Loading...
nl

Wat is nu eigenlijk gezond

Oorb
Oorb sep 6 '10
Deze week is een mijlpaal bereikt. Conform de maatschappelijke normen ben ik weer volledig geïntegreerd in de samenleving. Dit houdt in dat ik weer volledig werk, niet alleen zelfstandig maar ook in dienst van een werkgever.
De adrenaline van de bevrediging spoot door mijn aderen en had zijn effecten op mijn zenuwgestel. Tevreden schreven de medici dat ik de draad van mijn leven weer had opgepakt. Missie geslaagd. De medicatie is afgesteld en de factuur kan worden opgestuurd, inclusief succes bonus, naar de ziektekostenverzekering.

Deze avond zat ik met een sigaar naar de heldere sterrenhemel te kijken en het besef van de kloof tussen lijdensdruk 'ziekte' en succesvolle behandeling drong zich volledig aan mij op.

Nog steeds kan ik niet naar een reportage kijken over een gebeurtenis waarbij de nodige doden zijn gevallen, zonder een steek van jaloezie. Zij zijn ervan af, meestal zonder schuld, dus hun verantwoordelijkheid ontlopen ze niet.
Ik kan en dus moet ik door. Mijn vrouw en kinderen verdienen niet minder.
De kick van de voldoening als ik succes heb, de angst voor de toekomst, niets menselijks is mij vreemd en de pillen zorgen ervoor dat alles binnen geaccepteerde grenzen blijft. Of dat gezonde grenzen zijn, of grenzen die daadwerkelijk mijn leven een draagbare episode maken in de oneindigheid van het totale universum, is een vraag die niet te stellen is.
Levenswil hoort bij een gezonde en acceptabele perceptie van het bestaan en dat is dat. Intussen zijn mijn zenuwen volledig op. Gewoon omdat ik door moet. En ook wil omdat die vervloekte liefde voor mijn kinderen en mijn vrouw me geen andere keuze laat.
Ik wil de pijn dolgraag compenseren maar helaas ben ik zelfs niet in staat om ergens echt aan verslaafd te raken.

De verlossing zal uit mijn intellect moeten komen maar die is ook de grote aanstichter van veel deze lijdensdruk. De ultieme cirkelredenering sluit zich en wie helpt me daaruit? Zelfs de slaap verlost niet.

Moe, het meest gebruikte en aan inflatie onderhavige begrip van onze samenleving. Toch heb ik geen alternatieve term.

Nu naar bed. De maatschappij verwacht mij morgen weer en ik zal er zijn. Of ik nu eigenlijk wil of niet.
Delen:
New Moon
New Moon sep 6 '10
Sterkte, Oorb.
Het intellect is een circelberedenering als we iets wat ons het hart aangaat willen oplossen. Waarom zeg je tegen jezelf dat de verlossing uit je intellect zou moeten komen als het de aanstichter van veel lijdensdruk is? Gun jezelf een verlossing vanuit je hart, iets wat je op de been houdt in deze tijden, lieve oorb smile
Er zit veel wijsheid in de heldere sterrenhemel. Jij kiest ervoor (met heel je hebben en houwen, dus ook je hart) voor een succesvolle behandeling te gaan. Goed gedaan... geef niet op en kies voor je hart, waar geen logica maar een gevoel en onuitputtelijke bron zit (van denken wordt je, zoals je al zei, moe...)

Liefs the moon
bloempje
bloempje sep 6 '10
Lieve oorb.....
misschien is het een idee om te denken aan wat komen gaat maar nu televen met de wetenschap dat ook voor jou eens je leven klaar is je daar naar toe mag. en ondertussen mag je hier op aarde maken van je leven zoals jij het wilt..... het leven is geen leidensweg maar een gift, een gift om te ervaren en te leren..... jou les is mogelijk het accepteren, en het liefhebben met name van jezelf. maak er zo lang het duurt wat leuks van samen met je vrouw en kinderen. deze kinderen heb jij het leven gegeven omdat je die opdracht gekregen hebt.... zij horen bij jou en jij mag hun het leven leren op deze aarde, die sterrenhemel die helpt je om de rust in de nacht te mogen ervaren waar je in je dromen even terug mag naar de bron. en ja het klopt het is prachtig, maar je leven op deze aarde is pas over als je opdracht is vervuld en dan mag je gaan in volle liefde! nu mag je de liefde van vrouw en kind ervaren en zie de liefde die je terug mag ontvangen via hun.
probeer jezelf goed te aarden en mediteer geregeld om tot rust te komen en om energie op te doen. vraag die prachtige sterrenhemel de kosmos om universele levensenergie en draag eventueel een kristal of edelsteen( bergkristal of seleniet en om te aarden een granaat steen). vraag de engelen om hulp want je hebt het echt verdient, je hebt het recht op alle hulp bij het volbrengen van je taken op aarde. en weet dat als je eerder stopt op de aarde dat je toch ook weer terugkeert op aarde omdat je opdracht nog niet af is.
en wat heeeeeel erg fijn werkt is die pure natuur..... maak een boswandeling, werk in de tuin, ga de bergen een keer in en zeg af en toe gewoon een keertje nee tegen de mensen, want dat mag, want de mensen hebben jou te nemen zoals je bent en niemand heft jou te zeggen dat iets MOET, want het leven hoeft geen leidensweg te zijn probeer ervan te genieten zie de kleine dingen denk niet gelijk in het groot maar juist door de kleine schoonheden te zien kom je tot het grotere geheel.
ik wens je dus bij deze geen sterkte maar juist heel veel plezier in je leven want ook jij mag dat hebben!!! echt waar!!!!!
en mocht ik je ergens bij kunnen helpen dan mag je altijd een berichtje sturen.

Liefs Bloempje die voelde dat ze moest antwoorden.... en dit rechtstreeks ingegeven kreeg van mijn gidsen

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki