen vanuit ziel? Ik snap het wel.. herken het ook. Kan je zeggen of dit dan nog een derde "energie" is, naast het ego en de ziel, die nu sprak?


Ik vind het mooi wat je nu zegt tinne, over die andere energie. *bedankt voor je reactie*
Geen idee wat het is, maar het voelt alsof ik op een soort planeet ga zitten en mijn eigen ziel en ego van een afstandje bekijk (en doe datzelfde bij andere mensen en ook situaties) Daarom maakt het voor mij eigenlijk ook niet zoveel uit *als ik me dus daarvoor "instel"* wie er nou aan het woord is, de ziel of het ego.

Liefs the moon
New Moon
New Moon sep 9 '10
@ Seven,

Slaap lekker zo:)
gast
gast sep 10 '10
Ik zou willen zeggen; wordt bewust van je ego en doorgrond hem helemaal. Als je dat kunt, kun je andere mensen ook veel beter begrijpen. Ego en ziel hebben meer met elkaar gemeen als in de regel gedacht wordt. Ze zijn als het ware elkaars spiegelbeeld.
Het één komt voort uit het ander.....
admin
admin sep 10 '10
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Core
Sorry van mijn opmerking van eerder. Ik kan niet eens meer serieus zijn na al dat ego gepraat. Voor mij waren en zijn discussies over ego echt dood doeners van discussies. Elke keer als ik op een forum de discussie over het ego zie gaan word er eigenlijk een week of meerdere weken over niks gediscussieerd.

Verloop op dit moment:
Ego dit, ego dat, ego in alles, ego schuld, ego leren begrijpen, ego loslaten, geen ego goddelijk.

Volgende stap?
Ego is zoals het is? Ego leerproces? Ego groei cirkel?


Wat mij jammer genoeg opvalt op het forum, is dat er iemand moet zijn die het uiteindelijk beter weet, of de waarheid in pacht heeft. Nee, dit is geen stukje van mezelf waar aan gewerkt moet worden. Het is alsof de mening (ego) die iemand geeft op een bepaalde manier in een bepaald hokje wordt gezet, terwijl elk stukje van wat er hier gezegd wordt, iemand aan KAN spreken. En als je geen EGO hebt, dan begrijp je dit waarschijnlijk ook nog. Het is en blijft uiteindelijk ieders eigen mening, waarin er dus soms duidelijk langs elkaar heen gesproken wordt. Dat is het nadeel van een forum, omdat er makkelijk wordt geïnterpreteerd, omdat het alleen tekst betreft, of er te weinig tijd wordt genomen om echt te laten doordringen van wat er staat.



Ik vermoed dat je mij bedoelt hahhaha.
Ik geef MIJN waarheid, niet DE waarheid.
En ja waar jij je aan stoort is wel degelijk iets van jou, zonder Ego had je hier geen last van gehad misschien wink
En als je er niks mee kan dan leg je het gewoon naast je neer.
Ik word er een beetje moe van dat steeds te moeten schrijven smile
Ik kan alleen maar schrijven vanuit hoe ik het voel.
Jammer dat dit nu weer zo wordt verdraaid.
Maar mijn Ego is ervan overtuigd dat wat ik zeg klopt..lol.

Nee effe zonder gekheid, ik wil de boel niet stangen dus wat dat betreft wordt ik dan weer verkeerd gelezen.
Ik probeer mee te denken en dat mijn of iemand anders mening afwijkt lijkt me vrij normaal, ieder mens is anders toch?
Ik ben blij dat er weer eens discussies komen in plaats van de normale topics.
Ik houd wel van uitdagingen smile

Wat ik bemerk hier en dat stoort me wel degelijk is dat als iemand een afwijkende mening heeft dat die persoon hier vaak wordt genegeerd in topics.
Maar dat ligt bij mij dat weet ik.
admin
admin sep 10 '10
En ik denk dat wij helemaal niet zo verschillen van mening in deze, maar dat we elkaar verkeerd begrijpen, dat heeft niets met niet lezen te maken op dit moment wink
admin
admin sep 10 '10
Origineel bericht van: Seven
Origineel bericht van: themoon
maar ik denk dat Seven dit topic heeft gestart om bij jezelf na te gaan wanneer eigenlijk het ego of de ziel aan het woord is. Of je je ziel laat groeien of je ego laat groeien, dat onderscheid maken is wel degelijk belangrijk vind ik.



Ja precies, ik werd hierbij ‘getriggerd’ door Core (en andersom geloof ik). Het onderscheid kan ik over het algemeen wel maken, in lastige situaties is dat wel een stuk moeilijker voor mij.

@Bart en Tinne, mooi verwoord!

Ben nu te duf en moe van een intensieve dag om verder zinnig te reageren. De vraag van Tinne neem ik mee.


Soms leef je meer vanuit het ego, soms meer vanuit de ziel, andere keren vanuit het Goddelijke.
In het kader van het ego ( ik zeg kader, want ik vind ego een veels te beperkend kader) dient de tijd om daarmee bezig te zijn, om in situatie's ervaring op te doen, levenservaring op deze aarde.
Dwz,omgaan met emotie, mentale, gevoel(hart) en kennismaking met anderen hun anderszijn, en relatie onderling.
Dat is persoonlijke groei. Daarin kan je keuzes leren maken hoe je omgaat met mensen. In het begin van een evolutie die een mens in zijn ego maakt, is die er (nog) niet bewust van dat het ego er is als middel, als groei-wijze voor nog een veel groter doel dan alleen maar leren omgaan met jezelf en anderen. Doch het is wel die omgang en die groei die belangrijk is als basis. (daarom dat er heel veel levens zijn, om die lessen te leren)
In het begin zeg je " ik ben ego, en ego is me! en dat is wat het is. Dat kan vele eeuwen duren, en telkens opnieuw in een leven, wordt je je bewust van het ego als "ik die is" en telkens voel je , spiraalgewijs, doch ook in golvende bewegingen van op en neer, dat je veel meer bent dan alleen het ego. Je voelt, wordt gewaar dat ego een rol speelt in een ontwikkeling van iets dat in jou aanwezig is dat een veel groter thuis gevoel geeft, dan ego kan geven of bieden. Ego zoekt , en zoekt, en denkt het soms te hebben gevonden in lichte (of zwaardere) bevrediginen. En dan is er iets dat je gaandeweg ontdekt dat in je aanwezig is, dat reeds " gevonden heeft, dat vrij is, dat niet zoekt", een mooie energie die ook jou is. De IK BEN, dat het Goddelijke in zich heeft. En die ik ben kan je ervaren door eerst je ziel te leren kennen/herkennen en aan bod te laten komen.
Het gaat echt in fazes. En het geeft niet waar je staaat in je faze. We komen er allen aan. We zijn allen goddelijk. We komen allen uit dezelfde oorspronkele Bron, ieder vanuit zijn/haar thuis (dat puur uit licht bestaat) met zijn zielsgenoten, die je op aarde mee helpen dit te bereiken.
Elke groei-kans benutten, elke stilstand als waarde zin, elke terugval (die in feite geen terugval is want je kan niet achteruit, maar je ervaart het misschien wel zo), elke struggle en strijd in gelijk welke situatie of thema is nuttig.. omdat alles naar dezelfde oorsprong brengt.

Liefs
Tinne
admin
admin sep 10 '10
Origineel bericht van: Bart
Wat mij jammer genoeg opvalt op het forum, is dat er iemand moet zijn die het uiteindelijk beter weet, of de waarheid in pacht heeft.

Origineel bericht van: Karin

Ik vermoed dat je mij bedoelt hahhaha.
Ik geef MIJN waarheid, niet DE waarheid.


nee, schat, hij bedoelde jou daar niet mee.
Ik dacht eerst Robbert, en toen dacht ik Gast, en daarna weer dat hij het misshcien wel op mij bedoelde en jij denkt nu dat ie het over jou heeft.
in feite slaagt Bart gewoon de bal in het doel. En kan het zelfs over zichzelf hebben gehad! smile
admin
admin sep 10 '10
Ik denk niet dat ik gelijk heb, maar dat ik in mijn recht sta. Dat zijn twee verschillende dingen inderdaad. Dus Tinne, ontspan je vinger maar weer.

Karin, ik houd ook van "discussies". Maar jij wordt moe ervan om elke keer hetzelfde te zeggen? Doe het dan niet! Je reageert te veel vanuit emoties heb ik het idee. De waarheid weet ik ook wel. Maar dan kun je dit forum net zo goed opdoeken, want dat hoeft er niets meer getypt te worden.

De wereld bestaat niet allemaal uit mensen die zo ver zijn als de meesten hier. Ik heb gisteren gereageerd op de foto van Core en mijn visie daarop gegeven. Omdat we allemaal op deze -ik bedoel materiële wereld- leven, zijn daar, zoals niemand is ontgaan wink- issues. Daar reageer ik dan vanuit een eventuele algemene visie op, die inderdaad uit mij komt. Dat staat los van mijn mening en geesteshouding over een tutu.
admin
admin sep 10 '10
Quote:
Karin, ik houd ook van "discussies". Maar jij wordt moe ervan om elke keer hetzelfde te zeggen? Doe het dan niet! Je reageert te veel vanuit emoties heb ik het idee. De waarheid weet ik ook wel. Maar dan kun je dit forum net zo goed opdoeken, want dat hoeft er niets meer getypt te worden.


Je leest en begrijpt me niet.
Jij geeft aan dat jij het vervelend vind dat mensen iets neerschrijven als de waarheid, terwijl ik elke keer moet herhalen dat ik dat niet zo bedoel, daar wordt ik moe van.
Ik reageer vanuit emotie, jazeker en dat mag ik.
Ik vind het niet prettig dat jij nu mijn reacties gaat analiseren, ik meen dat ik daar niet om heb gevraagd.
Ik probeer mee te doen aan een discussie maar ik krijg verwijten om dingen die niet zo zijn bedoelt en zeker ook niet zo zijn opgeschreven.
De waarheid die jij kent is jouw waarheid, niet de mijne.

