Loading...
nl

In bed met ...

admin
admin sep 2 '10
Hoi allemaal,

Ik had vannacht een (korte) maar toch voor mij indrukwekkende droom. Misschien dat iemand van jullie weet wat de betekenis is? Het gevoel wat ik erbij heb, komt door een indruk van gisterenavond, maar misschien zijn er meer inzichten?

Het was dag. Ik werd wakker op een groot bed. Ik keek om me heen en wist eigenlijk niet waar ik wakker werd. Ik zat op het midden van het bed toen ik in de hoek een man zag zitten die me aankeek. Ik had voor hem niet te vrezen, hij was eigenlijk heel erg vredelievend en niet te peilen. Ik voelde me op een bepaalde manier geborgen en vrij om mezelf te zijn, gewoon zoals je bent. Hij was aan het praten, maar weet niet meer wat hij zei. Op een bepaald moment merkte ik dat ik tijdens mijn slaap had geplast. Mijn broek was nat, de plek waar ik had gelegen ook. Ik zei sorry, ik heb in bed geplast. Hij zei: dat maakt niet uit, dat doen ze allemaal in het begin. Toen schoot bij mij te binnen dat dit een soort van "beschermer" was, en het begin van een nieuwe fase. Alsof er iets weer mocht zijn.

Iemand nog suggesties?! Dank !!
Groetjes, Bart
Delen:
Seven
Seven sep 2 '10
Hoi Bart, Initiatie? Misschien dat luisteren naar deze mantra je helpt.




Om Bhur Bhuvah Svah
Tat
Savitur Varenyam
Bhargo Devasya Dhimahi
Dhiyo Yonah:
Prachodayat


Vertaling:

Door alle lagen van ervaring heen is
‘Dat’
de ware aard
die het bestaan verlicht,
het allerhoogste
Ene.
Moge alle wezens
de verheven schittering van
verlicht bewustzijn gewaarworden.
admin
admin sep 2 '10
Een mooie uitleg.. en de vertaling, o zo waar. Een initiatie, ja, dat heeft wel te maken met de symboliek van de droom.
Dank voor je antwoord Seven!
Seven
Seven sep 2 '10
Graag gedaan! Misschien dat dit je nog verder helpt. Plassen in bed associeer ik hier met een kinddeel in jou dat zich in aanwezigheid van liefde angstig voelt (waarom?) en de initiatie is wellicht dat die angst niet langer nodig is. Kijk maar of er een lampje gaat branden, wat ik schrijf kan er ook helemaal naastzitten...
admin
admin sep 2 '10
Hier zit wel een kern van waarheid in, het waarom kan ik voor mezelf beschrijven, het heeft ook te maken met het uiten en het gevoel hierin vrij te zijn - geven en ontvangen. Alles heeft een oorsprong en een gevolg.. maar de kern van het hoe en waarom is helder. Wederom dank smile
admin
admin sep 2 '10
Bart, had je vlak voor het dromen naar het toilet geweest?
of moest je kort daarna?
Want dat kan je meegenomen hebben in je droom.
ik denk nl dat ochtend dromen iets meer bespekt zijn met het "mentale denken".. vandaar, m'n vraag.
admin
admin sep 2 '10
In alle geval ik wou eerst schrijven :


"madonna".. gezien jouw topictittel! laugh
admin
admin sep 2 '10
Hahaha inderdaad Tinne .. in bed with ;-)

Ehmm ja, nu we toch bezig zijn, ik had daarvoor een droom gehad waarin ik "echt" naar het toilet was geweest.. deze droom kwam erna. Maar ik werd niet wakker ervoor of erna omdat ik nodig naar het toilet moest.

Herken wat je vertelt over ochtenddromen Tinne, maar deze was toch net anders. In die ochtenddromen "besef" je dingen op een andersoortige manier..
admin
admin sep 2 '10
Eh doet me denken aan:
Overladen met gevoelens die je los laat, symbolisch door het bed plassen.
Beslissingen en consequenties waardoor je ergens anders wakker word.

Die twee samen, komt je dat bekent voor in het leven?
admin
admin sep 2 '10
Als ik het plaatje compleet wil maken zijn het inderdaad de gevoelens die ik los heb gelaten om daar te kunnen komen wat ik in de droom heb ervaren. Daardoor sta ik al anders in het leven dan voorheen en neem je dus andere beslissingen waar andere consequenties uit voortvloeien waar ik wel tevreden mee ben. Als ik het zo bekijk heeft elke betekenis: initiatie, durven en kunnen ervaren enz. uiteindelijk dezelfde uitwerking. Dank !
New Moon
New Moon sep 2 '10
Wat een bijzondere droom bart smile
Hoe ik het voel als symbool is inderdaad dat je letterlijk en figuurlijk je afvalstoffen hebt uitgeplast (daar is plassen immers ook voor bedoeld.. de afvoer van stoffen die je lichaam niet kunnen gebruiken) Plassen moeten we allemaal leren, volgens mij geldt hetzelfde voor het loslaten van ideeën bagage etc die niet meer bij wie we eigenlijk zijn (bent geworden) passen. Misschien werd je wel duidelijk gemaakt dat dat alles is... loslaten wat niet bij je past. Dan is het iets makkelijker om nieuwe dingen op te pakken, te durven, nieuwe dromen waar te maken etc. Ik vind zelf loslaten 1 van de moeilijkste dingen die er is in het leven(er komt nu een nachtvlindertje mijn kamer binnen gevladderd :)), maar als het lukt kent het zn schoonheid, alleen al het loslaten betekent dat je jezelf erkent en waardeert en dat krijg je dan terug in allerlei leuke bijzondere en liefdevolle vormen.. al snel na het loslaten.. fijn dat je tevreden bent met die consequenties zoals je ze noemt smileenjoy!

Liefs the moon
admin
admin sep 2 '10
Dank je the moon. Het is inderdaad moeilijk om sommige ervaringen los te laten. Mooi omschreven, en zo is het smile
Liefs terug, Bart

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki