Sorry van mijn opmerking van eerder. Ik kan niet eens meer serieus zijn na al dat ego gepraat. Voor mij waren en zijn discussies over ego echt dood doeners van discussies. Elke keer als ik op een forum de discussie over het ego zie gaan word er eigenlijk een week of meerdere weken over niks gediscussieerd.
Verloop op dit moment:
Ego dit, ego dat, ego in alles, ego schuld, ego leren begrijpen, ego loslaten, geen ego goddelijk.
Volgende stap?
Ego is zoals het is? Ego leerproces? Ego groei cirkel?
Lieve Core,
Ik moest wel lachen om je afbeelding, haha.
Denk je niet *sorry dat het weer over ego gaat* dat hetgeen je nu hebt opgeschreven een afweermechanisme van jouw ego is? Als het over het ego gaat wordt of het ego gestreelt, het ego wordt kwaad, of het ego steekt zn kop in het zand zoals dat bij jou gaat. (daar is naar mijn weten helemaal niets mismee, vind het best interessant om over na denken voor mezelf want volgens mij doe ik dat ook zo nu een dan)
Voor mij is ego moeilijke materie om te begrijpen met mn ziel, maar ik weet dat ik een krachtig ego kan hebben. Misschien is het inderdaad tijdsverspilling om daar mee bezig te zijn *ego dit ego dat*, maar ik denk dat Seven dit topic heeft gestart om bij jezelf na te gaan wanneer eigenlijk het ego of de ziel aan het woord is. Of je je ziel laat groeien of je ego laat groeien, dat onderscheid maken is wel degelijk belangrijk vind ik.
Liefs the moon