Erg makkelijk om maar gelijk te roepen dat het forum dan maar moet worden opfgedoekt (hoezo vanuit emotie reageren).

Je begrijpt mijn opmerking over de tutu ook totaal verkeerd.
Ik vind het erg vervelend dat je blijft hakketakken op mij.
Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij voortaan gewoon lekker negeert.
En dat mag jij dan weer vluchtgedrag vinden of lekker makkelijk, het boeit me eigenlijk niet zo.
admin
admin sep 10 '10
Wat praten we allemaal weer heerlijk langs elkaar heen!

Knuffel voor iedereen haha:



We hebben allemaal gelijk als je staat achter wat jezelf zegt. ^^
admin
admin sep 10 '10
Gewoon langs elkaar heen gepraat inderdaad. Persoonlijk houd ik niet van verzoeken om iemand te negeren, dus ik ga zelf weg van de site. Dit is een gecombineerde reactie van emotie en rationaliteit. Ik dien het verzoek in om me als moderator af te melden. Veel plezier op de site.
Groetjes, Bart
admin
admin sep 10 '10
Origineel bericht van: Bart
Ik denk niet dat ik gelijk heb, maar dat ik in mijn recht sta. Dat zijn twee verschillende dingen inderdaad. Dus Tinne, ontspan je vinger maar weer.



He? ik was niet met een vinger aan het wijzen. Het enige wat ik deed was reflecteren dat wat je schreef naar iedereen gericht was.

Voor mij (niet naar iemand gericht deze woorden), is watik deze morgen opschreef naar Moon en Seven toe, datgene wat voor mij persoonlijk het meeste telt.
Het topic is voor mij rond.
Ik sluit me ook aan bij de laatste woorden van Robbert.
Takhihiii
Takhihiii sep 10 '10
Jammer Bart, dat je weggaat. In het grotere geheel heeft volgens mij alles een plek, ook datgene wat je tegenstaat. Juist daar waar wrijving ontstaat, zijn vaak nieuwe dingen te ontdekken.

Maar wil je die nieuwe dingen ontdekken, dan dien je ze wel aandacht te geven en ruimte. Weggaan is het tegenovergestelde daarvan. Je maakt je wereld een stukje kleiner. Geen probleem natuurlijk, de wereld is groot zat, maar het mechanisme erachter is een egotruc. Het ego omringt zich met aangename dingen die geen weerstanden oproepen in het ego. Zo creëert het ego de illusie van volmaaktheid. Maar die volmaaktheid kan alleen maar in stand gehouden worden door een voortdurende scheiding van oké en niet-oké. Dat scheiden kost zoveel energie dat er geen ruimte meer is voor aandacht en dat sluit de cirkel.
admin
admin sep 10 '10
Origineel bericht van: Bart
Ik dien het verzoek in om me als moderator af te melden. Veel plezier op de site.
Groetjes, Bart




Je reacties kon ik altijd waarderen, jammer om dat te gaan missen.

Maar alles verandert en dus gegroet, dat je je draai mag vinden in de rest van je leven.
New Moon
New Moon sep 10 '10
Origineel bericht van: Takhihiii
Jammer Bart, dat je weggaat. In het grotere geheel heeft volgens mij alles een plek, ook datgene wat je tegenstaat. Juist daar waar wrijving ontstaat, zijn vaak nieuwe dingen te ontdekken.

Maar wil je die nieuwe dingen ontdekken, dan dien je ze wel aandacht te geven en ruimte. Weggaan is het tegenovergestelde daarvan. Je maakt je wereld een stukje kleiner. Geen probleem natuurlijk, de wereld is groot zat, maar het mechanisme erachter is een egotruc. Het ego omringt zich met aangename dingen die geen weerstanden oproepen in het ego. Zo creëert het ego de illusie van volmaaktheid. Maar die volmaaktheid kan alleen maar in stand gehouden worden door een voortdurende scheiding van oké en niet-oké. Dat scheiden kost zoveel energie dat er geen ruimte meer is voor aandacht en dat sluit de cirkel.


Ik vind dit zo mooi verwoord, en het legt voor mezelf mijn verbazing uit wat zo´n topic in mensen naar boven kan halen als het om ego gaat.

Bart, erg jammer dat je weggaat. Ik heb altijd genoten van je reacties, en je hebt nog een symbolenlezing van me tegoed. Dus... als je nog interesse hebt hoor ik het graag. smile

Liefs the moon
admin
admin sep 10 '10
Jammer Bart, ik lees je altijd erg graag.
Ik hoop dat je beslissing zou willen herzien.
Niet voor mij dat begrijp ik, maar voor al die anderen die jou erg gaan missen.
gast
gast sep 10 '10
Jammer Bart. Wellicht tot ziens.....
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki